Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

3 samtaler i timen, i 4 timer pr dag gjør at man i.la. 2 arbeidsuker rekker 120 samtaler. Og 4 timer er ikke urimelig, spesielt når man påberoper seg å være en knallhard bizniz-woman. Hva har hun egentlig brukt tid og penger på? Hvor har egentlig alle pengene blitt av? Å leie et webdomene koster nesten ingenting. Hun har ikke leid inn utviklere til å lage nettsiden, og hun betalte NADA da de var i Tromsø. Likevel har selskapet betalingsanmerkninger.

Da jeg startet mitt lille IT-firma brukte jeg 8-12 timer om dagen til jobb de 2 første årene for å få det til å gå rundt. Det bør være overkommelig. Jeg ble heller aldri beskyldt for svindel, og jeg misset ingen regninger, ettersom jeg ikke tok på meg utgifter jeg ikke hadde råd til. Etter å ha startet så mange AS som hun skryter av, bør hun ha lært dette til nå. 

Og jeg må si det, dette firmaet kunne virkelig blitt en suksess dersom hun holdt det hun lovet og tok det seriøst. Om hun hadde tenkt langsiktig istedenfor å fylle lommene sine med en gang kunne dette faktisk blitt bra. Har hun virkelig trodd at hun kunne slippe unna med dette? uff...

Endret av pokijh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for persondebatt, krenkelser, spekulasjoner, brudd på opphavsrett og avsporinger.

Måne, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, pokijh skrev:

3 samtaler i timen, i 4 timer pr dag gjør at man i.la. 2 arbeidsuker rekker 120 samtaler. Og 4 timer er ikke urimelig, spesielt når man påberoper seg å være en knallhard bizniz-woman. Hva har hun egentlig brukt tid og penger på? Hvor har egentlig alle pengene blitt av? Å leie et webdomene koster nesten ingenting. Hun har ikke leid inn utviklere til å lage nettsiden, og hun betalte NADA da de var i Tromsø. Likevel har selskapet betalingsanmerkninger.

Da jeg startet mitt lille IT-firma brukte jeg 8-12 timer om dagen til jobb de 2 første årene for å få det til å gå rundt. Det bør være overkommelig. Jeg ble heller aldri beskyldt for svindel, og jeg misset ingen regninger, ettersom jeg ikke tok på meg utgifter jeg ikke hadde råd til. Etter å ha startet så mange AS som hun skryter av, bør hun ha lært dette til nå. 

Og jeg må si det, dette firmaet kunne virkelig blitt en suksess dersom hun holdt det hun lovet og tok det seriøst. Om hun hadde tenkt langsiktig istedenfor å fylle lommene sine med en gang kunne dette faktisk blitt bra. Har hun virkelig trodd at hun kunne slippe unna med dette? uff...

Jeg ser det ikke som en brag, og det gjør sikkert ikke du heller, å starte x antall AS som ikke går rundt. Det er et veldig nett av selskaper, men det i seg selv gjør henne ikke suksessrik- selv om det virker som hun tror det. 

Skaper man noe eget vil man at det skal bli best mulig og gjør som du gjorde. Ikke bare oppretter mange ulike AS og later som det i seg selv er suksess. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempelett å opprette et AS. Det er jo nesten bare som å kjøpe seg et produkt. Helt merkelig hvordan hun ser på verden. 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama har et enormt behov for å vise alle hvor suksessrik hun er. Det er unødvendig å si at hun gjør dette for å overbevise andre om at hun får ting til. Problemet er at hun får det ikke til. Det er bare trist å se på.

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, CecilieX skrev:

Man høster som man sår, tenker jeg. I lang tid har det i denne tråden blitt dokumentert AB sin historikk. En ting er konkurser, som jo har rammet andre forretningsdrivere, flere har tapt penger på grunn av henne. Hva verre er, er at AB selv har beskrevet hvordan hun har kommet på kant med en lang rekke mennesker. Hun har hengt ut uskyldige folk på bloggen og konflikter med folk har hun brukt som bloggfyll, uten at de har hatt tilsvarsrett. Hun har politianmeldt en lang rekke folk. 

Noen av disse frekventerer denne tråden, og at de nå klapper i hendene over at AB endelig opplever konsekvenser og søkelys på oppførselen sin er ikke det minste rart. Det er rett og slett rettferdig. Jeg har sagt det før også, de du tråkker på på vei opp, møter du på vei ned. Så også for AB. 

Personlig har jeg empati nok til å leve meg inn i hvor forferdelig det må være å stå i dette, bare tanken på mulig erstatningssummer gir meg vondt i magen. Men dette er altså er resultat av AB sine egne valg. Hun har utnyttet folk på det groveste, og da hjelper det ikke å dra offerkortet eller bruke barn som skjold, slik noen forsvarere gjør. Hun har levd i symbiose med KG i mange år og taklet det helt fint. Det har hun avfeid som hets og «kvinner som hater kvinner». Det har vært umulig å nå frem, så det at media nå vier dette oppmerksomhet er det mange som applauderer. Som man sår høster man.

Ja det er AB sine valg men hun har 4 nydelige avkom som det går utover.. Er de jeg tenker mest på i denne saken

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Visnhna skrev:

Hun som alltid er på har plutselig ferie eller er syk. Jeg skjønner ingenting. 

6 minutter siden, Christiane_W skrev:

Alternativt munnkurv og beskjed streng beskjed fra advokat Vangen om å sitte på hendene om fristelsen til å hamre løs på tastaturet blir for stor.

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pop up bruker skrev:

Jeg ser det ikke som en brag, og det gjør sikkert ikke du heller, å starte x antall AS som ikke går rundt. Det er et veldig nett av selskaper, men det i seg selv gjør henne ikke suksessrik- selv om det virker som hun tror det. 

Skaper man noe eget vil man at det skal bli best mulig og gjør som du gjorde. Ikke bare oppretter mange ulike AS og later som det i seg selv er suksess. 

Jepp. 15-20% av Norges voksne, arbeidsføre befolkning har et selskap, enten det er et AS eller enkeltpersonforetak. Selvfølgelig sliter mange i starten, men å slite så mye i starten at man får betalingsanmerkninger og svindel-anklager er det få som gjør. 

Anne Brith minner meg litt om meg selv da jeg var 18-20. Drømte stort om å bli rik, kjøpe feit bil og få meg en svær leilighet i Oslo. Men det ble kun med dagdrømmingen, jeg gjorde aldri noe med det. Anne-Brith dagdrømmer offentlig, og har gjort det så lenge at hun tror på det selv. 

Endret av pokijh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest spaniasol
4 timer siden, Lillypad87 skrev:

Kan tyde på at denne bloggeren også ble invitert av AB (personlig) uten å ha søkt? Fikk ihvertfall det inntrykket:

https://www.lykkeligdeprimert.no/jeg-ville-ikke-leve-lenger/

"Tusen takk Anne Brith ... takk for at du tok meg med inn i Hundre dager prosjektet, og at du nå også har invitert meg med videre i Anne Brith Influencer Program (ABIP)."

https://www.lykkeligdeprimert.no/dette-hadde-jeg-aldri-trodd-skulle-skje-meg/

(Virker som en flott blogg, forresten!)

Hun har ikke publisert noe på denne bloggen siden i oktober 2019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, spaniasol skrev:

Hun har ikke publisert noe på denne bloggen siden i oktober 2019

Anne Brith har sugd til seg og absorbert sjelen hennes. Er flere kursdeltagere som har vært inaktive siden oktober/november. Merkelig når man betaler så mye for kurset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...