UnniB Skrevet 28. januar 2020 #10281 Del Skrevet 28. januar 2020 Angående Bloggerhuset, fant dette i en artikkel: "i blogg.no tar vi halvparten, mens bloggeren får den andre halvparten" Da er kanskje ikke Bloggerhusets praksis så uvanlig i den bransjen? Nederst i denne saken: https://www.nettavisen.no/nyheter/dette-tjener-norges-storste-bloggere/3423555915.html 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemmon Skrevet 28. januar 2020 #10282 Del Skrevet 28. januar 2020 37 minutter siden, UnniB skrev: Dette skjer når du over tid har misligholdt en regning og unnlatt å betale inkassoene som har kommet i posten. Da går regningen til såkalt utleggsforretning. Du får først varsel om utleggsforretning og mulighet til å gjøre opp for deg. Lar du være å betale, blir regningen da sendt til Namsmannen som avholder utleggsforretning. Det vil si Namsmannen sender også vedtak om utleggsforretning med dato for når denne blir avholdt, men selv i de brevene står det at man kan unngå dette ved å betale et spesifisert beløp. Hvis du ikke betaler, og det ender med at det avholdes utleggsforretning, vil det kunne bli tatt pant i hus, bil eller annet du har av verdi. Noen kan også oppleve krav om trekk i lønn, det vil si at de går direkte på arbeidsgiveren din - men dette skjer bare når staten er kreditor. Med det samme du gjør opp regningen og kreditoren bekrefter at de har fått sin betaling vil utleggspantet bli slettet. Det tar flere måneder fra du får første regning, via inkasso til det ender med utleggsforretning, så det handler ikke om at man har glemt en regning. Man har fått mange regninger innen den tid, og konvoluttene fra Namsmannen er store og ikke til å unngå å se. En venninne opplevde dette. Hun betalte da Namsmannen sendte utleggsvarsel og slapp utleggsforretning. De aller fleste kreditorer ønsker å få pengene sine, og er villige til å inngå nedbetalingsavtaler og annet for at du skal betale det du skylder dem. Man må bare ta kontakt og ikke stikke hodet i sanden. Har man mange kreditorer er det også mulig å få forhandlet ned renter på summen hvis du viser vilje til å gjøre opp raskt. Takk for utfyllende svar😊 Da ble jeg litt klokere😄 Har AB gått ut og fortalt dette selv, eller har det stått i media? Jeg følger ikke med på ABs sosiale medier, da det ble for meget for meg alt dramaet for en tid tilbake...Håper virkelig MA når fram med et viktig budskap nå. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 28. januar 2020 #10283 Del Skrevet 28. januar 2020 34 minutter siden, UnniB skrev: Angående Bloggerhuset, fant dette i en artikkel: "i blogg.no tar vi halvparten, mens bloggeren får den andre halvparten" Da er kanskje ikke Bloggerhusets praksis så uvanlig i den bransjen? Nederst i denne saken: https://www.nettavisen.no/nyheter/dette-tjener-norges-storste-bloggere/3423555915.html Ikke sikkert det er uvanlig i hele tatt da. Greit å vite litt mer om hvordan resten av bransjen gjør ting og. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Plannergirl Skrevet 28. januar 2020 #10284 Del Skrevet 28. januar 2020 1 time siden, Isild skrev: Ikke sikkert det er uvanlig i hele tatt da. Greit å vite litt mer om hvordan resten av bransjen gjør ting og. Skjønner jo godt at SE valgte å ha pappaen sin som manager da, det er sykt dyrt med eksternt management. Jeg hadde ikke gitt bort halve inntekten til et firma som gjorde en sånn basic jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 28. januar 2020 #10285 Del Skrevet 28. januar 2020 Akkurat nå, Plannergirl skrev: Skjønner jo godt at SE valgte å ha pappaen sin som manager da, det er sykt dyrt med eksternt management. Jeg hadde ikke gitt bort halve inntekten til et firma som gjorde en sånn basic jobb. 50% er mye! Særlig i de tilfellene der influenceren har skaffet samarbeidet selv. Men influencerbransjen kan jeg ikke noe om merker jeg. Det er tydeligvis ikke uvanlig med 50% da. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokka Skrevet 28. januar 2020 #10286 Del Skrevet 28. januar 2020 4 timer siden, Zenhouse skrev: Isabel er jo medeier i Blogghuset. Det har vært stille en stund derfra. Podden er lagt ned. Det har vært stilt spørsmål her inne om de har blitt uvenner. Isabel har muligens kun vært medeier, ikke med på hvordan det driftes i praksis? Jeg aner ikke hvordan slike ting fungerer. Men forundrer meg ikke om det kommer et oppgjør fra den siden også. Det brukes sterke ord nå. Svindel. Det er alvorlig. Jeg håper ikke det ender så trist at AB mister det hun har bygd opp for seg og familien( hus), men TV2 : få den dama ut av Bloggerne, det er smakløs underholdning og respektløst ovenfor de hun tråkker på. Tv2 droppa Anna Rasmussen til slutt etter avsløringer. Så gjenstår det å se om det samme skjer med Anne Britt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 28. januar 2020 Populært innlegg #10287 Del Skrevet 28. januar 2020 (endret) 3 timer siden, UnniB skrev: Enig i det, men mener fortsatt hun kan ha ordene sine i behold på dette. I skattelistene for 2018 er hun oppført med inntekt på 932 852, som er inntekten hun har etter at alle fradrag er tatt med. Det har vært flere eksempler på at medier har dritet seg ut ved å fastslå noe om inntekten til et kjent menneske, og ikke tatt med i beregningen at den inntekten man ser i skattelistene ikke er reell inntekt. Aftenposten måtte blant annet beklage for noen år siden da de fremstilte at en norsk forfatter hadde tapt mye av sin inntekt basert på det de så i skattelistene. Nå skjønner jeg ikke, mener du at Anne Brith kan skryte av millionlønn, når det er firmaet som OMSETTER for en drøy million? Det er flere ansatte i firmaet og det ble tatt ut drøye 500 000 til sammen i lønn. Det er ikke tatt ut lederlønn og Anne Brith er leder. Anne Briths lønn har altså ikke vært i nærheten av millionen. I 2018 hadde hun enkeltmannsforetak, noe som stiller seg litt annerledes. Hva hun faktisk tok ut vet vi ikke, men det er innlysende at mye av dette var spons. Da Anne Brith for eksempel tok ut klær til 14 000 i en butikk, så regnes dette som inntekt. Hun skrev selv at hun knapt hadde penger til mat og regninger, for man kan ikke betale strømmen med ei boblejakke fra Ellos (for eksempel). At spons blir regnet som inntekt kom nok litt brått på for Anne Brith, som fikk et skattekrav på 660 000. Det har hun sikkert lært nå, men at dette er noe kursdeltakerne hennes har nytte av å lære tviler jeg på, da det er allmennkunnskap. Endret 28. januar 2020 av Felis 73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 28. januar 2020 #10288 Del Skrevet 28. januar 2020 9 minutter siden, Felis skrev: Nå skjønner jeg ikke, mener du at Anne Brith kan skryte av millionlønn, når det er firmaet som OMSETTER for en drøy million? Det er flere ansatte i firmaet og det ble tatt ut drøye 500 000 til sammen i lønn. Det er ikke tatt ut lederlønn og Anne Brith er leder. Anne Briths lønn har altså ikke vært i nærheten av millionen. Anne Brith er ikke styreleder eller daglig leder om det var det du mente med leder. Hun er medeier, men ikke styreleder og ikke daglig leder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 28. januar 2020 #10289 Del Skrevet 28. januar 2020 2 minutter siden, nomore82 skrev: Anne Brith er ikke styreleder eller daglig leder om det var det du mente med leder. Hun er medeier, men ikke styreleder og ikke daglig leder. https://www.proff.no/roller/anne-brith-as/sørumsand/-/IF82YS70000/ 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 28. januar 2020 #10290 Del Skrevet 28. januar 2020 Akkurat nå, Felis skrev: https://www.proff.no/roller/anne-brith-as/sørumsand/-/IF82YS70000/ Beklager - trodde vi snakket om Blogghuset AS. My bad 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 28. januar 2020 #10291 Del Skrevet 28. januar 2020 27 minutter siden, Sjokka skrev: Tv2 droppa Anna Rasmussen til slutt etter avsløringer. Så gjenstår det å se om det samme skjer med Anne Britt. Det er vel bare i "Bloggerne" de droppet henne. Hun er stadig vekk på GKN og GMN og hun skulle jo også være med i "Skal vi danse", men trakk seg. Men, får håpe TV2 får opp øynene for Anne Brith. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Plannergirl Skrevet 28. januar 2020 #10292 Del Skrevet 28. januar 2020 1 time siden, Isild skrev: 50% er mye! Særlig i de tilfellene der influenceren har skaffet samarbeidet selv. Men influencerbransjen kan jeg ikke noe om merker jeg. Det er tydeligvis ikke uvanlig med 50% da. Jeg kan virkelig ikke skjønne hvordan man kan rettferdiggjøre å ta 50% av noe influenceren har skaffet helt selv. Det er blodpris for å gjøre den enkle jobben å skaffe annonsører til influenseren, men hvis vedkommende gjør alt selv er det jo basically ran. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dråpe Skrevet 28. januar 2020 #10293 Del Skrevet 28. januar 2020 4 timer siden, UnniB skrev: Det tar flere måneder fra du får første regning, via inkasso til det ender med utleggsforretning, så det handler ikke om at man har glemt en regning. Man har fått mange regninger innen den tid, og konvoluttene fra Namsmannen er store og ikke til å unngå å se. Og det er heller ikke uvanlig at innkrever kontakter skyldner pr telefon opptil flere ganger i denne prosessen. "En glemt regning" havner ikke plutselig opp som utleggspant i bolig. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokka Skrevet 28. januar 2020 #10294 Del Skrevet 28. januar 2020 47 minutter siden, Diamant skrev: Det er vel bare i "Bloggerne" de droppet henne. Hun er stadig vekk på GKN og GMN og hun skulle jo også være med i "Skal vi danse", men trakk seg. Men, får håpe TV2 får opp øynene for Anne Brith. Stemmer. Det er bloggerne. Er det ikke tv2 kanalen det går på? Ellers ble Anna boikottet fra bloggerne etter hun trakk seg fra skal vi danse og alt styret med henne før den tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 28. januar 2020 #10295 Del Skrevet 28. januar 2020 30 minutter siden, Sjokka skrev: Stemmer. Det er bloggerne. Er det ikke tv2 kanalen det går på? Ellers ble Anna boikottet fra bloggerne etter hun trakk seg fra skal vi danse og alt styret med henne før den tid. Jo, det er vel på TV2 Livsstil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokka Skrevet 28. januar 2020 #10296 Del Skrevet 28. januar 2020 12 minutter siden, Diamant skrev: Jo, det er vel på TV2 Livsstil. Visste det var noe tv2 greier. Måtte bare legge til Livsstil 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 28. januar 2020 #10297 Del Skrevet 28. januar 2020 Selger hun sponsede klær nå? Ref snap? Ser også at bakeboken ikke skal gis ut før april nå, ref ark.no 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 28. januar 2020 #10298 Del Skrevet 28. januar 2020 (endret) 6 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Selger hun sponsede klær nå? Ref snap? Ser også at bakeboken ikke skal gis ut før april nå, ref ark.no Hun tok seg fri fra ABIP i hele september for å gjøre ferdig boken. Hun legger tydeligvis mer flid i denne enn kvinnehat-boka, og det er bra, for det var virkelig et makkverk. Endret 28. januar 2020 av Felis 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 28. januar 2020 #10299 Del Skrevet 28. januar 2020 5 minutter siden, Felis skrev: Hun tok seg fri fra ABIP i hele september for å gjøre ferdig boken. Hun legger tydeligvis mer flid i denne enn kvinnehat-boka, og det er bra, for det var virkelig et makkverk. Det er nok veldig lurt å komme med noe med mer kvalitet enn kvinnehatboka ja! 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 28. januar 2020 #10300 Del Skrevet 28. januar 2020 Tråden er ryddet for personangrep, krenkelser og spekulasjoner. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg