Isild Skrevet 13. februar 2020 #11201 Skrevet 13. februar 2020 2 minutter siden, Aidensfield skrev: Det er vel strengt forbudt og vipse til og fra ett AS? Nei, det er lov med "firmavipps". Vi tilbyr det som en måte å betale på der jeg er. Men vi utbetaler ingenting via vipps, har ikke satt meg inn i det helt. 7
Jodaneida Skrevet 13. februar 2020 #11202 Skrevet 13. februar 2020 9 minutter siden, Isild skrev: Nei, det er lov med "firmavipps". Vi tilbyr det som en måte å betale på der jeg er. Men vi utbetaler ingenting via vipps, har ikke satt meg inn i det helt. Ja, men da har firmaet egen vipps og det koster penger. Vi har også det, og billig er det ikke. Må kundene vippse til meg (om det er krise på alle betalingsløsninger til firma) så betaler jeg det inn på firma med kortet mitt med en gang. Det er lov, men tungvint. 13
DianaV Skrevet 13. februar 2020 #11203 Skrevet 13. februar 2020 Klager sendes til [email protected] og [email protected], selskapet bak bloggerne. 23
Aidensfield Skrevet 13. februar 2020 #11204 Skrevet 13. februar 2020 11 minutter siden, Isild skrev: Nei, det er lov med "firmavipps". Vi tilbyr det som en måte å betale på der jeg er. Men vi utbetaler ingenting via vipps, har ikke satt meg inn i det helt. Ok.. Jeg fakturert ett firma ett beløp en gang og jeg sa de kunne vipse over beløpet men de sa det ikke var lov. Men tenkte ikke på at det var lov å vipse til. 4
Smugleseren Skrevet 13. februar 2020 #11205 Skrevet 13. februar 2020 3 minutter siden, Aidensfield skrev: Ok.. Jeg fakturert ett firma ett beløp en gang og jeg sa de kunne vipse over beløpet men de sa det ikke var lov. Men tenkte ikke på at det var lov å vipse til. Her er det snakk om at AB har mottatt betaling på sin private Vipps, og dermed inn på privat konto, der det vanligvis ikke er bokettersyn. Å vippse på firmakonto, med Vipps for bedrift er fullt lovlig, for dette kommer med i regnskapet. Ikke mulig å vippse andre veien fra Vipps for bedrift. Når AB mottar innbetalinger fra deltakerne, skal staten ha moms og skatt av dette. 45
Gjest Lama_Drama Skrevet 13. februar 2020 #11206 Skrevet 13. februar 2020 Media som før har trykket AB til sitt bryst klipper nå sammen filmer der hun framstår helt ustabil, samtidig som det kommer fram at hun har svindlet nokså mange. Man kan si hva man vil om AB, men man kan si en hel del om media og. Det AB har gjort er hårreisende, svindel jeg ikke har sett sidestykke til, men jeg skulle ønske media ikke var så enten eller. Enten rosemaler de eller så latterliggjør de. Jeg savner den gode gamle journalistikken der saklig informasjon kom fram. Kanskje rb.no har det? Jeg får ikke laget abonnement. Jeg er redd for at "Mann 45" bare kommer til å putte dette mediafjåset rett i hønsehus-kategorien framfor å ta dette seriøst. For det er seriøst. Hun har svindlet nokså mange mennesker for nokså store summer, og vi kan ikke la dette bli nok en "blogg-krig". Dette er svindel; uavhengig av blogg, høner og rumpeimplantat, og burde få den seriøse spalteplassen det fortjener.
Fru Uperfekt Skrevet 13. februar 2020 #11207 Skrevet 13. februar 2020 44 minutter siden, Aidensfield skrev: Det er vel strengt forbudt og vipse til og fra ett AS? Du kan vippes til men ikke fra 5
Fru Uperfekt Skrevet 13. februar 2020 #11208 Skrevet 13. februar 2020 41 minutter siden, Christiane_W skrev: Artikkelen fra RB er delt på Nettavisen og flere lokalaviser i morgentimene (Nordlys, Sarpsborg Arbeiderblad og Halden Arbeiderblad). Den vil nok spres ytterligere utover dagen. Særlig disse Vipps overføringene til AB personlig er for meg et rødt flagg, det må da være strengt ulovlig? Vipps har jo bedriftsløsninger, så det burde jo vært uproblematisk å opprette Vippsnummer for firmaet som deltakerene kunne betalt til? Jo det er fullt ut mulig, det tilkommer et gebyr for firmaet men er tryggere og enklere 4
Fru Uperfekt Skrevet 13. februar 2020 #11209 Skrevet 13. februar 2020 27 minutter siden, Jodaneida skrev: Ja, men da har firmaet egen vipps og det koster penger. Vi har også det, og billig er det ikke. Må kundene vippse til meg (om det er krise på alle betalingsløsninger til firma) så betaler jeg det inn på firma med kortet mitt med en gang. Det er lov, men tungvint. Har tatt den løsningen selv når alt har stått i stå på baren jeg av og til er i. (Jeg har brukt cash men samme prinsippet) 2
Influenseren Skrevet 13. februar 2020 #11210 Skrevet 13. februar 2020 10 hours ago, Fru Uperfekt said: Jeg kom ikke inn, har BA gjennom min manns jobb. Og logget deg på via aID og ikkje med abo info? 1
Ikke registrert Skrevet 13. februar 2020 #11211 Skrevet 13. februar 2020 (endret) 32 minutter siden, Smugleseren skrev: Her er det snakk om at AB har mottatt betaling på sin private Vipps, og dermed inn på privat konto, der det vanligvis ikke er bokettersyn. Å vippse på firmakonto, med Vipps for bedrift er fullt lovlig, for dette kommer med i regnskapet. Ikke mulig å vippse andre veien fra Vipps for bedrift. Når AB mottar innbetalinger fra deltakerne, skal staten ha moms og skatt av dette. Influencer program AS er ikke registrert i MVA registeret. https://www.proff.no/selskap/influencer-program-as/sørumsand/skoler-og-undervisning/IF9QXR210KR/ Firmaet er registrert under Skoler og undervisning og er derfor ikke moms-pliktig. https://www.altinn.no/starte-og-drive/skatt-og-avgift/avgift/unntatt-fra-beregning-av-merverdiavgift/ Endret 13. februar 2020 av Ikke registrert 10
Fru Uperfekt Skrevet 13. februar 2020 #11212 Skrevet 13. februar 2020 Akkurat nå, Influenseren skrev: Og logget deg på via aID og ikkje med abo info? Juppsy gikk t.o.m innom ba før rb 1
Fru Uperfekt Skrevet 13. februar 2020 #11213 Skrevet 13. februar 2020 1 minutt siden, Ikke registrert skrev: Influencer program AS er ikke registrert i MVA registeret. https://www.proff.no/selskap/influencer-program-as/sørumsand/skoler-og-undervisning/IF9QXR210KR/ Firmaet er registrert under Skoler og undervisning og er derfor ikke moms-pliktig. https://www.altinn.no/starte-og-drive/skatt-og-avgift/avgift/unntatt-fra-beregning-av-merverdiavgift/ Hmm da har hun vel i utgangspunktet ikke mva fradrag heller.... 4
Influenseren Skrevet 13. februar 2020 #11214 Skrevet 13. februar 2020 (endret) 5 minutter siden, Fru Uperfekt said: Juppsy gikk t.o.m innom ba før rb Hmm så rart, eg klikket på aID opp i høyre hjørne, tastet inn mob.nr mitt og VIPS så forsvant RB muren Endret 13. februar 2020 av Influenseren 1
Aidensfield Skrevet 13. februar 2020 #11215 Skrevet 13. februar 2020 40 minutter siden, Smugleseren skrev: Her er det snakk om at AB har mottatt betaling på sin private Vipps, og dermed inn på privat konto, der det vanligvis ikke er bokettersyn. Å vippse på firmakonto, med Vipps for bedrift er fullt lovlig, for dette kommer med i regnskapet. Ikke mulig å vippse andre veien fra Vipps for bedrift. Når AB mottar innbetalinger fra deltakerne, skal staten ha moms og skatt av dette. Sende anonymt til skatteetatens? 5
Influenseren Skrevet 13. februar 2020 #11216 Skrevet 13. februar 2020 1 hour ago, Emmelise said: sikkert bare en sikkerhetsplugin som er litt hyperaktiv. Fjern cache og trykk F5. Blogg.no var nede teknisk i ca 10 min bare, alt er normalt og oppe å går 2
Populært innlegg Bacon2015 Skrevet 13. februar 2020 Populært innlegg #11217 Skrevet 13. februar 2020 Forbukertilsynet krever nå svar 👏🏻👏🏻 https://www.dagbladet.no/kjendis/krever-svar-fra-anne-brith-davidsen-etter-kursklager/72135841 65
Populært innlegg Hilde444 Skrevet 13. februar 2020 Populært innlegg #11218 Skrevet 13. februar 2020 Herremin jeg er glad jeg ikke er i hennes sko nå. Eller foreldrenes for den saks skyld da de har kausjonere for huslånet🙈 Dama kan jo ikke økonomi🙊 52
Consita Skrevet 13. februar 2020 #11219 Skrevet 13. februar 2020 5 minutter siden, Bacon2015 skrev: Forbukertilsynet krever nå svar 👏🏻👏🏻 https://www.dagbladet.no/kjendis/krever-svar-fra-anne-brith-davidsen-etter-kursklager/72135841 Fantastisk bra! 40
Leselusa Skrevet 13. februar 2020 #11220 Skrevet 13. februar 2020 12 minutter siden, Bacon2015 skrev: Forbukertilsynet krever nå svar 👏🏻👏🏻 https://www.dagbladet.no/kjendis/krever-svar-fra-anne-brith-davidsen-etter-kursklager/72135841 Så bra! 😊 25
Fremhevede innlegg