hufsaaaaa Skrevet 5. februar 2020 #10641 Del Skrevet 5. februar 2020 54 minutter siden, Aidensfield skrev: Om ikke AB kommer med noe i dag så er det noe som sier meg att dette blir bare kokt bort og glemt.. Håper jeg tar feil Det tror ikke jeg. Mette har sagt at det kommer mer, så dette er på langt nær over ennå. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 5. februar 2020 #10642 Del Skrevet 5. februar 2020 52 minutter siden, Aidensfield skrev: Om ikke AB kommer med noe i dag så er det noe som sier meg att dette blir bare kokt bort og glemt.. Håper jeg tar feil Hun kommer nok ikke med noe. Gjetter på at de eneste kommentarene allerede er gitt - av advokaten. Han var jo ganske tydelig på at det må rettes ordentlige klager fra de som misfornøyd, og at de vil bli behandlet. Akkurat det er jo den riktige veien å gå. Enn så lenge så er avisartiklene bare om hva misfornøyde deltagere sier (at de tør å si det er tøft da) Blir flere saker sendt inn til forbrukertilsynet og får medhold der for "noe" derimot, da blir det en annen sak. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 5. februar 2020 #10643 Del Skrevet 5. februar 2020 TV2 nyhetene nevnte faktisk saken nå med oppfordring til å lese mer på tv2.no 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokka Skrevet 5. februar 2020 #10644 Del Skrevet 5. februar 2020 (endret) 1 time siden, Aidensfield skrev: Om ikke AB kommer med noe i dag så er det noe som sier meg att dette blir bare kokt bort og glemt.. Håper jeg tar Slettet pga feil informasjon Endret 5. februar 2020 av Sjokka Slettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 5. februar 2020 #10645 Del Skrevet 5. februar 2020 Akkurat nå, Sjokka skrev: Dette kan umulig bli glemt. Her har AB gjort så mye ulovlig at det er grunn til å ta saken videre. Det er nok ikke uten grunn AB har hyret inn en ny advokat. AB brukte vel advokat Elden tidligere, men pga en ubetalt faktura kan hun ikke bruke han lenger. Hun bruker fortsatt Elden. Den advokaten som uttaler seg i denne saken er ansatt hos Elden. Og det kravet du henviser til, var ikke fra Elden. Rett skal være rett. Jeg syns man skal dobbeltsjekke litt, før man kommer med konkrete "fakta" her inne. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritt Skrevet 5. februar 2020 #10646 Del Skrevet 5. februar 2020 5 minutter siden, MarianneE skrev: TV2 nyhetene nevnte faktisk saken nå med oppfordring til å lese mer på tv2.no Kan de ha lært noe om å skaffe seg klikk av influenserne? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 5. februar 2020 #10647 Del Skrevet 5. februar 2020 3 minutter siden, Sjokka skrev: Dette kan umulig bli glemt. Her har AB gjort så mye ulovlig at det er grunn til å ta saken videre. Det er nok ikke uten grunn AB har hyret inn en ny advokat. AB brukte vel advokat Elden tidligere, men pga en ubetalt faktura kan hun ikke bruke han lenger. Advokaten jobber i Elden sitt firma. Panten i huset er det Advokatfirma Staff som har tatt. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokka Skrevet 5. februar 2020 #10648 Del Skrevet 5. februar 2020 1 minutt siden, Veslefrikk skrev: Hun bruker fortsatt Elden. Den advokaten som uttaler seg i denne saken er ansatt hos Elden. Og det kravet du henviser til, var ikke fra Elden. Rett skal være rett. Jeg syns man skal dobbeltsjekke litt, før man kommer med konkrete "fakta" her inne. Oy, beklager da har jeg tatt feil, og sletter hva jeg skrev om dette. Jeg trodde Elden drev alene. Takk for info 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokka Skrevet 5. februar 2020 #10649 Del Skrevet 5. februar 2020 3 minutter siden, Flettfrid skrev: Advokaten jobber i Elden sitt firma. Panten i huset er det Advokatfirma Staff som har tatt. Ok. Skjønner jeg har misforstått dette advokat greiene. Jeg har kun fått med meg AB har brukt advokat Elden. Jeg har nå slettet innlegget pga feil informasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 5. februar 2020 #10650 Del Skrevet 5. februar 2020 3 minutter siden, Sjokka skrev: Oy, beklager da har jeg tatt feil, og sletter hva jeg skrev om dette. Jeg trodde Elden drev alene. Takk for info 👍 Elden har rundt 90 ansatte, herav ca 70 advokater og advokatfullmektiger. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokka Skrevet 5. februar 2020 #10651 Del Skrevet 5. februar 2020 Akkurat nå, Veslefrikk skrev: Elden har rundt 90 ansatte, herav ca 70 advokater og advokatfullmektiger. Oy det var mange ansatte gitt. Det var jeg ikke klar over. Jeg får sjekke opp litt mer info før jeg uttaler meg neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 5. februar 2020 #10652 Del Skrevet 5. februar 2020 20 minutter siden, Kritt skrev: Kan de ha lært noe om å skaffe seg klikk av influenserne? 🤔 Dette er en taktikk funnet opp av media for drøssevis av tiår siden, influencere har levd sånn ca et kvarter. Aviser har alltid hatt fengende forsider med små teasere på forsiden og så måtte du kjøpe avisa for å lese selve artikkelen. Etterhvert kom tv-nyheter, som ga en oversikt og håpet på at du ble nyskjerrig nok til å se hele nyhetssendingen. De henviste også til papiravisa, for å få den fulle historien. Da nettavisene dukket opp, henviste de også dit. Hvorfor gjør de det på denne måten? Helt riktig, for å generere salg (klikk) av aviser. De aller fleste nyhetsbyråer her i verden, inkludert en del norske, baserer inntekten sin på klikk. Mange klikk gir rom for flere annonsører. Man kan synes de er griske, som "tvinger" deg til å kjøpe en avis (blant annet ved å gjemme ting bak betalingsmur) eller gi dem et klikk. Men se for deg en verden hvor nyheter ikke lenger var lønnsomt. Tror du da vi hadde hatt et stort og mangfoldig mediebilde? Eller hadde vi sittet igjen med NRK (og et skadeskutt TV2) og blitt kommunister alle mann? For å sette det på spissen. En annen ting er at nyhetsbyråer (og influencere, i dette eksempelet Mette) MÅ spre nyhetene utover. Jeg tok en titt på TV2.no og der er 3700 mennesker satt i karantene, en har blitt kjørt over av en buss, en livvakt har glemt pistolen sin på do (hater når DET skjer), Trump er Trump og Anne Brith skremmer folk. Det er rett og slett ikke plass til alle disse nyhetene og mere til, i en nyhetssending. Så de slår to fluer i en smekk, gir bredere nyheter og tjener til livets opphold. Slik får vi en fri og uavhengig presse. Influencere har lært av media. Enten vi synes jobben deres er nyttig eller ei, så er de avhengig av klikk for å tjene penger. Ja, det er ufint å drive med klikkåte, at innholdet viser seg å være noe helt annet enn du forventet. Hvis man titulerer et innlegg med "Tre brødskiver fra døden", så forventer man å lese om en dødssyk kvinne og da blir man sur når man møter content marketing, Men sånn er nå den bransjen og de omsetter for en kvart milliard... 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 5. februar 2020 #10653 Del Skrevet 5. februar 2020 Ei av de andre kursdeltakerne som støtter Mette https://www.rossibella.no/2020/02/abip-is-gone/ 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritt Skrevet 5. februar 2020 #10654 Del Skrevet 5. februar 2020 10 minutter siden, Felis skrev: Dette er en taktikk funnet opp av media for drøssevis av tiår siden, influencere har levd sånn ca et kvarter. Aviser har alltid hatt fengende forsider med små teasere på forsiden og så måtte du kjøpe avisa for å lese selve artikkelen. Etterhvert kom tv-nyheter, som ga en oversikt og håpet på at du ble nyskjerrig nok til å se hele nyhetssendingen. De henviste også til papiravisa, for å få den fulle historien. Da nettavisene dukket opp, henviste de også dit. Hvorfor gjør de det på denne måten? Helt riktig, for å generere salg (klikk) av aviser. De aller fleste nyhetsbyråer her i verden, inkludert en del norske, baserer inntekten sin på klikk. Mange klikk gir rom for flere annonsører. Man kan synes de er griske, som "tvinger" deg til å kjøpe en avis (blant annet ved å gjemme ting bak betalingsmur) eller gi dem et klikk. Men se for deg en verden hvor nyheter ikke lenger var lønnsomt. Tror du da vi hadde hatt et stort og mangfoldig mediebilde? Eller hadde vi sittet igjen med NRK (og et skadeskutt TV2) og blitt kommunister alle mann? For å sette det på spissen. En annen ting er at nyhetsbyråer (og influencere, i dette eksempelet Mette) MÅ spre nyhetene utover. Jeg tok en titt på TV2.no og der er 3700 mennesker satt i karantene, en har blitt kjørt over av en buss, en livvakt har glemt pistolen sin på do (hater når DET skjer), Trump er Trump og Anne Brith skremmer folk. Det er rett og slett ikke plass til alle disse nyhetene og mere til, i en nyhetssending. Så de slår to fluer i en smekk, gir bredere nyheter og tjener til livets opphold. Slik får vi en fri og uavhengig presse. Influencere har lært av media. Enten vi synes jobben deres er nyttig eller ei, så er de avhengig av klikk for å tjene penger. Ja, det er ufint å drive med klikkåte, at innholdet viser seg å være noe helt annet enn du forventet. Hvis man titulerer et innlegg med "Tre brødskiver fra døden", så forventer man å lese om en dødssyk kvinne og da blir man sur når man møter content marketing, Men sånn er nå den bransjen og de omsetter for en kvart milliard... Klar over dette, det var ironi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 5. februar 2020 #10655 Del Skrevet 5. februar 2020 Noen som tror at det er tilfeldig at Wenche Larsen i dag skriver at hun skal samle opp spørsmål til sitt neste møte med mentor? Håper WL har kloke mennesker rundt seg ser hva som skjer! 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 5. februar 2020 #10656 Del Skrevet 5. februar 2020 25 minutter siden, Kritt skrev: Klar over dette, det var ironi. Var det ironi? Jøss, det gikk meg hus forbi... Det er uansett en del som trenger litt "voksenopplæring" på dette. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 5. februar 2020 #10657 Del Skrevet 5. februar 2020 Jeg tror som jeg har sagt her tidligere at WL får mye ut av kurset. Jeg tror hun har vokst på det. Klart hun vil forsvare det da, og gi sine positive tilbakemeldinger. Det forstår jeg. Men, ser også at hun har justert forventningene sine. Fra å skrive at hun skulle bli kjendis til å begynne med har hun nå moderert seg til å skrive at hun har en personlig vekst. Turen de var på har forandret livet hennes skrev hun, og dagene hennes har fått meningsfyllt innhold. Hun ser på det som jobben sin, og på de andre deltagerne som kollegaer. WL har vel også skrevet et innlegg om at hun har fått med seg alle advarsler folk har gitt henne, men svarer det ut med at hun ikke er dum, naiv og at hun kan tenke selv. Så selv om jeg personlig kanskje ikke forstår hvorfor hun er fornøyd med et kurs som så langt bare har gitt henne 950 følgere på IG (siden Mai 2019?) - så er jeg faktisk glad for at HUN er fornøyd. Jeg titter ikke så ofte innom bloggen hennes, for det er ikke så mye innhold som fenger meg, men jeg syns WL egentlig virker som en svært god person, og ikke dum i hele tatt. Og hun skal få lov til å være fornøyd for sin egen del, selv om mange andre "raser". 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Influenseren Skrevet 5. februar 2020 #10658 Del Skrevet 5. februar 2020 47 minutter siden, Jobbermedbarn said: Noen som tror at det er tilfeldig at Wenche Larsen i dag skriver at hun skal samle opp spørsmål til sitt neste møte med mentor? Håper WL har kloke mennesker rundt seg ser hva som skjer! Hun "spør" også på Instastory i dag om det "Er farlig å være redd?" og "Er det ikkje bare sunt å være litt redd?" Tja, eg vet ikkje eg, men eg vil jo si at hun beveger seg litt ut i farlig farvann...Ordspill med noe som er såpass ulovlig (ja det grenser vel egentlig til kriminelt?) Men det råder ingen tvil, hun ser tydelig opp til AB som om hun er en "Guru" i faget...vel vel....Det hele er jo ganske tragisk...*sukk* 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Veslefrikk Skrevet 5. februar 2020 Populært innlegg #10659 Del Skrevet 5. februar 2020 11 minutter siden, Influenseren skrev: Hun "spør" også på Instastory i dag om det "Er farlig å være redd?" og "Er det ikkje bare sunt å være litt redd?" Tja, eg vet ikkje eg, men eg vil jo si at hun beveger seg litt ut i farlig farvann...Ordspill med noe som er såpass ulovlig (ja det grenser vel egentlig til kriminelt?) Men det råder ingen tvil, hun ser tydelig opp til AB som om hun er en "Guru" i faget...vel vel....Det hele er jo ganske tragisk...*sukk* Jeg tror ikke hun ser konsekvensene denne nesegruse beundringen av AB muligens kan medføre for henne. Hvis hun ikke tar avstand fra AB og abip, så vil antagelig en del potensielle samarbeidspartnere ikke ha noe med henne å gjøre. Fordi de ikke ønsker å bli relatert til Anne Briths virksomhet. Denne støtten hun viser AB nå vil sannsynligvis ødelegge hennes egne muligheter innenfor "bransjen" (som hun liker å kalle det). 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aidensfield Skrevet 5. februar 2020 #10660 Del Skrevet 5. februar 2020 De viste hva som skjer på bloggerene neste uke på sumo nå.. Å AB er ikke med da heller. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg