Pust Skrevet 4. mars 2020 #11881 Skrevet 4. mars 2020 1 time siden, Felis skrev: Eller dette klippet (dette MÅ dere se): https://www.klikk.no/side2/video/anne-brith---a-ha-barn-kan-noen-ganger-vaere-et-helvete-4653945 Hvordan kan TV2 sende dette? Det er langt forbi «gjøre litt narr av realitydeltakere» og viser en kvinne uten selvkontroll og selvkritikk. Det er ikke morsomt eller ironisk, det viser ikke et saklig innlegg om hva det vil si å bo med barn, det er bare uthenging av mindreåriges private liv og en voksen som viser tvilsom adferd. Fy skamme seg, TV2. 40
Isild Skrevet 4. mars 2020 #11882 Skrevet 4. mars 2020 8 minutter siden, Pust skrev: Hvordan kan TV2 sende dette? Det er langt forbi «gjøre litt narr av realitydeltakere» og viser en kvinne uten selvkontroll og selvkritikk. Det er ikke morsomt eller ironisk, det viser ikke et saklig innlegg om hva det vil si å bo med barn, det er bare uthenging av mindreåriges private liv og en voksen som viser tvilsom adferd. Fy skamme seg, TV2. Ikke helt bra det klippet der (selv om det var ganske tydelig av det var skuespill.. syns jeg) "Plutselig står det en jævel på døra" osv er vel ikke ordbruk som hører hjemme om barn (om noen) - selv om AB er Nordlending og har et friskt ordforråd. TV2 klarer ikke helt å se hva som er "tøysete" og hva som rett og slett blir upassende - de forstår tydeligvis heller ikke at klipp de velger å vise på TV i beste sendetid kan gå utover barna som omtales/er med i serien. 32
Zenhouse Skrevet 4. mars 2020 #11883 Skrevet 4. mars 2020 37 minutter siden, Isild skrev: Ikke helt bra det klippet der (selv om det var ganske tydelig av det var skuespill.. syns jeg) "Plutselig står det en jævel på døra" osv er vel ikke ordbruk som hører hjemme om barn (om noen) - selv om AB er Nordlending og har et friskt ordforråd. TV2 klarer ikke helt å se hva som er "tøysete" og hva som rett og slett blir upassende - de forstår tydeligvis heller ikke at klipp de velger å vise på TV i beste sendetid kan gå utover barna som omtales/er med i serien. Det var da jeg fikk nok av AB, den gangen de viste det. Enig i at det var skuespill( dårlig sådan). Men uansett- ordbruken og ja ,hele greia var bare så feil. Fikk ordentlig vondt i mamma-hjertet mitt. 20
Flettfrid Skrevet 4. mars 2020 #11884 Skrevet 4. mars 2020 1 time siden, Hukulebonusmammaen skrev: Samme sier jeg ! Hun kan da formidle budskapet sitt UTEN å rope.. Det er skremmendevulgærtubehagelig i ett å sammen liksom, veldig ute av kontroll. 15
Miss.Wildfox Skrevet 4. mars 2020 #11885 Skrevet 4. mars 2020 5 timer siden, Flettfrid skrev: AB aktiv på snapp med en speilselfie, med den store inntektstavla bak seg. Tallene er sikkert summene fra advokatregningene som stadig dumper i postkassen til det svære gule huset. 29
MaleficentAurora Skrevet 4. mars 2020 #11886 Skrevet 4. mars 2020 ABD tar seg veldig dårlig ut på skjermen. Det blir bare verre mens vi venter på et eksplosjon istedenfor et "jordskjelv". 15
Flettfrid Skrevet 4. mars 2020 #11887 Skrevet 4. mars 2020 9 minutter siden, Miss.Wildfox skrev: Tallene er sikkert summene fra advokatregningene som stadig dumper i postkassen til det svære gule huset. 😝🙈🙊 6
Pust Skrevet 4. mars 2020 #11888 Skrevet 4. mars 2020 1 time siden, Isild skrev: Ikke helt bra det klippet der (selv om det var ganske tydelig av det var skuespill.. syns jeg) "Plutselig står det en jævel på døra" osv er vel ikke ordbruk som hører hjemme om barn (om noen) - selv om AB er Nordlending og har et friskt ordforråd. TV2 klarer ikke helt å se hva som er "tøysete" og hva som rett og slett blir upassende - de forstår tydeligvis heller ikke at klipp de velger å vise på TV i beste sendetid kan gå utover barna som omtales/er med i serien. Selvsagt (?) er det skuespill og for noen er det til og med morsomt, uansett er det utlevering av mindreårige og en omtale av disse som ikke hører hjemme i underholdningsavdelingen. Jeg vil bare tilføye at det å banne er like «klassedelt» i Nord-Norge som alle andre steder; det er den litt røffere delen av befolkningen som har et såkalt friskt språk, der som alle andre steder. 30
Gjest Tannbein Skrevet 4. mars 2020 #11889 Skrevet 4. mars 2020 (endret) 59 minutter siden, Zenhouse skrev: Det var da jeg fikk nok av AB, den gangen de viste det. Enig i at det var skuespill( dårlig sådan). Men uansett- ordbruken og ja ,hele greia var bare så feil. Fikk ordentlig vondt i mamma-hjertet mitt. Vet dere hva, her er nok tidenes brannfakkel. Men jeg skjønner Anne Brith innmari godt her. Jeg kjenner meg godt igjen i frustrasjonen og fortvilelsen over å ha giddalause tenåringer i hus som sitter fastklemt til skjerm fra skoleslutt kl 14 frem til leggetid kl 22 (og da er det et nytt helvete å få dem i seng) og ikke engang gidder å bidra med å henge opp jakka si eller gå ut med søpla. De bare trekker på skuldrene og ser dumt på deg, som allerede har hendeme fulle med å lage middag, vaske klær, svare på etterslengende jobbmail og prøver å booke om svømmekurs for minstemann som sutrer og ikke vil gjøre lekser. Fytti katta så blodig frustrerende og provoserende dette er innimellom alle andre krav fra jobb, bolig, mann, og ti tusen av andre forpliktelser og krav. Jeg har følt det nøyaktig som henne mange, mange ganger. MEN - jeg hyler selvfølgelig ikke ut om dette i sosiale medier! Det er her Anne Brith burde hatt en innlagt sperre! Dette er like flaut både for henne som for ungene hennes, det hører hjemme mellom fire vegger, og aller helst burde det ikke slippe ut av munnen hennes engang. Selv om man innimellom sprekker. Men å bli fly forbanna på giddalause, egoistiske tenåringer innimellom, det nekter jeg å tro at ingen andre enn Anne Brith og jeg har kjent på. Jeg tror ikke at dette var et avtalt skuespill. Men det burde selvfølgelig aldri blitt vist på TV. Endret 4. mars 2020 av Tannbein
Rubella Skrevet 4. mars 2020 #11890 Skrevet 4. mars 2020 (endret) 4 timer siden, Felis skrev: Eller dette klippet (dette MÅ dere se): https://www.klikk.no/side2/video/anne-brith---a-ha-barn-kan-noen-ganger-vaere-et-helvete-4653945 Ene katta mi ble redd av den psykotiske «ja, ja, JA, JAAAaaaaaaAaaAAA»-sekvensen på slutten der 😂 Hun fremstiller jo seg selv som helt ustabil her... Btw: hvorfor ser det alltid ut som om hun ser rett mot sola / har rusk i øynene? Endret 4. mars 2020 av Rubella 25
Infinity Skrevet 4. mars 2020 #11891 Skrevet 4. mars 2020 47 minutter siden, Tannbein skrev: Vet dere hva, her er nok tidenes brannfakkel. Men jeg skjønner Anne Brith innmari godt her. Jeg kjenner meg godt igjen i frustrasjonen og fortvilelsen over å ha giddalause tenåringer i hus som sitter fastklemt til skjerm fra skoleslutt kl 14 frem til leggetid kl 22 (og da er det et nytt helvete å få dem i seng) og ikke engang gidder å bidra med å henge opp jakka si eller gå ut med søpla. De bare trekker på skuldrene og ser dumt på deg, som allerede har hendeme fulle med å lage middag, vaske klær, svare på etterslengende jobbmail og prøver å booke om svømmekurs for minstemann som sutrer og ikke vil gjøre lekser. Fytti katta så blodig frustrerende og provoserende dette er innimellom alle andre krav fra jobb, bolig, mann, og ti tusen av andre forpliktelser og krav. Jeg har følt det nøyaktig som henne mange, mange ganger. MEN - jeg hyler selvfølgelig ikke ut om dette i sosiale medier! Det er her Anne Brith burde hatt en innlagt sperre! Dette er like flaut både for henne som for ungene hennes, det hører hjemme mellom fire vegger, og aller helst burde det ikke slippe ut av munnen hennes engang. Selv om man innimellom sprekker. Men å bli fly forbanna på giddalause, egoistiske tenåringer innimellom, det nekter jeg å tro at ingen andre enn Anne Brith og jeg har kjent på. Jeg tror ikke at dette var et avtalt skuespill. Men det burde selvfølgelig aldri blitt vist på TV. Helt enig at barn er kilde til stor frustrasjon til tider. Jeg har spøkefullt truet datteren min om at jeg skal eksponere det bombete rommet hennes på Facebook, men jeg hadde jo aldri gjort det, og hun vet at jeg aldri hadde hengt ut henne på SoMe. Det er jo det som er så trist. Å bli hengt ut i beste sendetid, på noe man sikkert ikke er så veldig stolt over. 46
Zenhouse Skrevet 4. mars 2020 #11892 Skrevet 4. mars 2020 Så det har altså gått i fra bomba hus,skriking og frustrasjon over manglende hjelp til whiteboard tavle hvor absolutt ALT husarbeid står oppført og blir gjort av alle andre i huset enn AB for å si det sånn. Fra det ene ytterpunktet til det andre. (For det ER ett ytterpunkt å dele frustrasjonen offentlig og skrike på den måten selv om vi er flere som har slappe tenåringer) . 44
Felis Skrevet 4. mars 2020 #11893 Skrevet 4. mars 2020 4 minutter siden, Zenhouse skrev: Så det har altså gått i fra bomba hus,skriking og frustrasjon over manglende hjelp til whiteboard tavle hvor absolutt ALT husarbeid står oppført og blir gjort av alle andre i huset enn AB for å si det sånn. Fra det ene ytterpunktet til det andre. (For det ER ett ytterpunkt å dele frustrasjonen offentlig og skrike på den måten selv om vi er flere som har slappe tenåringer) . Det har du jammen rett i! Det morsomme er at kreativiteten har sunket proporsjonalt med husarbeidet. For litt siden forsvarte hun de sinnsyke mengdene husarbeid hun lesset over på ungene med at hun måtte ha fri for å kunne være kreativ og tjene 10 mill i året (eller hva det nå sto på whiteboard-tavla den dagen). Men sannheten er at før i tiden skrev Anne Brith så mange og provoserende blogginnlegg at hun var en snakkes langt utenfor Kvinneguiden. Hun fikk stadig innleggene sine på trykk i lokalavisa og Nettavisen. Nå som ungene gjør alt, begrenser kreativiteten seg stort sett til dagens antrekk foran speilet, kosestunder med katten og en og annen tur bort til volvoen. 41
Sol Rampelyset Skrevet 4. mars 2020 #11894 Skrevet 4. mars 2020 Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin.
Isild Skrevet 4. mars 2020 #11895 Skrevet 4. mars 2020 7 timer siden, Tannbein skrev: Vet dere hva, her er nok tidenes brannfakkel. Men jeg skjønner Anne Brith innmari godt her. Jeg kjenner meg godt igjen i frustrasjonen og fortvilelsen over å ha giddalause tenåringer i hus som sitter fastklemt til skjerm fra skoleslutt kl 14 frem til leggetid kl 22 (og da er det et nytt helvete å få dem i seng) og ikke engang gidder å bidra med å henge opp jakka si eller gå ut med søpla. De bare trekker på skuldrene og ser dumt på deg, som allerede har hendeme fulle med å lage middag, vaske klær, svare på etterslengende jobbmail og prøver å booke om svømmekurs for minstemann som sutrer og ikke vil gjøre lekser. Fytti katta så blodig frustrerende og provoserende dette er innimellom alle andre krav fra jobb, bolig, mann, og ti tusen av andre forpliktelser og krav. Jeg har følt det nøyaktig som henne mange, mange ganger. MEN - jeg hyler selvfølgelig ikke ut om dette i sosiale medier! Det er her Anne Brith burde hatt en innlagt sperre! Dette er like flaut både for henne som for ungene hennes, det hører hjemme mellom fire vegger, og aller helst burde det ikke slippe ut av munnen hennes engang. Selv om man innimellom sprekker. Men å bli fly forbanna på giddalause, egoistiske tenåringer innimellom, det nekter jeg å tro at ingen andre enn Anne Brith og jeg har kjent på. Jeg tror ikke at dette var et avtalt skuespill. Men det burde selvfølgelig aldri blitt vist på TV. Helt enig i dette! Alle foreldre blir "gale" av ungene og ungdommene sine til tider. Jeg har 3 (4 med gubben) - og har vært mye frustrert og sliten gjennom årene. Mye! Men om jeg hadde blitt med på å lage TV av det, Nei. Dette klippet var ment å være humoristisk antageligvis, men det er ikke sikkert det er gøy i hele tatt for ungene at dette ligger ute når de blir eldre. 29
Skogspike Skrevet 4. mars 2020 #11896 Skrevet 4. mars 2020 Jeg synes ikke det var noe gøy med det klippet. AB virker forstyrret. Det blir bare trist, synes jeg. 37
TinaG Skrevet 4. mars 2020 #11897 Skrevet 4. mars 2020 Og ingen AB i promoen for neste ukes episoder. Måtte det være et tegn🙃 26
Chrisssi Skrevet 4. mars 2020 #11898 Skrevet 4. mars 2020 (endret) 8 timer siden, Skogspike skrev: Jeg synes ikke det var noe gøy med det klippet. AB virker forstyrret. Det blir bare trist, synes jeg. Synes også det er trist, alt som framstilles av Anne Brith vitner om en ustabil person som er ekstremt usikker, men som så gjerne vil være rik og berømt. Men nå er tydeligvis alle møter med advokater og personer som skal redde omdømmet hennes unnagjort og oversendt rette instanser. Da blir det å kose med katta mens hun sikkert fortsatt hungrer etter en mann og nisveiper på Tinder. For et liv! Endret 5. mars 2020 av Chrisssi Feilstavet 44
Hukulebonusmammaen Skrevet 4. mars 2020 #11899 Skrevet 4. mars 2020 Jeg har sagt det før, og sier det igjen . Den eneste her som taper ansikt. det er Anne Brith . Det er ganske sykt hva både penger og popularitet kan gjøre med et menneske. Uavhengig om det er positivt eller negativt . Noen takler det , men de fleste takler det ikke. Og når man da i tillegg har så mye rusk hengende over seg så blir det man sier uansett mat til ulvene . Jeg har kun ett stort ønske til ABD, ett. Det er at jeg håper hun finner ut at det beste er å legge seg flat . Koble seg vekk fra SoMe og prioritere litt andre ting . 35
Populært innlegg yamask Skrevet 5. mars 2020 Populært innlegg #11900 Skrevet 5. mars 2020 Jeg forstår meg ikke på de som vil bli kjendis bare for å være kjendis. Én ting er de som har et talent. Skuespillere, musikere og idrettsutøvere. Der kommer vel kjendisstatusen som en bieffekt. Samme med politikere og næringslivstopper. Men de som på død og liv ønsker å være kjendis, uten noen form for talenter, koste hva det koste vil, er en gåte for meg. Særlig de som latterliggjør seg selv - kun for oppmerksomhet. Anne Brith er så gira på å bli kjendis at hun rett og slett driter ut hele seg på TV. Er det idag svarfristen hennes til forbrukerombudet gikk ut? 68
Fremhevede innlegg