Gå til innhold

Må jeg bruke forlovelsesringen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, Anim92 skrev:

Det er vel fordivi har adoptert en amerikansk tradisjon om at kub jenta har ring. Jeg er vant til at begge har, blant mine norske venner.

Det viktigste er hva dere to sammen tenker og føler om saken, egentlig. 

Vi skal jo ha giftering begge to. Og der synes jeg det blir noe helt annet. Jeg føler giftering er obligatorisk å gå med. Men en forlovelsesring, når vi uansett snart skal gifte oss er ikke like viktig. 

Gifteringen min er en standard giftering. Helt glatt. Må ikke drive å vaske og rense den på samme måte. Ingen kriker og kroker det kan samle seg rusk. Null stress å bruke daglig. 

Anonymkode: b0460...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har han sagt at han angrer på at han kjøpte den ringen, fordi du har snakket negativt om den? Isåfall synes jeg du er utakknemlig. 

Anonymkode: a5b35...5cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har han sagt at han angrer på at han kjøpte den ringen, fordi du har snakket negativt om den? Isåfall synes jeg du er utakknemlig. 

Anonymkode: a5b35...5cf

Har aldri sagt et eneste negativt ord om ringen til han. Tvert imot, har sagt at jeg synes den er veldig fin. Kommer garantert til å bruke den på en annen ring når vi er gift. Men ikke hver dag. 

Anonymkode: b0460...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men samtidig får vi snart gifteringene. Da blir det litt dumt å tilpasse denne for noen få uker. 

Anonymkode: b0460...2bd

Man slutter da ikke å bruke forlovelsesringen etter at man gifter seg? Jeg ville tatt den inn slik at du har mulighet til å bruke den om du vil. 

Dersom tingen er at du ikke synes den er noe fin så blir det litt annerledes. Kanskje dere kan selge den og kjøpe en annen i såfall? 

Anonymkode: 91935...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må du vel ta en avgjørelse på selv, og evt snakke med mannen om hvorfor du velger å ikke bruke ringen han kanskje har brukt mange penger på. 

Anonymkode: 33933...1ec

Er ikke det en smule, eller faktisk VELDIG, gammeldags syn på saken? At HAN har brukt mange penger på ring, og hun ikke liksom? Det er helt normalt i dag at paret spleiser eller tar pengene til ring fra felleskassen.

Jeg giftet meg i 2002, og da spleiset vi 50/50 på ringene. Det falt meg aldri inn at det skulle være noe annerledes. Vi ble da enige om å gifte oss, det var ikke noe overraskelsesfrieri fra hans side med ring og gå ned på kne. Gammeldagse greier.

Anonymkode: 7fd1d...ec1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man slutter da ikke å bruke forlovelsesringen etter at man gifter seg? Jeg ville tatt den inn slik at du har mulighet til å bruke den om du vil. 

Dersom tingen er at du ikke synes den er noe fin så blir det litt annerledes. Kanskje dere kan selge den og kjøpe en annen i såfall? 

Anonymkode: 91935...2fa

Er helt opp til hver enkelt om dei vil bruke både forlovelsesringen og gifteringen? Ikke alle liker å gå rundt med mange ringer og smykker. 

Er det slik at fordi partneren har kjøpt noe, så må en alltid bruke det hver dag? Kan ikke mottakeren få bestemme det? 

Kjøper jeg noe til kjæresten som han ikke ønsker å bruke, legger ikke jeg meg opp i det. Han får til og med lov å bytte. 

Anonymkode: a5b35...5cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke bruke den, men blir ikke kjæresten din såret over at du ikke vil bruke ringen han har kjøpt? Hvis du ikke vil gå med forlovelsesring hadde vel en forlovelse uten ring passet bedre

Anonymkode: 43415...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må ikke bruke den, men blir ikke kjæresten din såret over at du ikke vil bruke ringen han har kjøpt? Hvis du ikke vil gå med forlovelsesring hadde vel en forlovelse uten ring passet bedre

Anonymkode: 43415...120

Det er jo litt det jeg lurer på da. Er det grunn til å bli såret...? 

Anonymkode: b0460...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått med den.

Anonymkode: 8649e...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo litt det jeg lurer på da. Er det grunn til å bli såret...? 

Anonymkode: b0460...2bd

Har kjæresten din gitt uttrykk for å være det, siden du lurer?

I så fall er det egentlig alt som har noe å si..😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anim92 skrev:

Har kjæresten din gitt uttrykk for å være det, siden du lurer?

I så fall er det egentlig alt som har noe å si..😅

Har ikke spurt. Jeg går med den enda. Jeg ville bare høre her først. 

Anonymkode: b0460...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går med begge. Han fridde med en annen ring men på grunn av stenene kunne den ikke justeres i størrelsen så da fant vi en annen ring i riktig størrelse jeg kunne gå med. Han hadde garantert blitt skuffet om jeg ikke brukte ringen. Se om du kan få justert forlovelsesringen din i størrelse så den blir mer behagelig å gå med. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min samboer hadde blitt såret om jeg ikke hadde gått med min.  

Kommer også til å bruke den daglig etter bryllupet. Har ikke bestemt meg for om jeg kommer til å bruke den på samme finger som gifteringen, eller om jeg flytter den over til venstre hånd .

Anonymkode: 278c3...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og greit, nei det nehøver du ikke, kan bruke en annen ring i hverdagen og heller gå med ringen ved spesielle anledninger osv. Opp til deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...