Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Aidensfield skrev:

Det er vel strengt forbudt og vipse til og fra ett AS? 

Nei, det er lov med "firmavipps". Vi tilbyr det som en måte å betale på der jeg er. Men vi utbetaler ingenting via vipps, har ikke satt meg inn i det helt. 

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, Isild skrev:

Nei, det er lov med "firmavipps". Vi tilbyr det som en måte å betale på der jeg er. Men vi utbetaler ingenting via vipps, har ikke satt meg inn i det helt. 

Ja, men da har firmaet egen vipps og det koster penger. Vi har også det, og billig er det ikke.

Må kundene vippse til meg (om det er krise på alle betalingsløsninger til firma) så betaler jeg det inn på firma med kortet mitt med en gang. Det er lov, men tungvint. 

• Liker 13
Skrevet
11 minutter siden, Isild skrev:

Ok.. Jeg fakturert ett firma ett beløp en gang og jeg sa de kunne vipse over beløpet men de sa det ikke var lov. Men tenkte ikke på at det var lov å vipse til. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Aidensfield skrev:

Ok.. Jeg fakturert ett firma ett beløp en gang og jeg sa de kunne vipse over beløpet men de sa det ikke var lov. Men tenkte ikke på at det var lov å vipse til. 

Her er det snakk om at AB har mottatt betaling på sin private Vipps, og dermed inn på privat konto, der det vanligvis ikke er bokettersyn. Å vippse på firmakonto, med Vipps for bedrift er fullt lovlig, for dette kommer med i regnskapet. Ikke mulig å vippse andre veien fra Vipps for bedrift.

Når AB mottar innbetalinger fra deltakerne, skal staten ha moms og skatt av dette.

• Liker 45
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Media som før har trykket AB til sitt bryst klipper nå sammen filmer der hun framstår helt ustabil, samtidig som det kommer fram at hun har svindlet nokså mange. Man kan si hva man vil om AB, men man kan si en hel del om media og.

Det AB har gjort er hårreisende, svindel jeg ikke har sett sidestykke til, men jeg skulle ønske media ikke var så enten eller. Enten rosemaler de eller så latterliggjør de. Jeg savner den gode gamle journalistikken der saklig informasjon kom fram. Kanskje rb.no har det? Jeg får ikke laget abonnement.  

Jeg er redd for at "Mann 45" bare kommer til å putte dette mediafjåset rett i hønsehus-kategorien framfor å ta dette seriøst. For det er seriøst. Hun har svindlet nokså mange mennesker for nokså store summer, og vi kan ikke la dette bli nok en "blogg-krig". Dette er svindel; uavhengig av blogg, høner og rumpeimplantat, og burde få den seriøse spalteplassen det fortjener. 

Skrevet
44 minutter siden, Aidensfield skrev:

Det er vel strengt forbudt og vipse til og fra ett AS? 

Du kan vippes til men ikke fra

Screenshot_20200213-114702.png

• Liker 5
Skrevet
41 minutter siden, Christiane_W skrev:

Artikkelen fra RB er delt på Nettavisen og flere lokalaviser i morgentimene (Nordlys, Sarpsborg Arbeiderblad og Halden Arbeiderblad). Den vil nok spres ytterligere utover dagen.

Særlig disse Vipps overføringene til AB personlig er for meg et rødt flagg, det må da være strengt ulovlig? Vipps har jo bedriftsløsninger, så det burde jo vært uproblematisk å opprette Vippsnummer for firmaet som deltakerene kunne betalt til?

Jo det er fullt ut mulig, det tilkommer et gebyr for firmaet men er tryggere og enklere

• Liker 4
Skrevet
27 minutter siden, Jodaneida skrev:

Ja, men da har firmaet egen vipps og det koster penger. Vi har også det, og billig er det ikke.

Må kundene vippse til meg (om det er krise på alle betalingsløsninger til firma) så betaler jeg det inn på firma med kortet mitt med en gang. Det er lov, men tungvint. 

Har tatt den løsningen selv når alt har stått i stå på baren jeg av og til er i. (Jeg har brukt cash men samme prinsippet)

• Liker 2
Skrevet
10 hours ago, Fru Uperfekt said:

Jeg kom ikke inn, har BA gjennom min manns jobb. 

Og logget deg på via aID og ikkje med abo info?

• Liker 1
Skrevet (endret)
32 minutter siden, Smugleseren skrev:

Her er det snakk om at AB har mottatt betaling på sin private Vipps, og dermed inn på privat konto, der det vanligvis ikke er bokettersyn. Å vippse på firmakonto, med Vipps for bedrift er fullt lovlig, for dette kommer med i regnskapet. Ikke mulig å vippse andre veien fra Vipps for bedrift.

Når AB mottar innbetalinger fra deltakerne, skal staten ha moms og skatt av dette.

Influencer program AS er ikke registrert i MVA registeret. https://www.proff.no/selskap/influencer-program-as/sørumsand/skoler-og-undervisning/IF9QXR210KR/

Firmaet er registrert under Skoler og undervisning og er derfor ikke moms-pliktig.

https://www.altinn.no/starte-og-drive/skatt-og-avgift/avgift/unntatt-fra-beregning-av-merverdiavgift/

Endret av Ikke registrert
  • Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, Influenseren skrev:

Og logget deg på via aID og ikkje med abo info?

Juppsy gikk t.o.m innom ba før rb

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Ikke registrert skrev:

Influencer program AS er ikke registrert i MVA registeret. https://www.proff.no/selskap/influencer-program-as/sørumsand/skoler-og-undervisning/IF9QXR210KR/

Firmaet er registrert under Skoler og undervisning og er derfor ikke moms-pliktig.

https://www.altinn.no/starte-og-drive/skatt-og-avgift/avgift/unntatt-fra-beregning-av-merverdiavgift/

Hmm da har hun vel i utgangspunktet ikke mva fradrag heller.... 

• Liker 4
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Fru Uperfekt said:

Juppsy gikk t.o.m innom ba før rb

Hmm så rart, eg klikket på aID opp i høyre hjørne, tastet inn mob.nr mitt og VIPS så forsvant RB muren :)

Endret av Influenseren
  • Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, Smugleseren skrev:

Sende anonymt til skatteetatens? 

• Liker 5
Skrevet
1 hour ago, Emmelise said:

sikkert bare en sikkerhetsplugin som er litt hyperaktiv. Fjern cache og trykk F5.

Blogg.no var nede teknisk i ca 10 min bare, alt er normalt og oppe å går :)

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...