yamask Skrevet 7. februar 2020 #10921 Del Skrevet 7. februar 2020 3 minutter siden, Cessa74 skrev: Min er i hvertfall ikke godkjent enda -jeg skrev følgende hos WL under "Kvinner som hater kvinner" Kjære Wenche. Som blogger skal du være veldig forsiktig med å ytre deg på denne måten. Du risikerer bare å bli satt i en bås -og her handler det om at mange anser deg som svak og slavisk AB-blogger (og det er ikke positivt for å si det sånn). Som kvinne burde du holde deg langt unna å rakke ned på andre kvinner på denne måten. Og du må faktisk oppsøke fakta og sette deg inn i begge sider av en sak før du uttaler deg. Dette handler ikke om hat, misunnelse, nettmobbing og jantelov og definitivt IKKE om kvinner som hater kvinner.. Det handler om at en person misbruker sin stilling (bruker løgner og ulovlige/uetiske virkemidler) for å tjene mest mulig penger på naive bloggere. Det brukes metoder som ikke er lov i Norge. Videre blir saklig kritikk møtt med trusler, usaklighet, sinne og latterliggjøring. Dette handler ikke om personen Anne Brith -men om firmaet Anne Brith Holding, Blogghuset og ABIP kurset. Og har du så lite sympati med minst 7 kollegaer av deg som ønsker å stå samlet mot svindel og urettferdighet, så er du den siste jeg vil lese igjen. Har sympatisert med deg lenge, sett du prøver og prøver -og tydelig hatt en personlig vekst siste året -og det er kjempebra. Men ikke rakk ned på dine medmennesker bare fordi du "liker" Anne Brith. Du må se forskjellen mellom kritikk mot firma opp mot kritikk av person. Synd du har endt opp slik som dette -du har i hvertfall mistet min respekt og meg som fast leser. (Og vi er nok flere) Og ps; Ikke vanskelig å se at du tydeligvis får mest oppmerksomhet når du skriver om ABIP -det har du nok sett selv ifht lesertall og kommentarer. At du selv nå melker dette og tar opp tema om igjen og om igjen -så ser vi ihvertfall at du harlært noe av ABIP da -om å gjøre å melke hver dråpe ut av enhver situasjon.. Trist hele greia. Synd du endte opp med å bli så påvirket.. Men for all del -lykke til videre -håper du tenker deg litt mer om neste gang du skal uttale deg så kritisk -om ikke annet så i hvertfall ifht å være en god rollemodell for barna.. Bra kommentar! Bedre enn min (den med navnet Mari) 😅 Håper din går gjennom, men det spørs. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 7. februar 2020 #10922 Del Skrevet 7. februar 2020 2 minutter siden, fotballjenta skrev: Bra kommentar! Bedre enn min (den med navnet Mari) 😅 Håper din går gjennom, men det spørs. Ja, @Cessa74 sin kommentar var virkelig bra, og den fortjener å bli godkjent, men ser ut til at WL har tatt kvelden nå, for det har verken blitt kommentert eller godkjent kommentarer på en times tid, så kanskje WL rett og slett leser kommentarene om AB og det sakte men sikkert begynner å gå opp for henne at denne AB-hengivenheten ikke helt er i tråd med hva som er fakta og realitet 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oh! Skrevet 7. februar 2020 #10923 Del Skrevet 7. februar 2020 8 minutter siden, Cessa74 skrev: Min er i hvertfall ikke godkjent enda -jeg skrev følgende hos WL under "Kvinner som hater kvinner" Kjære Wenche. Som blogger skal du være veldig forsiktig med å ytre deg på denne måten. Du risikerer bare å bli satt i en bås -og her handler det om at mange anser deg som svak og slavisk AB-blogger (og det er ikke positivt for å si det sånn). Som kvinne burde du holde deg langt unna å rakke ned på andre kvinner på denne måten. Og du må faktisk oppsøke fakta og sette deg inn i begge sider av en sak før du uttaler deg. Dette handler ikke om hat, misunnelse, nettmobbing og jantelov og definitivt IKKE om kvinner som hater kvinner.. Det handler om at en person misbruker sin stilling (bruker løgner og ulovlige/uetiske virkemidler) for å tjene mest mulig penger på naive bloggere. Det brukes metoder som ikke er lov i Norge. Videre blir saklig kritikk møtt med trusler, usaklighet, sinne og latterliggjøring. Dette handler ikke om personen Anne Brith -men om firmaet Anne Brith Holding, Blogghuset og ABIP kurset. Og har du så lite sympati med minst 7 kollegaer av deg som ønsker å stå samlet mot svindel og urettferdighet, så er du den siste jeg vil lese igjen. Har sympatisert med deg lenge, sett du prøver og prøver -og tydelig hatt en personlig vekst siste året -og det er kjempebra. Men ikke rakk ned på dine medmennesker bare fordi du "liker" Anne Brith. Du må se forskjellen mellom kritikk mot firma opp mot kritikk av person. Synd du har endt opp slik som dette -du har i hvertfall mistet min respekt og meg som fast leser. (Og vi er nok flere) Og ps; Ikke vanskelig å se at du tydeligvis får mest oppmerksomhet når du skriver om ABIP -det har du nok sett selv ifht lesertall og kommentarer. At du selv nå melker dette og tar opp tema om igjen og om igjen -så ser vi ihvertfall at du harlært noe av ABIP da -om å gjøre å melke hver dråpe ut av enhver situasjon.. Trist hele greia. Synd du endte opp med å bli så påvirket.. Men for all del -lykke til videre -håper du tenker deg litt mer om neste gang du skal uttale deg så kritisk -om ikke annet så i hvertfall ifht å være en god rollemodell for barna.. Denne kommentaren var så bra, så sann og traff så spikeren på hodet at det spørs om den går gjennom. Men hun får i det minste lest den og det er bra! 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 7. februar 2020 #10924 Del Skrevet 7. februar 2020 18 minutter siden, Cessa74 skrev: Min er i hvertfall ikke godkjent enda -jeg skrev følgende hos WL under "Kvinner som hater kvinner" Kjære Wenche. Som blogger skal du være veldig forsiktig med å ytre deg på denne måten. Du risikerer bare å bli satt i en bås -og her handler det om at mange anser deg som svak og slavisk AB-blogger (og det er ikke positivt for å si det sånn). Som kvinne burde du holde deg langt unna å rakke ned på andre kvinner på denne måten. Og du må faktisk oppsøke fakta og sette deg inn i begge sider av en sak før du uttaler deg. Dette handler ikke om hat, misunnelse, nettmobbing og jantelov og definitivt IKKE om kvinner som hater kvinner.. Det handler om at en person misbruker sin stilling (bruker løgner og ulovlige/uetiske virkemidler) for å tjene mest mulig penger på naive bloggere. Det brukes metoder som ikke er lov i Norge. Videre blir saklig kritikk møtt med trusler, usaklighet, sinne og latterliggjøring. Dette handler ikke om personen Anne Brith -men om firmaet Anne Brith Holding, Blogghuset og ABIP kurset. Og har du så lite sympati med minst 7 kollegaer av deg som ønsker å stå samlet mot svindel og urettferdighet, så er du den siste jeg vil lese igjen. Har sympatisert med deg lenge, sett du prøver og prøver -og tydelig hatt en personlig vekst siste året -og det er kjempebra. Men ikke rakk ned på dine medmennesker bare fordi du "liker" Anne Brith. Du må se forskjellen mellom kritikk mot firma opp mot kritikk av person. Synd du har endt opp slik som dette -du har i hvertfall mistet min respekt og meg som fast leser. (Og vi er nok flere) Og ps; Ikke vanskelig å se at du tydeligvis får mest oppmerksomhet når du skriver om ABIP -det har du nok sett selv ifht lesertall og kommentarer. At du selv nå melker dette og tar opp tema om igjen og om igjen -så ser vi ihvertfall at du harlært noe av ABIP da -om å gjøre å melke hver dråpe ut av enhver situasjon.. Trist hele greia. Synd du endte opp med å bli så påvirket.. Men for all del -lykke til videre -håper du tenker deg litt mer om neste gang du skal uttale deg så kritisk -om ikke annet så i hvertfall ifht å være en god rollemodell for barna.. Hun har mistet meg og som bloggleser. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 7. februar 2020 #10925 Del Skrevet 7. februar 2020 24 minutter siden, fotballjenta skrev: Bra kommentar! Bedre enn min (den med navnet Mari) 😅 Håper din går gjennom, men det spørs. Jeg synes kommentaren din også var veldig bra.. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 7. februar 2020 #10926 Del Skrevet 7. februar 2020 Jeg kan godt forstå at WL er typen som lar seg blende av AB. Det som er virkelig ille er at hun ganske sikkert er ca den siste i verden som trenger en som AB i sin nærhet. Man får jo bare håpe at forholdet blir perifert nok i fremtiden, for WL sin skyld. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 7. februar 2020 #10927 Del Skrevet 7. februar 2020 @Oh! Innbiller meg å ha lest i denne tråden at WL er sørlending? Sier sørlendinger "beint"? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Centimeteren Skrevet 7. februar 2020 #10928 Del Skrevet 7. februar 2020 WL er egersunder, men bor i Mandal. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 8. februar 2020 #10929 Del Skrevet 8. februar 2020 Akkurat nå, Centimeteren skrev: WL er egersunder, men bor i Mandal. Ok, takk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 8. februar 2020 Populært innlegg #10930 Del Skrevet 8. februar 2020 (endret) Leste "kvinner som hater kvinner"-innlegget til WL. Hun hevder at hun skriver på generellt grunnlag - men hun burde kanskje valgt en annen overskrift, og ikke referert direkte til boktittelen til mentor. Jeg tror ikke de som har klaget på kurset hater. Eller de som kommenterer en business som får kritikk om dagen, jeg tror ikke de hater. Hat er et sterkt ord, og jeg liker ikke når det misbrukes. Akkurat som mobbing. Jeg liker svært dårlig når det misbrukes også. Stikker nok ikke innom bloggen der noe særlig mer jeg heller. Endret 8. februar 2020 av Isild Skrivefeil som vanlig.. 74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Malum Skrevet 8. februar 2020 Populært innlegg #10931 Del Skrevet 8. februar 2020 Jeg skrev en kommentar på WL sin bloggpost om hatende kvinner. Så får vi se om hun velger å slippe den igjennom: «Å støtte en useriøs bedrift som det der kan komme til å koste deg dyrt. Jeg håper du får opp øynene etter hvert. Selv er du vel et av de beste bevisene på at kurset ikke har holdt lovnadene? Du har, så vidt jeg forstår, gjort din del av jobben og vel så det. Du fikk vel til og med pris for hardest arbeidende blant kursdeltakerne? Men fikk du 1000 nye følgere i måneden på instagram? Har du gått på rød løper? Lever du av dine SoMe-kanaler? Tror du at du noensinne kommer til å bli en stor influenser og tjene millioner? Jeg synes det er flott at du er fornøyd med det du mener kurset har gjort for deg, men det er du jo fordi du har lagt bort de opprinnelige forventningene og bestemt deg for å fokusere på personlig vekst isteden. Andre kursdeltakere er ikke like fleksible: de vil ha det de faktisk betalte for. Ingen kan hjelpe over 100 mennesker til å bli den neste store influenseren som skal kunne tjene millioner på sin passion - i lille Norge. Å hjelpe ti stk ville vært en utrolig bragd. En eksblogger som forsøker å stable et kurs som dette på beina ved å love resultater som ikke kan oppfylles, reklamere med egen suksesshistorie som ikke holder vann, for deretter å falle for fristelsen å signere et vanvittig antall kursdeltakere sånn at det blir praktisk umulig å følge opp i henhold til kontrakt - hun må faktisk tåle kritikk for villedende markedsføring og useriøs business, altså. Dette handler ikke om hat, hets og mobbing, selv om det selvsagt kan være taktisk av den ansvarlige å innta fosterstilling og gjøre dette til en personlig vendetta mot henne som person. Hva bør vi lære ungene våre? Jeg synes blant annet det er viktig å lære dem ærlighet og integritet, ordne opp på skikkelig vis når man har gjort utett, og stå opp for seg selv når man opplever urett! 122 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 8. februar 2020 #10932 Del Skrevet 8. februar 2020 Malum: Det var fint skrevet. Ikke noe som helst hat å spore i det der. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 8. februar 2020 #10933 Del Skrevet 8. februar 2020 14 minutter siden, pøbelsara skrev: Malum: Det var fint skrevet. Ikke noe som helst hat å spore i det der. Takk, pøbel. WL har jeg egentlig mye sympati med, og jeg har ikke noe ønske om at hun skal trykkes ned. Samtidig må jo hun også forstå hva dette faktisk handler om, og ta ansvar for hva hun ytrer. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Guidet Kvinne Skrevet 8. februar 2020 Populært innlegg #10934 Del Skrevet 8. februar 2020 Jeg blir ganske lamslått over at over 100 mennesker har meldt seg på dette, alle i den tro at de var en av de ti utvalgte (disiplene?). Det er jo så klassisk svindel som man kan få det. 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 8. februar 2020 #10935 Del Skrevet 8. februar 2020 52 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Jeg blir ganske lamslått over at over 100 mennesker har meldt seg på dette, alle i den tro at de var en av de ti utvalgte (disiplene?). Det er jo så klassisk svindel som man kan få det. Det er lett å riste på hodet av deltakere som trodde at de skulle bli den neste store, når 100 andre ble lovet det samme. At antallet er så høyt kan nok skyldes at Anne Brith har tåkelagt hvor mange deltakere som har deltatt. Instagramsiden til ABIP fulgte rundt 60 sist jeg skjekket (og alle var ikke sniper. Mette og gjengen trodde det var 80, før advokaten avslørte at de var over 100. Man kan jo lure på om dette hemmeligholdet er bevisst... 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Lopploella Skrevet 8. februar 2020 Populært innlegg #10936 Del Skrevet 8. februar 2020 Det der «kvinner som hater kvinner»-argumentet er bare det dummeste jeg hører. Det er ikke noe frikort for all slags lureri å være kvinne. Hva med kvinner som lurer kvinner? 101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinity Skrevet 8. februar 2020 #10937 Del Skrevet 8. februar 2020 Og nå er whiteboard tavlen tilbake som reklame for abip på snap.. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visnhna Skrevet 8. februar 2020 #10938 Del Skrevet 8. februar 2020 Abip-samling på Sørumsand i dag og whiteboarden er fremme. Ser godt forberedt ut. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Halle-Palle Skrevet 8. februar 2020 Populært innlegg #10939 Del Skrevet 8. februar 2020 Har hun faktisk bare tenkt å late som ingenting? Strutsetaktikken kan ikke hjelpe henne nå. Det er svært sjelden jeg kjenner på skadefro, men denne dama fortjener alt som kommer hennes vei nå. 93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 8. februar 2020 Populært innlegg #10940 Del Skrevet 8. februar 2020 13 minutter siden, Visnhna skrev: Abip-samling på Sørumsand i dag og whiteboarden er fremme. Ser godt forberedt ut. Jeg håper du er ironisk. Dampveivalsen fra Mo køler på for å redde omdømmet, men det er nok for seint. Å tro at man er uovervinnelig og bruke de skitneste knepene i boka for å hevde seg selv, fungerer ikke for ex-bloggere som kun er kjent for å selge privatliv og unger. 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg