Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, pøbelsara skrev:

Snakk med en hvilken som helst helsesykepleier eller ungdomsskole- og videregåendeskole-lærer. Det er et MASSIVT kroppspress. 

Ja, det er et stort kroppspress også blant fjortenåringer, og ja de blir påvirket av bloggere.

Det kommer de nesten ikke utenom, viktig med foreldre som kan balansere det bildet.

Man blir IKKE lykkeligere av en kropp som er tilnærmet barbiedukke perfekt.

Synes synd på tenåringer som lever med bloggerforeldre med urealistisk bilde på hvordan kropp bør se ut, og stadig fotografering av den.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 12.1.2020 den 18.49, Medlem2020 skrev:

Nei det er ikke ok, men sjekket nettop ut hennes side, det er jo ikke noe der som er skrevet som er løgn?
Hun er jo på tv, og har jo skrevet en bok!
Og hun har jo mange følgere på sine social media.

Hun vill lære bort saker som hun har lært?
Hvor er det skrevet løgn?

Her er det samlet mye, med kildehenvisninger: https://influencere.wordpress.com/annebrith-no/

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
1 time siden, riesling skrev:

Diskusjon på Facebook gruppen: stort og smått i sosiale medier Angående innlegget til frujohansen sitt innlegg

selveste LKE Hev seg på debatten

Hva sier de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kleggen123 skrev:

Er det egentlig så mye kroppspress eller noe det bare skrives om i sosiale medier? Har du snakket med 14 åringer? Hva mener de om kroppspress med influencer? Er det sånn at dem virkelig blir påvirket av influencere?

Jeg føler det er mer at de som er 14 år blir påvirket av de dem går på skole med og den vennekretsen de er i.

Anbefaler deg å lese denne SIFO rapporten:

https://fagarkivet.oslomet.no/en/item/asset/dspace:15952/SIFO-rapport 3 - 2019 - Photoshop fillers og falske glansbilder.pdf

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lama_Drama skrev:

Hva sier de?

kort oppsummert

Hvorfor  ta det opp her....

-irrelevant  at personen bak kurset har gått konkurs..'''

.-mulig hun ikke har økonomisk sans,,, men bakerbloggen var ganske stor og populær

-det er bra at slike problemstillinger blir luftet

-.føler  dette er mer hets... en konstruktiv kritikk

--så lenge man holder seg til fakta er det selv sagt lov å ytre seg..ikke like lett å lure godtroende mennesker

---synes heller det å henge ut noen er dårlig handling

-hun har klart å bygge opp en av Norges  største blogger...hvordan hun disponerer pengene har ingenting med det å gjøre

.-virker mer  som et stort karakterdrap, en berettiget kritikk... og henviser til KG  hører hjemme her  hva er hennes personlig økonomi med dette å gjøre?

.-og dette er ikke bra nok  ..må være mer konkret... slik at leserne tror på det hva er motivet...kan ikke advare folk på så tynt grunnlag...det  er meningen at  at vi skal lære noe på disse sidene

- hvis  du har noe uoopgjort med henne kan de ta det opp personlig

-mange som går konkurs,,, betyr ikke at den som driver den er udugelig

og svar til disse kommentarene /  bloggeren og en til ?  forvarer innlegget., og hvifor det ble skrevet

tråden stenges

Endret av prudens
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
58 minutter siden, prudens skrev:

kort oppsummert

.-mulig hun ikke har økonomisk sans,,, men bakerbloggen var ganske stor og populær

--så lenge man holder seg til fakta er det selv sagt lov å ytre seg..ikke like lett å lure godtroende mennesker

-hun har klart å bygge opp en av Norges  største blogger...hvordan hun disponerer pengene har ingenting med det å gjøre

.-virker mer  som et stort karakterdrap, en berettiget kritikk... og henviser til KG  hører hjemme her  hva er hennes personlig økonomi med dette å gjøre?

.-og dette er ikke bra nok  ..må være mer konkret... slik at leserne tror på det hva er motivet...kan ikke advare folk på så tynt grunnlag...det  er meningen at  at vi skal lære noe på disse sidene

og svar til disse kommentarene /  bloggeren og en til ?  forvarer innlegget., og hvifor det ble skrevet

tråden stenges

Så LKE bruker nøyaktige de samme argumentene som metakritikere i CBE tråden.. interessant 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Asti skrev:

FruJohansen har svart på kritiske spørsmål om karakterdrap (som kom i facebook-gruppen "Stort og smått om sosiale medier"😞

http://frujohansen.no/?p=6393

meget godt innlegg av @FruJohansen det der, og det burde også vært tatt med i sin helhet i den diskusjonen som var på facebook, men siden debatten ble stengt så er det en umulighet, selv om @FruJohansen svarte godt for seg ii diskusjonen.
Og for å være helt ærlig så var det mange av debattantene som ikke klarte å se helheten i temaet, det ble for mye svada og uvitenhet, ikke hjalp det på debatten at LKE blandet seg inn med tåke-meningene sine......men men, egentlig ikke annet å vente fra en som er så inne i sin egen og frues boble at man ikke kan se realiteten som befinner seg der ute 😜

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, prudens skrev:

kort oppsummert

tråden stenges

Du glemte det geniale svaret:

Sitat

Hun hadde i alle fall en mye mer inspirerende, visuelt pen (bedre bilder og utseende på bloggen) og mer lesere enn frujohansen sin blogg. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillesnøfnugg
4 timer siden, Vipser skrev:

Du glemte det geniale svaret:

Visuelt penere blogg?  Jada ikke så nøye med innholdet så lenge det er visuelt pent 🤪

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, FruJohansen said:

Tusen takk alle sammen her inne 🤗🤗🤗

Jeg vil si om diskusjonen på FB i går, at jeg, uten å kokettere på noen som helst måte, syns den var overveiende konstruktiv og saklig og jeg er glad for at disse spørsmålene ble stilt. Innlegget ER nærgående og setter AB i et dårlig lys, at folk reagerer på det tyder på at de har de moralske kompassene sine i balanse. Det er ikke alle som vet noe om AB ellers, og da ser det rart ut at en random person ser ut til å prøve å sverte henne. Jeg er veldig glad for at det er mange som også vet at bildet er mye større enn innlegget mitt, og at det finnes gode grunner til at det bør være søkbart på nettet. 

Innlegget er for øvrig vist 12.000 ganger siden det ble publisert. 

Du vet det, de som nå mener at det du har postet er galskap og helt hinsides, ja det er jo de som har elsker AB med hud og hår i alle år, de har støttet henne i alt, de har utvekslet hjerter og kyss i alt av kommentarfelt sammen med henne. DE føler seg jo truffet midt i fleisen, for hvis "Glansbildet" AB med glamour og luksusliv forsvinner, hva skal de da drømme om, og hige etter? Da er det enklere å tenke at alle andre har feil. Dette er virkelig et sirkus av de sjeldne, det er hele tiden et forventet togkræsj rett rundt hjørnet og eg lurer ofte på hva hun forventer å oppnå?

Alle vet jo at sannheten kommer alltid for en dag?

Det sørgelige er jo når det kommer til dette kurset, om ikkje alle, så nesten alle av de som kjøpte dette er jo kanskje i utgangspunktet IKKJE bloggere som vil komme noen vei. De står på stedet hvil der de var før AB kom inn i bildet, forskjellen nå er at de pøser ut penger til en AB som står å heier på sidelinja (tror de). Sannheten er jo at AB svinger seg i lårkort med høy champisføring sammen med tenåringer på kursdeltagerne sin regning.

Så ja, det er på sin plass at ALT kommer ut og frem i lyset og så kan me jo HÅPE at de som er blitt lurt våkner opp og svelger noen sure kameler og heller står på egne bein.

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er utrolig saklig og flink til å skrive @FruJohansen . Tusen takk for at du gidder! Håper litt at noen legger ut det nye blogginnlegget ditt på den SoMe-gruppa. Tror enkelte der hadde hatt godt av å lese tilsvaret ditt. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke tør 😳 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, fotballjenta skrev:

Du er utrolig saklig og flink til å skrive @FruJohansen . Tusen takk for at du gidder! Håper litt at noen legger ut det nye blogginnlegget ditt på den SoMe-gruppa. Tror enkelte der hadde hatt godt av å lese tilsvaret ditt. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke tør 😳 

Om noen tenker på det, ikke gjør det for min del i alle fall :) (Men takk for tanken) Jeg er enig med admin der om at saken er ferdig snakka, det er ikke noe mål for meg å overbevise de som ikke er enige. Det framkommer ikke noe nytt for de som er i gruppa i det nye innlegget, det var mest ment for dem som ikke er i den gruppa :) 

Og tusen takk for fine ord! 🤗

Endret av FruJohansen
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...