Populært innlegg Stargaze Skrevet 18. februar 2020 Populært innlegg #11481 Skrevet 18. februar 2020 1 time siden, Nor skrev: Tenker dere ikke at de som har meldt seg på dette har litt ansvar ? Var det noen garantier for at om en tok dette kurset, så kunne en sitte hjemme i sofaen og tjene seg rik på å blogge resten av livet ? Da hadde jeg også meldt meg på. En har litt ansvar selv over hvilke valg en tar i livet. Det er nok av mennesker som tror på mailer om at om de betaler litt, så får de penger inn på konto. Jeg vil nesten sammenligne dette, selv om AB står frem som person. Kanskje Tv-serien Bloggerne burde byttes ut med «De lettlurte« event. «Nett trollene».🙄😉 Og jeg vil sammenligne dette med svindlere som lurer penger fra folk. Å selge noe en ikke kan levere er svindel. Heldigvis har vi et rettssystem som stopper svindlere. I hvert fall så lenge man vet hvem svindleren er, og svindelen blir meldt. Som i dette tilfellet. Du ville antakeligvis ikke synes det var greit å betale for en Volvo XC90 og så få en Lada levert? Uten mulighet til å klage? 67
Trua Skrevet 18. februar 2020 #11482 Skrevet 18. februar 2020 21 minutter siden, Stargaze skrev: Og jeg vil sammenligne dette med svindlere som lurer penger fra folk. Å selge noe en ikke kan levere er svindel. Heldigvis har vi et rettssystem som stopper svindlere. I hvert fall så lenge man vet hvem svindleren er, og svindelen blir meldt. Som i dette tilfellet. Du ville antakeligvis ikke synes det var greit å betale for en Volvo XC90 og så få en Lada levert? Uten mulighet til å klage? 🙌 8
LilleSnupp Skrevet 18. februar 2020 #11483 Skrevet 18. februar 2020 1 time siden, Aricia skrev: PS: Hvorfor i all verden skulle forresten Bloggerne omdøpes til "NettrollENE", altså i flertall? Det er da bare ett eneste nettroll i denne saken. Du glemte PT-Åge 😂 24
Miss.Wildfox Skrevet 18. februar 2020 #11484 Skrevet 18. februar 2020 3 timer siden, Halle-Palle skrev: Jeg syns det er hårreisende umoralsk av tv2 å eksponere en person som så tydelig bør beskyttes mot seg selv. Hvor er VVP? At hun er voksen og samtykkekompetent er ikle godt nok. Det er tydelig at de ønsket seg, og fikk, en Gunilla-figur i programmet. Og selvsagt klipper de ingenting bort, dette kunne ikke passet bedre om tv2 hadde planlagt det selv. At hun blir tatt med buksa nede samtidig som luftslottet enda svever i programmet er jo supert for en kynisk TV bransje. Man skal ikke se bort ifra at TV2 viser det med overlegg heller. At de føler seg dumme og brukt som har falt for offerrollen hun har tatt og med dem som talerør. Både i bloggerne, God morgen Norge samt God kveld Norge. Absolutt kynisk uansett motiv for å sende dette, men jeg tror vel så gjerne de vil gi hun en smak av egen medisin som å trekke seertall. 24
Nor Skrevet 18. februar 2020 #11485 Skrevet 18. februar 2020 1 time siden, Stargaze skrev: Og jeg vil sammenligne dette med svindlere som lurer penger fra folk. Å selge noe en ikke kan levere er svindel. Heldigvis har vi et rettssystem som stopper svindlere. I hvert fall så lenge man vet hvem svindleren er, og svindelen blir meldt. Som i dette tilfellet. Du ville antakeligvis ikke synes det var greit å betale for en Volvo XC90 og så få en Lada levert? Uten mulighet til å klage? Jeg hadde sjekket Volvoen først
Skogspike Skrevet 18. februar 2020 #11486 Skrevet 18. februar 2020 12 minutter siden, Nor skrev: Jeg hadde sjekket Volvoen først Hvordan får man til å sjekke at kursleder engasjerer 100 i stedet for 10 på den korte tiden man fikk utdelt til å betale kursavgift? 34
Stargaze Skrevet 18. februar 2020 #11487 Skrevet 18. februar 2020 43 minutter siden, Nor skrev: Jeg hadde sjekket Volvoen først Hvis selgeren hadde vært redelig hadde nok det gått greit, med en svindler antakeligvis ikke 9
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 18. februar 2020 Populært innlegg #11488 Skrevet 18. februar 2020 Jeg er så jævli forbanna på TV2 som lager underholdning av umyndige som neppe har hatt innflytelse på avgjørelsen om å spille ungene til Norges mest «crazy» dame. 😣 89
Populært innlegg Jobbermedbarn Skrevet 18. februar 2020 Populært innlegg #11489 Skrevet 18. februar 2020 7 minutter siden, Kollontaj skrev: Jeg er så jævli forbanna på TV2 som lager underholdning av umyndige som neppe har hatt innflytelse på avgjørelsen om å spille ungene til Norges mest «crazy» dame. 😣 Det er så utrolig kritikkverdig at man vet nesten ikke hva man skal si! En ting er å ikke beskytte AB, men at de faktisk ikke beskytter barna etter alt som har skjedd! For en drittkanal🤬 67
Populært innlegg Isild Skrevet 18. februar 2020 Populært innlegg #11490 Skrevet 18. februar 2020 Jeg forstår ikke hvilke vurderinger TV2 gjør. I Februar 2019 var det DE (TV2) som forklarte oss seere at AB måtte legge ned bloggen og skjerme seg selv og barna pga trusler mot datteren. Februar 2020 - TV2 viser barna til ex-bloggeren i et realityprogram der moren tydeligvis fremstilles "lite flatterende".' At den kanalen mottar statsstøtte er en skam. Jeg ønsker ikke på noen måte å være med på å betale for at de skal kunne holde på så uetisk. 104
Castor Troy Skrevet 18. februar 2020 #11491 Skrevet 18. februar 2020 Spent på dagens bloggerne, og hennes storyline der. Overskriften er "nå mangler jeg bare en mann" for kveldens episode. 3
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 18. februar 2020 #11492 Skrevet 18. februar 2020 (endret) Er det ikke et sted man kan klage inn Bloggerne og Tv2? Tenker da på VVP i forbindelse med ABD og de mindreårige? Endret 18. februar 2020 av lillesnøfnugg
Smugleseren Skrevet 18. februar 2020 #11493 Skrevet 18. februar 2020 Syns det er meget spesielt at en er langt over 40 år før en kjøper bolig første gang. Lurer også på hvor dyrt dette huset er, for jeg har lest 12 mill, men det tror jeg ikke noe på. 24
Malum Skrevet 18. februar 2020 #11494 Skrevet 18. februar 2020 1 minutt siden, Smugleseren skrev: Syns det er meget spesielt at en er langt over 40 år før en kjøper bolig første gang. Lurer også på hvor dyrt dette huset er, for jeg har lest 12 mill, men det tror jeg ikke noe på. Det var drømmehuset hennes som var i den prisklassen, ikke huset hun endte opp med å kjøpe. 27
Honey Dew Skrevet 18. februar 2020 #11495 Skrevet 18. februar 2020 1 time siden, lillesnøfnugg skrev: Er det ikke et sted man kan klage inn Bloggerne og Tv2? Tenker da på VVP i forbindelse med ABD og de mindreårige? https://medietilsynet.no/mediebildet/kringkasting/ 12
Carrosen Skrevet 18. februar 2020 #11496 Skrevet 18. februar 2020 33 minutter siden, Smugleseren skrev: Syns det er meget spesielt at en er langt over 40 år før en kjøper bolig første gang. Lurer også på hvor dyrt dette huset er, for jeg har lest 12 mill, men det tror jeg ikke noe på. Hun kjøpte hus for 3,9 millioner. 12
Populært innlegg TinaG Skrevet 18. februar 2020 Populært innlegg #11497 Skrevet 18. februar 2020 Gi meg heller bakebloggeren AB anyday. Da var hun jo hyggelig.🙃 Sånn vedr huskjøp og alder så har jeg også bikket 40, uten å eie bolig, men den dagen jeg kjøper noe får jeg ha AB i bakhodet. For å skryte sånn handler ikke om anti-jantelov. Det er ren og skjær stormannsgalskap og selvhevdelse på et nivå som gjør meg skremt. Heldigvis finnes det andre målestokker for hva som er et bra menneske enn hus, bil og en mann.. Ærlighet er ett sted å starte.... 63
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 18. februar 2020 #11498 Skrevet 18. februar 2020 2 timer siden, Honey Dew skrev: https://medietilsynet.no/mediebildet/kringkasting/ Takk, det er nok rette instans.
Populært innlegg Felis Skrevet 18. februar 2020 Populært innlegg #11499 Skrevet 18. februar 2020 Jeg synes ikke det er det minste rart eller negativt å leie i stedet for å eie. Mange leier jo hele livet og er fornøyd med å slippe ansvaret som følger det å være huseier. Mange kommer seg rett og slett ikke inn på boligmarkedet i det hele tatt, for det er beinhardt. Men har man barn, så bør boligsituasjonen være stabil og Anne Brith ble faktisk kastet ut av leiligheten hun bodde i. Eget hus skulle tilsynelatende være tryggere, men hun har fått lån med knappest mulig marginer. Huset kostet 3,9 og bankens pant er på hele kjøpesummen. Det trenger ikke å bety at huset er fullfinansiert, men banken fant lånetaker såpass usikker at de sikret seg så mye som mulig. Nå er det utleggsforretning på ytterligere 68 000 og mye tyder på at inntektene ble kraftig redusert av skandalen som nå rulles opp. Jeg er redd både kausjonister og kundebehandleren hos Nordea skjelver litt i buksene. Det triste her er at Anne Brith fint kunne funnet et annet sted å leie, uten å sette seg i dyp gjeld. Og hvordan følgerne hennes oppfattet det kunne hun fint ha styrt. Hvis hun holdt seg til narrativet fattig alenemor og vært ærlig på at økonomien ikke hadde rom for hus, så hadde hun helt sikkert fått aksept og støtte for det. En stor del av følgerskaren hennes er jo nettopp damer i samme situasjon. Den eneste som er flau over å leie, er Anne Brith. Derfor kompenserer hun ved å fable om villaer i 13 millioners-klassen. Det vil selvfølgelig folk påpeke at er utopi, noe som sporer Anne Brith til å drømme enda større. En dag skal vi få se, alle vi som sa hun ikke kunne! Så får hun endelig kjøpt seg et hus. Huset er fint nok for alle andre enn Anne Brith! Igjen tar mindreverdighetskompleksende overhånd og hun skryter på huset både ekstra soverom og ekstra bad. I tillegg drar hun inn en interiørveileder og har grandiose planer for oppussing. Igjen kunne Anne Brith kommet unna med å være ærlig. Huset er trangt og ungene deler rom, men jeg har ikke råd til en krone mer! Men ikke Anne Brith. Neste år (altså i år) skal hun kjøpe villa til 10 millioner. Og ikke nok med det, huset på Sørumsand skal doneres til den veldedige organisasjonen hennes. Den hun har fabler om i flere år, men aldri fått startet. Det er en ond sirkel, Anne Brith lyver, folk påpeker det og da lyver Anne Brith enda mer for å bevise at hun har rett. Og i all denne usikkerheten har hun tilsynelatende brukt penger hun ikke har på å fronte denne luksuriøse livsstilen som Anne Brith har forbundet med vellykkethet. Det verste er at jeg ikke tror hun har hatt det så gøy. Det har vært noe krampaktig over hele gildet. Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at et menneske med tre og en halv konkurs bak seg sliter med grunnleggende økonomisk forståelse. Men jeg tror det er Anne Briths mindreverdighetskomplekser som i hovedsak førte henne ut i dette uføret. 158
Måne Rampelyset Skrevet 18. februar 2020 #11500 Skrevet 18. februar 2020 Tråden er ryddet for persondebatt, brukerdebatt og svar til dette. Måne, admin. 3
Fremhevede innlegg