Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

11 hours ago, Felis said:

Da skal du se kritikken forsvinner...

Jepp, jepp, jepp!

Tenk om det skjedde? Altså begge deler (ønsketenkning). 🤔

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ett spørsmål i " spørsmålsrunden" i helgen var om hvorfor hennes eldste ikke er noe på hennes sosiale medier? Hun la da ut ett bilde med de tre eldste og svarer at dette er fordi han ikke ønsket dette. 

Så bra tenkte jeg at hun respekterer dette. Men i dag er Det masse snapchat om hva han driver med på fritiden.  Kunne hun ikke bare respektere hans ønske omå få være anonym? 

Endret av Aidensfield
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Cessa74 skrev:

Jeg skjønner jo hvorfor AnneBrith har gått konkurs 3 ganger (nesten 4) og sliter ifht økonomi osv -hun kan ikke seriøst mene dette? Som du skriver -hvis 25 000 har hørt på den driten podcasten -så sier det seg selv at de ikke er 25 000 UNIKE lyttere i mnd.. Trolig heller ca 5-6000 pr mnd -de samme som da følger og hører på hver episode.

Det samme gjør hun med snapchat også: sier hun har 500 000 UNIKE seere -som selvsagt er kraftig oppjustert -da det selvsagt er de samme som ser og følger daglig.

Hvis dette er tall hun /blogghuset legger frem for potensielle annonsører -så er det faktisk svindel. Og jeg håper virkelig at firma som vil sponse den dritten dama ber om dokumentasjon på antall lyttere/klikktall på snap. Det er drøyt falsk opplegg!!!

Liva Ingebrigtsen la akkurat ut at hun hadde 300K visninger på snapchat. Så er ikke usannsynlig at AB har 500K. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Lady T skrev:

Liva Ingebrigtsen la akkurat ut at hun hadde 300K visninger på snapchat. Så er ikke usannsynlig at AB har 500K. 

Ikke det som er poenget.

Enorm forskjell på antall visninger og antall mennesker som har sett/lyttet. Da det i stor grad er de samme menneskene som kommer tilbake hver dag.

Så selv om visnings/lyttertallet muligens kam være korrekt, så er det uærlig å presentere det som om det er 500 000 forskjellige mennesker.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eveliina skrev:

Ikke det som er poenget.

Enorm forskjell på antall visninger og antall mennesker som har sett/lyttet. Da det i stor grad er de samme menneskene som kommer tilbake hver dag.

Så selv om visnings/lyttertallet muligens kam være korrekt, så er det uærlig å presentere det som om det er 500 000 forskjellige mennesker.

Om man ser på antall visninger på Snap Story så nullstilles jo den etter et døgn.

ok, så er det kanskje noen som ser to ganger - ikke mange.

Men om man har 500.000 visninger fra mandag 08:00 - tirsdag 07:50 - så er dette hovedsaklig unike.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Bypass skrev:

Om man ser på antall visninger på Snap Story så nullstilles jo den etter et døgn.

Men om man har 500.000 visninger fra mandag 08:00 - tirsdag 07:50 - så er dette hovedsaklig unike.

Sant som du sier, men ikke i ABs verden. Hun hadde lagt ut et skjermbilde av Snapchat-statistikken sin med – la oss for enkelhets skyld si 100k visninger hver. På det samme bildet hadde hun stolt skrevet at hun hadde 100k x 7 dager = 700k unike brukere. Det er jo ikke riktig, det er jo hovedsakelig den samme følgerskaren som ser snapene hennes, ergo 100k. (Bruker fiktive tall her, men det var altså slik hun regnet på det.)

Hvis jeg har 50 venner på kontaktlisten min som følger meg både på FB, Instagram, Twitter, og Snapchat, så betyr det ikke at jeg har 250 venner.. 🙄

Endret av bun9
  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok ikke faget Kreativ Bloggregning på VGS, så jeg har et par spørsmål angående antall visninger. La oss si hun legger ut 40 snapper av det ene barnet i spagaten (det er ikke uvanlig), telles det da som 40 visninger hvis samme person ser på alle? Og hvis hun legger ut 10 minutter film på Snap av et barn som synger (heller ikke uvanlig), telles hver lille filmsnutt som utgjør den lange filmen som en visning?

I så fall kan en og samme person legge igjen nærmere 100 visninger bare for å bla seg gjennom eksponeringen så man kommer til The Juicy Stuff, som AB kaller det. Togkrasj på norsk. Eller enda verre, personen er mest opptatt av barna og ser knappene om og om igjen, kanskje for å ta det perfekte screenshot.

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eveliina skrev:

Ikke det som er poenget.

Hvis det vises 500K på en Story på snap/insta er jo dette unike seere. Det kommer ikke opp på snap antall visninger, kun antall unike seere.
Video på Facebook/insta, YouTube osv viser derimot antall visninger, ikke unike seere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, bun9 skrev:

Sant som du sier, men ikke i ABs verden. Hun hadde lagt ut et skjermbilde av Snapchat-statistikken sin med – la oss for enkelhets skyld si 100k visninger hver. På det samme bildet hadde hun stolt skrevet at hun hadde 100k x 7 dager = 700k unike brukere. Det er jo ikke riktig, det er jo hovedsakelig den samme følgerskaren som ser snapene hennes, ergo 100k. (Bruker fiktive tall her, men det var altså slik hun regnet på det.)

Hvis jeg har 50 venner på kontaktlisten min som følger meg både på FB, Instagram, Twitter, og Snapchat, så betyr det ikke at jeg har 250 venner.. 🙄

Aha, skjønner. Men hvis Liva Ingebrigtsen har 300K, så er ikke 500K et helt uaktuelt tall for AB. Men jeg aner jo selvsagt ikke hvordan Liva Ingebrigtsen regner sine tall heller. 

Endret av Lady T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bypass skrev:

Skulle gjerne sett dokumentasjon på at hun har 500 000 seere pr døgn -det tviler jeg sterkt på. Det betur jo en tiendel av norges befolkning..

Hun blåser opp tallene -både på snap og podcast og det er ren SVINDEL. Trolig har hun rundt 60 000-70 000 pr døgn på snap -som i AB sitt hode blir 500 000 UNIKE tittere pr uke... Som er ren løgn. Det er de samme som følger henne på daglig basis -innimellom en ekstra titter som ser av nysjerrighet, men allikevel..

Endret av Cessa74
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillater meg å referere fra Felis sin fantastiske oppsummering fra podcasten del 3 kapittel 15.

"Det er sånn Anne Brith kjørte løpet sitt når hun var blogger, og hun fikk SÅ mange kommentarer på at du må ikke skrive sånn og slik, men hun hadde aldri kommet dit hun er i dag hvis hun hadde hørt på alle rådene.  Da hadde hun gått i sirkel og ikke kommet seg framover, men hun har gått stødig et skritt foran, ett til.... "

Tar som selvfølge at deltagere på dette ABIP kurset leser denne tråden til deres guru og mentor.  Hun sier i podcasten at hun har aldri kommet dit hun er i dag (hvor er hun i dag?) om hun hadde hørt på råd fra andre.  Ikke vet jeg hvor alle deltagerne på kurset er i dag som har lyttet og lært av  Anne Brith.  Ikke vet jeg om de har fått benyttet rødløper kurset, takle mediepresset.  Mulig den første millionen allerede er på konto, takket være sponsorhjelp fra Blogghuset?  Ikke vet jeg hvor mange titusener følgere kursdeltagerne har fått, takket være ABIP kurset.

Anne Brith sier at podcasten er blitt en kommersiell suksess.  Mulig det. Ikke vet jeg hvilke samarbeidspartnere/sponsorer de har.

Det som er et faktum er at i 2019 oppdaget seriøse firma at et samarbeid med uetiske/useriøse SOME aktører er svært uheldig for merkevaren. 95% av leserne/lytterne vil automatisk i underbevisteten få et negativt inntrykk av produktet/tjenesten. Veldig mye takket være oppegående samfunnsengasjerte "trollende kjærringer" her på forumet som har brukt markedsmakten sin ved å gi klar beskjed til sponsorer.

Takk til Felis. som opplyser nye potensielle kursdeltagere til ABIP kurs. Til de som allerede er deltagere, det er like før det er for sent å snu.

Endret av Yann
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matkanalen har 90K abonnementet, og sikkert flere visninger (jeg kikker av og til uten å abonnere..).

Jeg - og sikkert mange flere - klikker seg inn på AB pga denne tråden. Så jeg tror ikke det er usannsynlig at tallet til AB er en god del høyere enn matkanalens, men kan også tenke meg statistikken hennes svinger enormt. 

https://www.medier24.no/artikler/matkanalen-har-na-rundet-90-000-abonnenter-pa-snapchat/470942

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Aidensfield skrev:

Ett spørsmål i " spørsmålsrunden" i helgen var om hvorfor hennes eldste ikke er noe på hennes sosiale medier? Hun la da ut ett bilde med de tre eldste og svarer at dette er fordi han ikke ønsket dette. 

Så bra tenkte jeg at hun respekterer dette. Men i dag er Det masse snapchat om hva han driver med på fritiden.  Kunne hun ikke bare respektere hans ønske omå få være anonym? 

Trangen til å vise at hun har en ny mulig Champion i hus overgår nok det. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

Jeg har ikke lyttet til podcaster, men har forstått det slik at de store tjener penger på reklame. Når AB snakker om kommersiell suksess, så betyr vel det at de tjener penger? 

@Felis, innimellom all snakkingen, nevnes det noen sponsorer eller reklamepauser? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt fascinerende å se at AB gjør det samme som Blondinbella gjorde, å på kunstig vis blåse opp tallene sine. Sistnevnte gikk på en gedigen smell på grunn av dette, og hun  hadde unektelig atskillig mer suksess (og mer penger) enn AB. Tar det virkelig så lang tid før bloggerne lærer at det de holder på med blir registrert? (Eller vent. Jeg vet svaret.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

Jeg har ikke lyttet til podcaster, men har forstått det slik at de store tjener penger på reklame. Når AB snakker om kommersiell suksess, så betyr vel det at de tjener penger? 

@Felis, innimellom all snakkingen, nevnes det noen sponsorer eller reklamepauser? 

De hadde en reklame for Miinto i episode 10, tror jeg. Det var første og siste gang, så den kommersielle suksessen kommer ikke av reklameinntekter. Jeg vet ikke hvordan podcaster ellers tjener penger, men jeg innbiller meg at den eneste som har noe å tjene på dette er de som leier ut studioet og produserer denne smørja. Noe som forklarer entusiasmen deres for at Isabel og Anne Brith skal fortsette med dette prosjektet.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillesnøfnugg
6 timer siden, Omy skrev:

Det er litt fascinerende å se at AB gjør det samme som Blondinbella gjorde, å på kunstig vis blåse opp tallene sine. Sistnevnte gikk på en gedigen smell på grunn av dette, og hun  hadde unektelig atskillig mer suksess (og mer penger) enn AB. Tar det virkelig så lang tid før bloggerne lærer at det de holder på med blir registrert? (Eller vent. Jeg vet svaret.)

Blondinebella er nærme konkurs? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bloodymary

Synes hun virker som en utrolig flott person jeg. Har chattet med henne privat flere ganger Og hun virker som en artig dame med mye humor.  Synd hun får så mye hat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest commeilfaut
2 minutter siden, Bloodymary skrev:

Synes hun virker som en utrolig flott person jeg.

Synes jeg også. En mellomting mellom Mor Teresa og Kim Kardashian. Men jeg synes ikke dette er stedet for å diskutere hennes person, det er forretningsdriften og hennes profesjonelle, offentlige virksomhet som skal diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...