Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ser for meg hvordan det ville vært dersom Telenor osv. ringte rundt og sa "gi meg de forbanna pengene, ellers sender jeg det til inkassobyrå!!!!" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg

Fy fader, jeg ville aldri ha utsatt familien min for dette. Norge er et lite land og nå vet alle at keiseren virkelig er uten klær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB skriver i magasinet sitt at hun ikke er med før i episode 9 på Bloggerne. 
Vet noen hvilken episode de er kommet til nå? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Zenhouse skrev:

AB skriver i magasinet sitt at hun ikke er med før i episode 9 på Bloggerne. 
Vet noen hvilken episode de er kommet til nå? 

Jeg tror hun kommer i episode 7, hvis jeg skal tro reklamen for neste episode. Altså på mandag. Men TV2 har ut uka og hele helgen på å klippe, så ingenting er sikkert. Det kommer recap.

Endret av Felis
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Jammf skrev:

Med så mange informanter, vitner og dokumentasjon bør de nå samles sende inn en felles anmeldelse til politiet og ber om at det etterforskes med tanke på svindel. Gå tjenesteveg for dette er alvorlig og må tas på et høyere nivå enn at hun blir redigert i et tv program. 

Ingenting i vegen for at dette gjøres parallelt med at FT vurderer saken.

Helt enig -men hvordan få disse abip deltagerene til å se/høre/gjøre dette? Dette burde definitivt de samle seg om med advokat -og rette instanser burde også få beskjed. Tviler på at skatteetaten leser om influecnerbråk i avisen..

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, DianaV skrev:

Mange av de som har blitt svindlet av denne dama slet FØR hun kom inn i bildet. Hun har BEVISST utnyttet og lurt  penger fra ressurssvake personer og turer frem med sinnsyke påstander og løgner i hytt og vær, skylder på alle andre, setter igang hatkampanjer og gir blanke faen i skadene hun har påført andre, både psykiske og økonomiske. Hvis noen fortjener å kjenne på konsekvensene av sine egne forkastelige handlinger så er det AB! Vi kan ikke drive og skåne alle som har barn. Her er det snakk om en kynisk svindler! Klart hun fortjener å kjenne på det! 

Er ikke uenig i at hun fortjener det meste av det hun får.

Tankene mine går til hennes barn, og jeg håper de har personer rundt seg nå om de trenger hjelp.

(Beklager om dette er over streken for hva en kan skrive i tråden, moderator (er))

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cessa74 skrev:

Veldig bra artikkel i RB nå -Romerikes Blad -den må leses! Endelig sier jeg bare! Rettferdighet og sannhet seirer til slutt! Mange viktige poeng journalisten tar opp!!! Og den er bedre enn den i dagbladet synes jeg :)

https://www.rb.no/blogg/kurs/sosiale-medier/flere-ble-truet-med-inkasso-selv-om-de-allerede-hadde-betalt-for-omstridt-influencer-kurs-kaotisk/s/5-43-1243182

Har faktisk opplevd å få inkasso krav/varsel på betalte ting fra seriøse bedrifter, så glipper kan skje (har ikke skjedd etter EHF ble vanlig)

Men med AB sin track record så er det vel mer trolig at det er rent rot fra hennes side at disse kravene er sendt.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er redd veldig få vil få med seg den siste artikkelen da den er publisert i en lokalavis og i tillegg bak betalingsmur. Det er veldig synd da den skal være den beste hittil (har ikke lest den selv, kun det som er gjengitt her inne).

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, DianaV skrev:

Disse spørsmålene har RB stilt Anne Brith Davidsen og hennes advokat, uten å få svar på:

* Hvilket utgifter har du hatt tilknyttet firmaet?

* Flere vi har snakket med ble oppfordret til å betale kurset med Vipps til Davidsen personlig. Hva er årsaken til dette? Flere har også betalt for kurset i april, ved kursstart, men har i ettertid fått faktura opptil tre måneder etter.

* Vi har snakket med flere som sier de har betalt i april, men som i juli har fått beskjed om at det går til inkasso, i morgen, dersom det ikke betales i løpet av dagen.

* Hvor mange har krevd pengene tilbake for kurset?

* I oktober ble det arrangert en influencer-tur til Tromsø i regi av Davidsen. Mange undrer seg over hvorfor turen hadde bindende påmelding, og hvorfor de bare to dager før avreise fikk beskjed fra Davidsen om å vippse 1000 kroner for turen. Hva er årsaken til dette? Og hva gikk disse 30 000 kronene til? Ingen vi har snakket med fikk kvittering eller bilag på denne betalingen i ettertid.

* I en mail sendt fra Davidsen til flere deltakere, står det følgende: "Ettersom jeg ikke kan jobbe helt gratis enda, er jeg nødt til å ta litt betalt for dette. Prisen vil være 8500 kroner (da er kurset til (...) inkludert, det koster ca. 6500 kroner)". Opplysninger vi har fått, viser at et veiledende Instagram-kurs til den aktuelle leverandøren, har en veiledende pris på 9997 kroner, som da er pris ment for et helt firma hvor flere ansatte kan ta kurset med samme tilgang. Hvorfor skrives det at kurset koster ca. 6500 kroner, som kan tolkes som om dette er prisen per person, når (....) oppgir en pris på 9997 kroner for en hel bedrift?

Men for all del, la oss bare late som dette ikke er så galt som det er, siden hun har barn 🙄

Jo det er ille og hun bør straffes men en kan samtidig ha sympati for hennes barn oppi det hele.

Er jo engang sånn at en velger ikke sine foreldre.

Endret av Fru Uperfekt
Autocorrect
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Cessa74 skrev:

Helt enig @Felis -hvis RB opplever at flere betaler for å lese -så vil de også følge opp videre fordi de ser saken engasjerer. Og dette er den beste artikkelen jeg har lest så langt (i tillegg til den første som kom i Dagbladet i forrige uke). Så ja -betal den 10 kroningen -det er den verdt!

Har tatt et firma og et privat abb firma kommer til å fortsette i minst 1 år som takk for at de har tatt tak i dette.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pust skrev:

Jeg skjønner ikke helt det med 10,- ... Man må vel kjøpe abonnement? 

Jo, men de har prøve abb til meget lav pris.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Felis skrev:

Hvis hun virkelig har fått kursdeltakerne til å vippse penger inn på sin private konto, så er vi inne på skatteunndragelse i størrelsesorden fengselsstraff.

Kan være det er i gråsonen, hun kan jo hevde at det var gaver. Eller er det skriftlige bevis på at hun har krevd inn pengene?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...