Populært innlegg Felis Skrevet 31. januar 2020 Populært innlegg #10401 Del Skrevet 31. januar 2020 Jeg er sikkert ikke den eneste som skrev mail til Nettavisen og jeg ser at de nå har endret teksten angående boka: Etter mekling i Oslo tingrett har Anne Brith Davidsen siden gått ut og beklaget, og samtidig endret deler av boken som omhandlet en kvinne i forbindelse med en mobbesak. https://www.nettavisen.no/livsstil/anne-brith-davidsen-varsler-nytt-jordskjelv-etter-uventet-comeback/3423917022.html Problemet er at de lot det stå så lenge at alle som leste artikkelen synes synd på Anne Brith som ble utsatt for hets og attpåtil forsøkt kneblet da hun sa ifra. Ingen går tilbake og leser en gang til, så da får påstandene hennes i realiteten stå. Hva skjer med journalismen i dette landet? Jeg trøster meg med at artikkelen raste nedover siden og i dag måtte jeg lete helt på bunnen for å finne den. Det sier litt om hvor aktuell dama er. 68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina1975 Skrevet 31. januar 2020 #10402 Del Skrevet 31. januar 2020 (endret) Endelig har de fått huset de har drømt om, så skusler hun det bort på denne måten. Det er trist og tragisk at hun bytter bort hus og hjem og trygghet for barna mot negler, champanje og løshår. Alle kan gå på en smell økonomisk, men dette er helt unødvendig. Alt går i dass fordi mor lever i en illusjon. Innlegget er ryddet for persondebatt. Endret 31. januar 2020 av Nina1975 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UnniB Skrevet 31. januar 2020 #10403 Del Skrevet 31. januar 2020 2 timer siden, Justlooking skrev: Det er spesielt. Hun tjener halvparten av gjennomsnittsinntekten i landet. Skattelistene viser brutto inntekt etter fradrag og før skatt. Det er vel egentlig nesten umulig å leve av så liten inntekt alene med fire barn, og en hvilken som helst vanlig fulltidsjobb ville betalt mer. Derfor er det spesielt å hele tiden snakke om millioninntekter, første millionen etc. Skattelistene viser ikke et reelt bilde av personens økonomi når man er selvstendig næringsdrivende. Dette er en av årsakene til at det diskuteres om man bør forby publisering av disse tallene. Hun har nok en langt høyere inntekt enn dette. Det samme gjelder de som ligger på toppen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Veslefrikk Skrevet 31. januar 2020 Populært innlegg #10404 Del Skrevet 31. januar 2020 2 minutter siden, UnniB skrev: Skattelistene viser ikke et reelt bilde av personens økonomi når man er selvstendig næringsdrivende. Dette er en av årsakene til at det diskuteres om man bør forby publisering av disse tallene. Hun har nok en langt høyere inntekt enn dette. Det samme gjelder de som ligger på toppen. I mange tilfeller kan jeg nok være enig med deg, men ikke i ABs tilfelle. Hun regnes som ansatt i diverse aksjeselskaper og hvis man sammenligner skattelistene med regnskapene til bedriftene så ser man fort at det ikke er midler i de til at hun kan ta ut utbytte f.eks. Det er jo via utbytte mange "kamuflerer" inntekt, ved at de tar ut det istedet for lønn. Men i ABs tilfelle er det ikke noe overskudd i bedriftene og da heller ikke noe mulighet for utbytte. Lederlønninger og lønnskostnader forøvrig viser også at det ikke har blitt utbetalt så mye, så i hennes tilfelle tror jeg skattelistene viser et ganske reelt bilde. 63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 31. januar 2020 #10405 Del Skrevet 31. januar 2020 Hun må vel uansett ha hatt noen tall å vise til for å få lån til huset? Dumt hvis hun mister det for en såpass liten sum, da. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 31. januar 2020 #10406 Del Skrevet 31. januar 2020 Hun selger halve garderoben på snap nå så hun kommer seg vel over kneika igjen-såvidt 🙄 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hesya Skrevet 31. januar 2020 #10407 Del Skrevet 31. januar 2020 Hun sier i det intervjuet at vi må godta at verden er svart/hvit.... Det har hvert fall jeg aldri hatt intrykk av at verden er 🙄 Stakkars dame... om hun ser sånn på verden. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 31. januar 2020 #10408 Del Skrevet 31. januar 2020 (endret) 1 time siden, UnniB skrev: Skattelistene viser ikke et reelt bilde av personens økonomi når man er selvstendig næringsdrivende. Dette er en av årsakene til at det diskuteres om man bør forby publisering av disse tallene. Hun har nok en langt høyere inntekt enn dette. Det samme gjelder de som ligger på toppen. Langt høyere inntekt? Endret 31. januar 2020 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 31. januar 2020 #10409 Del Skrevet 31. januar 2020 45 minutter siden, UnniB skrev: Skattelistene viser ikke et reelt bilde av personens økonomi når man er selvstendig næringsdrivende. Dette er en av årsakene til at det diskuteres om man bør forby publisering av disse tallene. Hun har nok en langt høyere inntekt enn dette. Det samme gjelder de som ligger på toppen. Hva slags inntekt mener du kan være skjult her? 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mano89 Skrevet 31. januar 2020 #10410 Del Skrevet 31. januar 2020 På radio P5-hits i morges pratet de om den nye sesongen av «Bloggerne» og om ABs nye varslede jordskjelv. Programlederne hørtes ut til å fryde seg over hva det nye skjelvet kom til å inneholde😁 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 31. januar 2020 #10411 Del Skrevet 31. januar 2020 34 minutter siden, pøbelsara skrev: Hva slags inntekt mener du kan være skjult her? Det lurer jeg også på? Dessuten sier det du har betalt i skatt også noen om inntekt! Jada, man har fradrag osv som selvstendig (jeg bor med en selv), men hvis du ser hva de andre har betalt i skatt henger det godt sammen. Med 80 000 i skatt er det ingen millioninntekt det er snakk om hos AB, det er helt sikkert! 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 31. januar 2020 #10412 Del Skrevet 31. januar 2020 1 time siden, Zenhouse skrev: Hun selger halve garderoben på snap nå så hun kommer seg vel over kneika igjen-såvidt 🙄 Må jo ha penger til kommende ferieuke.. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 31. januar 2020 Populært innlegg #10413 Del Skrevet 31. januar 2020 (endret) Det er jo lov å drømme - å bygge luftslott, å ønske seg en villa til 13 mill, å ville tjene masse penger, å ønske seg å bli beundret og sett opp til. Ikke noe galti det. Men hvis drømmene selges som allerede oppnådde realiteter som andre også kan oppnå ved å jobbe like hard som drømmeren - bare de betale drømmeren en sum penger - da begynner det å skurre litt. Det er ikke greit. Og når noen begynner å mistenkte at det kanskje ert omtrent scenarioet jeg beskriver over som har skjedd i ABip - da burde ABIP-lederen komme på banen, berolige, oppklare og forklare. Å sitte å poste på SoMe at man ikke gidder å forholde seg til negativitet, er ikke spesielt hverken konstruktivt eller renhårig. Jeg tenker at hvis AB skal redde dette, bør hun på banen med saklige tilsvar og oppklaringer så fort som mulig. Det ser ut som hun helt slapp unna kritiske spørsmål fra kjendispressen på presseklippet i går - men det er mange andre typer journalister her i landet, og jeg håper at noen av dem ser på avsløringene rundt ABIP med litt mer kritisk blikk enn vedkommende som intervjuet AB i filmsnutten som ligger ute på nettavisen. Endret 31. januar 2020 av pøbelsara 73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lama_Drama Skrevet 31. januar 2020 #10414 Del Skrevet 31. januar 2020 Det er nokså merkelig at ikke media synes svindel av denne typen er interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 31. januar 2020 #10415 Del Skrevet 31. januar 2020 3 minutter siden, Lama_Drama skrev: Det er nokså merkelig at ikke media synes svindel av denne typen er interessant. Kan det være fordi dette er en vanlig måte å markedsføre og drive butikk på innenfor blogg/influencer bransjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 31. januar 2020 #10416 Del Skrevet 31. januar 2020 1 time siden, pøbelsara skrev: Hva slags inntekt mener du kan være skjult her? Det kan man lure på. Resultatet i firmaene som ble offentliggjort gir ikke rom for utbytte, lederlønning er ikke tatt ut og lønnsutgiftene var på drøye 500K, fordelt på tre. Samtidig må hun ha hatt noe å vise til, for å få lån til hus. Og i følge Anne Brith selv holder det ikke å skryte av 9 AS. Hun sier at hun har betalt ned gjeld på 960K, og hvis det er sant så hun må jo ha høyere inntekt enn hva skattelistene viser. Jeg vil anta noe av det kommer fra Bloggerne, samt en opptreden i 4 Stjerners Middag, samt en og annen gjesteopptreden i TV2 Hjelper Deg. Det var nok ikke inntekt nok til egenandel på hus, den sørget foreldrene for. I dag er det tatt ut pant på huset pga en ubetalt regning på usle 68 000. Hun sier også at hun har problemer med å betale kreditorer i firmaene sine. Så enten har hun ikke den inntekten hun skisserer på whiteboard-tavla, eller så har hun et enormt forbruk. Og selv om det koster å dra på byen så mye som Anne Brith og den ytre oppussingen er heller ikke gratis, så ser det ikke ut som om hun unner seg mye. Garderoben hennes er liten og hun er flink på gjenbruk. Konklusjonen er uansett at hun bruker mer penger enn hun har. 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 31. januar 2020 Populært innlegg #10417 Del Skrevet 31. januar 2020 6 minutter siden, Lama_Drama skrev: Det er nokså merkelig at ikke media synes svindel av denne typen er interessant. De mediene som bryr seg om Anne Brith er ikke akkurat kjent for sin integritet. Jeg regner med at de kjenner situasjonen, men det blir en avveining, hva lønner seg på lang sikt? Hvis de skriver om ABIP og Blogghuset kan vi regne med at Anne Brith er ferdig som "kjendis". Fremdeles gjør hun så mange sprell at det lønner seg å holde henne gående. Se bare på Bloggerne, vinklingen deres er en ustabil firebarnsmor på jakt etter mannfolk (skal vi tro promoen). De følger opp med å bygge oppunder denne mystiske Tinderdaten som skal ta henne med til NY. Anne Brith leverer enda, selv om hun virket fryktelig sliten i intervjuene i går. Enten de "avslører" henne eller ei, så bør de gi seg nå! de kan ikke fortsette å drite henne ut på TV i den tilstanden hun er. Hun snakker sant når hun sier hun har 4 barn... 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 31. januar 2020 #10418 Del Skrevet 31. januar 2020 Men hun må jo ha måttet vise til noen form for stabil inntekt for å få lån? Høy nok til å forsørge fire barn og seg selv i overskuelig framtid? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UnniB Skrevet 31. januar 2020 #10419 Del Skrevet 31. januar 2020 3 timer siden, pøbelsara skrev: Hva slags inntekt mener du kan være skjult her? Jeg har ingen forutsetning for å vite hvordan de setter opp sin inntekt, men inntektene som kommer frem i skattelistene er den inntekten man har etter at alle fradrag f.eks er tatt med. Og man betaler skatt av inntekten som kommer frem etter alle fradragene. Flere hundre tusen i fradrag er ikke utenkelig når man arbeider fulltid som blogger. Sier som jeg har sagt før: avisene har dummet seg ut før ved å spekulere i at skattelistene viser et sant bilde av noens økonomi når de er selvstendig næringsdrivende. Derfor synes jeg det er temmelig håpløst at Kvinneguiden skal sitte og spekulere i ABs økonomi uten å ha det fulle bildet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monky Skrevet 31. januar 2020 #10420 Del Skrevet 31. januar 2020 4 timer siden, Guidet Kvinne skrev: Hun må vel uansett ha hatt noen tall å vise til for å få lån til huset? Dumt hvis hun mister det for en såpass liten sum, da. Hun har skrevet at hun fikk hjelp av foreldrene, så godt mulig de er kausjonister! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg