Populært innlegg FruJohansen Skrevet 5. mars 2020 Populært innlegg #11901 Skrevet 5. mars 2020 Ab skrev noe om at lysten til å ha et liv utenfor rampelyset aldri hadde vært større enn nå. De aller fleste offentlige personer, med noen få unntak, må jobbe målrettet og aktivt for å holde seg aktuelle. Selv musikere, skuespillere og tv- personligheter, dyktige folk med et reelt talent blir fort glemt dersom de ikke holder seg selv varme på en eller annen måte. Nå som det går sytten reality - og influencerkjendiser på et halvt dusin, er det virkelig - virkelig - null problem for en offentlig person som Anne Brith å få et liv uten publikum. Det er bare å fortsette å sitte stille i båten, la oss si noen uker til, så er alt det ubehagelige innsynet fra ukjente mennesker borte, og hun kan konsentrere seg om hvor neste lønning skal komme fra uten at noen kan mene noe om det. At AB nå tydeligvis har bestemt seg for å plaske litt til i det opprørte vannet hun selv har laget bølger i, tyder på at hun syns det totalt sett er verdt prisen å være kjendis. Sjelden har man sett noen jobbe så hardt, så lenge for å skrape seg ut en nisje i norsk offentlighet som en krakilsk riksskrulle. Hun elsker åpenbart den (liksom) glamorøse siden av å være kjent, men takler ikke når det blir (selvforskyldt) ubehagelig. Det minner om en analogi hun selv har gjentatt til det kjedsommelige, angående busser og limo'er og hvem som vil sitte på i den ene eller andre. 103
Populært innlegg Felis Skrevet 5. mars 2020 Populært innlegg #11903 Skrevet 5. mars 2020 (endret) Hun er tydeligvis ferdig med å sitte stille i båten, ja (ref snap i går). Hun viste frem dagens antrekk. koste en lang stund med katta og så hadde hun x antal reklamesnutter for en hudpleieserie. Den trangen til å tre ut av rampelyset varte ikke lenge! Jeg skjønner ikke poenget, ingen har behov for å se Anne Brith foran speilet i olabukse og genser. Eller at hun ligger på sofaen og koser katta. Det er sånne ting svigermoren min kunne funnet på å poste på Facebook, sammen med noen dype ordtak og en selfie av seg og venninna. Betyr det at svigermor er influenser? Jeg skjønner at Anne Brith er i pengeknipe og må holde seg aktuell for å få reklameoppdrag, men det der er totalt intetsigende! Og det verste er at hun sikkert fikk en del klikk, fordi folk lurer på om hun har tippet helt. Noe vi kan avkrefte, Anne Brith så helt sunn og frisk ut, det er masse igjen av henne og ingen synlige sår. Egenpleien ser ikke ut til å ha tatt skade av de siste ukers avsløringer og sviktende økonomi. Eller "hat", som Anne Brith kaller det. @fotballjenta det er i dag svarene skal leveres. Jeg håper media henger på FT som igler for å finne ut hva hun svarte og hvor saken går videre. Hvis dette ikke får konsekvenser er jeg redd Anne Brith spretter tilbake og fortsetter som før, med provokasjoner, unger og batshitcrazy innlegg som gir masse klikk hun kan bruke som argument overfor samarbeidspartnere. OPPDATERING: Mette har kommet med et nytt innlegg hvor hun skriver at media er på saken 👏 Endret 5. mars 2020 av Felis 67
student86 Skrevet 5. mars 2020 #11904 Skrevet 5. mars 2020 Jeg tror Anne Brith- med god veiledning - kunne ha gjort det bra hvis hun hadde holdt seg til baking som grunnlag for plattform på sosiale medier, for det er noe hun kan. Men de rundt henne har tydeligvis ikke kunnet bremse henne, og hun er vel ikke interessert heller, men igjen, hun er et voksent menneske. Det hadde allikevel lønnet seg å ha en mentor/rådgiver for hennes egen del, for å veilede i sosial ferdighetstrening, sinnemestring, stressmestring, konflikthåndtering o.l. Hun har mange gode egenskaper å spille på, som humoristisk sans, visjonær, kreativ osv. Utfordringen er bare at hun ødelegger for seg selv når hun tilsynelatende opptrer direkte frekt mot folk. Det er heller ingen menneskerett å være en offentlig person, eller å tjene penger på andre. Det er også viktigere å ivareta barns rettigheter enn for voksne. Men til syvende og sist, så kjenner jeg ikke henne, for meg er hun deltakeren fra "Hele Norge baker" og det vil hun nok forbli. 23
Hukulebonusmammaen Skrevet 5. mars 2020 #11905 Skrevet 5. mars 2020 Mulig jeg ikke har fulgt med i timen. Hvem er Mette og hvor kan jeg evnt lese ?
