Sol Rampelyset Skrevet 27. januar 2020 #10241 Del Skrevet 27. januar 2020 (endret) Tråden er ryddet for brukerdebatt, persondebatt og avsporinger. Sol, admin. Edit: lagt til regelpunkt. Endret 27. januar 2020 av Sol Rampelyset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 27. januar 2020 #10242 Del Skrevet 27. januar 2020 Ikke injurier 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 27. januar 2020 #10243 Del Skrevet 27. januar 2020 Del 3 av Mettes ABIP-eventyr ute på bloggen hennes nu ☺️ 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 27. januar 2020 Populært innlegg #10244 Del Skrevet 27. januar 2020 https://metteask.blogg.no/ut-av-blogghuset-abip-del-3.html#wait_approval Jeg ser at Anne Brith har brukt samme taktikk mot Mette som så mange andre. Hun kommuniserer ikke skriftlig, for det kan legge igjen bevis. I stedet skriker hun i telefonen. Det har vært små forsøk på stå opp mot Anne Brith før, historiene i DN, mammaen som ble oppringt osv, men nå tror jeg Mette baner vei for et skikkelig jordskjelv. Jeg tror ikke mordbranntrusler, fiktive New York-turer eller barn på sykehus kan dempe dette. 93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Skrottefar Skrevet 27. januar 2020 Populært innlegg #10245 Del Skrevet 27. januar 2020 1 minutt siden, Felis skrev: I stedet skriker hun i telefonen "nytt" konsept for TV2, "AB skriker i telefonen, minutt for minutt" 🤣 65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Jobbermedbarn Skrevet 27. januar 2020 Populært innlegg #10246 Del Skrevet 27. januar 2020 3 minutter siden, Felis skrev: https://metteask.blogg.no/ut-av-blogghuset-abip-del-3.html#wait_approval Jeg ser at Anne Brith har brukt samme taktikk mot Mette som så mange andre. Hun kommuniserer ikke skriftlig, for det kan legge igjen bevis. I stedet skriker hun i telefonen. Det har vært små forsøk på stå opp mot Anne Brith før, historiene i DN, mammaen som ble oppringt osv, men nå tror jeg Mette baner vei for et skikkelig jordskjelv. Jeg tror ikke mordbranntrusler, fiktive New York-turer eller barn på sykehus kan dempe dette. 👍 Folk liker ikke løgner og bedrag. På et eller annet tidspunkt slår slike ting tilbake på deg selv som en boomerang slik det er i ferd med å gjøre med AB nå. Hvis TV 2 virkelig har tenkt å være med på å promotere denne oppførselen og hersingen med andre mennesker, er det rett og slett skammelig... 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 27. januar 2020 #10247 Del Skrevet 27. januar 2020 Noen som kommer til å legge ut dette i stort & smått på Facebook? 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 27. januar 2020 #10248 Del Skrevet 27. januar 2020 24 minutter siden, Skrottefar skrev: "nytt" konsept for TV2, "AB skriker i telefonen, minutt for minutt" 🤣 Det hadde vært gøy å følge med på 🤣 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Skogspike Skrevet 27. januar 2020 Populært innlegg #10249 Del Skrevet 27. januar 2020 WL, som følger «oppskriften» med flere innlegg pr dag og er aktiv både her og der, hun har vel ingen annonsører? Eller følgerantallet som var lovet? Her holder vel definitivt ikke kurset som lovet, til tross for iherdig innsats. Hva slags forklaring har AB på det, tro? 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Cessa74 Skrevet 27. januar 2020 Populært innlegg #10250 Del Skrevet 27. januar 2020 Nå må TV 2 ta ansvar. Det har kommet frem så mye siste dagene, at nå MÅ de faktisk innse den gedigne feilvurderingen de gjorde ved å ta Anne Brith inn igjen på bloggerene..!! Spørsmålet er jo om de som er ansvarlige for programmet på TV (redaksjonen + sjefen sjøl) vet om den informasjonen vi nå diskuterer her på kvinneguiden og som nå er dokumentert på bloggen til Mette Ask + Asti sin blogg om influencere og bloggomtoppbloggere. Dette er ikke oppgulp fra misunnelige KG kjerringer. Det er fakta som legges frem,. Fakta Anne Brith ALDRI kan lyve seg unna. Dessverre har AB klart å lure media til å tro at kvinneguiden er et forum full av mobbere, nettroll og sure kjerringer uten liv som bare er ute etter å ta henne / er misunnelige osv. Og akkurat det er ekstremt provoserende. Bare fordi det skrives på forumet kvinneguiden, så skal det ikke taes seriøst liksom. Norges største nettforum full av saklige gode innlegg fra høyst oppegående mennesker. Her på KG kan man trygt si at deltagerene representerer befolkningen generelt -fra 15-80 år, bosatt over hele Norge, single, gifte, foreldre, besteforeldre, stort nettverk, lite nettverk, folk på NAV -tiltak til høyt utdannede folk med mastergrad, lederstillinger, professorstillinger etc etc. Så utrolig synd at vi ikke blir tatt seriøst av media. At det som legges ut av saklig kritikk og veldokumentert offentlig informasjon, bilder og tekster -alt blir bare ansett som mobbing fra "hatere". Her bør media som den "makten" de er, og har, være seg bevisst sitt ansvar. Å gjøre så dårlig research før de lar Anne Brith få så mye PR via intervjuer og programmet bloggerene -altså jeg er så provosert! Skulle ønske noen satt sammen en saklig infomail til TV2 hvor informativ og veldokumentert info fremlegges. At noen faktisk tok det ansvaret. Anne Brith bør fjernes fra bloggerene. Punktum. Og de må i hvertfall være sitt ansvar bevisst ifht om de skal gi AB så mye PR / promotering av et svinedyrt kurs som ansees som svindel. Og reflektere over at de lar henne "blomstre" i all sin prakt og sole seg i oppmerksomheten, når de også vet at det er mye dokumentasjon/bevis på en ekstremt kynisk dame som gjør hva som helst for egen vinnings skyld. Fullstendig uten skrupler -her brukes hersketeknikker, trusler, søksmål, løgner, uthening osv KUN for å få det slik HUN vil ha det. Og sist men ikke minst; TV 2 bidrar til eksponering av mindreårige. Som kanskje burde få slippe mtp klassekamerater, venner etc. TA HENSYN for faen!! Om det finnes noe som helst fokus på etikk og norske lover -så må TV 2 ta sitt ansvar og stoppe denne galskapen. 93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turkis Sau Skrevet 27. januar 2020 #10251 Del Skrevet 27. januar 2020 10 minutter siden, Cessa74 skrev: Nå må TV 2 ta ansvar. Det har kommet frem så mye siste dagene, at nå MÅ de faktisk innse den gedigne feilvurderingen de gjorde ved å ta Anne Brith inn igjen på bloggerene..!! Spørsmålet er jo om de som er ansvarlige for programmet på TV (redaksjonen + sjefen sjøl) vet om den informasjonen vi nå diskuterer her på kvinneguiden og som nå er dokumentert på bloggen til Mette Ask + Asti sin blogg om influencere og bloggomtoppbloggere. Dette er ikke oppgulp fra misunnelige KG kjerringer. Det er fakta som legges frem,. Fakta Anne Brith ALDRI kan lyve seg unna. *snip* Om det finnes noe som helst fokus på etikk og norske lover -så må TV 2 ta sitt ansvar og stoppe denne galskapen. Tiltredes! Det er grenser for hvor lenge skylappene til TV2 kan aksepteres. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 28. januar 2020 #10252 Del Skrevet 28. januar 2020 @Cessa74 🙌👏 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Jobbermedbarn Skrevet 28. januar 2020 Populært innlegg #10253 Del Skrevet 28. januar 2020 Jeg ser at Mette svarer i kommentarfeltet under del 3 innlegget at det jobbes med noe ifht en bestemt dato. Kan det være at de nå går til media og at noe vil komme ut premieredagen til Bloggerne? TV2 burde jammen kjenne på sin besøkelsestid nå, samtidig håper jeg egentlig de får en skikkelig smekk, det fortjener de! Mette skriver også om direkte svindel, så det er nok mer som vil bli avslørt de neste dagene! 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 28. januar 2020 #10254 Del Skrevet 28. januar 2020 (endret) En ting er jo oppførsel fra AB det er jo velkjent. Men historien om Blogghuset viser jo en total mangel på etikk og moral. De kaster rundt seg med påstander som juridisk sett ikke holder vann. De påstår at hun var kontraktsbundet av tilbudene som var sendt ut, hvilket selvfølgelig ikke stemmer. Det en ikke en ettrinns-avtale. Hvis jeg sender en forespørsel til noen om å håndverkertjenester, så er det jo ikke bindende for meg? Da svarer håndverkeren og SÅ skriver vi kontrakt. Og Blogghuset kan jo ikke fakturere dette som tap. Og fasiten viste jo også dette, ingen av tilbudene endte i avtaler. Problem nummer to er jo at de ikke følger opp avtaler som Mette selv har skaffet. Det burde jo være pri nummer en, det er jo faktisk reelle inntektsmuligheter. Fokuset er jo fullstendig feil. Helt amatørmessig. Jeg vet ikke hva som er den vanlige cuten, men 50% høres mye ut, spesielt på avtaler som bloggeren har skaffet selv og som Blogghuset dermed ikke har brukt ressurser på. Alt i alt, det er med full rett at Mette Ask tar dette opp i offentlighet. Det er ikke gossip (som er et ord jeg har sett brukt) eller skittentøysvask eller private konflikter. Det er helt legitim kritikk av hvordan Blogghuset driver business. Endret 28. januar 2020 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aricia Skrevet 28. januar 2020 Populært innlegg #10255 Del Skrevet 28. januar 2020 Jeg vil minne om tråden om TV2s rolle mht å pushe og legitimere influencere, til tross for at de er tungt statsstøttet: TV2 fikk i 2018 en avtale med staten på nesten 700 millioner i støtte med noen krav knyttet til seg om skille mellom kommersielt stoff og allmennkringkastning. De skal i april i år legge fram et regnskap som viser at de har overholdt premissene for avtalen. Jeg oppfordrer alle til å følge nøye med dem mht måten ABIP-saken dekkes på feks i Bloggerne. 59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Sh999 Skrevet 28. januar 2020 Populært innlegg #10256 Del Skrevet 28. januar 2020 (endret) Jeg er helt sjokkert over hvordan den dama svarer MA . Kjenner jeg får frysninger av henne! Tenk og svare folk på en så nedlatende måte, veksler mellom nesten trusler til lykke ønsker. Så hinsides uprofesjonelt .. jeg har ikke ord faktisk. Innlegget er ryddet for personangrep. Endret 28. januar 2020 av Måne Rampelyset 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 28. januar 2020 Populært innlegg #10257 Del Skrevet 28. januar 2020 (endret) Anne Brith er jo kjent for kort lunte og drastiske hevnaksjoner. Men tidspunktet Mette gikk ut av ABIP og Blogghuset kunne ikke vært verre for Anne Brith! Det var på denne tiden at hun tok opp på podcasten at det var hardt å være business woman, fordi hun ikke klarte å betale regningene i tide. Hun måtte velge hvilke kreditorer som fikk betalt først, sa hun. Så kom henrikelfmortensen på banen og påpekte at kurset stinket svindel. Her har vi altså en bedrift som sliter med likviditeten, og hvor utsiktene til flere kunder minker for hver dag og den eneste semikjente bloggeren de har har forlatt skipet. Det må ha vært en stressende situasjon. I tillegg hadde hun nok på dette tidspunktet allerede fått en del varsler fra Staff. Regningen var nok den gangen langt lavere enn den som førte til pant i huset hennes, men hun klarte like vel ikke å betale den. Hvis man legger sammen alt dette, så har jeg ingen problemer med å se for meg hvordan Mette ble behandlet. Anne Brith har gått i krigsmodus for langt mindre ting. Det ser ut for meg, ut ifra promoen for Bloggerne, at TV2 spiller på akkurat dette personlighetstrekket. I løpet av et klipp på noen sekunder har de fanget essensen av Anne Brith: Hysterisk gråting og "jeg er så trist" til hysterisk latter. Så fort skifter det faktisk. Innlegget er ryddet for personangrep og spekulasjoner. Endret 28. januar 2020 av Måne Rampelyset 100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Stargaze Skrevet 28. januar 2020 Populært innlegg #10258 Del Skrevet 28. januar 2020 (endret) 10 timer siden, Felis skrev: Slik Anne Brith vinglet mellom hjerter og trusler, vitner om et sinn som ikke fungerer som det skal. Anne Brith er jo kjent for kort lunte og drastiske hevnaksjoner. Men tidspunktet Mette gikk ut av ABIP og Blogghuset kunne ikke vært verre for Anne Brith! Det var på denne tiden at hun tok opp på podcasten at det var hardt å være business woman, fordi hun ikke klarte å betale regningene i tide. Så kom henrikelfmortensen på banen og påpekte at kurset stinket svindel. Her har vi altså en bedrift som sliter med likviditeten, og hvor utsiktene til flere kunder minker for hver dag og den eneste semikjente bloggeren de har har forlatt skipet. Det må ha vært en stressende situasjon. I tillegg hadde hun nok på dette tidspunktet allerede fått en del varsler fra Staff. Regningen var nok den gangen langt lavere enn den som førte til pant i huset hennes, men hun klarte like vel ikke å betale den. Hvis man legger sammen alt dette, så har jeg ingen problemer med å se for meg hvordan Mette ble behandlet. Anne Brith har gått i krigsmodus for langt mindre ting. Det ser ut for meg, ut ifra promoen for Bloggerne, at TV2 spiller på akkurat dette personlighetstrekket. I løpet av et klipp på noen sekunder har de fanget essensen av Anne Brith: Hysterisk gråting og "jeg er så trist" til hysterisk latter. Så fort skifter det faktisk. Det aller tristeste er at det midt oppi dette ustabile sirkuset er 4 barn/tenåringer. Sitatet er ryddet. Endret 28. januar 2020 av Måne Rampelyset 70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 28. januar 2020 Populært innlegg #10259 Del Skrevet 28. januar 2020 Jeg må bare legge til at Anne Brith alltid angriper der det svir mest. Da hun fant ut at damen som hadde sendt mail til samarbeidspartner hadde en høy stilling, truet hun jobben hennes. Det må vel kalles det hvis man ringer arbeidsgiver og sprer løgner?. Damen som ble hengt ut for å ha sjekket skattelistene fikk også stillingen sin truet. Anne Brith hevdet at vedkommende, som jobbet i bank, brukte arbeidstiden sin på å stake henne på nett. Moret som kontaktet skolen fordi hun var bekymret for at skolen brukte Anne Brith som forbilde, var tydelig bekymret for barna. Da truet Anne Brith barnet hennes (indirekte til moren, og siden ved å gjentatte ganger ta kontakt med barnet). Mette har vært åpen om at hun har det stramt økonomisk, da truer Anne Brith økonomien hennes. Det er skummelt å bli truet med regninger, av uviss størrelse. Det er sikkert hundrevis av eksempler i kjølvannet av Anne Brith. Jeg synes det tyder på skruppelløshet og manglende selvbeherskelse. Det er skremmende! 116 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sjokka Skrevet 28. januar 2020 #10260 Del Skrevet 28. januar 2020 (endret) 10 timer siden, Sh999 skrev: Jeg er helt sjokkert over hvordan den dama svarer MA . Kjenner jeg får frysninger av henne! Tenk og svare folk på en så nedlatende måte, veksler mellom nesten trusler til lykke ønsker. Så hinsides uprofesjonelt .. jeg har ikke ord faktisk. Jeg har ikke fått med meg dette. Hvordan svarer hun MA, og hvor kan jeg lese det? Sitatet er ryddet. Endret 28. januar 2020 av Sjokka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg