Gå til innhold

Vegetarisk bursdagsmat for unger


Jadzia

Anbefalte innlegg

Enda litt tid igjen, men jeg liker å være tidlig ute. Poden skal feire seksårsdagen sin om litt, og de fleste som inviteres er vegetarianere. Vi er ikke det, men glad i vegetarmat, så det gjør meg ikke noe. Jeg vil gjerne at alle skal få noe å spise ved siden av kaker. Hadde det vært vanlig, hadde jeg kjørt på med pølsefest, men soyapølser er ikke noe voldsomt høydare føler jeg. Og jeg vet hva podene her liker, men ikke hva andre liker. Så hva er ditt beste tips for god vegetarmat som er lett å lage til mange og som barn liker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bursdagsbarnet liker ikke pizza eller rå grønnsaker annet enn agurk. Og føler liksom ikke fruktspyd er mat nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza er lett å lage vegetar, og lett å lage flere varianter av.

Taco, med bønner i stedet for kjøttdeig

Anonymkode: f23d7...73c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lasagne med knuste bønner/linser/kikerter i stedet for kjøtt. 

Anonymkode: 2ddea...3c0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsakslasagne. Vegetartaco, falafel.

Anonymkode: 30fcd...7db

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange er det? bare barn eller like mange voksne som barn?

 

Jeg hadde gått for pizza, det liker alle og det er enkelt å lage vegetar.  La folk velge mellom rød og hvit pizza med ulikt fyll. 

Ha en salat ved siden av og en god bønnedip eller hummus. 

Anonymkode: a0fa0...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser folk egentlig innleggene. Etter at Ts har svart at bursdagsbarn ikke luke pizza svarer tre stk til pizza.

Ts: hva med minisliders? Burgeren kan lages av annama eller vegmes formbare farse.

Anonymkode: 02d2c...6b9

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leser folk egentlig innleggene. Etter at Ts har svart at bursdagsbarn ikke luke pizza svarer tre stk til pizza.

Ts: hva med minisliders? Burgeren kan lages av annama eller vegmes formbare farse.

Anonymkode: 02d2c...6b9

Leser du egentlig timestampene? Flere har skrevet samtidig som ts, altså før de har sett innlegget til ts...

Anonymkode: f23d7...73c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Truno skrev:

Linseburgere er jo knallgodt, og kan smakes til slik at barn liker de. 

Har du en god oppskrift? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på pannekaker, men usikker på om det ikke da blir litt mye kake siden vi skal ha kaker og. Pannekaker er liksom mer kos enn mat i hodet mitt. Må prøve å lage burgere med den farsen først i så fall. Synes de ferdige burgerne og kjøttbollene i serien er fæle! Smaker bare besk løk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamie Olivers vegetarburgere. De er med mais. Jeg liker egentlig ikke mais, men de er DØDSGODE. Utrolig friske og smakfulle.

Anonymkode: a7883...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det vanlig at barn er vegetarianere i en alder av 6 år?

Var en tur i butikken i går, gikk ved kjøttdisken.
Da gikk en far med sine to barn forbi, og da sa faren høyt og tydelig til barna sine.
Der i den disken, der ligger det mange døde dyr

Anonymkode: 847e4...7a4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chili sin carne. Nachos m/ bønner og dipper. 

Anonymkode: 16c4e...692

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig at barn er vegetarianere i en alder av 6 år?

Var en tur i butikken i går, gikk ved kjøttdisken.
Da gikk en far med sine to barn forbi, og da sa faren høyt og tydelig til barna sine.
Der i den disken, der ligger det mange døde dyr

Anonymkode: 847e4...7a4

Han hadde jo rett da, selv om det er teit å si. Morsommere med de kundene som ikke tåler et grisehode i kjøttdisken. Folk vil jo ikke bli eksponert for hva fileter og koteletter egentlig er laget av. Da bæder de. Hadde det vært opp til meg skulle kjøttet se mer ut som det det var, og barn skulle ha vært vitne til hvordan dyr lever, så de blir mer bevisst.

Hilsen kjøtteter, faktisk.

Anonymkode: a7883...a99

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Leser folk egentlig innleggene. Etter at Ts har svart at bursdagsbarn ikke luke pizza svarer tre stk til pizza.

Ts: hva med minisliders? Burgeren kan lages av annama eller vegmes formbare farse.

Anonymkode: 02d2c...6b9

Pizza kan jo lages i flere varianter da. En med kjøtt og en uten, for eksempel. Ikke så vanskelig.

Anonymkode: 4322f...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...