MarianneE Skrevet 5. mars 2020 #11906 Skrevet 5. mars 2020 26 minutter siden, Hukulebonusmammaen skrev: Mulig jeg ikke har fulgt med i timen. Hvem er Mette og hvor kan jeg evnt lese ? Mette Ask. 1
Hukulebonusmammaen Skrevet 5. mars 2020 #11907 Skrevet 5. mars 2020 Akkurat nå, MarianneE skrev: Mette Ask. Ah Okei ^^ takk for svar 🤗
Nor Skrevet 5. mars 2020 #11908 Skrevet 5. mars 2020 På 3.3.2020 den 18.00, Lopploella skrev: Jeg var så uheldig (dum) å kikke innom Bloggerne, siste episode der Anne-Brith legger ut om at hun trenger en mann til å skru opp ting i huset. Og antagelig ikke bare det, i følge den rørende scenen i senga. Men altså - hun sveiper vekk leger, advokater og piloter. TROR hun at hun kan velge fritt på øverste hylle blant velutdannede menn? Og at hun er så fantastisk attraktiv at håndverkerne står i kø for å pusse opp huset hennes på første date? 😂😂😂 6
Jens Skrevet 5. mars 2020 #11909 Skrevet 5. mars 2020 På 4.3.2020 den 7.18, nomore82 skrev: Jeg har for tiden et stort dilemma i denne saken. Er det best å lese referatene til Felis før en ser episoden, eller motsatt? For om jeg leser først så kan jeg glede meg til scenene som det blir referert til. Og det er litt koselig. Men om jeg ser først så kan jeg nikke gjenkjennende og dele inntrykkene til Felis etterpå når jeg leser. Valgets kval. Takk til Felis for fantastiske spot on referat 😅 Bruker du denne tragedien til underholdning? Helt seriøst. Hva vet du om Anne Brith nå er i sin største depresjon noensinne? Og dette tenker du er topp underholdning. Nå må dere snart slutte å fråtse i andres nederlag.. Helt sjokkert over hvor langt dere drar dette her. 4
Populært innlegg Era Vulgaris Skrevet 5. mars 2020 Populært innlegg #11910 Skrevet 5. mars 2020 1 minutt siden, Jens skrev: Bruker du denne tragedien til underholdning? Helt seriøst. Hva vet du om Anne Brith nå er i sin største depresjon noensinne? Og dette tenker du er topp underholdning. Nå må dere snart slutte å fråtse i andres nederlag.. Helt sjokkert over hvor langt dere drar dette her. Jeg tenker at en er ikke skadefro over andres nederlag med mindre de selv har påført seg alt dette, slik ABD har gjort her. Alle som har fulgt denne tråden en stund, tenker nok at hun får som fortjent, rett og slett. Og at de hun har lurt, svindlet og ført bak lyset får det de har krav på. At ABD selv trekker egne barn inn i denne galskapen, er tragisk, og noe hun burde ha holdt seg for god til i første omgang. Jeg er også sjokkert. Sjokkert over at et menneske som helt tydelig ikke er frisk, og som nå står i så hardt vær, ikke velger å holde seg helt unna sosiale medier. Hun trenger å beskyttes mot seg selv, og barna hennes trenger i høyeste grad å skjermes! 74
Kvins Skrevet 5. mars 2020 #11911 Skrevet 5. mars 2020 5 minutter siden, Jens skrev: Bruker du denne tragedien til underholdning? Helt seriøst. Hva vet du om Anne Brith nå er i sin største depresjon noensinne? Og dette tenker du er topp underholdning. Nå må dere snart slutte å fråtse i andres nederlag.. Helt sjokkert over hvor langt dere drar dette her. Så å kommentere det Tv2 velger å sende er ikke innafor? 44
Populært innlegg Anwa Skrevet 5. mars 2020 Populært innlegg #11912 Skrevet 5. mars 2020 3 minutter siden, Jens skrev: Bruker du denne tragedien til underholdning? Helt seriøst. Hva vet du om Anne Brith nå er i sin største depresjon noensinne? Og dette tenker du er topp underholdning. Nå må dere snart slutte å fråtse i andres nederlag.. Helt sjokkert over hvor langt dere drar dette her. Hadde det vært snakk om nederlaget til en uskyldig person ville folk aldri fråtset seg. Anne B har bedrevet med cowboy-taktikker under store deler av sin tid som offentlig person, og siden hun har behandlet folk så usselt så føler folk helt klart at det er tydelig hun får samme behandling som hun har gitt andre. Selv om det "bare" har vært å hacke noen, eller "bare" bedrevet telefonterror, eller "bare" tilbydd tjenester hun ikke har kunnet levere. Hva annet er, når du velger, og ja dette er noe hun har aktivt valgt, ett liv som offentlig person hvor hun tjener penger på å eksponere seg selv og livet sitt, da må hun faktisk tåle at hennes tvilsomme handlinger faller under kritikk. 71
