spirå12 Skrevet 5. mars 2020 #11941 Skrevet 5. mars 2020 43 minutter siden, AnnaS87 skrev: Ifht det over her. Tror de færreste som ser på Bloggerne følger med fordi AB "AS" er med. Hva er målgruppen til programmet? Kan tenke meg flere som er med der som har mer underholdningsverdi for ungdommen, enn ei godt voksen dame med selfiekamera. Men, trodde det bare var bloggere som deltok på Bloggerne? ikke slike 4 stjerners middag D-kjendiser uten blogg. Tv-program hvor det holder at en har puls, og kanskje har stukket nesen sin frem i lokalavisa. Hvordan TV2 har valgt å fremstille hele "bedriften" på programmet sier egentlig sitt. Makan til ulikheter kontra de andre Tv2 velger jo rett og slett å droppe hele bedriften (til nå) men... velger å vise eksponeringen av barna... Kritikkverdig i mine øyne ! 17
spirå12 Skrevet 5. mars 2020 #11942 Skrevet 5. mars 2020 32 minutter siden, Vil ikke skrev: Helt ærlig. Dette kunne ha vært min utblåsning når det gjelder ungene mine. Kjente igjen alt! Forskjellen er bare at mine utblåsninger bare er synlig innenfor husets 4 vegger eller at det skjer i prat med en venninne. Helt enig ! På riksdekkende tv... forferdelig ! 17
pøbelsara Skrevet 5. mars 2020 #11943 Skrevet 5. mars 2020 6 timer siden, Nor skrev: Beste innlegget jeg har lest i denne tråden👍 Har du kontaktet TV2? 27
Littlewoman Skrevet 6. mars 2020 #11944 Skrevet 6. mars 2020 15 timer siden, Turkis Sau skrev: Mener å huske at Trine Grung gjorde et kvalifisert forsøk for en del år tilbake, men Anne Brith går henne en høy gang! TG fremstår jo som en uskyldig speiderjente i forhold til dette sirkuset. Jeg er så enig. Jeg har fulgt TG lenge. Tidligere for moro skyld men nå fordi jeg opplever henne genuin og ekte. Prøver ikke så hardt og har roet ned på alle måter. Pluss takker nei til alt i mediene for jeg tror mye ligger der også. Vi svertes av det som kommer frem i mediene ofte som ikke nødvendigvis får frem alle sidene. Så læringen må vel være for oss alle og ikke la alt mediene skriver påvirke oss? Konkluderer ikke men tenker alle kan endre seg om de velger å lære av sine feil? 6
Populært innlegg Oransjesjel Skrevet 6. mars 2020 Populært innlegg #11945 Skrevet 6. mars 2020 (endret) Flere enn meg som opplever feks AB, men mange andre bloggere også, som arrogante og nedlatende i forhold til de som de faktisk lever av? Som jo er oss som lesere. Stiller man et kritisk spørsmål eller gir utrykk for at man ikke er enig, så er man krenkende, en mobber, hater eller det som verre er... Bare applauser blir mottat i mange av kommentarfeltene, er ikke det en form for hovmod? Overfor oss som faktisk bidrar til at de kan leve av en blogg.. Endret 6. mars 2020 av Oransjesjel 50
Marimba Skrevet 6. mars 2020 #11947 Skrevet 6. mars 2020 5 minutter siden, Trua skrev: Fristen hos forbrukertilsynet er utsatt Hvor ser du dette? Hørte ikke vi tidligere i denne saken at AB ikke ga kommentarer til avisene pga sykdom? Hvis hun faktisk har vært hos lege og fått en sykemelding, kan kanskje det føre til en utsatt frist? 7
Zenhouse Skrevet 6. mars 2020 #11948 Skrevet 6. mars 2020 (endret) 23 minutter siden, Marimba skrev: Hvor ser du dette? Hørte ikke vi tidligere i denne saken at AB ikke ga kommentarer til avisene pga sykdom? Hvis hun faktisk har vært hos lege og fått en sykemelding, kan kanskje det føre til en utsatt frist? Mette Ask opplyser om det på snap. Hun vet ikke når ny frist er. Men hun ( og andre) vil benytte tiden til å gå gjennom saken og se om de kan tillegge mer. Hun kan ikke være sykemeldt nå hvertfall, da hun reklamerte for flere hudpleierodukter på snap for noen dager siden. Men om evnt sykemelding tidligere har ført til utsatt frist, who knows? 🤷🏻♀️ Endret 6. mars 2020 av Zenhouse 33
Populært innlegg Felis Skrevet 6. mars 2020 Populært innlegg #11949 Skrevet 6. mars 2020 (endret) 2 timer siden, Littlewoman skrev: Jeg er så enig. Jeg har fulgt TG lenge. Tidligere for moro skyld men nå fordi jeg opplever henne genuin og ekte. Prøver ikke så hardt og har roet ned på alle måter. Pluss takker nei til alt i mediene for jeg tror mye ligger der også. Vi svertes av det som kommer frem i mediene ofte som ikke nødvendigvis får frem alle sidene. Så læringen må vel være for oss alle og ikke la alt mediene skriver påvirke oss? Konkluderer ikke men tenker alle kan endre seg om de velger å lære av sine feil? Dette har du helt rett i. Media har altfor lenge vært et talerør for Anne Brith og andre influencere. Gladsakene de presenterer bærer preg av latskap og svake ressurser. Det er lettvint fyll til Rampelysseksjonen. På en måte kan jeg forstå dem for det finnes tross alt ikke så mange ekte kjendiser i Norge. Og de som er det, er ikke særlig interessert i å drite seg ut i media. Men jeg gremmes over hvor lett de tar Anne Briths ord for sannhet, når et par pirk i overflaten hadde avslørt at alt var oppspinn og fantasi. Det groveste eksemplet er hvordan de bet på historiene hennes om hat og trusler i forbindelse med boka. Hadde de skummet igjennom med et halvt øye, det er jo ikke mange sidene, så hadde de sett at den var full av løsrevne klipp, uten kildehenvisning. Klippene kunne vært skrevet hvor som helst, av hvem som helst. Resten av boka var udokumenterte påstander, hvor deler beviselig var løgn. Og at hun la ned bloggen for at datteren ble truet? Altså... Av tullete gladsaker kan jeg nevne "Anne Brith har kapret drømmehuset". Alle vet at det lille huset på Sørumsand er 10 millioner og et basseng unna drømmehuset. Og Anne Brith skal til New York med ukjent Tinderdate. Seriøst, hvorfor trykker de sånt? Men så dukket det opp journalister som tok jobben, og ikke minst ubehaget, ved å grave litt omkring forretningene hennes. Det er et solid stykke arbeid, godt dokumentert og velskrevet. Alt er gjort riktig, de misfornøyde har måttet legge frem dokumentasjon, Anne Brith har fått tilsvarsrett og de involverte instanser har fått uttale seg. Endelig kom sannheten for en dag, stor takk til Romerikes Blad og Dagbladet og ikke minst Mette Ask som fikk balle til å rulle. Jeg tror ikke på påstanden om at alle kan endre seg og lære av sine feil. Er det noe vi har sett i denne saken, så er det at Anne Brith ikke har lært noe som helst. Hun innrømmer ikke feil og rydder ikke opp. Det instagraminnlegget hennes viser at hun er akkurat som før, hun er offeret og karma skal ta alle som har avslørt henne. HVIS Anne Brith har lyst til å vise at hun har endret seg, så har hun en unik mulighet nå. Det er ikke en avis i landet som ikke hadde tatt telefonen og latt henne komme til med en unnskyldning (mulig hun bør komme med en unnskyldning til journalisten i Dagbladet først, for et voksent menneske slenger ikke på røret på den måten). Hun burde stille til intervju, forklare at feilen ligger hos henne og at kursdeltakerne selvfølgelig er i sin fulle rett til å klage på en tjeneste de aldri fikk. Hun kan beklage på hvordan hun taklet negative tilbakemeldinger, det er ikke greit å skrike til folk. Hun burde beklage hvordan hun behandlet klager, hun avviste dem tvert og noen gadd hun ikke engang å svare på. Hun burde beklage at hun uttalte til media at feilen lå hos deltakerne. Og så kunne hun slenge på en liten unnskyldning for at hun ikke dempet drittslengingen fansen kom med. Og selvfølgelig må hun betale tilbake kursavgiften, ellers blir beklagelsene tomme ord. Så kan hun fortsette med å rydde opp der hun har rotet det til økonomisk. Samarbeidspartneren må selvfølgelig få betalt for tjenesten hun har levert. Og det er uredelig å lyve om prisen, så en beklagelse må til der også. På privaten er det også regninger som ikke er betalt. Hun burde prioritere disse, framfor å ordne hår, negler og øyevipper, som kommer frem av Snap. Egenpleie bør ikke stå øverst på prioriteringslisten, for å si det sånn! Det er en god del andre mennesker som bør få en unnskyldning. Alle de drøyt 20 personene som ble anmeldt fordi de var kritiske. Adina som både ble anmeldt OG forsøkt hacket. Podcasterne Andersen og Jakobsen som fikk et truende brev fra Elden når det de fortalte var sant, Henrik Bach Mortensen og Helene Drage, som ble stemplet som kverulanter og blokkert, fordi de stilte spørsmål. Forumansvarlig og moderator på Kvinneguiden, som ble anmeldt for å gjøre jobben sin. Damen som skulle hjelpe henne å skaffe en mann, som aldri fikk sin del av avtalen. Mammaen som fikk sønnen sin truet fordi hun skrev en mail til skolen. Og ikke minst damen som ble uthengt i både blogg, bok og for arbeidsgiver, for å ha sendt en helt standard mail til en samarbeidspartner. Her er det sikkert mange jeg har glemt. Anne Brith har mange svin på skogen og hvis hun virkelig vil vise at hun har endret seg blir det mange unnskyldninger å komme med og mange regninger å betale. Det kan faktisk bli nødvendig med en hel bok. Jeg har forslag til tittel: Kvinnen som hater kvinner (og menn). Kanskje den selger såpass at hun får betalt tilbake pengene hun skylder... Endret 6. mars 2020 av Felis Tillegg 114
Populært innlegg Felis Skrevet 6. mars 2020 Populært innlegg #11950 Skrevet 6. mars 2020 20 minutter siden, Zenhouse skrev: Mette Ask opplyser om det på snap. Hun vet ikke når ny frist er. Men hun ( og andre) vil benytte tiden til å gå gjennom saken og se om de kan tillegge mer. Hun kan ikke være sykemeldt nå hvertfall, da hun reklamerte for flere hudpleierodukter på snap for noen dager siden. Men om evnt sykemelding tidligere har ført til utsatt frist, who knows? 🤷🏻♀️ Hun som har gått ut så hardt med at hun har rett og at hun har dokumentasjon på dette, bør kunne klare å forfatte et svar innen tre uker! Hun har jo til og med advokat! Dette er klassisk Anne Brith. Hun haler ut tiden og satser på at saken blir kald og media glemmer den. 75
Aidensfield Skrevet 6. mars 2020 #11951 Skrevet 6. mars 2020 1 time siden, Felis skrev: Hun som har gått ut så hardt med at hun har rett og at hun har dokumentasjon på dette, bør kunne klare å forfatte et svar innen tre uker! Hun har jo til og med advokat! Dette er klassisk Anne Brith. Hun haler ut tiden og satser på at saken blir kald og media glemmer den. Tipper hun utsetter med håp om folk skal glemme😔 25
Hukulebonusmammaen Skrevet 6. mars 2020 #11952 Skrevet 6. mars 2020 2 timer siden, Trua skrev: Fristen hos forbrukertilsynet er utsatt What ?!! WHY? 14
adc Skrevet 6. mars 2020 #11953 Skrevet 6. mars 2020 46 minutter siden, Hukulebonusmammaen skrev: What ?!! WHY? Enkelt å sette ut rykter som ikke stemmer. Det gagner jo ingen av partene her.
Oransjesjel Skrevet 6. mars 2020 #11954 Skrevet 6. mars 2020 Hun må jo ha en gyldig grunn for å få utsettelse, så kanskje vi bare skal la det være med det? 6
Trua Skrevet 6. mars 2020 #11955 Skrevet 6. mars 2020 Media har en sak klar sier også denne bloggeren 15
Hukulebonusmammaen Skrevet 6. mars 2020 #11956 Skrevet 6. mars 2020 2 timer siden, Swell skrev: Enkelt å sette ut rykter som ikke stemmer. Det gagner jo ingen av partene her. Huh ? jeg har da ikke satt ut noe rykter 10
Populært innlegg FotbaIlflua Skrevet 6. mars 2020 Populært innlegg #11957 Skrevet 6. mars 2020 (endret) 4 timer siden, Felis skrev: Dette har du helt rett i. Media har altfor lenge vært et talerør for Anne Brith og andre influencere. Gladsakene de presenterer bærer preg av latskap og svake ressurser. Det er lettvint fyll til Rampelysseksjonen. På en måte kan jeg forstå dem for det finnes tross alt ikke så mange ekte kjendiser i Norge. Og de som er det, er ikke særlig interessert i å drite seg ut i media. Men jeg gremmes over hvor lett de tar Anne Briths ord for sannhet, når et par pirk i overflaten hadde avslørt at alt var oppspinn og fantasi. Det groveste eksemplet er hvordan de bet på historiene hennes om hat og trusler i forbindelse med boka. Hadde de skummet igjennom med et halvt øye, det er jo ikke mange sidene, så hadde de sett at den var full av løsrevne klipp, uten kildehenvisning. Klippene kunne vært skrevet hvor som helst, av hvem som helst. Resten av boka var udokumenterte påstander, hvor deler beviselig var løgn. Og at hun la ned bloggen for at datteren ble truet? Altså... Av tullete gladsaker kan jeg nevne "Anne Brith har kapret drømmehuset". Alle vet at det lille huset på Sørumsand er 10 millioner og et basseng unna drømmehuset. Og Anne Brith skal til New York med ukjent Tinderdate. Seriøst, hvorfor trykker de sånt? Men så dukket det opp journalister som tok jobben, og ikke minst ubehaget, ved å grave litt omkring forretningene hennes. Det er et solid stykke arbeid, godt dokumentert og velskrevet. Alt er gjort riktig, de misfornøyde har måttet legge frem dokumentasjon, Anne Brith har fått tilsvarsrett og de involverte instanser har fått uttale seg. Endelig kom sannheten for en dag, stor takk til Romerikes Blad og Dagbladet og ikke minst Mette Ask som fikk balle til å rulle. Jeg tror ikke på påstanden om at alle kan endre seg og lære av sine feil. Er det noe vi har sett i denne saken, så er det at Anne Brith ikke har lært noe som helst. Hun innrømmer ikke feil og rydder ikke opp. Det instagraminnlegget hennes viser at hun er akkurat som før, hun er offeret og karma skal ta alle som har avslørt henne. HVIS Anne Brith har lyst til å vise at hun har endret seg, så har hun en unik mulighet nå. Det er ikke en avis i landet som ikke hadde tatt telefonen og latt henne komme til med en unnskyldning (mulig hun bør komme med en unnskyldning til journalisten i Dagbladet først, for et voksent menneske slenger ikke på røret på den måten). Hun burde stille til intervju, forklare at feilen ligger hos henne og at kursdeltakerne selvfølgelig er i sin fulle rett til å klage på en tjeneste de aldri fikk. Hun kan beklage på hvordan hun taklet negative tilbakemeldinger, det er ikke greit å skrike til folk. Hun burde beklage hvordan hun behandlet klager, hun avviste dem tvert og noen gadd hun ikke engang å svare på. Hun burde beklage at hun uttalte til media at feilen lå hos deltakerne. Og så kunne hun slenge på en liten unnskyldning for at hun ikke dempet drittslengingen fansen kom med. Og selvfølgelig må hun betale tilbake kursavgiften, ellers blir beklagelsene tomme ord. Så kan hun fortsette med å rydde opp der hun har rotet det til økonomisk. Samarbeidspartneren må selvfølgelig få betalt for tjenesten hun har levert. Og det er uredelig å lyve om prisen, så en beklagelse må til der også. På privaten er det også regninger som ikke er betalt. Hun burde prioritere disse, framfor å ordne hår, negler og øyevipper, som kommer frem av Snap. Egenpleie bør ikke stå øverst på prioriteringslisten, for å si det sånn! Det er en god del andre mennesker som bør få en unnskyldning. Alle de drøyt 20 personene som ble anmeldt fordi de var kritiske. Adina som både ble anmeldt OG forsøkt hacket. Podcasterne Andersen og Jakobsen som fikk et truende brev fra Elden når det de fortalte var sant, Henrik Bach Mortensen og Helene Drage, som ble stemplet som kverulanter og blokkert, fordi de stilte spørsmål. Forumansvarlig og moderator på Kvinneguiden, som ble anmeldt for å gjøre jobben sin. Damen som skulle hjelpe henne å skaffe en mann, som aldri fikk sin del av avtalen. Mammaen som fikk sønnen sin truet fordi hun skrev en mail til skolen. Og ikke minst damen som ble uthengt i både blogg, bok og for arbeidsgiver, for å ha sendt en helt standard mail til en samarbeidspartner. Her er det sikkert mange jeg har glemt. Anne Brith har mange svin på skogen og hvis hun virkelig vil vise at hun har endret seg blir det mange unnskyldninger å komme med og mange regninger å betale. Det kan faktisk bli nødvendig med en hel bok. Jeg har forslag til tittel: Kvinnen som hater kvinner (og menn). Kanskje den selger såpass at hun får betalt tilbake pengene hun skylder... Helt riktig, men dette kommer aldri til å skje. Det hun derimot gjør, er å filme beina sine på snap, fulle i blåmerker, og spørre om råd. For så å legge ut at legen hennes sier det er pga stress. Altså... 🙄 Jeg tviler ikke på at hun er stresset, hun er tross alt tatt med buksene nede og har store problemer med å komme seg ut av dette. Hun er alenemor, og har ikke økonomi til å betale tilbake kravene eller betale regningene sine, hus og bil kommer til å ryke og hvem vil ansette henne i en vanlig jobb nå etter at de har googlet henne? Livet hennes har falt i grus, og det er hennes egen feil. Innser hun at det er hennes egen feil? Nei, det gjør hun ikke. Hun fortsetter å skylde på alle andre. Kan det hende at AB har brukt denne modellen på whiteboardtavla si? https://www.youtube.com/watch?v=XqTkWKNp4hU Endret 6. mars 2020 av FotbaIlflua 58
Pust Skrevet 6. mars 2020 #11958 Skrevet 6. mars 2020 Davidsen/advokat Vangen har fått utsettelse på svarfristen til ForbrukerTilsynet, men kan det virkelig være så himla vanskelig å svare på de spørsmålene ABIP AS fikk? I Dagblad-artikkelen står det at FT venter til etter at de har mottat et svar, med å si hvilke sanksjoner som kan være aktuelle; altså enten tvangsmulkt eller overtredelsesgebyr. Drar de ut saken i håp om å bli glemt av media? Det blir de ikke, avisene sitter klar med nytt materiale så snart det er en utvikling. Jeg er nok ellers ikke alene om å tenke at de blåflekkene er taktiske, i alle fall de av oss som husker bloggen og alt det dramaet som ble presentert der hver gang det var behov for ekstra oppmerksomhet eller avledning. «Forbrukertilsynet avdelingsleder Skjelbostad forklarer at det ikke vil bli vurdert eventuelle konsekvenser før etter Davidsen har besvart brevet, og understreker at hun på spørsmål om mulige utfall ved brudd, kun uttaler seg på generelt grunnlag. - Det er muligheter for å bruke sanksjoner ved brudd på markedsføringsloven og angrerettloven. Det er i så fall to muligheter - å vedta tvangsmulkt eller overtredelsesgebyr, sier hun.» https://www.dagbladet.no/kjendis/krever-svar-fra-anne-brith-davidsen-etter-kursklager/72135841 44
Populært innlegg Oransjesjel Skrevet 6. mars 2020 Populært innlegg #11959 Skrevet 6. mars 2020 (endret) Hvis man har alt på stell, så er det vel ingen grunn til å være stressa? Hun har jo ikke gjort noe mot hverken den ene eller den andre, og da ville ikke jeg ha slått meg til ro med at legen sier det er stress. Jeg er ikke stressa hadde jeg svart da - men jeg har kroppen full av åpne sår som ikke vil gro og beina full av blåmerker. Hadde aldri slått meg til ro med diagnosen stress. Aldri! Hadde jeg hatt åpne sår over hele kroppen så hadde jeg konsultert en annen lege - prompte! (Og LENGE før jeg hadde bedt om råd på Snap..) Endret 6. mars 2020 av Oransjesjel 63
adc Skrevet 6. mars 2020 #11960 Skrevet 6. mars 2020 14 minutter siden, Pust skrev: Davidsen/advokat Vangen har fått utsettelse på svarfristen til ForbrukerTilsynet, men kan det virkelig være så himla vanskelig å svare på de spørsmålene ABIP AS fikk? I Dagblad-artikkelen står det at FT venter til etter at de har mottat et svar, med å si hvilke sanksjoner som kan være aktuelle; altså enten tvangsmulkt eller overtredelsesgebyr. Drar de ut saken i håp om å bli glemt av media? Det blir de ikke, avisene sitter klar med nytt materiale så snart det er en utvikling. Jeg er nok ellers ikke alene om å tenke at de blåflekkene er taktiske, i alle fall de av oss som husker bloggen og alt det dramaet som ble presentert der hver gang det var behov for ekstra oppmerksomhet eller avledning. «Forbrukertilsynet avdelingsleder Skjelbostad forklarer at det ikke vil bli vurdert eventuelle konsekvenser før etter Davidsen har besvart brevet, og understreker at hun på spørsmål om mulige utfall ved brudd, kun uttaler seg på generelt grunnlag. - Det er muligheter for å bruke sanksjoner ved brudd på markedsføringsloven og angrerettloven. Det er i så fall to muligheter - å vedta tvangsmulkt eller overtredelsesgebyr, sier hun.» https://www.dagbladet.no/kjendis/krever-svar-fra-anne-brith-davidsen-etter-kursklager/72135841 Du linker til en sak som ble skrevet i februar. Hvor har du fra at det er gitt en utsettelse? 3
Fremhevede innlegg