Isild Skrevet 29. januar 2020 #10321 Del Skrevet 29. januar 2020 3 minutter siden, Honey Dew skrev: Da må du anmelde trusselen. Jeg tror ikke det har så mye for seg. Anmelde en anonym "pass dine egne saker" -melding på IG har ikke prioritet. De gidder vel ikke å registrere det en gang så lenge det er en anonym melding. Støtter @Cessa74 i at hun setter seg stille i båten ❤️ 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 29. januar 2020 #10322 Del Skrevet 29. januar 2020 15 minutter siden, Isild skrev: Jeg tror ikke det har så mye for seg. Anmelde en anonym "pass dine egne saker" -melding på IG har ikke prioritet. De gidder vel ikke å registrere det en gang så lenge det er en anonym melding. Støtter @Cessa74 i at hun setter seg stille i båten ❤️ Men var det ikke trussel da? Slik forstod jeg det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 29. januar 2020 #10323 Del Skrevet 29. januar 2020 5 minutter siden, Honey Dew skrev: Men var det ikke trussel da? Slik forstod jeg det. Leste bare det hun skrev i innlegget jeg. En trussel er vel noen som konkret skriver at hen skal gjøre noe mot noen osv. Det vet jeg ikke om skjedde i dette tilfellet da. Men en ubehagelig melding kan oppleves truende/innvaderende, og oppnår hensikten som er å få noen til å holde kjeft. Slik tolker jeg det. Men diskuterer vi dette mer nå, så avsporer vi litt vel mye 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokka Skrevet 29. januar 2020 #10324 Del Skrevet 29. januar 2020 Jeg skjønner ikke alle som sier det ikke nytter å anmelde. Det vet vi ikke før vi har prøvd. Uansett blir det registrert hos politiet. Og ved flere politianmeldelser, jo flere registreringer på personen som blir politianmeldt. Da må politiet til slutt gjøre noe, da det er åpenbart at personen gjør noe ulovlig. Selv anmeldte jeg en person som hadde det morsomt med å ringe på 2 faste tidspunkt hver dag. Politiet tok å fulgte med på tlf linja ( eller hva de gjør ) og vedkommende ble tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 29. januar 2020 #10325 Del Skrevet 29. januar 2020 Jeg skjønner @Cessa74, men det er jo fortærende at en slik metode har effekt. Det er jo nettopp derfor AB har kunnet holde på slik i så mange år. Folk orker ikke å ta opp kampen, eller blir så vettskremte at de lar være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halloi Skrevet 29. januar 2020 #10326 Del Skrevet 29. januar 2020 Synes også det er trist at hun/de skal lykkes med å "true" folk til taushet. Heldigvis klarte de ikke det med Mette, selvom hun har mer enn nok å stå i!👏 Ps. Det er vel ikke verre enn å lage nye brukere rundt omkring? 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 29. januar 2020 #10327 Del Skrevet 29. januar 2020 17 minutter siden, Sjokka skrev: Jeg skjønner ikke alle som sier det ikke nytter å anmelde. Det vet vi ikke før vi har prøvd. Uansett blir det registrert hos politiet. Og ved flere politianmeldelser, jo flere registreringer på personen som blir politianmeldt. Da må politiet til slutt gjøre noe, da det er åpenbart at personen gjør noe ulovlig. Selv anmeldte jeg en person som hadde det morsomt med å ringe på 2 faste tidspunkt hver dag. Politiet tok å fulgte med på tlf linja ( eller hva de gjør ) og vedkommende ble tatt. Jeg sier ikke at det ikke nytter, men jeg tror ikke det nytter. Jeg tror trusselen må være en konkret trussel, og jeg tror ikke de bruker ressurser på en anonym IG-melding (iallefall ikke så lenge det er "bare" èn) Som et første tiltak for å få det til å opphøre får man nok bare beskjed om å blokkere på IG, eller slette sin egen IG. Jeg sier ikke at jeg er enig i at politiet gjør en god jobb ved netthets, for det syns jeg ikke, men jeg tror ikke de vil se på èn melding som hets eller stalking. Men at Cessa74 opplevde det svært ubehagelig, DET forstår jeg veldig godt og støtter valget om å bli litt mer anonym igjen, både her og der. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokka Skrevet 29. januar 2020 #10328 Del Skrevet 29. januar 2020 7 minutter siden, Isild skrev: Jeg sier ikke at det ikke nytter, men jeg tror ikke det nytter. Jeg tror trusselen må være en konkret trussel, og jeg tror ikke de bruker ressurser på en anonym IG-melding (iallefall ikke så lenge det er "bare" èn) Som et første tiltak for å få det til å opphøre får man nok bare beskjed om å blokkere på IG, eller slette sin egen IG. Jeg sier ikke at jeg er enig i at politiet gjør en god jobb ved netthets, for det syns jeg ikke, men jeg tror ikke de vil se på èn melding som hets eller stalking. Men at Cessa74 opplevde det svært ubehagelig, DET forstår jeg veldig godt og støtter valget om å bli litt mer anonym igjen, både her og der. Å jeg fikk ikke med meg det var en anonym IG melding. Den blir nok verre å anmelde. Men alt det AB driver med burde absolutt politianmeldes. Jo flere jo bedre, for da må jo politiet gjøre noe. Virker som AB trenger penger for tiden også, med alt klærene hun legger ut til salgs på snap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 29. januar 2020 #10329 Del Skrevet 29. januar 2020 (endret) Har vi nådd et nytt lavmål igjen, ved at saklig og velbegrunnet kritikk av gufne forretningsmetoder skal møtes med truende og anonyme meldinger på nett? Jeg skjønner godt at @Cessa74 velger å sitte stille i båten, som hun sier. Man skal jammen meg være tøff for å ignorere slikt som hun har opplevd, men slike mafiametoder liker vi ikke i Norge, ikke i det hele tatt. Jeg syns ABIP kan stå fram og forklare og forsvare kurset. Jeg ser saken om ABIP er tatt opp på FB, i gruppen «Stort og smått om sosiale medier i Norge». Endret 29. januar 2020 av Pust Redigerte tekst 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 29. januar 2020 #10330 Del Skrevet 29. januar 2020 13 timer siden, Cessa74 skrev: Jeg leste i kveld følgende på en blogg som har meldt seg på ABIP kurset nå i januar -og hun er (nok en) liten blogg som ikke er på top 100, sliter psykisk (som hun skriver åpent om -ikke mine ord)og går på NAV pga sykdom. Ung, nydelig jente: Ukas mareritt: er at på onsdagen fikk jeg beskjed fra hun som har min økenomi at det er får lite penger på kontoen til at jeg får dekket alle regninger. Så derfor har jeg fått et ekstremt og uholdbart beløp å leve på frem til den 20 februar. Det var viktig for meg å få betalt kurset jeg går på å da satt jeg igjen med 300kr etterpå å det sier seg selv at uansett hvordan du vrenger å vrir på det så går ikke det når det skal dekke alt utenom di faste regningene. Link til innlegget; https://psyktperfekt.blogg.no/uka-som-gikk-5.html Jeg fikk så himla vondt av henne.. Hun har nå blitt 10 000 kr fattigere -de pengene har Anne Brith fått. Det er nettopp slike litt svake amatørbloggere som lokkes inn i fella. Dette er nok en blogg som handler om hverdagen til en psykisk syk person. Dette vil aldri bli en ny toppblogger eller influencer. Hvordan Anne Brith kan være så kynisk at hun tar alle pengene fra andre er komplett uforståelig. Og bare trist... Om dere blar bakover, så er det flere innlegg hvor hun lovpriser Anne Brith og at hun håper å kunne leve av bloggen sin (få masse penger) nå som hun går på ABIP kurset. (Fikk mld om at jeg måtte legge ved link ellers ble innlegget slettet. Men jeg håper hun ikke skal ha masse klikk og bli diskutert -da blir det tolket som suksee fra AB sin side.. Bare ikke.... Jeg håper dere smarte, flinke her på KG fortsetter kampen med å dokumentere, være saklig kritiske og jobbe hardt mot uetiske foretningsstrategier /svindel fra AB og Blogghuset. Selv er jeg drittlei -og dessuten fått en anonym trussel via instagram om å holde kjeft og holde meg langt unna ting jeg ikke har noe med -så jeg tenker jeg skal ta meg en lang pause nå. Er overhode ikke engstelig, men er bare drittlei hele saken -som egentlig overhode ikke angår meg privat. Er bare godt over middels opptatt av rettferdighet, ærlighet og nestekjærlighet ❤️. Men dette er ikke gøy i det hele tatt. Og hvis noen lurer; har ikke peiling hvem som sendte mld. Har bekjente i samme krets som hovedpersonen i debatten her inne. Flere av de vet jo jeg er svært kritisk til AB, noe forsåvidt de er også. . Og jeg har vært dum nok til å ha samme navn på insta som her, har selvsagt byttet navn nå da. Og jeg har kommentert siste året i div blogger, og da legger man jo igjen mailadressen sin -og den inneholder navnet mitt..Jeg har også her på KG gitt bort penger ved et par anledninger via vipps, da jeg oppriktig fikk vondt av ulike situasjonen (en som ikke hadde penger til å dra i begravelse, en som ikke hadde penger til julegaver, en som ikke hadde råd til gravstøtte til et familiemedlem osv. Har også sendt klær til en annen mamma her inne. Er litt vel soft i perioder... Mistenker overhode ikke disse altså -det må understrekes -mer enn forklaring på at jeg ikke er forsiktig nok ifht å holde meg anonym.. Så umulig å finne ut av hvis ikke personen selv forteller hvem det er og hvorfor. Uansett -spiller ingen rolle - takk for kampen damer -er plutselig tilbake i kommentarfeltet! (og kommer selvsagt til å lese her inne i perioder da ) Jeg avslutter i klassisk AB -stil -her skal man bare sitte rolig i båten. ❤️ Peace Out ❤️ Ta kontakt med moderator her inne og bytt brukernavn, slik at den nevnte part ikke finner. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aidensfield Skrevet 29. januar 2020 Populært innlegg #10331 Del Skrevet 29. januar 2020 AB sier at vi kvinner må være snille og gode mot hverandre.. Ikke prate ned hverandre. Men hun er jo ikke akkurat det beste eksemplet på at dette blir gjort 66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fusetufs Skrevet 29. januar 2020 #10332 Del Skrevet 29. januar 2020 16 timer siden, Lemmon skrev: Spør igjen jeg😊 Hvordan vet dere at Ab har fått utleggspant (var det det det hette?) i huset? seeiendom,kartverket.no. Der finner du gjelden på eiendommen og om og hvem som har tatt pant i den 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UnniB Skrevet 29. januar 2020 #10333 Del Skrevet 29. januar 2020 14 timer siden, Cessa74 skrev: Jeg leste i kveld følgende på en blogg som har meldt seg på ABIP kurset nå i januar -og hun er (nok en) liten blogg som ikke er på top 100, sliter psykisk (som hun skriver åpent om -ikke mine ord)og går på NAV pga sykdom. Ung, nydelig jente: Ukas mareritt: er at på onsdagen fikk jeg beskjed fra hun som har min økenomi at det er får lite penger på kontoen til at jeg får dekket alle regninger. Så derfor har jeg fått et ekstremt og uholdbart beløp å leve på frem til den 20 februar. Det var viktig for meg å få betalt kurset jeg går på å da satt jeg igjen med 300kr etterpå å det sier seg selv at uansett hvordan du vrenger å vrir på det så går ikke det når det skal dekke alt utenom di faste regningene. Link til innlegget; https://psyktperfekt.blogg.no/uka-som-gikk-5.html Jeg fikk så himla vondt av henne.. Hun har nå blitt 10 000 kr fattigere -de pengene har Anne Brith fått. Det er nettopp slike litt svake amatørbloggere som lokkes inn i fella. Dette er nok en blogg som handler om hverdagen til en psykisk syk person. Dette vil aldri bli en ny toppblogger eller influencer. Hvordan Anne Brith kan være så kynisk at hun tar alle pengene fra andre er komplett uforståelig. Og bare trist... Om dere blar bakover, så er det flere innlegg hvor hun lovpriser Anne Brith og at hun håper å kunne leve av bloggen sin (få masse penger) nå som hun går på ABIP kurset. (Fikk mld om at jeg måtte legge ved link ellers ble innlegget slettet. Men jeg håper hun ikke skal ha masse klikk og bli diskutert -da blir det tolket som suksee fra AB sin side.. Bare ikke.... Jeg håper dere smarte, flinke her på KG fortsetter kampen med å dokumentere, være saklig kritiske og jobbe hardt mot uetiske foretningsstrategier /svindel fra AB og Blogghuset. Selv er jeg drittlei -og dessuten fått en anonym trussel via instagram om å holde kjeft og holde meg langt unna ting jeg ikke har noe med -så jeg tenker jeg skal ta meg en lang pause nå. Er overhode ikke engstelig, men er bare drittlei hele saken -som egentlig overhode ikke angår meg privat. Er bare godt over middels opptatt av rettferdighet, ærlighet og nestekjærlighet ❤️. Men dette er ikke gøy i det hele tatt. Og hvis noen lurer; har ikke peiling hvem som sendte mld. Har bekjente i samme krets som hovedpersonen i debatten her inne. Flere av de vet jo jeg er svært kritisk til AB, noe forsåvidt de er også. . Og jeg har vært dum nok til å ha samme navn på insta som her, har selvsagt byttet navn nå da. Og jeg har kommentert siste året i div blogger, og da legger man jo igjen mailadressen sin -og den inneholder navnet mitt..Jeg har også her på KG gitt bort penger ved et par anledninger via vipps, da jeg oppriktig fikk vondt av ulike situasjonen (en som ikke hadde penger til å dra i begravelse, en som ikke hadde penger til julegaver, en som ikke hadde råd til gravstøtte til et familiemedlem osv. Har også sendt klær til en annen mamma her inne. Er litt vel soft i perioder... Mistenker overhode ikke disse altså -det må understrekes -mer enn forklaring på at jeg ikke er forsiktig nok ifht å holde meg anonym.. Så umulig å finne ut av hvis ikke personen selv forteller hvem det er og hvorfor. Uansett -spiller ingen rolle - takk for kampen damer -er plutselig tilbake i kommentarfeltet! (og kommer selvsagt til å lese her inne i perioder da ) Jeg avslutter i klassisk AB -stil -her skal man bare sitte rolig i båten. ❤️ Peace Out ❤️ Trist historie, men AB har ingen forutsetning for å vite noe om økonomien til de som melder seg på. Om noen med dårlig økonomi velger å melde seg på hennes kurs er det deres valg og ikke noe man kan ta AB for. Tenk på alle skoleelever som kjøper dyre klær, kosmetikk, unyttige pulver og annet andre bloggere reklamerer for. Det vi kan kritisere AB for er måten hun markedsfører kurset og innholdet deltakerne får igjen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemmon Skrevet 29. januar 2020 #10334 Del Skrevet 29. januar 2020 1 time siden, fusetufs skrev: seeiendom,kartverket.no. Der finner du gjelden på eiendommen og om og hvem som har tatt pant i den Ser man må logg inn via ID-porten. Vil AB se at jeg har søkt på henne? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fusetufs Skrevet 29. januar 2020 #10335 Del Skrevet 29. januar 2020 Akkurat nå, Lemmon skrev: Ser man må logg inn via ID-porten. Vil AB se at jeg har søkt på henne? Kan jeg aldri tenke meg. Er det lov og legge ut printshot her ??? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 29. januar 2020 #10336 Del Skrevet 29. januar 2020 1 minutt siden, Lemmon skrev: Ser man må logg inn via ID-porten. Vil AB se at jeg har søkt på henne? Nei, man blir ikke varslet om søk i eiendomsregisteret. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Turkis Sau Skrevet 29. januar 2020 Populært innlegg #10337 Del Skrevet 29. januar 2020 11 minutter siden, Lemmon skrev: Ser man må logg inn via ID-porten. Vil AB se at jeg har søkt på henne? Godt eksempel på hvor mye frykt den damen sprer. 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 29. januar 2020 Populært innlegg #10338 Del Skrevet 29. januar 2020 1 time siden, UnniB skrev: Trist historie, men AB har ingen forutsetning for å vite noe om økonomien til de som melder seg på. Om noen med dårlig økonomi velger å melde seg på hennes kurs er det deres valg og ikke noe man kan ta AB for. Tenk på alle skoleelever som kjøper dyre klær, kosmetikk, unyttige pulver og annet andre bloggere reklamerer for. Det vi kan kritisere AB for er måten hun markedsfører kurset og innholdet deltakerne får igjen. La meg først si at jeg er enig i at man har undersøkelseplikt uansett hva slags avtaler man inngår, og at bedrifter/ butikker ikke kan forventes å spørre kundene sine om de virkelig har råd til å kjøpe produktet de selger. I ABIP sitt tilfelle er det påfallende stor overvekt av kvinner med dårlig økonomi, mange står utenfor arbeidslivet og har helseutfordringer, traumer eller sliter på andre måter i livet. Det sier noe om hvem markedsføringen appellerer til, og mønsteret er såpass iøynefallende at det er grunn til å lure på om alle disse er helt i stand til å ta gode avgjørelser for seg selv. Innlegget over her var, for meg, en brutal bekreftelse på en tanke jeg har hatt - folk som allerede er i en vanskelig situasjon bruker penger de ikke har på en drøm de tror AB kan hjelpe dem å realisere. AB må være fullstendig klar over at brorparten av deltagerne hennes ikke vil klare å tjene inn igjen pengene de bruker på dette kurset. Ettersom flere av deltagerne er åpne om sin situasjon nettopp på sosiale medier, er det ikke særlig vanskelig for en hvilken som helst utenforstående å forstå at å bruke 14.500 på et kurs som i beste fall har marginal sjanse til å kaste av seg, ikke er en god ide. Det å ikke ha noen som helst selektering, kvalitetssikring eller rådgiving i forkant av kontraktsinngåelse/påmelding er ikke ulovlig. Men det stiller definitivt ABIP i et dårlig lys, ettersom man nokså fort oppager at tidligere deltagere A) ikke oppnår noe i nærheten av det som var lovet (først og fremst et markedsføringsproblem), men også B) at mange av de som har tatt kurset åpenbart kunne brukt pengene sine bedre - det slår tilbake på kurslederen. Jeg syns det blir kritikkverdig når kurset har en såpass tydelig demografi. Følelsen av bondefangeri blir veldig påtrengende når jeg ser en del av kvinnene som har meldt seg på. Om AB ikke bryr seg nevneverdig om kursdeltagernes privatøkonomi eller livssituasjon, burde hun bry seg nok om sin egen business til å heve terskelen for hvem som kan ta kurset. Da ville hun i det minste unngått å se ut som en som systematisk utnytter mennesker i en sårbar situasjon. 94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 29. januar 2020 #10339 Del Skrevet 29. januar 2020 (endret) @FruJohansen Meget godt innlegg. Dette blir nesten som en vår tids TV-Shop: "Bare kjøp dette produktet, bare inngå denne avtalen, så blir livet ditt sååå mye bedre!" Og vipps så har man fått et lite matnyttig produkt, og en fet regning man kanslje sliter med å betjene. Selge illusjoner...Det er hun god på. Endret 29. januar 2020 av Turkis Sau 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 29. januar 2020 #10340 Del Skrevet 29. januar 2020 1 time siden, fusetufs skrev: Kan jeg aldri tenke meg. Er det lov og legge ut printshot her ??? Nei, men du kan lage en Imgur. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg