clyde Skrevet 1. mars 2020 #11801 Skrevet 1. mars 2020 4 timer siden, Zenhouse skrev: Nei,noen er det bare ikke håp for. Er helt målløs. Jeg lurer faktisk på om hun oppriktig tror på alt det tullet hun lirer av seg. Lever hun i en helt annen virkelighet eller? Er den dama frisk egentlig? 30
Skrottefar Skrevet 1. mars 2020 #11802 Skrevet 1. mars 2020 1 minutt siden, Cessa74 skrev: Jeg håper advokaten gir henne gode råd Foruten å være veske-bærer mener du? Og hvordan kan hun ha råd til advokat er over min fatteevne, men men, noe må hun jo bruke svindel-pengene sine på 32
Ast Skrevet 1. mars 2020 #11803 Skrevet 1. mars 2020 3 timer siden, Alin skrev: Er det sånn at man er blokkert av AB hvis man ikke kan se hennes instagram-kontoer? Jeg har ikke selv en instagram-konto, men jeg kan da se manges bilder allikevel. Men ikke AB's 🤔 Noen som vet om det betyr at jeg er blokkert eller om det bare er fordi jeg ikke har en bruker, og dermed ikke følger henne? Hun har privat/lukket profil og da kan kun de som følger se. Siden du ikke har Instagram selv, kan hun heller ikke blokkere deg uten en konto å blokkere. De andre du ser er offentlige/åpne kontoer. 10
Populært innlegg Isild Skrevet 2. mars 2020 Populært innlegg #11804 Skrevet 2. mars 2020 9 timer siden, Felis skrev: Ideelt sett burde hun fortsatt sittet stille i båten til saken var ferdig behandlet. Men det er vel et prekært behov for inntekter, og slike innlegg skaper engasjement, slik at hun får mange klikk på reklameinnlegget på den andre kanalen. Dessuten ligger det ikke i Anne Briths natur å holde kjeft når hun føler seg dårlig behandlet. Innlegget er ikke bare et spark til Mette og de andre kursdeltakerne, men også til de som ikke står ved hennes side lenger. Forklaringen på det siste er ALDRI at Anne Brith har oppført seg så dårlig at folk tar avstand, det er alltid "limo'n og bussen". Som om hun er så himla suksessfull at folk flokkes om henne for å snylte... Jeg tolker også dette utspillet som et tegn på at hun ikke har trua på at det går hennes vei hos Forbrukertilsynet. De spørsmålene de stiller er veldig enkle, men sannsynligvis vanskelige å svare på for Anne Brith. Hvor mange personer som fikk tilbud om å være med i kurset? Antall deltakere på nåværende tidspunkt? Hvordan avtalen ble inngått og hvilken informasjon som framgikk av kontrakten? De to første bør gå greit, selv om hun tidligere har tåkelagt dette så godt hun kan. Men fra hva som har kommet frem er avtaleinngåelse og kontrakt ikke i henhold til regelverket. «I flere av klagene blir det vist til at du skal ha lovet personlig oppfølging og telefonsamtaler, men at dette ikke har blitt fulgt opp. Tilsynet ønsker her en tilbakemelding på hvordan du har fulgt opp disse samtalene, herunder dine rutiner for å sikre at kursdeltakerne som har blitt forespeilet en kort samtale hver 14. dag i et halvt år har fått dette» Dette burde være veldig enkelt. Ved en slik avtale hadde det vært naturlig å sette opp en liste over når de forskjellige deltakerne skulle ringes opp, samt noen stikkord for hvilke råd hun vil gi. Telefonloggen vil også bevise at disse samtalene har funnet sted, og hvor lenge de varte. Tror jeg hun har disse bevisene? Nei. (...)en av deltakerne ble brukt i markedsføring av kurset, hvor det framgikk at vedkommende skal ha tidoblet antall lesere på bloggen siden april. Dette ber Forbrukertilsynet dokumentasjon på, Her snakker vi om Mette Ask, som hevder at hun har bevis på at dette ikke stemmer. Det skal mye til om Anne Brith kan bevise det motsatte. Det loves også 1000 nye følgere i måneden gjennom et Instagram-kurs fra en ekstern leverandør, dersom rådene følges «slavisk». «Forbrukertilsynet stiller seg tvilende til at denne påstanden er dokumenterbar, og ber om en tilbakemelding på hva du baserer denne påstanden på, samt eventuell dokumentasjon». Lykke til med å dokumentere dette! «I flere av klagene framkommer det at kursdeltakerne ikke har blitt opplyst om angreretten, og at de ikke har mottatt angrerettskjema. Forbrukertilsynet ber om din tilbakemelding på dette, herunder hvilken informasjon deltakerne har fått om deres rettigheter etter angrerettloven». Dette bør være lett å bevise, for det burde være en rutine på utsendelse av angrerettsskjema. Tilsynelatende har alt foregått over nett, så det bør være uproblematisk å vise til hvilke datoer angrerettskjemaer ble sendt ut. Dessverre tror jeg dette blir vanskelig å bevise for Anne Brith, for jeg tror ikke hun har sendt noen angrerettskjemaer. Jeg tviler faktisk på at det er utarbeidet et angrerettskjema, i hvert fall ikke for de tidligste deltakerne. Det kommer nok en ny runde i media når svarene (eller mangel på svar) kommer inn. Jeg tror Anne Brith skjønner hvor det bærer og dette innlegget var grunnstenen i forsvaret hennes. For tro meg, ingenting av dette kommer til å være Anne Briths feil! Hun er utsatt for hat, det er janteloven og det er mennesker som snylter på hennes suksess. https://www.dagbladet.no/kjendis/krever-svar-fra-anne-brith-davidsen-etter-kursklager/72135841 Du har nok helt rett. Hun legger opp til "Alle vil ødelegge for meg" "Lille meg er helt ødelagt" - forsvar. Gjetter også på at hun vil forklare seg med at hun utvidet kurset med 90 plasser fordi hun ikke ville skuffe noen, for så snill og god er hun - det var jo så mange som ville bli med. Litt vanskelig blir det nok da å forklare hvorfor mange av deltagerne ble oppsøkt og overtalt til å bli med. Det har kommet svært "raske penger" inn på dette kurset- det har alle forstått. Jeg må si jeg lurer på om det er influencerprogram-inntekten banken har tatt utgangspunkt i når de innvilget lån. Ganske cowboy-opptreden fra banken også da i tilfelle vil jeg si. 69
Fruktninja Skrevet 2. mars 2020 #11805 Skrevet 2. mars 2020 11 timer siden, Ellenn skrev: Ikke gi henne ideér..hun har tidligere vært tre brødskiver fra døden, når hun brukte brystkreft som clickbait.. Atta hææææ??? 🤔 7
Gjest Finlay Skrevet 2. mars 2020 #11806 Skrevet 2. mars 2020 (endret) Hun hadde vel et blogginnlegg med tittelen "Tre brødskiver fra døden" om jeg ikke husker helt feil. Det jeg derimot husker svært godt, er overskriften "Jeg skal fjerne brystene mine!". Endret 2. mars 2020 av Finlay
Populært innlegg Emmelise Skrevet 2. mars 2020 Populært innlegg #11807 Skrevet 2. mars 2020 Seek, and thou shall find. https://web.archive.org/web/20170629053051/http://annebrith.blogg.no/1450097962_tre_brdskiver_fra_dde.html Forøvrig var egentlig aldri tittelen "Jeg skal fjerne brystene mine!", den egentlige tittelen er "Krisen er over". https://web.archive.org/web/20180603133503/http://www.annebrith.no/2018/05/30/krisen-er-over/ Men på facebook hadde hun "Jeg skal fjerne brystene mine!" som en slags 'teaser' når hun promoterte innlegget. https://www.facebook.com/annebrith.no/posts/jeg-skal-fjerne-brystene-mine/2192619590778983/ 64
Populært innlegg minister-mio Skrevet 2. mars 2020 Populært innlegg #11808 Skrevet 2. mars 2020 1 time siden, Finlay skrev: Hun hadde vel et blogginnlegg med tittelen "Tre brødskiver fra døden" om jeg ikke husker helt feil. Det jeg derimot husker svært godt, er overskriften "Jeg skal fjerne brystene mine!". Eller "kjære Gud, ikke ta sønnen min" med bilde av en barnehånd med venekateter og id-bånd. 64
Isild Skrevet 2. mars 2020 #11809 Skrevet 2. mars 2020 15 minutter siden, minister-mio skrev: Eller "kjære Gud, ikke ta sønnen min" med bilde av en barnehånd med venekateter og id-bånd. Det der gikk jeg tydeligvis (og heldigvis) glipp av i sin tid. 😨 24
minister-mio Skrevet 2. mars 2020 #11810 Skrevet 2. mars 2020 13 minutter siden, Isild skrev: Det der gikk jeg tydeligvis (og heldigvis) glipp av i sin tid. 😨 Hun snappet også live fra ambulansen med klikkbate og cliffhangere. 39
Isild Skrevet 2. mars 2020 #11811 Skrevet 2. mars 2020 1 minutt siden, minister-mio skrev: Hun snappet også live fra ambulansen med klikkbate og cliffhangere. Tør jeg spørre hva som viste seg å være årsaken til de dramatiske overskriftene? Var det fare for liv? 9
minister-mio Skrevet 2. mars 2020 #11812 Skrevet 2. mars 2020 Akkurat nå, Isild skrev: Tør jeg spørre hva som viste seg å være årsaken til de dramatiske overskriftene? Var det fare for liv? Ingen aning, jeg skjønner aldri hva hun mener. Om det var tre brødskiver fra døden eller fem hamburgere. 18
Populært innlegg Felis Skrevet 2. mars 2020 Populært innlegg #11813 Skrevet 2. mars 2020 13 timer siden, Skrottefar skrev: Foruten å være veske-bærer mener du? Og hvordan kan hun ha råd til advokat er over min fatteevne, men men, noe må hun jo bruke svindel-pengene sine på Jeg har også lurt på hvordan hun har råd til advokat. Det er merkelig at hun ikke prioriterer å betale Staff først, så huset ikke står i fare for å bli tvangssolgt. Har Advokat Veskebærer virkelig tillit til at han skal få oppgjøret sitt? Men så kom jeg på noe hun sa i glansdagene da hun hadde podcast, episode 17: Anne Brith sier hun ble dopet ned, og det høres dramatisk ut. De spiste ute med en advokat og det husker Anne Brith godt. Og etter middag måtte advokaten hennes kjøre henne hjem, kle av henne OG dusje henne, og Anne Brith husker det også. Anne Brith» flensa»? «Flemsa»? han advokaten, så nå er de gode venner. Det er IKKE bra, sier Anne Brith. Sitatene er fra recap: https://kgfelis.com/episode-17/ Jeg lurer på om hun her snakker om Advokat Veskebærer og at advokathjelpen nå er mer en vennetjeneste enn et betalt oppdrag? Det er kanskje vanskelig å ta betalt av noen man har hatt et såpass nært forhold til at man må dusje dem etter en litt hard kveld på byen? Og siden vi er inne på hvordan Anne Brith dramatiserer ting, så kan jeg røpe at hun neppe ble dopet ned. Jeg må innrømme at ut ifra det hun forteller så høres hun mer dritings enn dopa ut… Isabel er nok av samme oppfatning, for hun trøster Anne Brith med at det er lov å blacke ut en gang i året. Jeg har aldri blacka ut, så jeg har en del å ta igjen. Dette ble mye sitering, men jeg lover at forfatteren ikke anmelder KG for brudd på åndsverksloven 72
spirå12 Skrevet 2. mars 2020 #11814 Skrevet 2. mars 2020 17 timer siden, AnnaS87 skrev: Det innlegget der lyser det desperasjon av. Et forsøk på å få søkelyset vekk fra avsløringene. Men, de færreste vil bite på denne nå. Det håper jeg virkelig du har rett i... 9
Populært innlegg Ella1 Skrevet 2. mars 2020 Populært innlegg #11815 Skrevet 2. mars 2020 4 timer siden, Emmelise skrev: Seek, and thou shall find. https://web.archive.org/web/20170629053051/http://annebrith.blogg.no/1450097962_tre_brdskiver_fra_dde.html Forøvrig var egentlig aldri tittelen "Jeg skal fjerne brystene mine!", den egentlige tittelen er "Krisen er over". https://web.archive.org/web/20180603133503/http://www.annebrith.no/2018/05/30/krisen-er-over/ Men på facebook hadde hun "Jeg skal fjerne brystene mine!" som en slags 'teaser' når hun promoterte innlegget. https://www.facebook.com/annebrith.no/posts/jeg-skal-fjerne-brystene-mine/2192619590778983/ Omtrent like dramatisk som👆🏻 67
Populært innlegg yamask Skrevet 2. mars 2020 Populært innlegg #11816 Skrevet 2. mars 2020 Etter å ha lest gjennom den IG-teksten hennes et par ganger så sitter jeg igjen med så mange spørsmål. Jeg er ikke overrasket over reaksjonen hennes, samtidig som jeg er det, på en måte. Den teksten og den reaksjoner er liksom så Anne Brith den kan få blitt. Offerrolle, selvmedlidenhet, litt sjølskryt og ei lur litta selfie. Men jeg er overrasket over at noen faktisk kan reagere på den måten. At man kan være i stand til det liksom. Jeg ble egentlig litt uvel av dette. For det viser en person som overhode ikke er i vater. Enhver annen person som hadde blitt så til de grader tatt på fersken i svindel hadde lagt seg paddeflat. Eventuelt ikke sagt et ord. Men ikke Anne Brith. Hun håper karma tar dem som fersket henne. De hun har svindlet for mange tusen kroner. Nå er lille hun svak og nesten drept, må vite. Stakkars stakkars Anne Brith. Og slemme slemme damer som vil ha det de har blitt lovet. Om hun tror på dette selv, sånn på ekte, så snakker vi virkelighetsfjern. Vi snakker alternativ og forvrengt virkelighetsoppfatning. Og det får meg til å bekymre meg for hvordan de har det hjemme, når mobilen ligger på bordet. Nå er det bare å vente på forbrukerombudet dom, samt å håpe at Økokrim har tatt en titt på kontoene hennes, sånn at hun ikke kan svindle flere mennesker. For hun har jo tydeligvis ikke forstått at hun har gjort noe galt. Trist for de rundt. Jeg håper også at TV2 tar avstand fra dette sirkuset hennes i fremtiden, og at hennes SoMe-kanaler etterhvert dabber av. Det siste er det vi som kan stå for, og dere kan jo alle starte med å avfølge henne rundt omkring. Jeg følger henne ikke noe sted lenger, bortsett fra inne på denne tråden og selvfølgelig det som kommer opp i media. 88
Populært innlegg Skrottefar Skrevet 2. mars 2020 Populært innlegg #11817 Skrevet 2. mars 2020 4 minutter siden, fotballjenta skrev: Nå er det bare å vente på forbrukerombudet dom, samt å håpe at Økokrim har tatt en titt på kontoene hennes, sånn at hun ikke kan svindle flere mennesker. For hun har jo tydeligvis ikke forstått at hun har gjort noe galt. Trist for de rundt. Jeg håper også at TV2 tar avstand fra dette sirkuset hennes i fremtiden, og at hennes SoMe-kanaler etterhvert dabber av. Det siste er det vi som kan stå for, og dere kan jo alle starte med å avfølge henne rundt omkring. Jeg følger henne ikke noe sted lenger, bortsett fra inne på denne tråden og selvfølgelig det som kommer opp i media. Det bør absolutt bli tatt ett grundig innsyn i kontoene hennes, for dersom noen av betalingene ifb. med ABIP-kursene har gått direkte til henne og ikke ført videre til kurs-virksomheten så har hun en del å svare for. Andre som også bør ta avstand fra henne, og ikke bare TV2, er de som sponser henne, for vil de la seg koble til AB så er det bare negativ omdømme å hente, og hvilke bedrifter har interesse av det? 50
Gjest tranedatter Skrevet 2. mars 2020 #11818 Skrevet 2. mars 2020 Tenk om høyeste sjefen for Statoil skulle sagt det samme! Eller Erna. Eller Folkehelseinstituttet.
Populært innlegg yamask Skrevet 2. mars 2020 Populært innlegg #11819 Skrevet 2. mars 2020 Det virker jo absolutt som hun har mikset og trikset med diverse kontoer ja, iom at noen ble oppfordret til å betale med vipps - og at de samme deltakerene ble purret på senere da betalingene deres ikke var i systemet til ABIP. For ikke snakke om de 30 deltakerene som ble bedt om å vippse 1000 kroner før Tromsø-turen. Det er 30.000 kroner rett i lomma det. Digg da. 53
Populært innlegg Felis Skrevet 2. mars 2020 Populært innlegg #11820 Skrevet 2. mars 2020 (endret) I morgen skal vi få se Anne Brith på Bloggerne igjen. Anne Brith er singel og søker en handyman som kan hjelpe henne i huset, i følge programoversikten. Det huset trenger sårt en handyman, rommet over garasjen skulle innredes, kjøkkenet skulle byttes ut og terrassen holder på å ramle sammen. Men hvis jeg ikke tar feil kommer dette til å handle om en helt annen type "handyman". På podcasten fortalte hun om en episode om en snekker, som egentlig ikke var snekker, men hun likte å kalle han det. Han skulle hjelpe henne å snekre sammen sengen hennes og ungene fikk beskjed om å holde seg i andre etasje. Og så slo hun to fluer i en smekk (hennes ord, ikke mine). Det er i pisode 12 i podcasten. Det som slår meg er at det TV2 viser i Bloggerne er VELDIG langt ifra hva de gikk ut med. Jeg har ikke sett et snev av businesskvinnen Anne Brith. Det er ironisk, for Anne Brith er i utgangspunktet malplassert i konseptet Bloggerne, da hun ikke blogger eller har noen tydelig profil på SoMe. Hele fokuset skulle jo være hennes profil som bloggmamma og forretningskvinne. Vi ser jo mye til businessen til de andre deltakerne, som faktisk ER bloggere. Martine lager sminke, Joakim holder foredrag, Iselin er i startgropa som influenser og skaffer seg manager osv. Det eneste vi har sett av Anne Brith er ei selvopptatt firebarnsmor i førtiåra, som er litt for glad i musekorte kjoler, alkohol og mannfolk. Hun må jo være skuffet selv? Endret 2. mars 2020 av Felis 98
Fremhevede innlegg