Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, Felis skrev:

Ideelt sett burde Anne Brith gå i glemmeboka nå. Hun sitter så stille i båten at det ikke har lekket så mye som et dypt ordtak den siste uka, og jeg håper hun er opptatt med å skrive svar til FT.

Dessverre gjør ikke TV2 det mulig. Det ser ikke ut som om de siste ukers avsløringer har ført til en eneste overtidstime på klipperommet, og de kjører det narrativet som de annonserte. Jeg vet ikke hvor mye tid de vier ABIP og Blogguset, men Anne Brith sa i denne episoden at hun har startet to firmaer (usikker på hvor det ble av de andre 7) og jeg oppfatter det slik at dette skal vi høre mer om. Det prates om hard jobbing og dårlig tid til dating og Isabel eksponeres mye. Ungene eksponeres også, for de som håpet på noe annet.

Det kan hende at de siste ukers avsløringer gjør at jeg ser episoden i et annen lys enn jeg ellers ville, men jeg synes Anne Brith virker veldig sliten. Hun har sagt at hun har følt seg tom siden hun kjøpte huset, og jeg synes det skinner i gjennom all fnisingen og hylingen. Jeg vet ikke om det skyldes at hun allerede da visste hvilken vei det bar, eller om det er de stadige avvisningene fra sine nærmeste som plager henne. Men hun er ikke seg selv.

Ut ifra hva hun sier virker det som om mye av bakgrunnen for dette kjøpet er behovet for å peke nese til kritikerne. Hun ble jo bedt om å flytte fra leiligheten i over et år, så nytt bosted var tvingende nødvendig, men det er altså dette ekstra aspektet ved huskjøpet. Ædda bædda.. Mon tro om hun skjønte allerede da at dette ikke kunne gå? Har den maniske festingen og ekstremfokus på utseende vært en måte å kompensere for manglende økonomisk styring? Det hele er bare så uendelig trist og det er litt kalddusj for oss som har gledet oss til å se Anne Brith i full utfoldelse på ekspresstoget til krasj suksess.

Jeg har skrevet recap for de som ikke orker, eller ikke støtter Bloggerne. Eller finner dere episoden på TV2Sumo.

Takk for recap, @Felis 👏

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte også på hvor hun ble av på snap men ser at det ikke bare er meg. Helt stille og det ser ut til at hennes private Instagram konto også er borte? Jeg fant den ikke...kanskje det blir for mye nå? Denne saken med influencer programmet skadet brandet hennes veldig, ikke bra. Glad det rettes lys mot akkurat den biten men det er mange der ute som lover gull og grønne skoger uten reell kunnskap om hva som faktisk skal til for å bli en toppblogger. Det krever mye jobb...og ikke alle er villige til å eksponere alt for å nå "toppen". De blir fort snakkiser men raser like fort. Følger med i neste episode men IKKE på bloggerne.....den serien er rett og slett helt feil

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Jeg syns det er hårreisende umoralsk av tv2 å eksponere en person som så tydelig bør beskyttes mot seg selv. Hvor er VVP?

At hun er voksen og samtykkekompetent er ikle godt nok. Det er tydelig at de ønsket seg, og fikk, en Gunilla-figur i programmet. 

Og selvsagt klipper de ingenting bort, dette kunne ikke passet bedre om tv2 hadde planlagt det selv. At hun blir tatt med buksa nede samtidig som luftslottet enda svever i programmet er jo supert for en kynisk TV bransje. 

Så enig med deg! At tv2 ikke tenker på de uskyldige rundt henne, i det minste, som er nødt til å leve med dette kaoset, er bare helt hårreisende! 

Endret av Malum
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, selv om jeg er og har vært skikkelig kritisk til AB og hennes..eh.. fantasifulle prosjekter og forretningsdrift, så kjenner jeg at jeg synes bittelitt synd på henne også... for hun blir jo faktisk portrettet på en litt karikaturmessig måte i bloggerne.  Som en slik Gunilla type som noen sier. 

Men det er ikke synd i henne når det gjelder "forretningsdriften" hun har drevet, bare så det er sagt.  Hun bør ta ansvar for det som er kommet frem!! 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Leselusa skrev:

Uff, selv om jeg er og har vært skikkelig kritisk til AB og hennes..eh.. fantasifulle prosjekter og forretningsdrift, så kjenner jeg at jeg synes bittelitt synd på henne også... for hun blir jo faktisk portrettet på en litt karikaturmessig måte i bloggerne.  Som en slik Gunilla type som noen sier. 

Men det er ikke synd i henne når det gjelder "forretningsdriften" hun har drevet, bare så det er sagt.  Hun bør ta ansvar for det som er kommet frem!! 

Når kjente folk begår så grove handlinger så synes jeg ikke synd på dem. Hun visste nøyaktig hva hun gjorde. At hun ble avslørt var noe hun ikke hatt tatt med i planen sin. Liker ikke henne som verken forrettingskvinne eller generelt. Hun har selv brakt skam over navnet sitt og barna. 

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble i utgangspunktet ganske irritert da jeg så at denne dama var med i Bloggerne igjen. Hun er uinteressant, et ikke-menneske.

Men nå tenker jeg at hun får som hun fortjener. Hele Norge har kunnet lese i avisen at hun driver med svindel, så det er sånn sett artig at hun nå får drite seg ut på TV samtidig.

Innlegget er ryddet for persondebatt.

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker dere ikke at de som har meldt seg på dette har litt ansvar ? Var det noen garantier for at om en tok dette kurset, så kunne en sitte hjemme i sofaen og tjene seg rik på å blogge resten av livet ?

Da hadde jeg også meldt meg på.                                        En har litt ansvar selv over hvilke valg en tar i livet.

Det er nok av mennesker som tror på mailer om at om de betaler litt, så får de penger inn på konto.

Jeg vil nesten sammenligne dette, selv om AB står frem som person.

Kanskje Tv-serien Bloggerne burde byttes ut med  «De lettlurte« event. «Nett trollene».🙄😉

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
39 minutter siden, Nor skrev:

Tenker dere ikke at de som har meldt seg på dette har litt ansvar ? Var det noen garantier for at om en tok dette kurset, så kunne en sitte hjemme i sofaen og tjene seg rik på å blogge resten av livet ?

Da hadde jeg også meldt meg på.                                    En har litt ansvar selv over hvilke valg en tar i livet.

Det er nok av mennesker som tror på mailer om at om de betaler litt, så får de penger inn på konto.

Jeg vil nesten sammenligne dette, selv om AB står frem som person.

Kanskje Tv-serien Bloggerne burde byttes ut med  «De lettlurte« event. «Nett trollene».🙄😉

Alle partene har et ansvar. Men hovedansvaret ligger hos den som selger produktet. Når kriteriene som fulgte med kurset ikke blir oppfylt, da har de som har kjøpt og betalt rettighetene på sin side. Og det blir da enten seende på som en svindel sak eller tatt for å blitt svindel. Ett av to. At Anne Brith Davidsen som da er kursleder ikke opptrer profesjonelt og gir sine deltakere det de har betalt for er ikke akseptabelt.

Det hjelper heller ikke at 10 av 100 er fornøyde med henne, ⬅️Dette var et eksempel.

Endret av Uglesjel
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...