Gå til innhold

Må jeg bruke forlovelsesringen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må jeg bruke forlovelsesringen jeg har fått? 

Er det feil av meg å ikke bruke den? 

Når vi gifter oss, skal jeg bruke gifteringen. 

Anonymkode: b0460...2bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må du vel ta en avgjørelse på selv, og evt snakke med mannen om hvorfor du velger å ikke bruke ringen han kanskje har brukt mange penger på. 

Anonymkode: 33933...1ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du ikke vil bruke den? Hadde jeg blitt forlova med en jeg elsker så hadde jeg båret den ringen med stolthet og vært kjempe glad i den! 

Anonymkode: 1a142...13f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må du vel ta en avgjørelse på selv, og evt snakke med mannen om hvorfor du velger å ikke bruke ringen han kanskje har brukt mange penger på. 

Anonymkode: 33933...1ec

Ja, han har brukt mye penger på den. Samtidig angrer han på at han ikke kjøpte en annen ring. Så da tenker jeg at det burde gå fint å ikke ha den på meg hele tiden? 

Anonymkode: b0460...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor du ikke vil bruke den? Hadde jeg blitt forlova med en jeg elsker så hadde jeg båret den ringen med stolthet og vært kjempe glad i den! 

Anonymkode: 1a142...13f

Vi er jo forlovet selv om jeg ikke går med den. Han har heller ikke på seg ring. 

Anonymkode: b0460...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har meninger rundt dette? 

Anonymkode: b0460...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må og må... Man gir ikke en forlovelsesring for at den IKKE skal brukes, men hvis ringen er vond å gå med, eller at du har en jobb hvor du ikke kan bruke smykker, er det jo greit å ikke bruke den. Noen henger ringen i et kjede rundt halsen hvis de ikke liker å bruke ring. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ullvott skrev:

Må og må... Man gir ikke en forlovelsesring for at den IKKE skal brukes, men hvis ringen er vond å gå med, eller at du har en jobb hvor du ikke kan bruke smykker, er det jo greit å ikke bruke den. Noen henger ringen i et kjede rundt halsen hvis de ikke liker å bruke ring. 

Når jeg skulle prøve ringstørrelse ble den størrelsen jeg har anbefalt av hun i butikken. Den er derfor litt for stor, og jeg har i ettertid funnet ut at jeg kunne hatt en mindre størrelse. 

Men er det grunn til å bli trist eller skuffet, for hans del? Som sagt, når vi gifter oss vil jeg jo bruke gifteringen. Og han har innrømmet at han angrer på at han ikke kjøpte en annen ring. 

Ringen er veldig fin, med diamanter og diverse. Men må gå å rette på den hele dagen. 

Anonymkode: b0460...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må ikke bruke den!

Det er mange som ikke har forlovelsesringer, eller som bruker gifteringene som forlovelsesringer.

Men det er jo samtidig dumt om det er brukt mange penger på en ring du ikke kommer til å bruke. Og det blir spesielt sært om du faktisk har vært med på å velge den ut selv.

Hva med å snakke med forloveden om at den ble litt feil, og at du gjerne vil at dere går tilbake og bytter den inn i noe annet. (Eller på annen måte selger den.) Og så bruker dere det den kostet på en ring du faktisk kommer til å bruke (også etter at dere er gift.) Evt. som penger til å betale hele eller deler av beløpet gifteringene koster.

 

 

 

Anonymkode: b33b6...378

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han sagt at han angrer på at han kjøpte den ringen til deg? Hva mente han med det? Synes han ikke den er fin? Eller fordi den er upraktisk. 

Hadde lett droppet å gå med den, dersom mannen min hadde sagt noe slikt. Og det betyr vel at han skjønner hvorfor du ikke liker den/ikke vil gå med den.

Det som betyr noe er jo hva ringen symboliserer. Men det er vel like gjeldene, selv om ringen ligger på hyllen. 

Anonymkode: a5b35...5cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du må ikke bruke den!

Det er mange som ikke har forlovelsesringer, eller som bruker gifteringene som forlovelsesringer.

Men det er jo samtidig dumt om det er brukt mange penger på en ring du ikke kommer til å bruke. Og det blir spesielt sært om du faktisk har vært med på å velge den ut selv.

