Populært innlegg Felis Skrevet 12. februar 2020 Populært innlegg #11101 Skrevet 12. februar 2020 (endret) Jeg kan gi et kort resyme, men jeg vil PÅ DET STERKESTE anbefale å betale de få kronene RB trenger for et abonnement. Her er det gjort solid journalistisk arbeid, noe som har vært etterlyst på hele Rampelyset siden tidenes morgen. Anne Brith er ikke syk like vel, men nekter å svare på det meste. Mange har vippset kursavgiften direkte til Anne Brith. Senere har de fått beskjed om å betale, "ellers går saken til inkasso i morgen". Og så har hun funnet innbetalingen like vel og beklaget (ja de sier hun beklaget, helvete har frosset over) Deltakerne på Tromsøturen måtte plutselig vippses 1000 kroner uten forklaring og uten kvittering. De hadde på det tidspunktet betalt for fly og hotell selv. Instagramkurset Palladino har levert var beregnet for et helt firma. Altså prisen Anne Brith har beregnet for 1 deltaker gjelder for mange. Så det har hun tjent godt på. Hun skylder nå kursholderen 50 000 Det er også andre inkassosaker på firmaet og det har to betalingsanmerkninger. Anne Brith mener det er vanlig med rot i oppstart av firmaer. Det er ikke tatt ut lønn av kursavgiften (men noe gikk altså rett inn på Anne Briths private konto) Kjøp abonnement! https://www.rb.no/blogg/kurs/sosiale-medier/flere-ble-truet-med-inkasso-selv-om-de-allerede-hadde-betalt-for-omstridt-influencer-kurs-kaotisk/s/5-43-1243182?access=granted Endret 13. februar 2020 av Felis stavekontrollen liker ikke Vipps... 94
Skrottefar Skrevet 12. februar 2020 #11102 Skrevet 12. februar 2020 4 minutter siden, Halle-Palle skrev: Takk for resymé. Da håper jeg inderlig at punktum er satt for dette menneskets tid i rampelyset. Jeg håper at hun kan finne andre ting i livet som gir henne glede og inntekt. Jeg tror ikke det kommer til å skje, men håpe kan man. Punktum er satt for AB i rampelyset? Neppe, men den ripa i lakken er nesten så alvorlig at hele AB-kjøretøyet er å regne som totalskadet. .....og sjekk innboksen din 24
Smugleseren Skrevet 12. februar 2020 #11103 Skrevet 12. februar 2020 3 minutter siden, Felis skrev: Jeg kan gi et kort resyme, men jeg vil PÅ DET STERKESTE anbefale å betale de få kronene RB trenger for et abonnement. Her er det gjort solid journalistisk arbeid, noe som har vært etterlyst på hele Rampelyset siden tidenes morgen. Anne Brith er ikke syk like vel, men nekter å svare på det meste. Mange har vippet kursavgiften direkte til Anne Brith. Senere har de fått beskjed om å betale, "ellers går saken til inkasso i morgen". Og så har hun funnet innbetalingen like vel og beklaget (ja de sier hun beklaget, helvete har frosset over) Deltakerne på Tromsøturen måtte plutselig vippes 1000 kroner uten forklaring og uten kvittering. De hadde på det tidspunktet betalt for fly og hotell selv. Instagramkurset Palladino har levert var beregnet for et helt firma. Altså prisen Anne Brith har beregnet for 1 deltaker gjelder for mange. Så det har hun tjent godt på. Hun skylder nå kursholderen 50 000 Det er også andre inkassosaker på firmaet og det har to betalingsanmerkninger. Anne Brith mener det er vanlig med rot i oppstart av firmaer. Det er ikke tatt ut lønn av kursavgiften (men noe gikk altså rett inn på Anne Briths private konto) Kjøp abonnement! https://www.rb.no/blogg/kurs/sosiale-medier/flere-ble-truet-med-inkasso-selv-om-de-allerede-hadde-betalt-for-omstridt-influencer-kurs-kaotisk/s/5-43-1243182?access=granted OMG!!! 😳 Betalte AB virkelig ikke hotell heller?? Flere delte jo rom!! Trodde disse 1000,- ekstra gikk til det! 44
Populært innlegg Cessa74 Skrevet 12. februar 2020 Populært innlegg #11104 Skrevet 12. februar 2020 Helt enig @Felis -hvis RB opplever at flere betaler for å lese -så vil de også følge opp videre fordi de ser saken engasjerer. Og dette er den beste artikkelen jeg har lest så langt (i tillegg til den første som kom i Dagbladet i forrige uke). Så ja -betal den 10 kroningen -det er den verdt! 87
Populært innlegg Felis Skrevet 12. februar 2020 Populært innlegg #11105 Skrevet 12. februar 2020 7 minutter siden, Cessa74 skrev: Det skal ikke lønne seg å lyve, svindle og lure folk -så selv om hun er 4 barnsmor så får hun nå virkelig som fortjent. Tenk hvor mange som har opplevd hennes oppførsel? Trussel mot privatpersoner, mot barn, anmeldelser, uthenging på blogg etc etc.. Så dette er jo ikke akkurat en engansghendelse -derimot en kynisk oppførsel full av hersketeknikker og ekstrem egoisme. Som man reder ligger man.. Jeg er helt enig med deg i at hun får som fortjent. Men når noen håper at hun er i kjelleren synes jeg blir drøyt. Må bare presisere det. Hun skal selvfølgelig rydde opp, selv om hun har barn, men for å rydde opp må hun være oppegående. Tenk om hun hadde brukt den gamle kampviljen hun har mot kritikere til å gjøre opp for seg, komme med en ektefølt unnskyldning og betalt alle hun skylder penger. Jeg tror ikke det skjer, men jeg synes ikke hun skal komme unna fordi hun ligger i bloggerfosterstilling på badet og tenker mørke tanker. Og så tenker jeg at dette ikke bare er en sak for Forbrukertilsynet. Skatteetaten og muligens politiet må se på denne forretningsdriften. 50
Populært innlegg Cessa74 Skrevet 12. februar 2020 Populært innlegg #11106 Skrevet 12. februar 2020 Må jo være noe for skatteetaten at folk vippser henne privat, samtidig tar hun ikke ut lønn av firmaet.. Fin måte å unngå skatt på det der.. Gud der er bare SÅ mye å ta tak i her at jeg er målløs. Er det i det hele tatt noe som er gjort korrekt ifht lover og regler? Har ikke hun studert økonomi/markedsføring?? 85
Agatha Spinatha Skrevet 12. februar 2020 #11107 Skrevet 12. februar 2020 2 minutter siden, Smugleseren skrev: OMG!!! 😳 Betalte AB virkelig ikke hotell heller?? Flere delte jo rom!! Trodde disse 1000,- ekstra gikk til det! Det blir bare verre og verre. 29
Populært innlegg Miss.Wildfox Skrevet 12. februar 2020 Populært innlegg #11108 Skrevet 12. februar 2020 14 minutter siden, Smugleseren skrev: Håper virkelig at skattemyndighetene sjekker hennes Vipps. Dette høres meeeeeget spesielt ut. Det burde banken hennes gjøre også, for på hvilket tidspunkt fikk hun huslånet ifht innkrevingen til ABIP? Det kan virke som det er en sammenheng. 54
Smugleseren Skrevet 12. februar 2020 #11109 Skrevet 12. februar 2020 3 minutter siden, Miss.Wildfox skrev: Det burde banken hennes gjøre også, for på hvilket tidspunkt fikk hun huslånet ifht innkrevingen til ABIP? Det kan virke som det er en sammenheng. Jeg har aldri fult henne i noen kanaler, men inntrykket mitt er at huset ikke ble kjøpt i 2019. -Stemmer ikke dette?? Og hvilket år var det hun fikk 600-tusen i restskatt da? 1
Pust Skrevet 12. februar 2020 #11110 Skrevet 12. februar 2020 8 minutter siden, Cessa74 skrev: Helt enig @Felis -hvis RB opplever at flere betaler for å lese -så vil de også følge opp videre fordi de ser saken engasjerer. Og dette er den beste artikkelen jeg har lest så langt (i tillegg til den første som kom i Dagbladet i forrige uke). Så ja -betal den 10 kroningen -det er den verdt! Jeg skjønner ikke helt det med 10,- ... Man må vel kjøpe abonnement? 4
AnAngel Skrevet 12. februar 2020 #11111 Skrevet 12. februar 2020 9 minutter siden, Smugleseren skrev: OMG!!! 😳 Betalte AB virkelig ikke hotell heller?? Flere delte jo rom!! Trodde disse 1000,- ekstra gikk til det! Nei, ifølge den tidligere deltakeren gjorde ikke AB det, helt horribelt! Denne artikkelen var god og grundig! Dette må da få konsekvenser? – To dager før avreise, ble vi bedt om å betale 1000 kroner på Vipps. Ingen visste hva de pengene gikk til. Vi betalte både fly, mat og hotellopphold selv, bortsett fra at én natt var sponset av hotellet selv, sier hun. https://www.rb.no/blogg/kurs/sosiale-medier/flere-ble-truet-med-inkasso-selv-om-de-allerede-hadde-betalt-for-omstridt-influencer-kurs-kaotisk/s/5-43-1243182 38
Miss.Wildfox Skrevet 12. februar 2020 #11112 Skrevet 12. februar 2020 (endret) 3 minutter siden, Smugleseren skrev: Jeg har aldri fult henne i noen kanaler, men inntrykket mitt er at huset ikke ble kjøpt i 2019. -Stemmer ikke dette?? Og hvilket år var det hun fikk 600-tusen i restskatt da? Jeg mener vitterlig det var i sommer hun kjøpte hus og flyttet inn? Hvis det har rullet inn 14.500kr på Vipps hver mnd fra flere deltagere siden april ser det da vitterlig bra ut for banken sålenge hun har kausjonist i tillegg (mener hun har vært åpen om hjelpen fra sin mor og far). Endret 12. februar 2020 av Miss.Wildfox 29
Miss.Wildfox Skrevet 12. februar 2020 #11113 Skrevet 12. februar 2020 Kjøpte hus i juli 2019. Veldig beleilig ifht disse raske pengene. «Jeg har jobbet døgnet rundt for å få til dette huskjøpet.» sitat ABD i artikkelen linket under. Blodpenger. https://www.google.no/amp/s/www.seher.no/kjendis/kapret-drommehuset-etter-fem-ar/71428004/amp 31
Cessa74 Skrevet 12. februar 2020 #11114 Skrevet 12. februar 2020 4 minutter siden, Pust skrev: Jeg skjønner ikke helt det med 10,- ... Man må vel kjøpe abonnement? Et plussabonement koster 5 kr for 5 uker -da er alle reportasjene tilgjengelig. Så 10 kr er feil pris. Så betaler du 5 kr, så kan du lese den + garantert oppflgende artikler -og bare ikke fornye abonementet om 5 uker 38
Populært innlegg AnAngel Skrevet 12. februar 2020 Populært innlegg #11115 Skrevet 12. februar 2020 Blir overrasket (eller ikke) om det er flere støttespillere tilbake etter denne artikkelen. Jeg visste det var ille, men det var verre enn jeg trodde! Dette instakurset som va inkludert i prisen, som etter sigende skulle koste 6500 kr pr. hode, viser seg å ha en pris på 9900 kr for en bedrift! Inkassovarsler, vipps til privat konto m.m, Mette hadde rett i at det kom fram mer som ville sjokkere 😳 I tillegg ble en mindreårig kontaktet, først en time ut i samtalen kommer prisen fram! Støtt Romerikes blad - vår betaling gir dem midler til å grave! Klart vi skal ta hensyn til at det er et menneske bak sirkuset. Men likevel skal vi heller ikke glemme at det er mennesker bak ofrene også. 101
Justlooking Skrevet 12. februar 2020 #11116 Skrevet 12. februar 2020 2 minutter siden, Cessa74 skrev: Et plussabonement koster 5 kr for 5 uker -da er alle reportasjene tilgjengelig. Så 10 kr er feil pris. Så betaler du 5 kr, så kan du lese den + garantert oppflgende artikler -og bare ikke fornye abonementet om 5 uker Jeg gikk inn for å kjøpe men fikk melding om at mailadressen min fantes fra før og kommer derfor ikke videre til betaling ... Mens mobilnummeret finnes ikke fra før så får ikke nytt passord heller .. Håper dere andre får kjøpt greit, dette journalistarbeidet er virkelig verdt å støtte! Jeg må ringe de i morgen. 21
Populært innlegg Søtefløte Skrevet 12. februar 2020 Populært innlegg #11117 Skrevet 12. februar 2020 Alle har vel skjønt at det har vært mer ut enn inn når det gjelder økonomien hennes. Hun har levd som hun har drømt om uten at hun hadde råd til det. Idrettene barna går på koster. I tillegg har hun privattrenere til barna, privat leksehjelp, utstyr osv. Hun har handlet Klær og hun har flere ganger sagt at diverse behandlinger hun har tatt for hud og hår ect ikke har vært sponset. Hun spiser ute og feste og har kjøpt relativt dyre gaver og opplevelser til sine flyktige flammer. Alt i en drøm om å fremstå som «perfekt». Hadde denne smellen hun nå møter bare gått ut over henne selv så kunne det vært det samme. Men nå går det ut over barna og alle kurdeltagere som har betalt eller på annen måte har invistert i dama og tapt. Det er gjort med overlegg fra hennes side og DET fortjener hun sin straff for ved å stå økonomisk ansvarlig. 81
puusekatt Skrevet 12. februar 2020 #11118 Skrevet 12. februar 2020 Jeg lurer på en ting.. Hvem betaler 1000kr sånn uten videre? Var det ingen av de 30 stk som ba om å få vite hva de pengene gikk til? Siden de allerede måtte betale for alt. Hvis det ikke er svindel, så burde jo AB ha svaret med en gang. Hva gikk de 30000 til? Hun måtte vel på en ferie da.. 36
Populært innlegg Smugleseren Skrevet 12. februar 2020 Populært innlegg #11119 Skrevet 12. februar 2020 8 minutter siden, puusekatt skrev: Jeg lurer på en ting.. Hvem betaler 1000kr sånn uten videre? Var det ingen av de 30 stk som ba om å få vite hva de pengene gikk til? Siden de allerede måtte betale for alt. Hvis det ikke er svindel, så burde jo AB ha svaret med en gang. Hva gikk de 30000 til? Hun måtte vel på en ferie da.. Jeg er sikker på at de gikk til ABs flybillett og opphold 51
Cessa74 Skrevet 12. februar 2020 #11120 Skrevet 12. februar 2020 13 minutter siden, AnAngel skrev: Blir overrasket (eller ikke) om det er flere støttespillere tilbake etter denne artikkelen. Jeg visste det var ille, men det var verre enn jeg trodde! Dette instakurset som va inkludert i prisen, som etter sigende skulle koste 6500 kr pr. hode, viser seg å ha en pris på 9900 kr for en bedrift! Inkassovarsler, vipps til privat konto m.m, Mette hadde rett i at det kom fram mer som ville sjokkere 😳 I tillegg ble en mindreårig kontaktet, først en time ut i samtalen kommer prisen fram! Støtt Romerikes blad - vår betaling gir dem midler til å grave! Klart vi skal ta hensyn til at det er et menneske bak sirkuset. Men likevel skal vi heller ikke glemme at det er mennesker bak ofrene også. SPOT ON! 35
Fremhevede innlegg