Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Justlooking skrev:

Det er jo egentlig ganske innlysende. Med det som er kommet frem vil hun selvfølgelig få bokettersyn fra skatteetaten. Forretningsdriften er tydeligvis under enhver kritikk og så spørs det hva de finner og hvilke konsekvenser dette vil få. 

Så er det utleggsforretning, betalingsanmerkninger og inkassosaker. Er helt sjokkert over at hun som sto for instagramdelen av kurset ikke har fått betalt. Det kurset hun har tatt over seks tusen for per person av over hundre deltagere og tjent mest på. DET sier litt.

Nei, dette er en stygg sak. Ikke minst alle de skuffede som skulle bli den neste store influenseren og har blitt lurt trill rundt.

Fullstendig enig, helt mine tanker og

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet

Helene Drage har engasjert seg. På IG story.

Skrevet
4 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Helene Drage har engasjert seg. På IG story.

Håper Kristin G også kommer på banen ang dette. For da blir det hvertfall hørt å sett enda mer.

• Liker 21
Gjest adinterim
Skrevet
16 minutter siden, Uglesjel skrev:

Håper Kristin G også kommer på banen ang dette. For da blir det hvertfall hørt å sett enda mer.

Dette er vel ikke helt Kristin sitt område? 

Skrevet
15 minutter siden, Uglesjel skrev:

Ja da er det bare å finne frem popkornet 

• Liker 9
Gjest Nina1975
Skrevet
42 minutter siden, Justlooking skrev:

Det er jo egentlig ganske innlysende. Med det som er kommet frem vil hun selvfølgelig få bokettersyn fra skatteetaten. Forretningsdriften er tydeligvis under enhver kritikk og så spørs det hva de finner og hvilke konsekvenser dette vil få. 

Så er det utleggsforretning, betalingsanmerkninger og inkassosaker. Er helt sjokkert over at hun som sto for instagramdelen av kurset ikke har fått betalt. Det kurset hun har tatt over seks tusen for per person av over hundre deltagere og tjent mest på. DET sier litt.

Nei, dette er en stygg sak. Ikke minst alle de skuffede som skulle bli den neste store influenseren og har blitt lurt trill rundt.

Ab SA at hun betalte over 6000 kr per person for kurset. Hun som har dette kurset tar 10.000 for å veilede en hel bedrift. Det skulle ikke forundre meg om dette kurset kostet ab de 50.000 hun skylder.  At prisen egentlig er 500kr per person.

Skrevet (endret)
4 minutter siden, adinterim skrev:

Dette er vel ikke helt Kristin sitt område? 

Treng ikke være hennes område for å engasjere seg. Jo flere bloggere som tar avstand fra AB og svindel saken gir tydeligere signaler til unge og eldre følgere som følger AB. Da synker følger tallet og hun vil miste sin fanclub som hun nå klamrer seg til.

Endret av Uglesjel
  • Liker 15
Skrevet
Akkurat nå, Trua skrev:

Ny sak på rb.no nå

Link gjerne til :)

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, Uglesjel skrev:

Link gjerne til :)

Ut fra overskriften ser det ut til at det er samme (lignende) som tv2 la ut før i dag, om at forbrukerombudet krever svar

• Liker 9
Skrevet

Jeg lurer egentlig på hvordan AB har råd til advokat, som, i tillegg til å bære veske, også må svare på alt AB ikke selv vil svare på 🤣

• Liker 35
Skrevet
5 minutter siden, Fjugur skrev:

Ut fra overskriften ser det ut til at det er samme (lignende) som tv2 la ut før i dag, om at forbrukerombudet krever svar

Ja, den lister opp de forskjellige tingene Forbrukerombudet vil ha svar på.

Vi vet om hvertfall _en_ mindreårig som ble oppringt og tilbudt plass på kurs. Dette er noe jeg syntes å huske ikke er lov, men ser at det ikke er en del av klagene, og det syntes jeg er synd. For det alltid best å få med alt.

• Liker 33
Skrevet
14 minutter siden, Nina1975 skrev:

Ab SA at hun betalte over 6000 kr per person for kurset. Hun som har dette kurset tar 10.000 for å veilede en hel bedrift. Det skulle ikke forundre meg om dette kurset kostet ab de 50.000 hun skylder.  At prisen egentlig er 500kr per person.

Det er nettopp det som er poenget. At det er lureri og i tillegg betaler hun ikke for dette kurset hun har tjent grovt på. Det er helt ufattelig.

• Liker 32
Skrevet

«I samtalen sier hun blant annet disse ordene til meg: Jeg driter vel langt i hva som gjør deg glad, etter et innlegg jeg hadde skrevet på min blogg med samme tittel. Jeg ble sjokkert over hvordan hun snakket til meg og trykte meg ned. Hun kom bare med oppgulp og kvalme og ingenting om hva jeg faktisk hadde fått til. Jeg ba derfor (..) om å ikke få flere tilbakemeldinger fra Davidsen.»

https://www.rb.no/nyheter/naringsliv/anne-brith-davidsen/eks-blogger-risikerer-bot-etter-klagestorm-na-ma-hun-svare/s/5-43-1250518?fbclid=IwAR0Pgm7tVshc_tVVfwE9FVWAgOf0H6ZUiYBl9zzjKvnETS9L3Sf5zyYVl1A

• Liker 39
Gjest Nina1975
Skrevet
7 minutter siden, Justlooking skrev:

Det er nettopp det som er poenget. At det er lureri og i tillegg betaler hun ikke for dette kurset hun har tjent grovt på. Det er helt ufattelig.

Det har nok gått over 600.000 rett i lomma til ab

(ja jeg vet dette vil blir slette)

Skrevet

Det står også at forbrukertilsynet tidligere har gitt bøter opptil en million. Dette er det forbrukertilsynet selv som sier til avisen, så da er det jo nærliggende å tro at dette kan skje Anne Brith Influenserprogram også. 

Så hvordan er utsiktene nå? Millionbot og fengselsstraff for skattefusk? 

• Liker 31
Skrevet
4 minutter siden, fotballjenta skrev:

Så hvordan er utsiktene nå? Millionbot og fengselsstraff for skattefusk? 

Hvis det skal få henne til å forstå og lære, så ja, hvorfor ikke? Jeg har ingen betenkligheter eller sympati om så skulle skje, snarere tvert imot :)

• Liker 26
Skrevet
1 minutt siden, Miss.Wildfox skrev:

«Anne Brith svindel» ligger på tredjeplass som mest søkte om man googler navnet hennes. Håper det er et godt tegn på at folk får det med seg og ikke går i fella i fremtiden. 

En liten side note til de som husker da hun skrøt på seg at føflekken var det mest søke tilknyttet navnet sitt, som viste seg å ikke stemme likevel. Det heller.

Nå ble jeg virkelig nysgjerrig på hva mer hun har løyet om

• Liker 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...