Hva med å snakke med forloveden om at den ble litt feil, og at du gjerne vil at dere går tilbake og bytter den inn i noe annet. (Eller på annen måte selger den.) Og så bruker dere det den kostet på en ring du faktisk kommer til å bruke (også etter at dere er gift.) Evt. som penger til å betale hele eller deler av beløpet gifteringene koster.

 

 

 

Anonymkode: b33b6...378

Vi har kjøpt gifteringer 😊 men har ikke fått ringene enda. 

Jeg var ikke med å plukke den ut. Ringen er kjempefin, så har heldigvis ikke fått en stygg ring. 

Anonymkode: b0460...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å gå med den. Hvor mye penger han brukte på den er ikke ditt problem. Han skulle valgt en annen ring, dersom han ville at du skulle bruke den hele tiden. 

Hvorfor angrer han på at han kjøpte den ringen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det bare er størrelsen som er problemet kan du vel ta en inn?

Anonymkode: 8078d...6ff

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Kaffekrus skrev:

Du trenger ikke å gå med den. Hvor mye penger han brukte på den er ikke ditt problem. Han skulle valgt en annen ring, dersom han ville at du skulle bruke den hele tiden. 

Hvorfor angrer han på at han kjøpte den ringen? 

Usikker.. Men tror han hadde sett en annen ring som var dyrere, men finere eller annerledes. Spurte ikke, bekreftet istede at jeg synes den jeg har er fin. Men det betyr vel ikke at jeg må ha den på hele tiden?

Alle har fått med seg at vi er forlovet og skal gifte oss ❤️ trenger jo ikke en ring for å fortelle det? 

Anonymkode: b0460...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det bare er størrelsen som er problemet kan du vel ta en inn?

Anonymkode: 8078d...6ff

Ja, men samtidig får vi snart gifteringene. Da blir det litt dumt å tilpasse denne for noen få uker. 

Anonymkode: b0460...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville brukt den om det bare er snakk om uker, for så å tilpasset den, så man kan bruke den senere også, på en annen finger😊 

Leit at den er litt for stor. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Bruddeier skrev:

Ville brukt den om det bare er snakk om uker, for så å tilpasset den, så man kan bruke den senere også, på en annen finger😊 

Leit at den er litt for stor. 

Er det ikke nok å bruke den når jeg skal pynte meg? Hvorfor må en forlovelsesring brukes? 

Er det slik med smykker også? At jeg må bruke det, uansett, sålenge jeg har fått det av kjæresten? 

Har brukt den lenge, men føler ikke for å gå med den. Men jeg vil ikke såre han heller... 

Anonymkode: b0460...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke nok å bruke den når jeg skal pynte meg? Hvorfor må en forlovelsesring brukes? 

Er det slik med smykker også? At jeg må bruke det, uansett, sålenge jeg har fått det av kjæresten? 

Har brukt den lenge, men føler ikke for å gå med den. Men jeg vil ikke såre han heller... 

Anonymkode: b0460...2bd

Ringen er jo symbolet på at du er "tatt", er det ikke? 

Jeg hadde blitt skuffet om forloveden ikke ville gått med ringen. H*n kunne gjort en innsats for å tilpasse fingeren etc for at den er mer behagelig å gå med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anim92 skrev:

Ringen er jo symbolet på at du er "tatt", er det ikke? 

Jeg hadde blitt skuffet om forloveden ikke ville gått med ringen. H*n kunne gjort en innsats for å tilpasse fingeren etc for at den er mer behagelig å gå med.

At den er for stor er et eksempel. Jeg har gjort ting for å få den passelig. Damen på gullsmeden sa at pga tyngden til diamantene vil den vri seg nedover uansett. Og som sagt, han har heller ikke ring enda.. Han er jo like "tatt" fordiom?  I er jo like forlovet uansett? 

Anonymkode: b0460...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At den er for stor er et eksempel. Jeg har gjort ting for å få den passelig. Damen på gullsmeden sa at pga tyngden til diamantene vil den vri seg nedover uansett. Og som sagt, han har heller ikke ring enda.. Han er jo like "tatt" fordiom?  I er jo like forlovet uansett? 

Anonymkode: b0460...2bd

Det er vel fordivi har adoptert en amerikansk tradisjon om at kub jenta har ring. Jeg er vant til at begge har, blant mine norske venner.

Det viktigste er hva dere to sammen tenker og føler om saken, egentlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...