Flettfrid Skrevet 5. mars 2020 #11913 Skrevet 5. mars 2020 8 minutter siden, Jens skrev: Bruker du denne tragedien til underholdning? Helt seriøst. Hva vet du om Anne Brith nå er i sin største depresjon noensinne? Og dette tenker du er topp underholdning. Nå må dere snart slutte å fråtse i andres nederlag.. Helt sjokkert over hvor langt dere drar dette her. 95% av de som ser bloggerne ser det for underholdning, togkræsj faktoren er stor og underholdende. 39
Jens Skrevet 5. mars 2020 #11914 Skrevet 5. mars 2020 4 minutter siden, Era Vulgaris skrev: Jeg tenker at en er ikke skadefro over andres nederlag med mindre de selv har påført seg alt dette, slik ABD har gjort her. Alle som har fulgt denne tråden en stund, tenker nok at hun får som fortjent, rett og slett. Og at de hun har lurt, svindlet og ført bak lyset får det de har krav på. At ABD selv trekker egne barn inn i denne galskapen, er tragisk, og noe hun burde ha holdt seg for god til i første omgang. Jeg er også sjokkert. Sjokkert over at et menneske som helt tydelig ikke er frisk, og som nå står i så hardt vær, ikke velger å holde seg helt unna sosiale medier. Hun trenger å beskyttes mot seg selv, og barna hennes trenger i høyeste grad å skjermes! men hvis hun tydelig ikke er frisk er det jo desto større grunn til å la henne være! Man tramper da ikke på en person med psykiske problemer? 2
Populært innlegg Era Vulgaris Skrevet 5. mars 2020 Populært innlegg #11915 Skrevet 5. mars 2020 6 minutter siden, Jens skrev: men hvis hun tydelig ikke er frisk er det jo desto større grunn til å la henne være! Man tramper da ikke på en person med psykiske problemer? All den tid hun fortsette å eksponere seg selv på denne måten, legger hun opp til det selv. Og uansett, frisk eller psyk, hun kan faktisk ikke spille "stakkars, lille meg"-kortet, når det er hun selv som er årsaken til alt dette. Det er uredelig og skikkelig lavmål. 69
Populært innlegg Rubella Skrevet 5. mars 2020 Populært innlegg #11916 Skrevet 5. mars 2020 20 minutter siden, Jens skrev: Bruker du denne tragedien til underholdning? Helt seriøst. Hva vet du om Anne Brith nå er i sin største depresjon noensinne? Og dette tenker du er topp underholdning. Nå må dere snart slutte å fråtse i andres nederlag.. Helt sjokkert over hvor langt dere drar dette her. Det er TV2 som gjør narr av henne og gjør henne til underholdning. 51
Marixxx Skrevet 5. mars 2020 #11917 Skrevet 5. mars 2020 6 minutter siden, Jens skrev: men hvis hun tydelig ikke er frisk er det jo desto større grunn til å la henne være! Man tramper da ikke på en person med psykiske problemer? Også folk med psykiske problemer må stå til ansvar for sine handlinger. Det er til syvende og sist det det handler om. 43
Populært innlegg Felis Skrevet 5. mars 2020 Populært innlegg #11918 Skrevet 5. mars 2020 Om Anne Brith er psykisk syk, har en personlighetsforstyrrelse osv synes ikke jeg vi skal spekulere i. Men det hun velger å dele med verden, gjennom sosiale medier og Bloggerne virker ikke alltid i vater, det synes jeg det er innafor å diskutere. Anne Brith har selv gått ut og sagt at hun provoserer og spiller på folks følelser for å skape engasjement. Vær så god, Anne Brith: Her er engasjementet. Det ufordelaktige materialet som sendes i Bloggerne har hun selv spilt inn og selv levert. Det er jo synd for henne at dette sendes akkurat da hun er avslørt i flere medier for svindellignende forretningsdrift og truende og ufin oppførsel. Hun hadde nok ikke sett for seg det, og ingen her betviler at det er ubehagelig. I tillegg rulles gammelt grums opp som et naturlig resultat. Det er jo ikke bare de siste 12 månedene hun har truet, løyet, anmeldt, hacket og hengt ut. Anne Brith skrev at hun håpet karma kom og tok de slemme (eller noe sånt). Vel, karma gjorde akkurat det... 87
Isild Skrevet 5. mars 2020 #11919 Skrevet 5. mars 2020 Nei, nei! Vær så snill å slette innlegg om at "hun er ikke frisk" osv. Det er ikke greit! Når det gjelder at AB`s "nederlag" gjøres til underholdning her på KG. Nei til det også. Det som derimot kan være litt uheldig er at dette flåseriet vi ser på Bloggerne går parallelt med at saken(e) ruller og går hos Forbrukertilsynet. Hun ser ikke spesiellt deprimert ut på Bloggerne. Ja, jeg vet at det ble spilt inn FØR klagene på kurset kom, men alle vet ikke det. Så de som kanskje virkelig burde skamme seg og få litt kjeft for å lage (velge å sende) underholdning her er TV2. Vi vet ingenting om hva hun føler heller. Vi vet ikke om hun opplever dette som nederlag i hele tatt. Til hun selv etterhvert forhåpentligvis kommer med en kommentar til alt dette, så vet vi overhodet ingenting. Det har stått svært mye om klagene på kurset i mange av landets aviser, at det da tar litt fyr på Norges største forum som har hatt diskusjonstråder om kritikkverdige forhold rundt influenceren i mange år - det er ikke så rart. 26
Populært innlegg Felis Skrevet 5. mars 2020 Populært innlegg #11920 Skrevet 5. mars 2020 4 minutter siden, Isild skrev: Nei, nei! Vær så snill å slette innlegg om at "hun er ikke frisk" osv. Det er ikke greit! Når det gjelder at AB`s "nederlag" gjøres til underholdning her på KG. Nei til det også. Det som derimot kan være litt uheldig er at dette flåseriet vi ser på Bloggerne går parallelt med at saken(e) ruller og går hos Forbrukertilsynet. Hun ser ikke spesiellt deprimert ut på Bloggerne. Ja, jeg vet at det ble spilt inn FØR klagene på kurset kom, men alle vet ikke det. Så de som kanskje virkelig burde skamme seg og få litt kjeft for å lage (velge å sende) underholdning her er TV2. Vi vet ingenting om hva hun føler heller. Vi vet ikke om hun opplever dette som nederlag i hele tatt. Til hun selv etterhvert forhåpentligvis kommer med en kommentar til alt dette, så vet vi overhodet ingenting. Det har stått svært mye om klagene på kurset i mange av landets aviser, at det da tar litt fyr på Norges største forum som har hatt diskusjonstråder om kritikkverdige forhold rundt influenceren i mange år - det er ikke så rart. Enig, jeg har bare en liten rettelse. Hun HAR kommentert følelsene sine. Hun skriver at hun ikke er sterk og at "det nesten ikke er noe igjen av lille meg". Hun føler at hun er død som i Fortnite og ikke har flere reserver å ta av. Hun skriver også at kroppen hennes har sår over alt som ikke vil gro. Jeg tolker det i hvert fall dit at hun ikke har det så bra. I hvert fall ikke akkurat da hun skrev dette. Men hun tar ingen skyld og hun har ingen medfølelse for Mette Ask eller de andre som har betalt henne penger for noe hun ikke leverte. Hun påtar seg ingen skyld for den dårlige stemningen som oppsto i etterkant fordi hun truet og skrek i telefonen til disse menneskene. Tvert imot håper hu karma tar dem. Ut over det vet vi ingenting annet enn hva hun legger ut på SoMe, som er en tilsynelatende sunn og frisk dame som driver business as usual med kattekos og reklame for diverse mirakelkurer. Kilde: https://imgur.com/a/ualE0l3 60
Fremhevede innlegg