Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må man være innlogget for å se kommentarerene på Dagbladet? Jeg ser ingen kommentarer under innlegget?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Dikteren
Skrevet
4 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Må man være innlogget for å se kommentarerene på Dagbladet? Jeg ser ingen kommentarer under innlegget?

På Facebook siden til Dagbladet.

Skrevet

Husets minstemann sitter nå og hører på radiokanalen NRJ som omtaler saken nå. Og de hadde ikke mye pent å si.

• Liker 32
Skrevet
6 timer siden, Marixxx skrev:

Her har du skrevet et glimrende leserinnlegg (med bittelitt redigering), som  jeg syns du skal sende Dagbladet umiddelbart!👏🏻👏🏻

Enig! @Cessa74 Kjempebra innlegg, send det til Dagbladet!

• Liker 25
Skrevet
7 timer siden, Rettfralevra skrev:

Utrolig fascinerende hvor lik AB er den svenske Hollywood frua, Gunilla Persson.

Gunilla beskriver seg selv som en vellykket skuespiller som både skriver, har regien og hovedrollen og birollene i sine egne filmer. Hun har en meeeeget «talentfull» datter som hun hevder kommer til å bli en stor stjerne på nivå med Celin Dion😅

Drar på det hun selv tror er dater med meeeeget suksess rike menn...og gjentatte ganger forteller om alle sine opptredener på rødløper, events og awards. Hun ender opp i krangel med alle rundt seg, deltagere i serien, caretakers for sin mor, filmcrew osv. Hun omtaler seg selv som mor Teresa der hun hemser rundt på sin mor som er dement stakkar, koser med sine flotte katter og viser stor «omsorg» for sin datter🤥

Bare jeg som ser likheten?

Ser en viss likhet, men skulle jeg valgt å bo under samme tak som en av de så hadde jeg valgt Gunilla. 

G slår meg som en bedre person enn AB, uten at det skal så meget til

• Liker 24
Skrevet
10 timer siden, Cessa74 skrev:

Igjen -ALL kred til Mette Ask. Etter mange år med provoserende oppførsel fra AB med trusler, løgner og ekstremt selvsentrert oppførsel -så kommer ENDELIG sannheten frem i media. Og det er overhode ikke en "bloggkrangel" -dette handler om lover, regler, etikk og prinsipper i hele influencer/bloggermiljøet -et miljø som omsetter for en kvart milliard i året. En bransje som i aller høyeste grad påvirker tusenvis av mennesker hver dag til å kjøpe, like og handle som influencere. De spyr ut spons og reklame flere ganger hver dag.

Det er da ekstremt viktig å stanse både uærlige firmaer og uærlige "påvirkere". Man SKAL ikke ha lov til å selge inn et kurs basert på løgn ("fakta" om Anne Brith med millioninntekt, bestselgerforfatter, vellykket grunderdame og over 500 000 følgere på sosiale media er ALT beviselig LØGN.) Men hun bruker løgnene på å selge seg inn som en vellykket influencer slik at andre kan lykkes som hun (ikke) har gjort. Selve kurset har ingen opplegg, det selges inn som et unikt tilbud til 10 utvalgte -som ila kort tid ble til OVER 100 deltagere -dvs alle som kunne betale fikk plass. Ingen av løftene holdes fra kurssholder om oppfølging og resultater. Ingen angrerettskjema. Og ekstremt uprofesjonell, aggressiv og truende adferd fra AB når deltagere tar opp saklig kritikk/spørsmål. Slike kurs/svindlere må stoppes. Hun utnytter naive folk som drømmer om å leve av sin "passion" og lykkes som AB (ikke) har gjort.

Videre må det settes søkelys på selve reklame/sponseopplegget. Hvor mye av sponsen blir faktisk rapportert inn til skatteetaten? Hva med all spons på snap som bare sees i 10-15 sekunder? Og ikke minst; hvilke kriterier/research gjør bedrifter før de sender ut produkter/spons mot omtale? Bryr de seg overhode over hvem de vil samarbeide med og som skal assosieres med deres brand? Sjekker de fakta først, eller bare lar de influencere som AB legge frem egne fakta lik de løgnene hun skriver om seg selv ifb kurset sitt?

Og kan sponsing av gulfarge, kremer og 2 tonn sminke ansees som inntekt?? Når fakta er at spons ikke gir en krone i banken, kun produkt til 70% rabatt -30 % av verdien skal jo skattes.

Det er MYE juks, bedrag og suspekte nettverk/samarbeid i denne bransjen. At Mette Ask fikk igang dette jordskjelvet er ikke bare helt fantastisk -men også helt nødvendig! Hun har satt igang så mange prosesser nå at jeg fryder meg. Og journalisten i Dagbladet/se og hør har gjort en sinnsykt god jobb -endelig ble det hele skrevet -godt, saklig og forklarende. At "noen" ikke bryr seg/kaller det bloggkrangel etc er gjerne de som ikke er aktører eller lesere i bransjen. For alle andre er dette faktisk en ekstremt viktig prinsippsak på flere områder. 

Jeg håper også at Blogghuset blir ettergått -for måten de behandlet blant annet Mette på når hun ønsket å trekke seg fra kontrakten var så ekstremt uprofesjonelt at jeg har ikke ord. Også blogghuset sendte "trusler" om at Mette skulle faktureres for "tapt inntekt" for blogghuset, og at tilbud var juridisk bindende er jo ren løgn. Hersketeknikkene til AB skinte igjennom -fra trusler og iskald oppførsel via taktikken om å ikke svare så Mette mistet kunder, til å snu helt med hjerter og heiarop.

Blogghuset fremstår også utrolig amatørmessig. Kontrakten er absurd i seg selv; 50% av all inntekt skal til blogghuset -også kunder bloggeren selv skaffer seg avtale med. Forøvrig har ikke blogghuset en eneste aktuell blogger/influencer av et vist kaliber -de er ukjente amatører -og også her må man stille spørsmål ved om fakta er korrekt -de selger inn bloggere med tall/følgere etc som jeg gjerne skulle sett dokumentasjon på.

Og ifht håndtering av saken i seg selv;  En såkalt "vellykket" bedrift som Anne Brith prøver å fremstå ABIP og hennes ulike AS/selskap som,  -så må jeg si at mangelen på reaksjonen/motsvar er så latterlig uprofesjonelt at man skulle tro det var tull. Det finnes ingenting ved hennes reaksjoner/motsvar som tilsier at hun er vellykket gründer og influencer. Langt i fra. Hun prøver div hersketeknikker som å avlede, late som ingenting, lyve om at hun ikke bryr seg og topper det hele i dag med å først bruke en høyst tragisk sak med et drap på en blogger og deretter en lang tale om hvor vakker og vellykket hun er, at 25 åringer vil date henne og hun overser totalt alt det negative (som om hun ikke har lest og fått med seg noe som helst fordi hun ikke bryr seg). En fjortis kunne kanskje oppført seg sånn. En seriøs bedrift kan ikke oppføre seg sånn. Hun skulle nok ha brukt tiden med sin advokat til å formulere sin beklagelse etc istedenfor å gå fnisende bak han sent på kvelden og fremheve at han bærer veskene hennes. Og ellers som alltid: alle som ikke er udelt positive blir blokkert. Ingen saklig kritikk blir besvart -alt slettes og brukere blokkeres. Skulle tatt seg ut om feks statsministeren gjorde det samme.. Er du en offentlig person som lever på spons/reklameinntekt -så burde det faktisk være ulovlig å slette kritiske spørsmål og kommentarer. For når alt slettes og de kritiske blokkeres -så vil jo annonsører kun se hjerter og smilefjes i kommentarfeltene og oppfatte vedkommende som uhyre populær og godt likt. Som også er å svindle/lure.

Vi må aldri godta at Anne Brith snur dette til å være et personangrep på henne. Eller at det er en bloggkrangel. For det er det virkelig ikke. Mette og andre bloggere fremstiller saken meget godt og med dokumentasjon -og dette går på ABIP kurset og hvordan lederen (ikke) håndterer saklig kritikk. Dette handler ikke om AB personlig, men dessverre velger hun selv å dra inn stakkars meg/offerkortet. Som er feigt og usaklig og må oversees.

Så vi må heie på Mette og de andre som står opp mot ABIP nå -støtte og kommentere -vise at hun  og de andre har mange i ryggen. Vi må fortsette å stille saklige og kritiske spørsmål rundt ABIP/Anne Brith. Vi bør sende mail til journalisten og gi henne kred for jobben hun har gjort og be henne følge det videre. Vi bør kontakte TV2 ang AB i bloggerene -for hvis de filmer AB og ABIP og fremlegger dette som et bra/viktig influencerkurs -som vil gi ABIP enorm reklameverdi -så er de med på svindelen. De kan faktisk ikke ta med ABIP og Anne Brith sin buisnissvirksomhet basert på avsløringene som nå kommer. Håper mange påpeker dette til TV2.

De beste lederene er de som ALDRI lar seg styre av følelser. Som setter integritet, ærlighet og profesjonalitet først. Som behandler sine ansatte og kunder med høyst mulig respekt -vel vitende om at uten ansatte og kunder så er de selv en komplett fiasko. Ikke at AB noensinne vil klare dette. Og derfor bør hun nok styre unna buisnesslivet også.

Får håpe det nå endelig settes en stopper for svindel, uærlighet og truende hersketeknikker. Heia ærlighet, respekt og medmenneskelighet!

Jeg er 100% enig med de som skriver at dette burde sendes til Dagbladet! 

• Liker 29
Skrevet

Hun har jo en del støttespillere, det ser man bare på det siste Facebookinnlegget hennes (jeg følger henne ikke i noen kanaler, men Facebookprofilen var åpen). 

Jeg kan tenke meg AB er ekstremt overrøsende, raus og god mot de hun liker, og har man bare kjent den siden av henne er det mange som ikke klarer å se noe annet, eller de støtter henne fordi de er redde for at hun skal snu seg imot dem. If you can’t beat them, join them. 

• Liker 37
Gjest CecilieX
Skrevet

Jeg bare minnes hvordan hun først beskrev hvordan daværende kjærestes mor bredde pledd over henne og strøk henne over kinnet. Noen få måneder senere var det full konflikt, stikk via bloggen og advokater. 

Det svinger fort i AnneBriths verden.

Gjest lillesnøfnugg
Skrevet

Hva skjedde med kokeboken som skulle publiseres denne helgen?

Skrevet

Tydeligvis byttet ut med reklame for tannpleieprodukter, ref siste snapper.

• Liker 21
Skrevet
36 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Hva skjedde med kokeboken som skulle publiseres denne helgen?

Hun skal iallefall ha et i «influenser treff» på Sørumsand denne helgen, stylisten Jonas Odden gleder seg i følge bloggen hans. 
AB samler troppene muligens? 

• Liker 37
Skrevet
18 minutter siden, Zenhouse skrev:

Hun skal iallefall ha et i «influenser treff» på Sørumsand denne helgen, stylisten Jonas Odden gleder seg i følge bloggen hans. 
AB samler troppene muligens? 

Det er klart hun samler troppene for å ha innhold på sosiale medier i helgen. Hun ønsker selvsagt å vise oss at ingenting har ødelagt hennes rykte og karriere, det er nok travlere enn noen gang nå. Nok en desperat handling for å opprettholde det hun overbeviser seg selv om at er hennes glamourøse fasade.

• Liker 47
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet

Ser at boken er satt til utgivelse i April. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...