spirå12 Skrevet 6. mars 2020 #11981 Skrevet 6. mars 2020 11 minutter siden, DominantHr skrev: Hvem i all verden er Anne Brith Davidsen, og hva går tråden egentlig ut på? Begynn å google... 26
Populært innlegg nomore82 Skrevet 6. mars 2020 Populært innlegg #11982 Skrevet 6. mars 2020 Såg videoen på Instagram nettopp av en syngende og dansende guttunge. Hvor i ALLE dager var hans foresatte? Hvor var den voksne som skal passe på barnet? Jo - hun holdt kameraet og publiserte videoen for alle og se... Fy f... så provosert jeg ble. Hun evner jo åpenbart fortsatt ikke å skille mellom privatkonto og bedriftskontoen på Instagram. Og hun skal være mentor??? 69
Pust Skrevet 6. mars 2020 #11983 Skrevet 6. mars 2020 10 minutter siden, DominantHr skrev: Hvem i all verden er Anne Brith Davidsen, og hva går tråden egentlig ut på? Jeg vil på det sterkeste anbefale Google. Etterpå kan du lese tråden. Her er litt å starte med: https://influencere.wordpress.com/annebrith-diverse/ https://www.dagbladet.no/kjendis/krever-svar-fra-anne-brith-davidsen-etter-kursklager/72135841 25
Jammf Skrevet 6. mars 2020 #11984 Skrevet 6. mars 2020 15 minutter siden, Gro12 skrev: Dette var rett og slett trist lesning. Samtidig som det er fascinerende at enkelte deltakere i ABIP er så ufattelig ukritiske og lojale. Det er som om de nekter å ta innover seg de siste ukers medieoppslag. Tror ikke det er de tekniske løsningene og flere plattformer det står på for å få opp interessen for denne bloggeren. Tenke litt mer over tema, innhold og få til noe med substans kanskje? Siste var jo at familien spiser taco på fredag. So what else is new? 10
Oppgitt78 Skrevet 6. mars 2020 #11985 Skrevet 6. mars 2020 12 minutter siden, DominantHr skrev: Hvem i all verden er Anne Brith Davidsen, og hva går tråden egentlig ut på? Jøss... Hvilken stein har du bodd under de siste årene...?!? Dette har til og med jeg fått med meg, som hverken leser blogger eller ser på reality... 😬 Har kastet et par blikk innom denne tråden den siste tiden, etter medieoppslagene som har kommet frem nylig. Det er utrolig at hun har kunnet holde på som hun har gjort, egentlig.. 34
Gjest Lirah Skrevet 6. mars 2020 #11986 Skrevet 6. mars 2020 5 minutter siden, Oppgitt78 skrev: Jøss... Hvilken stein har du bodd under de siste årene...?!? Dette har til og med jeg fått med meg, som hverken leser blogger eller ser på reality... 😬 Har kastet et par blikk innom denne tråden den siste tiden, etter medieoppslagene som har kommet frem nylig. Det er utrolig at hun har kunnet holde på som hun har gjort, egentlig.. Orker du å gi et minireferat? Jeg bor under en stein, og jeg orker ikke lese gjennom 601 sider eller en kjeeempe lang artikkel.....
spirå12 Skrevet 6. mars 2020 #11987 Skrevet 6. mars 2020 8 minutter siden, Jammf skrev: Tror ikke det er de tekniske løsningene og flere plattformer det står på for å få opp interessen for denne bloggeren. Tenke litt mer over tema, innhold og få til noe med substans kanskje? Siste var jo at familien spiser taco på fredag. So what else is new? Jeg har såvidt fått med meg denne bloggeren, kun lest om hennes ukritiske støtte til AB. "Måtte" derfor inn å se videoen der hun forteller om SOME gruppen hun har meldt seg på, til tross for nesten fullført ABIP... Bare trist, synes jeg... 13
Gjest PingPongRosadamm Skrevet 6. mars 2020 #11988 Skrevet 6. mars 2020 (endret) 6 minutter siden, Lirah skrev: Orker du å gi et minireferat? Jeg bor under en stein, og jeg orker ikke lese gjennom 601 sider eller en kjeeempe lang artikkel..... Dette er gode referater 👇 Edit: Ser nå at du ikke vil lese alt for mye, men hun kan i grunn ikke forklares kort. Hun er en type F-kjendis fra Hele Norge Baker for mange år siden, og hadde tidligere en bakeblogg, som ikke gikk så bra som ønsket, så hun begynte å eksponere barna i stedet, i tillegg til eget privatliv og kropp. Så er det, som artiklene sier, mye grums rundt henne, som man må sette seg inn i for å forstå greia med tråden skikkelig. 15 minutter siden, Pust skrev: Jeg vil på det sterkeste anbefale Google. Etterpå kan du lese tråden. Her er litt å starte med: https://influencere.wordpress.com/annebrith-diverse/ https://www.dagbladet.no/kjendis/krever-svar-fra-anne-brith-davidsen-etter-kursklager/72135841 Endret 6. mars 2020 av lamorte
Jammf Skrevet 6. mars 2020 #11989 Skrevet 6. mars 2020 1 minutt siden, Gro12 skrev: Jeg har såvidt fått med meg denne bloggeren, kun lest om hennes ukritiske støtte til AB. "Måtte" derfor inn å se videoen der hun forteller om SOME gruppen hun har meldt seg på, til tross for nesten fullført ABIP... Bare trist, synes jeg... Antageligvis en av grunnene til at denne dama har gått klar av konstruktiv kritikk veldig lenge. Det meste rundt henne er jo bare trist... 18
Oppgitt78 Skrevet 6. mars 2020 #11990 Skrevet 6. mars 2020 Akkurat nå, Lirah skrev: Orker du å gi et minireferat? Jeg bor under en stein, og jeg orker ikke lese gjennom 601 sider eller en kjeeempe lang artikkel..... Enkelte vil nok kalle det noe på grensen til svindel, men det er heldigvis ikke min jobb å avklare dette «togkrasjet».. Og godt er det! 13
spirå12 Skrevet 6. mars 2020 #11991 Skrevet 6. mars 2020 Akkurat nå, Jammf skrev: Antageligvis en av grunnene til at denne dama har gått klar av konstruktiv kritikk veldig lenge. Det meste rundt henne er jo bare trist... Akkurat mitt inntrykk... Uff.. AB har valgt sine "ofre" med omhu.. 21
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 7. mars 2020 #11992 Skrevet 7. mars 2020 Altså, denne ABIP saken viser oss at FT fortsatt er bakpå i forhold til influencer bransjen?
Jobbermedbarn Skrevet 7. mars 2020 #11993 Skrevet 7. mars 2020 7 timer siden, Gro12 skrev: Dette var rett og slett trist lesning. Samtidig som det er fascinerende at enkelte deltakere i ABIP er så ufattelig ukritiske og lojale. Det er som om de nekter å ta innover seg de siste ukers medieoppslag. Jeg tenker at i ord støtter WL fortsatt ABIP, men handlingen hennes (kjøpe et nytt kurs) sier vel egentlig noe annet... Slik oppfatter jeg det i alle fall! 39
Støttemedlem MH Skrevet 7. mars 2020 #11994 Skrevet 7. mars 2020 2 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Jeg tenker at i ord støtter WL fortsatt ABIP, men handlingen hennes (kjøpe et nytt kurs) sier vel egentlig noe annet... Slik oppfatter jeg det i alle fall! Så enkelt og bra sagt.:-) Hun er jo beviset på at kurset ikke virker, hun har fulgt kurset slavisk med 3 innlegg hver dag. 34
Populært innlegg Isild Skrevet 7. mars 2020 Populært innlegg #11995 Skrevet 7. mars 2020 Jeg tror WL mest av alt er veldig starstrucked av AB. Stolt av å ha hatt perosnlig kontakt med en kjendis osv. At ABIP egentlig ikke har "fått henne av flekken" er tydeligvis helt sekundært. I begynnelsen av ABIP skrev hun endel om hvordan hun forberedte seg selv og familien på hvordan livet ville bli når hun ble kjendis - så forventningene var tydeligvis svært konkrete ift hva kurset hadde markedsført: "Vil du leve av din passion" "Er du Norges nye toppblogger" osv. Etterhvert som hun antageligvis leste her - hvor vi skrev mye pent om henne, og at hun virket å ha en personlig vekst iallefall - så begynte hun å bruke de ordene selv. Var svært fornøyd med kurset selv om kjendisstatusen og tusenvis av følgere på IG uteble - hun hadde en personlig vekst. Det var heiarop og hyggelig støtte her til WL - mange av oss oppfattet henne som en god og koselig person. Men for min del iallefall -så så jeg en annen side da hun så tydelig valgte side i "saken" da MA gikk ut med sine innlegg. Hun er selvsagt fri til å velge side, men måten hun gjorde det på var alt annet enn "koselig". At hun nå melder seg på et nytt kurs som ut i fra beskrivelsen hennes høres helt likt ut som hun for ett år siden beskrev ABIP sier meg noe om at det å være med på kurs i seg selv sikkert er givende for henne. 68
Zenhouse Skrevet 7. mars 2020 #11996 Skrevet 7. mars 2020 Men??? Selv om WL satser på et nytt some-kurs, hvorfor kritiseres det egentlig? Såvidt jeg kan se har jo dette ingenting med ABIP å gjøre. Damen bak Some-klubben verken følger el blir fulgt av AB. Hun virker 100 ganger mer engasjert og faglig oppdatert enn AB noen gang har vært. At WL fortsatt forsvarer ABIP er en helt annen sak, det mener jeg mangt og mye om, men ikke poenget her. Tror det er sunt for WL og komme seg videre, få oppgaver, komme i kontakt med andre mennesker enn i AB prosjektet. For å si det sånn: når ikke Libra-kurset funket for meg, begynte jeg på Grethe Roede. DET funket bedre. Same,same, but different. 14
Skogspike Skrevet 7. mars 2020 #11997 Skrevet 7. mars 2020 10 timer siden, adinterim skrev: Et annet kurs, ja. Med ABD?
Skogspike Skrevet 7. mars 2020 #11998 Skrevet 7. mars 2020 3 minutter siden, Skogspike skrev: Med ABD? Siterer meg selv. Ser nå at det er et annet kurs. Jaja, da hjalp ikke det første kurset, med andre ord. 10
Zenhouse Skrevet 7. mars 2020 #11999 Skrevet 7. mars 2020 4 minutter siden, Skogspike skrev: Med ABD? Nei har ingenting med ABD å gjøre. 1
Ellevill Skrevet 7. mars 2020 #12000 Skrevet 7. mars 2020 Jeg husker også snakk om at familien kanskje måtte venne seg til at hun gikk på rød løper, at hun ble et forbilde osv. Personlig må jeg si at det høres lite realitetsorientert ut. Det ble vel også sagt at de trodde hun ville bli modell. Jeg skjønner heller ikke det ønsket enkelte har om å fortelle ganske utleverende om livet sitt, og hige etter å bli kjent? Dette gjelder ikke én spesiell, men omfatter mange i SoMe, og på ABIP. De færreste har et slikt liv eller personlighet at det blir spesielt interessant i den sammenheng og det er rart de ikke forstår det selv!! Jeg mener selvfølgelig ikke at det er noe galt med dem, men man burde vel ha noe helt spesielt å trekke opp av hatten?!? Men dette med å gå flere kurs, det synes jeg ikke er rart. Uansett om det er et nesten tilsvarende fra en annen leverandør. Det jeg blir mer betenkt over er om disse pengene bare blir tapt uten særlig gevinst, uansett antall kurs. Det er vel en del forhåpningsfulle som kjøper slike kurs, som får sine drømmer knust. 32
Fremhevede innlegg