Gjest pokijh Skrevet 13. februar 2020 #11281 Del Skrevet 13. februar 2020 (endret) 3 samtaler i timen, i 4 timer pr dag gjør at man i.la. 2 arbeidsuker rekker 120 samtaler. Og 4 timer er ikke urimelig, spesielt når man påberoper seg å være en knallhard bizniz-woman. Hva har hun egentlig brukt tid og penger på? Hvor har egentlig alle pengene blitt av? Å leie et webdomene koster nesten ingenting. Hun har ikke leid inn utviklere til å lage nettsiden, og hun betalte NADA da de var i Tromsø. Likevel har selskapet betalingsanmerkninger. Da jeg startet mitt lille IT-firma brukte jeg 8-12 timer om dagen til jobb de 2 første årene for å få det til å gå rundt. Det bør være overkommelig. Jeg ble heller aldri beskyldt for svindel, og jeg misset ingen regninger, ettersom jeg ikke tok på meg utgifter jeg ikke hadde råd til. Etter å ha startet så mange AS som hun skryter av, bør hun ha lært dette til nå. Og jeg må si det, dette firmaet kunne virkelig blitt en suksess dersom hun holdt det hun lovet og tok det seriøst. Om hun hadde tenkt langsiktig istedenfor å fylle lommene sine med en gang kunne dette faktisk blitt bra. Har hun virkelig trodd at hun kunne slippe unna med dette? uff... Endret 13. februar 2020 av pokijh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 13. februar 2020 #11282 Del Skrevet 13. februar 2020 Tråden er ryddet for persondebatt, krenkelser, spekulasjoner, brudd på opphavsrett og avsporinger. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 13. februar 2020 #11283 Del Skrevet 13. februar 2020 48 minutter siden, pokijh skrev: 3 samtaler i timen, i 4 timer pr dag gjør at man i.la. 2 arbeidsuker rekker 120 samtaler. Og 4 timer er ikke urimelig, spesielt når man påberoper seg å være en knallhard bizniz-woman. Hva har hun egentlig brukt tid og penger på? Hvor har egentlig alle pengene blitt av? Å leie et webdomene koster nesten ingenting. Hun har ikke leid inn utviklere til å lage nettsiden, og hun betalte NADA da de var i Tromsø. Likevel har selskapet betalingsanmerkninger. Da jeg startet mitt lille IT-firma brukte jeg 8-12 timer om dagen til jobb de 2 første årene for å få det til å gå rundt. Det bør være overkommelig. Jeg ble heller aldri beskyldt for svindel, og jeg misset ingen regninger, ettersom jeg ikke tok på meg utgifter jeg ikke hadde råd til. Etter å ha startet så mange AS som hun skryter av, bør hun ha lært dette til nå. Og jeg må si det, dette firmaet kunne virkelig blitt en suksess dersom hun holdt det hun lovet og tok det seriøst. Om hun hadde tenkt langsiktig istedenfor å fylle lommene sine med en gang kunne dette faktisk blitt bra. Har hun virkelig trodd at hun kunne slippe unna med dette? uff... Jeg ser det ikke som en brag, og det gjør sikkert ikke du heller, å starte x antall AS som ikke går rundt. Det er et veldig nett av selskaper, men det i seg selv gjør henne ikke suksessrik- selv om det virker som hun tror det. Skaper man noe eget vil man at det skal bli best mulig og gjør som du gjorde. Ikke bare oppretter mange ulike AS og later som det i seg selv er suksess. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 13. februar 2020 #11284 Del Skrevet 13. februar 2020 Det er jo kjempelett å opprette et AS. Det er jo nesten bare som å kjøpe seg et produkt. Helt merkelig hvordan hun ser på verden. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde444 Skrevet 13. februar 2020 #11285 Del Skrevet 13. februar 2020 Dama har et enormt behov for å vise alle hvor suksessrik hun er. Det er unødvendig å si at hun gjør dette for å overbevise andre om at hun får ting til. Problemet er at hun får det ikke til. Det er bare trist å se på. 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Chrisssi Skrevet 13. februar 2020 Populært innlegg #11286 Del Skrevet 13. februar 2020 Jeg tenker at Anne Brith må grue seg til Bloggerne begynner å rulle over skjermen med "hennes" episoder. Hadde jeg vært henne hadde jeg selv forsøkt å stoppe TV2 fra å sende disse. I klippene jeg har sett virker hun manisk og ustabil. Men på den annen side eier hun vel hverken skam eller samvittighet, så kanskje hun bare fryder seg over å kunne føye enda en "bragd" på listen hun ramser opp nederst i mailene sine. (En liste over alt hun har vært med på av kjendiseri, for de som ikke har fått det med seg). Det er merkelig stille fra den kanten, men AB har selv skrevet i annethvert blogginnlegg tidligere om hvor mye hun gråter. Jeg tror aldri jeg har hørt en voksen dame nevne at hun gråter så mye som Anne Brith tydeligvis gjør. Håper for hennes del at hun nå tar ansvar og rydder opp i rotet hun har skapt 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visnhna Skrevet 13. februar 2020 #11287 Del Skrevet 13. februar 2020 Hun som alltid er på har plutselig ferie eller er syk. Jeg skjønner ingenting. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aidensfield Skrevet 13. februar 2020 #11288 Del Skrevet 13. februar 2020 4 timer siden, CecilieX skrev: Man høster som man sår, tenker jeg. I lang tid har det i denne tråden blitt dokumentert AB sin historikk. En ting er konkurser, som jo har rammet andre forretningsdrivere, flere har tapt penger på grunn av henne. Hva verre er, er at AB selv har beskrevet hvordan hun har kommet på kant med en lang rekke mennesker. Hun har hengt ut uskyldige folk på bloggen og konflikter med folk har hun brukt som bloggfyll, uten at de har hatt tilsvarsrett. Hun har politianmeldt en lang rekke folk. Noen av disse frekventerer denne tråden, og at de nå klapper i hendene over at AB endelig opplever konsekvenser og søkelys på oppførselen sin er ikke det minste rart. Det er rett og slett rettferdig. Jeg har sagt det før også, de du tråkker på på vei opp, møter du på vei ned. Så også for AB. Personlig har jeg empati nok til å leve meg inn i hvor forferdelig det må være å stå i dette, bare tanken på mulig erstatningssummer gir meg vondt i magen. Men dette er altså er resultat av AB sine egne valg. Hun har utnyttet folk på det groveste, og da hjelper det ikke å dra offerkortet eller bruke barn som skjold, slik noen forsvarere gjør. Hun har levd i symbiose med KG i mange år og taklet det helt fint. Det har hun avfeid som hets og «kvinner som hater kvinner». Det har vært umulig å nå frem, så det at media nå vier dette oppmerksomhet er det mange som applauderer. Som man sår høster man. Ja det er AB sine valg men hun har 4 nydelige avkom som det går utover.. Er de jeg tenker mest på i denne saken 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Christiane_W Skrevet 13. februar 2020 Populært innlegg #11289 Del Skrevet 13. februar 2020 (endret) 8 minutter siden, Visnhna skrev: Hun som alltid er på har plutselig ferie eller er syk. Jeg skjønner ingenting. https://tenor.com/4O5r.gif Endret 13. februar 2020 av Christiane_W 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 13. februar 2020 #11290 Del Skrevet 13. februar 2020 14 minutter siden, Visnhna skrev: Hun som alltid er på har plutselig ferie eller er syk. Jeg skjønner ingenting. 6 minutter siden, Christiane_W skrev: https://tenor.com/4O5r.gif Alternativt munnkurv og beskjed streng beskjed fra advokat Vangen om å sitte på hendene om fristelsen til å hamre løs på tastaturet blir for stor. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Stjernekikkeren Skrevet 13. februar 2020 Populært innlegg #11291 Del Skrevet 13. februar 2020 Og sånn går det når man inviterer andre til sine luftslott, de store og alvorlige problemene kommer når man tar penger for det og svikter på måter som strider mot norsk lov. Dette er ikke noe man stikker huet i bakken og sitter stille og suger på labben til går forbi, dette går ikke forbi, og godt er det. 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg SPOCA Skrevet 13. februar 2020 Populært innlegg #11292 Del Skrevet 13. februar 2020 (endret) Jeg tror nok AB har feilberegnet veldig, og a: enten hører hun for en gangs skyld på advokaten sin eller b: sitter i båten og er helt i villrede over hva hun skal gjøre. Eventuelt begge deler. Problemet hennes nå er at er at det er vanskelig å gjøre ting godt igjen. Hvis hun nå legger seg flat og beklager, innrømmer hun at hun faktisk har gjort feil, og det beviser jo hva alle har skrevet, sagt og hevdet. Hvis hun ikke gjør det, fremstår hun desto mer kynisk. Og problemet er: nå vil faktisk også tro på akkurat det, ikke bare sfæren her på KG, men også ute i Norge. Det er pest eller kolera, dessverre. Men, en gang må jo hun lære også. Og jeg tror også hun har undervurdert Mette Ask m.fl, men dette er nå en ball som ikke lenger kan stoppes - den bare fortsetter å rulle. OG, problemet er også at hun har undervurdert media. Spesielt de mindre avisene. Ikke at RB er en liten avis sånn sett, men problemet for hennes del er at når en avis som RB får nyss en slik sak som dette, er det vanskelig å la den slippe, da dette er for scoop å regne. Ikke bare gir det klinkende mynt i kassa og flere lesere - det gir gjenklang i riksmedia. Og det er jo litt kult da, å være den avisen (eller de avisene) som faktisk gidder å ta opp en debatt som tidligere har blitt forsømt og oversett. Da blir plutselig ikke all reklame, god reklame (for AB altså). Endret 13. februar 2020 av SPOCA 73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pokijh Skrevet 13. februar 2020 #11293 Del Skrevet 13. februar 2020 (endret) 1 time siden, pop up bruker skrev: Jeg ser det ikke som en brag, og det gjør sikkert ikke du heller, å starte x antall AS som ikke går rundt. Det er et veldig nett av selskaper, men det i seg selv gjør henne ikke suksessrik- selv om det virker som hun tror det. Skaper man noe eget vil man at det skal bli best mulig og gjør som du gjorde. Ikke bare oppretter mange ulike AS og later som det i seg selv er suksess. Jepp. 15-20% av Norges voksne, arbeidsføre befolkning har et selskap, enten det er et AS eller enkeltpersonforetak. Selvfølgelig sliter mange i starten, men å slite så mye i starten at man får betalingsanmerkninger og svindel-anklager er det få som gjør. Anne Brith minner meg litt om meg selv da jeg var 18-20. Drømte stort om å bli rik, kjøpe feit bil og få meg en svær leilighet i Oslo. Men det ble kun med dagdrømmingen, jeg gjorde aldri noe med det. Anne-Brith dagdrømmer offentlig, og har gjort det så lenge at hun tror på det selv. Endret 13. februar 2020 av pokijh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smugleseren Skrevet 13. februar 2020 #11294 Del Skrevet 13. februar 2020 Jeg hadde rømt landet, hadde jeg vært AB. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spaniasol Skrevet 13. februar 2020 #11295 Del Skrevet 13. februar 2020 4 timer siden, Lillypad87 skrev: Kan tyde på at denne bloggeren også ble invitert av AB (personlig) uten å ha søkt? Fikk ihvertfall det inntrykket: https://www.lykkeligdeprimert.no/jeg-ville-ikke-leve-lenger/ "Tusen takk Anne Brith ... takk for at du tok meg med inn i Hundre dager prosjektet, og at du nå også har invitert meg med videre i Anne Brith Influencer Program (ABIP)." https://www.lykkeligdeprimert.no/dette-hadde-jeg-aldri-trodd-skulle-skje-meg/ (Virker som en flott blogg, forresten!) Hun har ikke publisert noe på denne bloggen siden i oktober 2019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pokijh Skrevet 13. februar 2020 #11296 Del Skrevet 13. februar 2020 Akkurat nå, spaniasol skrev: Hun har ikke publisert noe på denne bloggen siden i oktober 2019 Anne Brith har sugd til seg og absorbert sjelen hennes. Er flere kursdeltagere som har vært inaktive siden oktober/november. Merkelig når man betaler så mye for kurset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Cessa74 Skrevet 14. februar 2020 Populært innlegg #11297 Del Skrevet 14. februar 2020 46 minutter siden, SPOCA skrev: Jeg tror nok AB har feilberegnet veldig, og a: enten hører hun for en gangs skyld på advokaten sin eller b: sitter i båten og er helt i villrede over hva hun skal gjøre. Eventuelt begge deler. Problemet hennes nå er at er at det er vanskelig å gjøre ting godt igjen. Hvis hun nå legger seg flat og beklager, innrømmer hun at hun faktisk har gjort feil, og det beviser jo hva alle har skrevet, sagt og hevdet. Hvis hun ikke gjør det, fremstår hun desto mer kynisk. Og problemet er: nå vil faktisk også tro på akkurat det, ikke bare sfæren her på KG, men også ute i Norge. Det er pest eller kolera, dessverre. Men, en gang må jo hun lære også. Og jeg tror også hun har undervurdert Mette Ask m.fl, men dette er nå en ball som ikke lenger kan stoppes - den bare fortsetter å rulle. OG, problemet er også at hun har undervurdert media. Spesielt de mindre avisene. Ikke at RB er en liten avis sånn sett, men problemet for hennes del er at når en avis som RB får nyss en slik sak som dette, er det vanskelig å la den slippe, da dette er for scoop å regne. Ikke bare gir det klinkende mynt i kassa og flere lesere - det gir gjenklang i riksmedia. Og det er jo litt kult da, å være den avisen (eller de avisene) som faktisk gidder å ta opp en debatt som tidligere har blitt forsømt og oversett. Da blir plutselig ikke all reklame, god reklame (for AB altså). Ang RB og journalisten bak den beste reportasjen så langt skrevet rundt bedriften ABIP -jeg kontaktet henne for å skryte av artikkelen (det burde fleregjort!). Hun satt stor pris på det. Videre har hun fått flere innspill som hun ser på videre. Jeg håper videre at Anne Brith ikke har sløst bort pengene hun har hamstret inn på uredelig vis (men husker blant annet hun skrøyt av å ha brukt 50 000 bare på sjampanje når hun hadde innflyttingsfest..) -Dette kommer trolig til å bli ganske dyrt! * Betale tibake kursavgift til minst 7 personer * Trolig bot/mulkt av en viss størrelse fra forbrukertilsynet * skatt (og hvis skatteetaten har fått tips om den AB har gjort ifht innbetalinger og vipps til privat konto, så kommer det trolig en restskatt/straffeskatt for uredelig buisnessdrift/forsøk på å unngå skatt/svarte penger * Advokatutgifter * Relativt kraftig redusert inntekt vil jeg tro utover 2020. (Jeg kan i hvertfall ikke begripe om noen vil sponse/samarbeide med denne bedriften nå -det vil i såfall være et meget uklokt valg å knytte merkevaren sin opp mot noen som trolig blir dømt i bla forbrukerrådet etc. Og videre håper jeg da inderlig at nye bloggere/influencere virkelig IKKE lar seg lure/lokke. (Og som sagt; bloggbedre.com. Der har du all info helt gratis + mye mer OG lukkede FB grupper og kan kontakte damen bak siden om du har spm. HELT GRATIS faktisk! Noe annet jeg undrer meg veldig over: Hvor blir det av alle "vennene", samarbeidspartnere, influencere, blogghuset etc etc -hvor er de nå?? Utenom WL og et par av disse amatørbloggerene på ABIP med typ 200 følgere osv som lager drama og ramaskrik ala barneskolenivå; "du er dum" "jeg gidder ikke lese det du skriver for jeg har rett" -så har jeg ikke sett en eneste en som offentlig støtter Anne Brith/ABIP. Ikke en eneste en med litt kred/tyngde i denne some verden. Det sier meg veldig mye -og spesielt det faktum at mange nå ikke ønsker å bli assosiert med svindel og juks/løgner. Selv ikke blogghusets andre eiere, som burde kjempet hardt for å snu på dette som nå utfolder seg -for nå kan umulig blogghuset ha noe kred igjen når de skal tigge etter spons. Ja AB har det sikkert helt jævlig nå. Men det har svært mange som hun tidligere har truet, anmeldt, hengt ut og svindlet hatt også. Ingen saklige her i debatten ønsker henne verst tenkelig skjebne -selvsagt ikke. Men vi krever at hun må stå til rette for det hun har gjort. Hun som alle andre må faktisk følge lover og regler. Når man ikke gjør det, og blir tatt, så må man ta konsekvensene av det. Selv om huset kanskje ryker og den leasede bilen må leveres inn. Selv om hun har ansvar for mindreårige. Det er realiteten -og det må faktisk alle i denne debatten se. Det er ikke greit å gjøre denne debatten om til personen Anne Brith eller gjøre henne til et offer. Hun har selv tatt mange bevisste valg i sin buisness og oppførsel -og da måtte det til slutt gå galt. 123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg absinthia Skrevet 14. februar 2020 Populært innlegg #11298 Del Skrevet 14. februar 2020 Vel.. nå har Anne Brith fått muligheten til å skaffe seg en ganske vanlig jobb, sette tæring etter næring og putte litt på aksjesparekonto hver måned. Antagelig vil det bli et betydelig mer fredfullt liv enn all denne streben etter å ligge på topplista/bli kjendis/ rik og alt dramaet det har medført. Jeg håper virkelig at hun griper den muligheten for alt den er verd, for sin egen og familiens del. 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 14. februar 2020 Populært innlegg #11299 Del Skrevet 14. februar 2020 Jeg syns media burde gå litt i seg selv og. Dette er første gangen de faktisk ikke kun siterer og skriver hva AB sier og mener - de lytter til "varslere" og gjør et stykke journalistisk arbeid denne gangen. Vi husker alle hvordan de dekket bokutgivelsen. At hatet og hetsen i boken ikke kunne dokumenteres, uskyldige ble hengt ut, og ikke minst at andres "hat og hets" ble brukt (Helene Drage ) det gikk de hus forbi - med hensikt. De elsket at AB skulle lage jordskjelv og dra trollene opp med røttene. På den måten var de med på å gjøre AB sin opplevelse av det hele til den eneste sannheten. De var med på å "stilne trollene". Jeg forstår godt at hun egentlig tror hun kan gjøre litt som hun vil når media alltid "got her back". Bare noen tanker jeg har gjort meg... 87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aricia Skrevet 14. februar 2020 Populært innlegg #11300 Del Skrevet 14. februar 2020 (endret) 23 minutter siden, Isild skrev: Jeg syns media burde gå litt i seg selv og. Dette er første gangen de faktisk ikke kun siterer og skriver hva AB sier og mener - de lytter til "varslere" og gjør et stykke journalistisk arbeid denne gangen. Vi husker alle hvordan de dekket bokutgivelsen. At hatet og hetsen i boken ikke kunne dokumenteres, uskyldige ble hengt ut, og ikke minst at andres "hat og hets" ble brukt (Helene Drage ) det gikk de hus forbi - med hensikt. De elsket at AB skulle lage jordskjelv og dra trollene opp med røttene. På den måten var de med på å gjøre AB sin opplevelse av det hele til den eneste sannheten. De var med på å "stilne trollene". Jeg forstår godt at hun egentlig tror hun kan gjøre litt som hun vil når media alltid "got her back". Bare noen tanker jeg har gjort meg... Jeg tror du har helt rett. I en av debattene om influencere i media i det siste (kanskje Dagsnytt 18 i går? husker ikke helt) var det en journalist som tok til orde for at pressen virkelig nå må begynne å ta influencerstoff på alvor, i stedet for å bruke slike saker kun som anledning til å selv høste lettvinte klikk ved å sette et framtredende bilde av Sophie Elise på forsiden. Det var genialt av Anne Brith å bruke begrepet "nettroll'" slik hun gjorde i fjor. Det er et ord ingen problematiserer - det utfører magi. Hvem vil vel trekke i tvil hva eller hvem som er nettroll, eller problematisere at de er samfunnets bunnskrap? Hvem vil vel mistenke eller sjekke saken til en stakkar, til overmål en kvinne, som har engasjert en etisk hacker for å beskytte seg mot angrep fra anonyme troll? Ingen som ikke vil begå sosialt selvmord. Det er et tema der konsensus er total og sakskunnskap er veldig lav og omtrentlig. Endret 14. februar 2020 av Aricia 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg