Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

1 time siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Han får lønn fra Elden.

FB_IMG_1581541117772.jpg

Jeg har han, men er ikke skyldig 😀

Har brukt han i en injurie sak.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Cessa74 skrev:

Må jo håpe og tro at dette sendes videre til nasjonale aviser -dette angår jo flere enn de som bor på nedre romerike. Og som sagt -en utrolig bra artikkel -denne journalisten fortjener skryt for saklig, ryddig og godt arbeid! (så kan man jo spørre henne om den publiseres andre steder også -ser at Se og Hør i kveld kom med samme artikkel som i Dagbladet, men denne i RB er betraktelig bedre og får satt ord på viktig fakta rundt kurset, økonomien og bruk av feilaktig info for å selge inn kurset til folk. 

Ja, får virkelig håpe det.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Diamant skrev:

Jeg er redd veldig få vil få med seg den siste artikkelen da den er publisert i en lokalavis og i tillegg bak betalingsmur. Det er veldig synd da den skal være den beste hittil (har ikke lest den selv, kun det som er gjengitt her inne).

Syns det er smart av RB, de vet det er en sak som selger. Sier ikke alle har råd til å bruke en femmer, men de fleste av oss har det og ved å gjøre det sørger vi for at de fortsetter med slik god og saklig journalistisk arbeid.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cessa74 skrev:

Og dette med instagram-kurset er jo nok et bevis på svindel. Hun selger det inn til deltagere med "en verdi på  6500 kr pr person", og så er altså kurset en samlepakke for flere i en bedrift til litt under 10 000 kr? Det burde jo definitivt også meldes til forbrukerombudet, det er jo nok en løgn hun bruker vedr kostnadene. Alle har jo da betalt 14500 kr og trodd at 6500 alene gikk til det instagramkurset. DET er faen meg frekt!!

Ikke bare det, men hun har (om jeg har forstått det korrekt) ikke betalt sin samarbeidspartner det hun skylder

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Zenhouse said:

AB skriver i magasinet sitt at hun ikke er med før i episode 9 på Bloggerne. 
Vet noen hvilken episode de er kommet til nå? 

Det var episoden 6 i kveld så da kommer nr 9 neste onsdag
Bloggerne går man til ons

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
1 time siden, Cessa74 skrev:

Et plussabonement koster 5 kr for 5 uker -da er alle reportasjene tilgjengelig. Så 10 kr er feil pris. Så betaler du 5 kr, så kan du lese den + garantert oppflgende artikler -og bare ikke fornye abonementet om 5 uker

Det holder ikke å la ting skure. Du må aktivt si opp abonnementet. Det kan du gjøre i morgen. Du beholder tilgangen i de fem ukene du har betalt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Felis skrev:

Jeg kan gi et kort resyme, men jeg vil PÅ DET STERKESTE anbefale å betale de få kronene RB trenger for et abonnement. Her er det gjort solid journalistisk arbeid, noe som har vært etterlyst på hele Rampelyset siden tidenes morgen.

Anne Brith er ikke syk like vel, men nekter å svare på det meste.

Mange har vippet kursavgiften direkte til Anne Brith. Senere har de fått beskjed om å betale, "ellers går saken til inkasso i morgen". Og så har hun funnet innbetalingen like vel og beklaget (ja de sier hun beklaget, helvete har frosset over)

Deltakerne på Tromsøturen måtte plutselig vippes 1000 kroner uten forklaring og uten kvittering. De hadde på det tidspunktet betalt for fly og hotell selv.

Instagramkurset Palladino har levert var beregnet for et helt firma. Altså prisen Anne Brith har beregnet for 1 deltaker gjelder for mange. Så det har hun tjent godt på. Hun skylder nå kursholderen 50 000

Det er også andre inkassosaker på firmaet og det har to betalingsanmerkninger.

Anne Brith mener det er vanlig med rot i oppstart av firmaer.

Det er ikke tatt ut lønn av kursavgiften (men noe gikk altså rett inn på Anne Briths private konto)

Kjøp abonnement! https://www.rb.no/blogg/kurs/sosiale-medier/flere-ble-truet-med-inkasso-selv-om-de-allerede-hadde-betalt-for-omstridt-influencer-kurs-kaotisk/s/5-43-1243182?access=granted

Joda kan nok i enkelte bransjer være litt økonomisk rot i starten men ikke i en slik grad at en har flere anmerkninger så kort tid etter oppstart.

Ja det er ofte tøft år 1-2 og 3 men hun har så dårlig økonomi styring at jeg ikke evner å skjønne hvordan hun kan ture på slik hun gjør.

Grunnen til at hun enda ikke har konkurskarantene er vel pga at det ikke kan bevises sterkt nok at hun kjører sine firmaer til konkurs med vilje.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cessa74 skrev:

Veldig bra artikkel i RB nå -Romerikes Blad -den må leses! Endelig sier jeg bare! Rettferdighet og sannhet seirer til slutt! Mange viktige poeng journalisten tar opp!!! Og den er bedre enn den i dagbladet synes jeg :)

https://www.rb.no/blogg/kurs/sosiale-medier/flere-ble-truet-med-inkasso-selv-om-de-allerede-hadde-betalt-for-omstridt-influencer-kurs-kaotisk/s/5-43-1243182

Får ikke lest den 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Diamant said:

Jeg er redd veldig få vil få med seg den siste artikkelen da den er publisert i en lokalavis og i tillegg bak betalingsmur. Det er veldig synd da den skal være den beste hittil (har ikke lest den selv, kun det som er gjengitt her inne).

Eg har ikkje abo i den lokalavisa, men eg har abo i vår egen lokalavis, men siden eg har aID kom eg jo inn! :) Har ikkje vært klar over det før, men har du altså abo i din egen loakavis så prøv å logg på :)

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Guidet Kvinne skrev:

Jeg får det ikke til. :( Kan det være at jeg har gjort dette for ofte med andre aviser? 

Nopes men om du har gjort det med RB før kan det ha noe med saken å gjøre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Influenseren skrev:

Eg har ikkje abo i den lokalavisa, men eg har abo i vår egen lokalavis, men siden eg har aID kom eg jo inn! :) Har ikkje vært klar over det før, men har du altså abo i din egen loakavis så prøv å logg på :)

Takk for tips, men jeg har dessverre ikke abonnement på lokalavis her. Men supert at du kom inn da :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, fotballjenta skrev:

Tror dere Økokrim vet om dette fra før? Eller? 

[email protected] 

Skal/skal ikke? 

Uavhengig av om de har hørt om det fra før eller ikke så bør en varsle.

@Felis du som er så flink med det skriftlige ord.

Kunne du forfattet noe vi kunne sendt til TV2 og Økokrim?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Influenseren skrev:

Jeg kom ikke inn, har BA gjennom min manns jobb. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Felis skrev:

Hvis deltakerne betalte inn på hennes private konto, som de sier, så vil de jo ikke finne dette i regnskapet.  Ved gjennomgang ser det ut som om deltakeren ikke har betalt, og da er det vanlig å sende en purring, med en frist til å gjøre opp. Ikke ta opp telefonen å kreve penger NÅ, ellers går det til inkasso i morgen...

Det der tyder på at firmaet var i akutt pengenød. Noe som også forklarer inkassokrav og betalingsanmerkninger. Det er ikke vanlig med sånt rot i oppstarten, som Anne Brith sier.

Det ser ikke ut til at Anne Brith selv har styr på hvor mange penger hun puttet rett i egen lomme. Det blir kanskje sånn når man fokuserer mest på mannfolk og sjampanje. 

Ja tok en titt på gamle regnskap og fant igjen de inkassovarslene/inkassokravene jeg har fått og jo det var fra firmaer som ikke fantes noen få år etter. (Har bare ikke tenkt over det så mye)

Er nok vanlig i enkelte bransjer som har lave marginer, men skal mye til før en får betalingsanmerkninger både som privatperson og som firma.

Håper de snart ser at selv om hun kanskje ikke gjør det med vilje så er de økonomiske følgefeilene hennes så mange og alvorlige at hun blir ilagt konkurskarantene.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, Felis skrev:

Som jeg har skrevet så vil jeg ikke oppfordre til masseutsendelse av mailer, da det tidligere har blitt moderert bort fordi det var en kampanje. Dessuten bruker Anne Brith slike innlegg for alt det er verdt. Nylig satt hun hos Kleiven og hevdet at hun sluttet å blogge på grunn av hatkampanjer, som hun kaller det. Vi gir henne ikke mer ammunisjon til offerrollen, gjør vi vel?

På generell basis vil jeg si at man ikke trenger å være flink med ord for å forfatte en klage. Eller et varsel, for den saks skyld. Faktisk blir det mer troverdig om alle som vil bruke forbrukermakten sin skriver med sine egne ord. Et masseprodusert brev blir omtrent som en underskriftskampanje. Et brev med 400 underskrifter er akkurat like mye verdt som 400 unike brev, men dere kan tenke dere hva som gjør mest inntrykk.

Hvis dere ikke er fornøyd med en vare/tjeneste, så sett dere ned og skriv hva dere er misfornøyd med. Er maten vond? Var drosjeturen ubehagelig? Fikk du IKEA kommoden i hodet da du klatret i den? OK, så skriver du akkurat det. Maten smakte huggorm, drosjesjåføren kjørte altfor fort og bæljet i telefonen, og det sto ingenting i bruksanvisningen om at kommoden ville prøve å drepe meg hvis jeg brukte den feil.

Så kommer del to: Hva ønsker du at mottaker av klagen skal gjøre med dette? Kanskje du ønsker pengene tilbake for maten? Drosjesjåføren må suspenderes til han lærer trafikkregler og kundebehandling? Den morderiske kommoden må trekkes fra markedet til den har gått på sinnemestringskurs?

Det er ikke norsk stil, det holder med et par setninger.

Sist jeg skrev klager var det ca slik (oversatt til norsk)

Jeg fikk ufsegufse i magen og grønnlig skjær i ansiktet... (Var flink til å klage på ting jeg likte godt slik at jeg fikk gratis produkter fra produsenten(e))

Men skal prøve meg, så får gubben lese korrektur.

Du er fantastisk flink ordkunstner, i min bok. Skulle ønske jeg var bare halvparten så begavet 🙂

Endret av Fru Uperfekt
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Sist jeg skrev klager var det ca slik (oversatt til norsk)

Jeg fikk ufsegufse i magen og grønnlig skjær i ansiktet... (Var flink til å klage på ting jeg likte godt slik at jeg fikk gratis produkter fra produsenten(e))

Men skal prøve meg, så får gubben lese korrektur.

Jeg vil tro mange får ufsegufse i magen og grønnlig skjær i ansiktet hvis TV2 promoterer ABIP, så den synes jeg var midt i blinken 👍

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...