Veslefrikk Skrevet 7. februar 2020 #10901 Del Skrevet 7. februar 2020 38 minutter siden, Fjugur skrev: Linnie reklamerer for bloggerne på IG-story uten et eneste glimt av AB... alle de andre, men ikke henne Vegard Harm også, på vgtv. Nevnte alle de andre og spottet inn på de, men overså AB totalt. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 7. februar 2020 #10902 Del Skrevet 7. februar 2020 39 minutter siden, MFO skrev: LOL! Hvorfor svarer du når lol er alt du evner å lire av deg? Har du noe å tilføre saken, pro/con AB sine forretninger? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stillfaret Skrevet 7. februar 2020 #10903 Del Skrevet 7. februar 2020 (endret) Jeg er enig med at man skal være varsom. Tar man en titt på Jodel, ser man flere gode eksempler på det jeg mener ikke er greit. Men at vi (og ikke minst deltakerne av kurset) forventer at hun står til ansvar for det hun har sagt og gjort, og kjenner på en viss "lettelse" over at hun endelig har blitt avslørt av andre enn vi som diskuterer henne her, mener jeg bare er på sin plass. At man spøker litt med metodene som er brukt forretningsmessig (om jeg kan kalle det for det) synes jeg også er innafor, rett og slett fordi det er så tydelig at AB ikke "glipper" og snubler, hun gjør ting med overlegg og er rimelig åpen om det. Utseende, privatliv (mtp barna) og diagnoser mener jeg vi derimot bør holde oss for gode for. Dette er ikke for å løfte en pekefinger mot noen, men jeg tror det er viktig å holde diskusjonen oppe og relevant fordi er det én ting som er sikkert, så er det at hun leser her. Og det kan jo hende, at kardemommeloven hun selv ønsker at alle skal leve etter, plutselig åpenbarer seg for henne også og hun skjønner at boken hun bør gi ut, burde handlet om hvor galt det kan gå. Peace out ✌✌ Endret 7. februar 2020 av Stillfaret 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 7. februar 2020 #10904 Del Skrevet 7. februar 2020 59 minutter siden, Marimba skrev: Det er klart. Full sympati for ofrene, og de som har en konkret sak bør selvsagt fronte denne direkte eller indirekte. Jeg får bare litt vondt av hele Internettmobben som kommer på kjøpet. Har nok det tragiske utfallet i første del av Netflixdokumentaren dont f** with cats litt i bakhodet. Selv om kritikken er berettiget og saklig er det ganske intenst med en så stor "Mobb" mot seg. Nettopp derfor jeg tenker man kan tenke seg om en ekstra gang før man trykker på send inn svar. Jeg er nok enig med deg her. Kritikken er nok berettiget, men jeg klarer bare ikke å ønske "Crash and burn" for noen, aldri. Hun har barn som får med seg alt dette også. Det jeg ønsker er at hun viser vilje til å rydde ordenltig opp i dette, og kanskje kan IG-poster om at "jeg forholder meg ikke til negativitet", og "jeg har draget på unge menn" vente - det blir bare utrolig lite relevant akkurat nå - og litt rart. Hun burde bare overlate dette til advokaten tenker jeg. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 7. februar 2020 Populært innlegg #10905 Del Skrevet 7. februar 2020 (endret) Hun burde rydde opp. Hun burde være ydmyk overfor kritikken og møtt kursdeltakerne som er skuffet og misfornøyd med vilje til å ordne opp. HUn burde si "Sorry! Her har det visst båret galt avsted - nå må det ryddes!" I stedet fortsetter hun med å kjøre på med å veksle mellom dronning- og offerrollen. Viser ingen tegn til ydmykhet - ingen tegn til å ville ordne opp - ingen antydning til å ta på alvor at folk ikke er fornøyd med hva hun har levert. Å sette seg på sin høye hest og nekte å forholde seg til kritikken, men heller skrive beundrende innlegg om seg selv i SoMe er ikke så veldig lurt nå. Endret 7. februar 2020 av pøbelsara 90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Malum Skrevet 7. februar 2020 Populært innlegg #10906 Del Skrevet 7. februar 2020 (endret) 2 timer siden, Justlooking skrev: Fortsatt hovedoppslag både i Dagbladet og se og hør. Dette får konsekvenser. Har tenkt mang en gang gjennom årene at jeg ikke forstår hvorfor hun ikke heller finner seg en vanlig fast jobb. Mange alenemødre kjøper seg hus og har gode liv ved å være arbeidstaker. Det samme har jeg tenkt. Så utrolig strevsomt det må være, å liksom skulle leve av å servere livet sitt på den måten hun har gjort, og med den vinklingen: clickbaits, provokasjoner og drama blir vel mer eller mindre nødvendig «krydder» når livsstilen er nokså A4 og man egentlig ikke har en hverdag som noen vil finne såpass interessant i seg selv til at man får klikk. Dessverre tror jeg AB har dratt det så langt at det kan bli håpløst for henne å få noen til å våge å ansette henne. Arbeidsgivere googler søkere til ledige stillinger, og AB sin «CV» på nett taler ikke akkurat til hennes fordel, for å si det forsiktig. Å starte opp med en ny forretningsidé vil jo heller ikke være enkelt: samarbeidspartnere er også istand til å google. Så hva man skal leve av når man har kjørt sitt eget navn og rykte så til de grader i grøfta er ikke godt å si. Det er jo fryktelig trist, det hele. Endret 7. februar 2020 av Malum 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 7. februar 2020 #10907 Del Skrevet 7. februar 2020 9 minutter siden, Malum skrev:Så hva man skal leve av når man har kjørt sitt eget navn og rykte så til de grader i grøfta er ikke godt å si. Det er jo fryktelig trist, det hele. Karma! ❤️ 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 7. februar 2020 #10908 Del Skrevet 7. februar 2020 1 minutt siden, Fjugur skrev: Karma! ❤️ Her tullet jeg til (slettet faktisk) siteringen til @Malum som skulle vært med: Så hva man skal leve av når man har kjørt sitt eget navn og rykte så til de grader i grøfta er ikke godt å si. Det er jo fryktelig trist, det hele. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnAngel Skrevet 7. februar 2020 #10909 Del Skrevet 7. februar 2020 Når det gjelder WL vil jeg sammenligne hennes beundring for AB som en hodestups forelskelse. Hun har blår i øynene - ordtaket "Kjærlighet gjør blind" synes jeg passer godt inn her. Jeg kan godt skjønne at WL har latt seg blende. Hun har skrevet om en vanskelig oppvekst som inkluderer mobbing. Så får hun kontakt med en kjendis. En som har valgt ut henne. En som tror på henne. En som vil hjelpe henne til suksess! Tenk for en boost for selvfølelsen! Selv om livet som kjendis, og alle de forberedelsene for nærmeste familie WL har gjort i forbindelse med den nye tilværelsen, ble lagt (brutalt?) på is ved hjelp av ABs rådgivning, er den nesegruse beundringen fortsatt til stede. Jeg håper ikke WL våkner med et brak, og dermed får seg en knekk. Men jeg tviler på at det skjer. Jeg tror at det skal uendelig mye til før "forelskelsen" går over. Kanskje vil WL aldri personlig få kjenne på ABs utagerende atferd. AB er nok verdens snilleste, beste venninne så lenge man beundrer og støtter henne. Hennes siste innlegg i dag tyder på at det er kjerringene på KG, bloggerne som nå har gått ut med sin misnøye (vel dokumentert) hun vil til livs. Slik jeg leste det passet det veldig godt til å være myntet på AB. Er redd jeg tar feil der. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oh! Skrevet 7. februar 2020 #10910 Del Skrevet 7. februar 2020 11 minutter siden, AnAngel skrev: Når det gjelder WL vil jeg sammenligne hennes beundring for AB som en hodestups forelskelse. Hun har blår i øynene - ordtaket "Kjærlighet gjør blind" synes jeg passer godt inn her. Jeg kan godt skjønne at WL har latt seg blende. Hun har skrevet om en vanskelig oppvekst som inkluderer mobbing. Så får hun kontakt med en kjendis. En som har valgt ut henne. En som tror på henne. En som vil hjelpe henne til suksess! Tenk for en boost for selvfølelsen! Selv om livet som kjendis, og alle de forberedelsene for nærmeste familie WL har gjort i forbindelse med den nye tilværelsen, ble lagt (brutalt?) på is ved hjelp av ABs rådgivning, er den nesegruse beundringen fortsatt til stede. Jeg håper ikke WL våkner med et brak, og dermed får seg en knekk. Men jeg tviler på at det skjer. Jeg tror at det skal uendelig mye til før "forelskelsen" går over. Kanskje vil WL aldri personlig få kjenne på ABs utagerende atferd. AB er nok verdens snilleste, beste venninne så lenge man beundrer og støtter henne. Hennes siste innlegg i dag tyder på at det er kjerringene på KG, bloggerne som nå har gått ut med sin misnøye (vel dokumentert) hun vil til livs. Slik jeg leste det passet det veldig godt til å være myntet på AB. Er redd jeg tar feil der. Så enig med deg. Skulle så ønske for WL sin del at hun våkner opp og ser at dette hun driver med nå ikke bærer noe godt med seg. Husker godt innlegget om forberedelser på kjendislivet og røde løpere, presse og berømmelse. Kjente allerede da at her kommer nok skuffelsen til å svi.. Men som du sier, kjærlighet gjør blind.. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 7. februar 2020 #10911 Del Skrevet 7. februar 2020 7 minutter siden, AnAngel skrev: Når det gjelder WL vil jeg sammenligne hennes beundring for AB som en hodestups forelskelse. Hun har blår i øynene - ordtaket "Kjærlighet gjør blind" synes jeg passer godt inn her. Jeg kan godt skjønne at WL har latt seg blende. Hun har skrevet om en vanskelig oppvekst som inkluderer mobbing. Så får hun kontakt med en kjendis. En som har valgt ut henne. En som tror på henne. En som vil hjelpe henne til suksess! Tenk for en boost for selvfølelsen! Selv om livet som kjendis, og alle de forberedelsene for nærmeste familie WL har gjort i forbindelse med den nye tilværelsen, ble lagt (brutalt?) på is ved hjelp av ABs rådgivning, er den nesegruse beundringen fortsatt til stede. Jeg håper ikke WL våkner med et brak, og dermed får seg en knekk. Men jeg tviler på at det skjer. Jeg tror at det skal uendelig mye til før "forelskelsen" går over. Kanskje vil WL aldri personlig få kjenne på ABs utagerende atferd. AB er nok verdens snilleste, beste venninne så lenge man beundrer og støtter henne. Hennes siste innlegg i dag tyder på at det er kjerringene på KG, bloggerne som nå har gått ut med sin misnøye (vel dokumentert) hun vil til livs. Slik jeg leste det passet det veldig godt til å være myntet på AB. Er redd jeg tar feil der. Er kurset ferdig for "kullet" til WL ? For det blir kanskje litt vanskelig for henne (og kanskje andre store beundrere) den dagen de er ferdige med kurset, og ikke lenger har tilgang til fast kontakt med ABIP (med mindre de blir signet av Blogghuset så klart) Jeg tror nok WL er veldig imponert av AB -og AB er nok glad for all god omtale fra henne og andre deltagere. Om all støtten WL gir vil fungere som en kickstart på den ønskede karrieren som influencer derimot - det gjenstår jo å se. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Jobbermedbarn Skrevet 7. februar 2020 Populært innlegg #10912 Del Skrevet 7. februar 2020 Jeg er veldig enig i kommentarene under det siste innlegget til WL. Det er egentlig utrolig ironisk at hun støtter AB også er hun egentlig et av de beste bevisene Mette og de andre har på at kurset ikke gir det som er lovet! WL virker som en oppriktig, hardtarbeidende dame som har en del erfaringer å dele. Men hun ødelegger jo så mye nå ved å kalle kritikere hatere, og helt overse de skadelidende av AB sine handlinger! Det virker ikke som hun helt forstår omfanget av det hun holder på med nå. Sikkert inspirerende å få mer respons, men hvis hun tenker litt lenger er det ikke smart å vise uforbeholdende støtte til AB, det ligger bevis der ute, og flere kommer ifølge Mette. 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnAngel Skrevet 7. februar 2020 Populært innlegg #10913 Del Skrevet 7. februar 2020 Jeg vil også legge til at jeg har hatt et hjerte for Wenche, men jeg synes ingenting om de stikkene hun i det siste har lagt ut mot bloggere/kvinner som faktisk ikke hater, men tar en tøff kamp mot en uetisk bedrift. 70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 7. februar 2020 #10914 Del Skrevet 7. februar 2020 4 minutter siden, AnAngel skrev: Jeg vil også legge til at jeg har hatt et hjerte for Wenche, men jeg synes ingenting om de stikkene hun i det siste har lagt ut mot bloggere/kvinner som faktisk ikke hater, men tar en tøff kamp mot en uetisk bedrift. Er enig. Jeg har også hatt hjerte for henne og har vært innom bloggen mange ganger for å gi klikk. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 7. februar 2020 #10915 Del Skrevet 7. februar 2020 9 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Jeg er veldig enig i kommentarene under det siste innlegget til WL. Det er egentlig utrolig ironisk at hun støtter AB også er hun egentlig et av de beste bevisene Mette og de andre har på at kurset ikke gir det som er lovet! WL virker som en oppriktig, hardtarbeidende dame som har en del erfaringer å dele. Men hun ødelegger jo så mye nå ved å kalle kritikere hatere, og helt overse de skadelidende av AB sine handlinger! Det virker ikke som hun helt forstår omfanget av det hun holder på med nå. Sikkert inspirerende å få mer respons, men hvis hun tenker litt lenger er det ikke smart å vise uforbeholdende støtte til AB, det ligger bevis der ute, og flere kommer ifølge Mette. Det er bare spot on-kommentarer der nå, men blir jo spennende å se hva WL har å si til sitt forsvar denne gangen, selv om mange av argumentene der ikke er så lett å forsvare seg mot. Og hun får nok litt av en jobb med å svare og moderere kommentarer utover kvelden/natta, for jeg tror nok det vil bli litt pågang der nå 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogspike Skrevet 7. februar 2020 #10916 Del Skrevet 7. februar 2020 Siden kommentarene ikke er slettet allerede, så spørs det nok om det er en plan bak dette, etter oppskrift fra ABD. Tror WL ødelegger mye for seg selv med dette hun driver med nå. Synd. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 7. februar 2020 #10917 Del Skrevet 7. februar 2020 6 minutter siden, Skogspike skrev: Siden kommentarene ikke er slettet allerede, så spørs det nok om det er en plan bak dette, etter oppskrift fra ABD. Tror WL ødelegger mye for seg selv med dette hun driver med nå. Synd. Aner jeg er bestillingsverk fra ABD? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 7. februar 2020 #10918 Del Skrevet 7. februar 2020 Jeg skrev en kommentar til henne. En ganske kritisk en sådan, og må innrømme at jeg ble forbløffet over at hun godtok den. Men det betyr at hun aktivt følger med og godkjenner kritiske kommentarer. Aner ugler i mosen, men ingen av kommentarene som er der er ufine. De er saklige. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 7. februar 2020 #10919 Del Skrevet 7. februar 2020 3 minutter siden, fotballjenta skrev: Jeg skrev en kommentar til henne. En ganske kritisk en sådan, og må innrømme at jeg ble forbløffet over at hun godtok den. Men det betyr at hun aktivt følger med og godkjenner kritiske kommentarer. Aner ugler i mosen, men ingen av kommentarene som er der er ufine. De er saklige. Er ikke alle kritiske kommentarer hun godkjenner, men noe slipper igjennom sensuren vet jeg 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Cessa74 Skrevet 7. februar 2020 Populært innlegg #10920 Del Skrevet 7. februar 2020 5 minutter siden, fotballjenta skrev: Jeg skrev en kommentar til henne. En ganske kritisk en sådan, og må innrømme at jeg ble forbløffet over at hun godtok den. Men det betyr at hun aktivt følger med og godkjenner kritiske kommentarer. Aner ugler i mosen, men ingen av kommentarene som er der er ufine. De er saklige. Min er i hvertfall ikke godkjent enda -jeg skrev følgende hos WL under "Kvinner som hater kvinner" Kjære Wenche. Som blogger skal du være veldig forsiktig med å ytre deg på denne måten. Du risikerer bare å bli satt i en bås -og her handler det om at mange anser deg som svak og slavisk AB-blogger (og det er ikke positivt for å si det sånn). Som kvinne burde du holde deg langt unna å rakke ned på andre kvinner på denne måten. Og du må faktisk oppsøke fakta og sette deg inn i begge sider av en sak før du uttaler deg. Dette handler ikke om hat, misunnelse, nettmobbing og jantelov og definitivt IKKE om kvinner som hater kvinner.. Det handler om at en person misbruker sin stilling (bruker løgner og ulovlige/uetiske virkemidler) for å tjene mest mulig penger på naive bloggere. Det brukes metoder som ikke er lov i Norge. Videre blir saklig kritikk møtt med trusler, usaklighet, sinne og latterliggjøring. Dette handler ikke om personen Anne Brith -men om firmaet Anne Brith Holding, Blogghuset og ABIP kurset. Og har du så lite sympati med minst 7 kollegaer av deg som ønsker å stå samlet mot svindel og urettferdighet, så er du den siste jeg vil lese igjen. Har sympatisert med deg lenge, sett du prøver og prøver -og tydelig hatt en personlig vekst siste året -og det er kjempebra. Men ikke rakk ned på dine medmennesker bare fordi du "liker" Anne Brith. Du må se forskjellen mellom kritikk mot firma opp mot kritikk av person. Synd du har endt opp slik som dette -du har i hvertfall mistet min respekt og meg som fast leser. (Og vi er nok flere) Og ps; Ikke vanskelig å se at du tydeligvis får mest oppmerksomhet når du skriver om ABIP -det har du nok sett selv ifht lesertall og kommentarer. At du selv nå melker dette og tar opp tema om igjen og om igjen -så ser vi ihvertfall at du harlært noe av ABIP da -om å gjøre å melke hver dråpe ut av enhver situasjon.. Trist hele greia. Synd du endte opp med å bli så påvirket.. Men for all del -lykke til videre -håper du tenker deg litt mer om neste gang du skal uttale deg så kritisk -om ikke annet så i hvertfall ifht å være en god rollemodell for barna.. 103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg