Felis Skrevet 10. februar 2020 #11021 Del Skrevet 10. februar 2020 4 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Var ikke originalprisen for kurset egentlig 14 500,-? Viser til prisen nå er 14 599,- satt ned til 9 990,- Du har rett. Dette er vel nok en sak for forbrukerrådet? De bruker ikke å like at bedrifter setter opp den opprinnelige prisen før de selger en vare på tilbud. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønncaps Skrevet 10. februar 2020 #11022 Del Skrevet 10. februar 2020 11 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Var ikke originalprisen for kurset egentlig 14 500,-? Viser til prisen nå er 14 599,- satt ned til 9 990,- Psykologisk prising. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fruktninja Skrevet 10. februar 2020 #11023 Del Skrevet 10. februar 2020 10 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Var ikke originalprisen for kurset egentlig 14 500,-? Viser til prisen nå er 14 599,- satt ned til 9 990,- Prisen har vel fluktuert mellom 8500 og 14500, ettersom det har fremkommet her på forumet og i diverse blogger. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 10. februar 2020 #11024 Del Skrevet 10. februar 2020 Jeg ser at kurset er et onlinekurs. Kan man kalle det "på tilbud" hvis det ikke er samme vare? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 10. februar 2020 #11025 Del Skrevet 10. februar 2020 3 minutter siden, Felis skrev: Jeg ser at kurset er et onlinekurs. Kan man kalle det "på tilbud" hvis det ikke er samme vare? 9900 kr for et online kurs 😯 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 10. februar 2020 Populært innlegg #11026 Del Skrevet 10. februar 2020 (endret) 8 minutter siden, Felis skrev: Jeg ser at kurset er et onlinekurs. Kan man kalle det "på tilbud" hvis det ikke er samme vare? Det tror jeg ikke. Forøvrig foretrekker jeg kurs med Thomas Moen fremfor en 3 x konkursbelemret pensjonert blogger med dårlig omdømme og klagesaker hos Forbrukertilsynet for tilsvarende kurs. Endret 10. februar 2020 av Revenge o'Cavatina 63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Jammf Skrevet 10. februar 2020 Populært innlegg #11027 Del Skrevet 10. februar 2020 Selv om jeg kunne ønske at det fantes noen voksne som kunne ha stoppet hu dama her, så er det nesten sånn at hvis det melder seg på noen, ja så får de faktisk skylde seg selv for selvbedraget. Ingen med et halvt øye åpent den siste uka kan ha unngått å lest om alt bråk og ståk rundt Abip. 63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest spaniasol Skrevet 10. februar 2020 #11028 Del Skrevet 10. februar 2020 Til Felis: Poden ble spilt inn på slutten av 2019. Ad pris på nytt kurs. 14.500 var i fjor. Det er først lagt på en prisstigning på årets kurs, for deretter å gi et avslag. For øvrig nøyaktig det samme som "alle" gjør når de går ut med sine Black Friday tilbud. Dette vet jeg fordi jeg gikk gjennom en del priser på både klær of hvitevarer tidligere på året, og på Black Friday. Jeg skrev en forbrukerartikkel om det, for de av dere som lurer på om jeg er helt psycho. 😎 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Infinity Skrevet 11. februar 2020 Populært innlegg #11029 Del Skrevet 11. februar 2020 2 timer siden, Fruktninja skrev: Og klikker litt på nettsiden... det er feks ikke mulig å se kursoversikt... Kurset er fra 6 til 12 måneder .. Det var veldig flytende, så her kan «Mentor» erklærer eleven ferdig etter 6 måneder hvis det passer henne. 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Stjernekikkeren Skrevet 11. februar 2020 Populært innlegg #11030 Del Skrevet 11. februar 2020 Jeg blir imponert/sjokkert/fascinert over graden av mangel på Selvinnsikt og virkelighetsorientering man må ha når man lanserer nye kurs, skryter av hvor vellykket de er, samtidig som man har blitt brettet ut over 3-4 sider, og en forside eller to, i diverse aviser fordi tidligere kurs ikke holdt det de lovet... 72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eveliina Skrevet 11. februar 2020 #11031 Del Skrevet 11. februar 2020 (endret) Edit: Jeg som surret i natten - samarbeide med Palladino står omtalt på nettsiden fremdeles. —— Hva skjedde med samarbeidet med hun som solgte Instagram-kurs? Husker dessverre ikke navnet. At det Instagram-kurset, verdt 4000 kr (?), var inkludert i prisen ble promotert og brukt som salgspitch da ‘influencer programmet’ startet. Det var vel den delen av programmer Mette Ask bl.a sa seg fornøyd med. Nå nevnes det ikke på nettsiden til ABIP, som jeg kan se? Endret 11. februar 2020 av Eveliina 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 11. februar 2020 #11032 Del Skrevet 11. februar 2020 Må si jeg er overrasket over at hun har verdier... 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 11. februar 2020 #11033 Del Skrevet 11. februar 2020 (endret) 53 minutter siden, Eveliina skrev: Hva skjedde med samarbeidet med hun som solgte Instagram-kurs? Husker dessverre ikke navnet. At det Instagram-kurset, verdt 4000 kr (?), var inkludert i prisen ble promotert og brukt som salgspitch da ‘influencer programmet’ startet. Det var vel den delen av programmer Mette Ask bl.a sa seg fornøyd med. Nå nevnes det ikke på nettsiden til ABIP, som jeg kan se? Det er i det minste en form for samarbeid enda Bare lurer på hvem som har gått fra 700 til nesten 7000 følgere. Endret 11. februar 2020 av Fru Uperfekt La til en setning 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eveliina Skrevet 11. februar 2020 #11034 Del Skrevet 11. februar 2020 27 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Det er i det minste en form for samarbeid enda Bare lurer på hvem som har gått fra 700 til nesten 7000 følgere. [/snip] Ah, takk for korrigering, da var det bare jeg som surret i natten 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg rebella81 Skrevet 11. februar 2020 Populært innlegg #11035 Del Skrevet 11. februar 2020 Har lest denne tråden med mer og mer vondt i magen ovenfor denne dama. Hadde det vært meg hadde jeg brutt sammen for lengst. Kanskje det er på sin plass å trekke seg tilbake med kritikken nå, har jeg tenkt. Men så, denne dama gir seg jo ikke! Hun gønner på, og fortsetter i samme sporet. Skulle inn og sjekke hennes some-kanaler, men der kommer jeg jo ikke inn. Ganske riktig, jeg støttet et kritisk kommentar vedrørende hennes virke på IG en gang for lenge siden. Skrev ingenting aktivt, var bare støttende overfor en kommentar som gikk på uredelig oppførsel fra henne. Mente ingenting om føflekk, utseende, dialekt eller barn. Men sannelig ble jeg blokkert ja. Og det ble jeg jaggu på snap og. Heter noe helt annet på IG enn på snap, så hun har jo gjort en aktiv innsats for å virkelig få meg blokkert. Så tar tilbake det med at det er synd på henne. Hun tar faktisk aktive valg for å fortsette med denne uredelige bissnissen sin. Hun er et voksent menneske og må ta ansvar for hva hun gjør selv. Kanskje "våkner" hun en dag, la oss nå inderlig håpe det. Fram til det eventuelt skjer håper jeg hennes forretningsdrift går såpass dårlig at hun blir tvunget til å gjøre noe helt annet med livet sitt enn å være såkalt influencer og "offentlig person". Ikke fordi jeg ønsker henne vondt, og gudene skal vite at jeg ikke er misunnelig eller sjalu. Men aller mest fordi hun er mor, og barna i aller høyeste grad kan bli preget av det hun gjør i offentligheten. Mine barn har en sykepleier-mamma, er helt overbevist om at det gjør dem mye bedre enn om jeg skulle oppført meg helt sprøtt og uredelig i offentligheten, og det er det vi skulle levd av.... Og bare så det er sagt, jeg driter egentlig i at jeg er blokkert altså. Hun er virkelig ikke interessant på noe som helst vis, og jeg går ikke glipp av noe. Det som er interessant her er den overordna debatten, hvordan skal folk kunne oppføre seg i offentligheten, hva er redelig oppførsel og hva skal vi egentlig med disse såkalte influencerne. Det fascinerende er også hvor dårlig man takler konstruktiv kritikk. Hadde jeg slengt dritt eller kritisert utseende er det såklart blokkeringsgrunn, men ikke fordi jeg reagerte på noen av hennes stunts som var langt over streken. Tenker og mitt om dette ABIP, at du kan bli det du vil bare du vil det nok. Såklart kan du ikke det. Jeg blir aldri en Victorias Secret-modell, liksom. Skal du bli en influencer med integritet, så må du ha noe ekstra, en it-faktor. Du må ha noe å formidle, ikke bare ensformige ansiktsbilder og oppdateringer om at du har trent. Helt vilt at hun selger luftslott og sand i Sahara til disse damene med belastninger nok i livet fra før. Uredelig og usmakelig. 105 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg nomore82 Skrevet 11. februar 2020 Populært innlegg #11036 Del Skrevet 11. februar 2020 Hun burde ha sittet litt lenger stille i båten tenker jeg. Forbrukerrådet er ikke så kjempehappy for næringsdrivende som reklamerer med fiktive førpriser, De som driver med dette får som regel pålegg om å endre praksisen samtidig som det blir bøter dersom overtredelsen er veldig grov eller gjentakende. I seg selv er kanskje ikke 99 kroner mye å skrike for, men det er fortsatt bevisst feil og gjort for å skape en illusjon om en høyere førpris enn det som faktisk var reelt. Og det er urederlig, selv om det bare er en snau hundrelapp. Samtidig stiller jeg med spørsmål om de faktisk har solgt det til kr 14500,- til noen? Er det faktisk noen som har betalt fullpris eller har alle fått eksklusive tilbud? For som næringsdrivende som reklamerer med førpris må de faktisk være i stand til å dokumentere at de faktisk har solgt til den prisen før. Dersom de faktisk ikke har tatt 14500 for det noen gang så er dette og misvisende. Og så er spørsmålet om det er det samme produktet eller ikke. Første kursrunde var jo med fysisk oppmøte i Oslo, felles samlinger og happenings. Og uavhengig av om alle følte disse var vellykket eller ikke så var de en del av pakken som ble solgt inn. Kurset som hun nå reklamerer for er jo kun online som hun selv understreker. Da har de jo fjernet en vesentlig komponent av det andre kurset og min vurdering er at da snakker vi plutselig om et helt annet kurs. Og da kan de faktisk ikke reklamere med en førpris siden kurset er nytt og de har aldri solgt dette kurset for den prisen før. Uavhengig av alt det andre styret rundt ABIP nå så mener jeg at det er åpenbart misvisende markedsføring de nå driver med. Håper noen melder fra til forbrukertilsynet så de får kontrollert og evnt korrigert den næringsdrivende her. 99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navigasjon Skrevet 11. februar 2020 #11037 Del Skrevet 11. februar 2020 Det Instagram kurset som hun Hilde Palladino selger koster kr. 9997,- ( antagelig ikke samme kurs hun holdt for ABIP deltagere. Før og nå prisen på kurset, stemmer IKKE, da det ikke er samme kurs som tilbys. Hvor dum tror AB at folk er? 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 11. februar 2020 Populært innlegg #11038 Del Skrevet 11. februar 2020 10 timer siden, spaniasol skrev: Til Felis: Poden ble spilt inn på slutten av 2019. Ad pris på nytt kurs. 14.500 var i fjor. Det er først lagt på en prisstigning på årets kurs, for deretter å gi et avslag. For øvrig nøyaktig det samme som "alle" gjør når de går ut med sine Black Friday tilbud. Dette vet jeg fordi jeg gikk gjennom en del priser på både klær of hvitevarer tidligere på året, og på Black Friday. Jeg skrev en forbrukerartikkel om det, for de av dere som lurer på om jeg er helt psycho. 😎 Takk! Føler med deg som måtte jobbe deg gjennom alle prisene, det må være nesten like utmattende som å holde styr på alt influencerjukset. Du vet det skjer, men kan egentlig ikke uttale deg før det er dokumentert. Jeg vet at butikkene setter opp prisene, før varen er på tilbud, og det er mulig det er et smutthull i lovverket som gir rom for denne "prisøkningen" på nyåret. Forbrukertilsynet er likevel stadig ute og irettesetter bedrifter i forbindelse med de typiske salgsdagene. I dette tilfellet snakker vi om et kurs (vare) som allerede er meldt inn på grunn av regelbrudd, og Forbrukertilsynet har allerede uttalt at klagerne har en god sak. Nå har altså firmaet pumpet opp prisen før et tilbud i tillegg. Og så viser det seg at det ikke er samme kurs engang. Til sammenligning, hvis Elkjøp selger en Samsung 65" til 13 990 og så selge samme tv i 49" til 7 990 og kalle det tilbud! Man får mindre og betaler mindre. Det tror jeg Forbrukertilsynet er enig i. Jeg kan ikke fatte at hun prøver seg på så lett gjennomskubare løsninger når hun VET at hun er under lupen på Forbrukertilsynet. Tror hun at hun kommer unna med det på samme måte som alle andre løgnene? Forbrukertilsynet kan ikke forklares med jantelov og hat, og det hjelper lite å blokkere dem. 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 11. februar 2020 #11039 Del Skrevet 11. februar 2020 Hun har blokkert meg på snapchat også, det samme har Wenche Larsen. Sistnevnte sendte jeg en melding her om dagen så den så jeg komme. Ikke frekk eller stygg på noe som helst måte, jeg stilte kun spørsmål ved at hun kalte det Mette driver med for kvinner som hater kvinner. For det er jo ikke det det dreier seg om i det hele tatt. Jeg har aldri fulgt noen av dem på IG, for jeg er selektiv på hva jeg vil ha i IG-feeden min. In other news, jodel sier at hun nå har slettet NY-innlegget på IG. Så nå håper hun vel at alle har glemt det. 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 11. februar 2020 Populært innlegg #11040 Del Skrevet 11. februar 2020 Til å påstå å ha en bachelorgrad i markedsføring (avgangsår?) er det jammen veldig mye spørsmålsfremkallende vedrørende både markedsføringen spesielt og tall generelt. 62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg