Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 minutter siden, Malum skrev:

Nei, livet er ikke så lett for alle, det skal være sikkert og visst. Jeg håper virkelig at AB slipper å miste huset sitt nå som hun endelig hadde kommet i mål med sitt eget.

Det man ikke har lyst til å heie på, det er at noen skal lure andre. Og det er dét AB gjør, dessverre. Hun bruker sin egen «suksess» for å promotere kursene sine. Kurs for folk som vil bli den neste store influenceren og tjene sin første million. Den første gruppa med kursdeltagere har jo nå fått erfare at AB og kurset absolutt ikke holder hva det lover, og at kursholder slett ikke er i nærheten av å være så suksessfull som hun påsto. Villedende markedsføring kalles det. Jeg synes direkte synd på folk som har brukt tusenvis av kroner på et verdiløst kurs, og jeg skjønner ikke at noen kan mene at AB bør heies på for å fortsette å lure folk på denne måten. Det er faktisk svindel.

Desverre er det mange som vill bli blogger eller influenser , og kan falle for en slik kurs.
Ingen kurs gi noen som helst sitt første million, så bare det er feil å skrive det om Anne Brith sier det!
Det fins mange gratis kurs på instagram som er gratis!

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Felis skrev:

Nå skal jeg skryte litt av deg også, først fordi du tok deg bryet med å gå inn på Kvinneguiden og lage deg en bruker, for å stå opp for det du mener er urett. Å forsvare mennesker man føler blir urettferdig behandlet er en god egenskap. Jeg vil også rose deg for å lytte til det som blir sagt her inne, og så sjekke validiteten i det. Denne debatten er for alle mennesker og alle meninger og å få litt perspektiv utenfra, noen som har en annen oppfatning, er bra.

For å svare deg på det du skriver, først og fremst leter du på feil sted. Du kan ikke tolke sannheten ut ifra kun 1 side. Kritikken mot Anne Brith går jo nettopp på at hun vrir sannheten til sin fordel, men dessverre ikke snakker sant.

Hun er på TV, det er riktig, men hva med tv-opptredenene hennes mener du taler for at hun snakker sant? Hun ble tatt i løgn da hun var på God Morgen Norge. Hun sa at hun la ned bloggen på grunn av trusler mot datteren. Det er feil:

1, Hun la ikke ned bloggen, hun skiftet navn til Magazine

2. Trusler mot datteren kom fra en jevngammel venninne, på datterens egen instagramkonto. "Jg vet hvor du bor". Hvis alle skal hyle opp om trusler når ungene krangler, så blir det kaos.

3. Hvis hun var så redd for denne trusslen, så ville hun ikke fortsatt å dele tusenvis av bilder av barna, skrive når de var alene hjemme og generelt fortsatt akkurat som før.

Hun har skrevet bok helt riktig. Hun hevdet også at boka var en bestselger

1 Hun ble saksøkt, og funnet skyldig, i å komme med løgner i boka.

2. Boka solgte knapt, den var ikke blant topp 100 engang i 2019, på tross av brukbar medieomtale. Det ble med det ene opplaget.

Hun har mange følgere på Sosiale medier.

1 Definisjonen "mange" kommer helt an på hva man jobber som. Er man vellykket influenser, som Anne Brith hevder, så er 10 000 følgere elendige tall. Hun har flere følgere på den andre kontoen sin, men dessverre har hun gått i fella og kjøpt følgere. Det skal man ikke behøve hvis man er så god at man skal lære andre å lykkes.

2 Hun hevder hun har en halv million følgere i uka. Problemet er at hun legger sammen alle som ser på Facebook, alle som ser på Snap, alle som ser på instagram 1, alle som ser på instagram 2, alle som ser på instagram 3 og alle som leser bloggen. Da blir tallet misvisende, for hver visning betyr ikke et unikt menneske. Og det er nærliggende å tro at mange av de samme menneskene følger henne på flere kanaler.

Hun vil lære bort ting hun har lært Det er jeg helt sikker på at hun vil, men da må man se på hva hun faktisk kan. Er den kunnskapen Anne Brith sitter på verdt mange tusen kroner? Kanskje den er det, kanskje noen har stor nytte av hva Anne Brith sier. Wenche Larsen er en av dem.

Problemet er at hun lyver i markedsføringen. Hun sier hun tjente en million det tredje året hun holdt på. Sannheten er at det året gikk hun konkurs. Når man bruker begrepet "tjener" så går man ut ifra overskuddet, og det var ikke noe overskudd, da hadde hun ikke gått konkurs. Hun hevder fremdeles at hun tjener millionlønn, men den kortsiktige gjelden hennes tyder på noe annet. Og et lite søk på skattelistene bekrefter det. Hun tjener ca en fjerdedel av det hun påstår. 

Hun påstår at følgerne skal få 1000 følgere i uka, etterhvert 1000 i måneden. Men dette er noe hun ikke oppnår selv, så hvordan skal elevene hennes lære dette av henne?

Kritikken i denne tråden har ingenting med at hun har gjeld å gjøre. De fleste har gjeld, også jeg. Problemet er at hun sier til potensielle kunder at hun tjener millioninntekt (hun gjør ikke det) eier sitt eget hus (hun gjør ikke det, det var foreldrene som hjalp henne og nå er huset belånt mer enn det er taksert), hun er stor på sosiale medier (hun sliter). Hun vet selv at dette ikke er sant, likevel lyver hun om dette til godtroende mennesker, for at de skal kjøpe en tjeneste som hun ikke kan levere. Hun VET hun ikke kan levere. Det er en kynisk utnyttelse av folk som tror på henne. Derfor er det viktig at sannheten kommer frem. For disse menneskene fortjener å vite hva Anne Brith faktisk tilbyr, men markedsføringen til Anne Brith er mangelfull og full av faktafeil. Det er det vi diskuterer.

Du er så flink å skrive, du burde begynne å blogge! 
Ikke om Anne Brith men du er flink å skrive!

Jeg vet mye om social media og har mange tusen flere følgere en Anne Brith, kunne ikke tenke meg å drive en kurs og si at man kan få flere følgere ved å gå på et kurs. Det i seg selv er lureri!
Har lært mye av Jasmin star en dame fra USA bare google henne!

Er sikkert på at du har sjekket fakta, men jeg egentlig bare vill kommentere det som ble skrevet om at hun har gjeld!
Jeg bare setter meg i hennes sko og fikk vondt av henne!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Medlem2020 skrev:

Nei det ikke ok å lure noen! 
Og tripadvisor er en fin måte å forklare dette på! takk
Som kvinne syns jeg bare det er vondt å lese at hun igjen har gjeld og at det skrives om på kvinneguiden!

Det er jo det som vert eit slags dilemma (og no veit eg ikkje korleis denne tråden vert redigert etterkvart), det kan på ei side virka som om ein er ute etter å ta nokon som er nede, samstundes som det AB sjølv legg ut langt i frå framstår som ei som er langt nede. Dermed kan diskusjonen havna på eit nivå som vert vanskeleg å balansera; skal ein spekulera i korleis ho eigentleg har det og korleis ein trur diskusjonen påvirkar henne, eller skal ein gå utifrå det ho sjølv seier? Vert diskusjonen dermed om privatpersonen AB, eller business-kvinna AB? Er privatøkonomien hennar verkeleg privat når ho brukar den såpass aggressivt i alle kanalar? Og er AB i det heile ein privatperson når ein mest har tilgang til livet hennar 24/7? Vert litt retorisk dette, men du forstår forhåpentligvis kva eg vil fram til. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Medlem2020 skrev:

Du mangler livs erfaring! 

Hvordan kan du påstå slikt overfor folk her inne du overhode ikke kjenner??! 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Veslefrikk skrev:

Har du ikke vondt av alle de hun lurer da? 

Har vondt av alle som blir lurt! 
Men jeg vet så lite om hva hun gjør feil når det gjelder hennes kurs.
Ville egentlig bare si at det ikke er ok å legge ut andre sin private problemer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Viking-girl skrev:

Hvordan kan du påstå slikt overfor folk her inne du overhode ikke kjenner??! 

Kan ikke si det med sikkerhet, men ut fra det hun skriver så oppfatter jeg det!
Men kan jo hende jeg tar feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mistyen skrev:

Det er forskjell på gjeld.
Alle skjønner at det er vondt å ikke klare å betale regningene sine. Om den er på 700, 70000 eller 700000 kr, så er det en psykisk påkjenning å ikke ha de pengene. Og hadde bloggeren vært ærlig om det, og kalt en spade for en spade, og kanskje lagt på litt ydmykhet også, ja da tror jeg at hun hadde blitt møtt med forståelse. Nå opptrer hun på en fullstendig uærlig måte, og det reageres det på.

Synes du det er rart?

Som sagt jeg følger henne ikke på social media, så vet ikke hva hun skriver eller gjør!
Hun trenger vell ikke å være ydmyk fordi hun har gjeld, det er jo hennes problem og ikke kvinneguiden!
Hun sier at hun har tjent en million i en måned. Det er det hun bygger på men det var jo for flere år siden!
Jeg håper hun klarer å beholde huset sitt, må være vondt å miste det igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Flettfrid skrev:

Om ikke du ser på hennne som det, så gjør hun selv det og ønsker å bli Norges største tvpersonlighet/kjendis, topp blogger, suksessrik grunder osv. 

Hva som er å ikke kan diskuteres opp og i mente, det som kommer frem her er en skjult sannhet om ei som prøver å svindle og lure lettlurte og til dels sårbare mennesker. Hun utgir seg for å vøre millionær, tjene uhorvelig med penger på sosiale medier osv. Men sannheten er noe helt annet. Sannheten må/kommer frem før eller siden, å den kan hun ikke lure seg unna. Spesiellt ikke når det har gått så langt som det har nå å dokumentasjon ligger ut offentlig på det. 

I stede for å innse nederlag og innrømme at hun sliter, så går hun i forsvar,beskylder folk for trussler og graver seg bare enda lengre ned i gjørma. Hun lager enda større problemer for seg selv, som til syvende og siste går utover 4 mindreårige. De 4 som burde være hovedprioriteten hennes,fremfor å lage enda mer rabalder slik hun gjør nå.

Skjønner hva du mener, jeg håper folk google en kurs leder for dem bruker massevis med penger for å gå på et kurs fo å lære seg om social media og bli stjerne!

Det fins kun en måte å få følgere  på social media!

Jobbe hard og bryr deg om din følgere og gi dem noe content som gir dem grunn å ville følge deg!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
55 minutter siden, Mistyen skrev:

Jeg beklager at jeg skriver så utydelig at du ikke forstår hva jeg mener.

Det er fortsatt ingen som ønsker at hun mister huset, det er ingen som kritiserer at hun har gjeld. Vi kritiserer måten hun fremstår på. Vi kritiserer fremgangsmåtene hennes. Vi kritiserer usannheter. 
Bloggere generelt burde vite at alt kommer for en dag, Internett glemmer ikke, og Internett finner det du ønsker å gjemme. Dersom de ikke tåler det, så bør de trekke seg bort fra oppmerksomheten og gjøre noe annet. 

Også av hensyn til de rundt seg som ikke kan bestemme over hva slags inntrykk hun gir utad. Ser at Svenske blogger IL har fått pes for noe av det samme når det gjelder økonomi  

Den svenske toppbloggeren har det siste året gått gjennom en tøff tid, da hun blant annet kunne avsløre at karrieren ikke går like godt som hun har gitt uttrykk for i offentligheten.

I august i fjor fortalte Löwengrip at hun hadde økonomiske problemer, og at hun fryktet å gå konkurs.

Seinere kom det også fram at hun hadde jukset med tall for å få støtte fra annonsører, noe hun fikk refs for. (Kilde Dagbladet.no)

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Medlem2020 skrev:

Jeg syns det ikke er ok at hun lyver, men hvordan vet jeg at hun lyver.?
Selv om hun har gjeld kan hun jo være flink i det hun gjør?

Anne Brith driver en bedrift. Hun gjør dette for å tjene penger.  Det er greit å være kritisk til bedrifter som ikke leverer, driver med tvilsom etikk og farer med falsk reklame. 

Dersom hun ikke hadde levd av å utlevere seg selv, familien og andre, samt drive tvilsom markedsføring, ville ingen ha reagert. 

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Litt off-topic her, men hvordan tillater AB at adressen hennes er så lett tilgjengelig for fremmede?! Tok meg et lite søk på internett og der dukket adressen hennes opp. I følge henne selv mottar hun jo jevnlig trusler og hets fra fremmede. Skjønner ikke hvordan hun ikke er mer redd da, når så intim informasjon er tilgjengelig for hvem som helst

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjon på Facebook gruppen: stort og smått i sosiale medier Angående innlegget til frujohansen sitt innlegg

selveste LKE Hev seg på debatten

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/7/2019 at 9:24 PM, Ellepelle said:

Jeg blir så trist av å se det fokuset på kropp som vises på snapchat nå. Jeg forstår bare ikke hva som er poenget med å legge ut et bilde av seg selv i et antrekk, for så å presisere at hun bruker samme str som en 14-åring. Slike utspill bidrar kun til negative tanker for unge jenter som uten tvil sammenligner seg med influensere, helt uavhengig av kanal de poster i. Dette temaet må vi snakke mye mer om! Det er riktignok mer fokus på kroppspress nå enn jeg syns jeg har sett tidligere, men de som henger igjen er de som har absolutt størst påvirkning. Det går bare ikke an! 

Er det egentlig så mye kroppspress eller noe det bare skrives om i sosiale medier? Har du snakket med 14 åringer? Hva mener de om kroppspress med influencer? Er det sånn at dem virkelig blir påvirket av influencere?

Jeg føler det er mer at de som er 14 år blir påvirket av de dem går på skole med og den vennekretsen de er i.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, kleggen123 skrev:

Er det egentlig så mye kroppspress eller noe det bare skrives om i sosiale medier? Har du snakket med 14 åringer? Hva mener de om kroppspress med influencer? Er det sånn at dem virkelig blir påvirket av influencere?

Jeg føler det er mer at de som er 14 år blir påvirket av de dem går på skole med og den vennekretsen de er i.

Snakk med en hvilken som helst helsesykepleier eller ungdomsskole- og videregåendeskole-lærer. Det er et MASSIVT kroppspress. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...