Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Felis skrev:

Nei, her snakker faktisk Anne Brith sant. Hun går langt i å identifisere "sjelevennen" i boken, så det er ikke tvil om at hun kjenner navnet. 

At Barnevernet oppfordret til anmeldelse av avsender håper jeg er løgn.

Ok. My bad. Er bare så mye med den dama som ikke helt henger på greip, at en vet jo aldri helt hva en skal tro. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Sh999 skrev:

Ok. My bad. Er bare så mye med den dama som ikke helt henger på greip, at en vet jo aldri helt hva en skal tro. 

Mistro er en helt naturlig reaksjon når det kommer til ting Anne Brith sier, så instinktene dine er det ingen ting i veien med 👍 Mange av historiene er så utrolige at de er vanskelig å fatte. Man tror jo at privatlivet blir ivaretatt hvis man skriver en henvendelse til en samarbeidspartner, for ikke å snakke om skolen, særlig etter at GDPR er implementert. Men navngitte personer står frem og vitner om at dette har sviktet mer enn en gang, så hvorfor ikke Barnevernet, det kommer frem langt mer kritikkverdige forhold enn dette når det kommer til dem... Det er ikke tvil om at det har skjedd, dessverre.

Jeg tror derimot ikke at dette er vanlig, så hvordan har det seg at Anne Brith lykkes i å få slik informasjon utlevert igjen og igjen? Hva motiverer bedrifter, rektor og Barnevern til å bryte loven? Er hun så sjarmerende at hun smisker seg til det? Spiller hun på "comcmom ground" og henvender seg til legningen deres, livssituasjonen eller annet (slik som med henrikelfmortensen)? Drar hun offerkortet og spiller på medlidenhet (slik som med BOTB, Andersen og Jakobsen)? Bruker hun hacker, hun hevder å ha brukt både kusinen sin og Mia Landsem? Eller er det "den andre siden" av Anne Brith de får servert, trusler anmeldelser og uthenging, slik at de ikke tør annet?

Uansett, hun har en unik evne til å få ut informasjon som skal være konfidensiell, og represaliene er forferdelige, så uansett hvilken relasjon man har til Anne Brith og/eller barna, så er det lett å stikke hodet i sanden, be en bønn og håpe at de tross alt lander på beina.

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man signerer skjemaet med fullt navn og ikke ber om å få være anonym, er BV i sin fulle rett til å fortelle de foresatte hvem som har levert bekymringsmeldingen. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sh999 skrev:

Det har de, og hun juger nok så hun tror det selv.. Tror ikke et sekund på at de røpet hvem som sendte bekymringsmelding eller at de oppfordret henne til og anmelde personen . 

Nei, barnevernet har ikkje taushetsplikt når det gjeld kven som sender bekymringsmelding. Dersom ein ynskjer å vere snonym må ein faktisk melde anonymt. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Felis skrev:

Nei, her snakker faktisk Anne Brith sant. Hun går langt i å identifisere "sjelevennen" i boken, så det er ikke tvil om at hun kjenner navnet. 

At Barnevernet oppfordret til anmeldelse av avsender håper jeg er løgn.

Hvorfor tror du på at barnevernet i det hele tatt tok kontakt eller fikk bekymringsmelding? Det kan jo være oppspinn 🤷‍♀️ (har ikke lest boka) 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Felis👍

Nå nå jeg nesten pine meg gjennom podcasten for å høre på nederlandsken hennes🙄🙈

Men ingen i Nederland lager et julehus (hva er det??)før første advent. Satser hun på at ingen nederlenderne hører på eller?

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Marloussie skrev:

Takk, Felis👍

Nå nå jeg nesten pine meg gjennom podcasten for å høre på nederlandsken hennes🙄🙈

Men ingen i Nederland lager et julehus (hva er det??)før første advent. Satser hun på at ingen nederlenderne hører på eller?

Jeg tror hun mener at huset er ferdig julepyntet til første advent. Det inkluderer juletre. Det er ikke alltid så greit å få tak i hva de egentlig mener, siden de aldri fullfører en setning, så dette er min tolkning. 

Og at hun satser på at vi har null kunnskap om Nederland kom veldig tydelig frem når hun utbroderte alle fødslene sine.

Endret av Felis
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halloiuken
På 1.12.2019 den 11.47, FruJohansen skrev:

Og ungene skulle skjermes, fordi de ble truet av ukjente. 

Ei jeg kjenner sendte henne en snap i retur med spørsmålet om  ikke det var sånn at en av grunnene til at hun sluttet md bloggen var pga nettopp dette, svaret var: Det er media sin versjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Halloiuken skrev:

Ei jeg kjenner sendte henne en snap i retur med spørsmålet om  ikke det var sånn at en av grunnene til at hun sluttet md bloggen var pga nettopp dette, svaret var: Det er media sin versjon

Har hun glemt hatboken og hva hun selv har sagt i diverse sammenhenger? 🤔

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Pust skrev:

Har hun glemt hatboken og hva hun selv har sagt i diverse sammenhenger? 🤔

Boken er en ting men hva intervjuet hos Dorthe skappel og på god morgen Norge 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Aidensfield skrev:

Boken er en ting men hva intervjuet hos Dorthe skappel og på god morgen Norge 

Hintet jo til intervjuer etc med «hva hun selv har sagt i diverse sammenhenger» 🙃 Hun har litt dårlig hukommelse.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Halloiuken skrev:

Hun fremstiller seg som om hun har tidlig alzheimer, men kanskje det bare er en svært selektiv hukommelse.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne Brith Davidsen AS lider bare av vondt i viljen for å forstå at folk ikke glemmer hva hun lirer ut av seg i de ulike kanalene, selv om hun selv ikke klarer å holde styr på det. Det vanskeligste med lyvi...eh...å pynte bittelitt mikroskopisk på sannheten er nettopp å huske hva man har sagt og til hvem. Derfor pleier sannheten alltid å fungere like bra som Rema 1000 sier: Det enkle er ofte det beste🙌

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pust skrev:

Hintet jo til intervjuer etc med «hva hun selv har sagt i diverse sammenhenger» 🙃 Hun har litt dårlig hukommelse.

Beklager men leste svaret ditt litt fort😔

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...