Vox_populi Skrevet 18. juni 2019 #261 Del Skrevet 18. juni 2019 1 minutt siden, LittleMermaid skrev: Smøla er vel den største? På Nordmøre, ja. På Sunnmøre er det Hareidlandet. I det tredje fogderiet, Romsdal, tipper jeg at Otrøya er den største øya. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bullehurk Skrevet 18. juni 2019 #262 Del Skrevet 18. juni 2019 Akkurat nå, LittleMermaid skrev: Osterøy? Riktig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleMermaid Skrevet 18. juni 2019 #263 Del Skrevet 18. juni 2019 Akkurat nå, Vox_populi skrev: På Nordmøre, ja. På Sunnmøre er det Hareidlandet. I det tredje fogderiet, Romsdal, tipper jeg at Otrøya er den største øya. Ah. Fikk ikke med meg Sunnmøre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 18. juni 2019 #264 Del Skrevet 18. juni 2019 29 minutter siden, Nietsoj skrev: Er litt uklart hva slags regler som gjelder. Mulig noen lager regler etter hvert som det passer seg Dombås Krangelen (sted i Oppland) Tretten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleMermaid Skrevet 18. juni 2019 #265 Del Skrevet 18. juni 2019 Ny: Vannreservoar + øygruppe + bukt (by i Norge) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 18. juni 2019 #266 Del Skrevet 18. juni 2019 3 minutter siden, LittleMermaid skrev: Kan du forklare den rebusen? Hare + Ildlandet - l = Hareidlandet. Ildlandet er øygruppa på (eller egentlig sør for) spissen av det amerikanske fastland. Kapp Horn ligger der. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleMermaid Skrevet 18. juni 2019 #267 Del Skrevet 18. juni 2019 5 minutter siden, Vox_populi skrev: Hare + Ildlandet - l = Hareidlandet. Ildlandet er øygruppa på (eller egentlig sør for) spissen av det amerikanske fastland. Kapp Horn ligger der. Åh, takk. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaiko Skrevet 19. juni 2019 Forfatter #268 Del Skrevet 19. juni 2019 9 timer siden, LittleMermaid skrev: Ny: Vannreservoar + øygruppe + bukt (by i Norge) Brønnøysund? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleMermaid Skrevet 19. juni 2019 #269 Del Skrevet 19. juni 2019 51 minutter siden, Gaiko skrev: Brønnøysund? Riktig 👏🏻👏🏻👏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaiko Skrevet 19. juni 2019 Forfatter #270 Del Skrevet 19. juni 2019 Lyden av god smak + vi (by i Norge) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 19. juni 2019 #271 Del Skrevet 19. juni 2019 18 minutter siden, Gaiko skrev: Lyden av god smak + vi (by i Norge) Moss? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaiko Skrevet 19. juni 2019 Forfatter #272 Del Skrevet 19. juni 2019 Akkurat nå, Rumle skrev: Moss? Riktig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 19. juni 2019 #273 Del Skrevet 19. juni 2019 7 timer siden, LittleMermaid skrev: Riktig 👏🏻👏🏻👏🏻 Jeg også tenkte på Brønnøysund et øyeblikk, men slo det fra meg. Du skrev vannreservoar + øygruppe + bukt. Jeg har ikke undersøkt, men finnes det virkelig en øygruppe som heter "øy"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaiko Skrevet 19. juni 2019 Forfatter #274 Del Skrevet 19. juni 2019 15 minutter siden, Arabella skrev: Jeg også tenkte på Brønnøysund et øyeblikk, men slo det fra meg. Du skrev vannreservoar + øygruppe + bukt. Jeg har ikke undersøkt, men finnes det virkelig en øygruppe som heter "øy"? LittleMermaid bruker synonymer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleMermaid Skrevet 19. juni 2019 #275 Del Skrevet 19. juni 2019 22 minutter siden, Arabella skrev: Jeg også tenkte på Brønnøysund et øyeblikk, men slo det fra meg. Du skrev vannreservoar + øygruppe + bukt. Jeg har ikke undersøkt, men finnes det virkelig en øygruppe som heter "øy"? Øy er synonymt med øygruppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleMermaid Skrevet 19. juni 2019 #276 Del Skrevet 19. juni 2019 7 minutter siden, Gaiko skrev: LittleMermaid bruker synonymer. Stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 19. juni 2019 #277 Del Skrevet 19. juni 2019 8 minutter siden, LittleMermaid skrev: Øy er synonymt med øygruppe Det er jeg ikke enig i, men ok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bullehurk Skrevet 19. juni 2019 #278 Del Skrevet 19. juni 2019 2 timer siden, Arabella skrev: Jeg også tenkte på Brønnøysund et øyeblikk, men slo det fra meg. Du skrev vannreservoar + øygruppe + bukt. Jeg har ikke undersøkt, men finnes det virkelig en øygruppe som heter "øy"? Tenkte akkurat det samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bullehurk Skrevet 19. juni 2019 #279 Del Skrevet 19. juni 2019 Hyle + f + vi Sted i Telemark Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 19. juni 2019 #280 Del Skrevet 19. juni 2019 2 timer siden, Arabella skrev: Det er jeg ikke enig i Jeg er enig med deg. Øy er ei enkelt øy, øygruppe er samling av flere øyer. Dessuten er ei bukt noe annet enn et sund: Ei bukt er ei forholdsvis kort, men brei og stor vik, mens et sund er et trangt, smalt løp eller farvann mellom to landsider, øyer e.l. (Betyr egentlig at en kan svømme over). Et synonym er ord som har samme betydning (eller gir nyansert uttrykk for samme begrep). Bukt, vik og kile er synonymer, for i alle tilfellene er det snakk om at sjøen skjærer seg inn i land. Men størrelse og utforming varierer kraftig mellom disse tre. Etter min begripelse er derimot bukt og sund ikke uttrykk for samme begrep, og følgelig ikke synonymer. Jeg tenkte først at det er bare en leik vi driver med her og det er ikke så nøye, så jeg ville ikke protestere da jeg så oppgaven første gang. Men siden du tok opp dette, kunne jeg ikke dy meg likevel... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå