Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Felis skrev:

Jeg er overrasket (egentlig ikke) over at Anne Brith ikke benyttet Tromsø-turen til å reklamere for Abip. Og ikke minst at hun ikke reklamerte for deltakerne. Hun har jo så tro på dem, og her kunne de virkelig fått verdifull eksponering. Det er fullt mulig de er gode (egentlig ikke), men ingen finner det ut så lenge de er helt anonyme.

Ser vi her et eksempel på Anne Briths unike tilnærmingsmåte når det kommer til oppdragelse? "Livet er en kamp, du får lære deg å kjempe selv". Vi har sett det i blogginnlegg, i kommentarfelt, i konfirmasjonstalen som hun livestreamet, hun er nådeløs mot dem som ikke får til ting på egenhånd. Anne Brith oppdrar ikke tapere (hennes ord) og hun tolker det tydeligvis dit at folk får klare seg uten hjelp.

I stedet poster hun hundreogsnørrogførti bilder av katten sin. Det er bedre enn alle bildene av ungene, men unektelig litt merkelig av ei dame som betrakter seg selv som et forretningsgeni.

Jeg visste faktisk ikke at det var en katt med i bildet. Er den ny eller har de hatt den lenge?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tranedatter

Har tatt meg en titt på de ulike kanalene til Anne Brith, som selv skriver om det berømmelige programmet at "deltagerne skal lære å bygge sin merkevare".

Instagram, sukkersøt i dobbeltforstand: https://www.instagram.com/annebrith.no/

Dessuten: 

𝗕𝘆 𝗔𝗻𝗻𝗲 𝗕𝗿𝗶𝘁𝗵 𝗠𝗔𝗚𝗔𝗭𝗜𝗡𝗘

🍰Author, influencer and TV-Personality
🍰Management og eier @blogghuset
🍰Eier @influencerprogram.no
🍰Podcast @annebrithogisabel
🍰[email protected] www.annebrith.no

Mens instagramkonton viser hundreorørten bilder av sukkersøte bakverk. Ikke noe om kurs, tv, etc.

ps. Noen som vet om alle bilder er tatt av hennes bakverk?

Blogg/magasin/hjemmeside: 

https://www.annebrith.no/

Grafisk henger siden en smule sammen med påvirkerprogrammet. 

Innholdsmessig....ulike folk skriver om ulike saker. Som på helt vanlige blogger. Merkelig nok ikke et dugg om turen til Tromsø.

Uklart hvem som skriver hva, sammensurium av tema. Det som kjennetegner er et generelt dårlig skriftspråk. Tegnsetting og stavefeil er jeg dårlig på selv, men selve språket er jo en lang lidelse! Dårlig oppbyggde settninger, dårlig flyt, hakkete setninger.

Bilder: Hvor kommer de fra? 

Podcast:

Vel, av tema så er det jo bare en verbal blogg. Ditten og datten fra hverdagslivet til de to damene.

Influencerprorgammet:

Eller bondefangerprogrammet vi andre vil kalle det for. De har til og med egen Instagram. Med....1 (ett) bilde. Skikkelig skikkelig aktiv altså.

Og hele 107 følgere. Og to kommentarer. https://www.instagram.com/influencerprogram.no/

Hjemmesiden er jo et kapitel for seg selv. Dårlig layout (mall fra wordpress?), teksten....Ja du. "Vil du tjene penger på sosiale medier?" - dette går igjen. Og masse selvskryt. Men veldig veldig lite om hva kurset inneholder, pris. Til og med lengden er fleksibel! (6-12 mnd alt ettersom hvor rast deltageren utvikler seg)

Hva skal man lære da? Joda, de har tre punkter.

1. Øke antall følgere på Instagram og Facebook. Jeg trodde blogg var viktigst??

2. Bygge din egen merkevare (poppis i PR kretser, noe det finns veldig mange kurs innen). Men sett fra ABD sin merkevare, kan hun dette selv...? Har det fungert for henne...?

3. Bli bevisst på talldata og analyser i egne kanaler. Err what? google analytics? finns grei info fra google om man lurer. Samme med Instagram og Facebook. Åjaaaaaaaa. ABD skriver "bli bevisst" - ingen kurst i dette, hvordan bruke dette for å utvikle merkevaren, effektivisere innlegg, analysere tall og informasjon for tilpassing til målgruppe, men deltageren skal bli bevisst. Tja, det tar vel ca 30 sekunder??

https://www.influencerprogram.no/

---

Om man vil være seriøst, faktisk lære noe, hos noe med kred og kunnskaper, så se her i steder:

https://www.webgruppen.no/kurssider/sosiale-medier/

https://www.kursguiden.no/kurs/Sosiale-medier/ , Her var denne ekstra interessant. Får til og med 5 studiepoeng for dette, og mye billigere: https://www.kursguiden.no/kurs/Kurs-i-sosiale-medier/Sosiale-medier-2/

Også mye billigere, med klarere målbilde og innehold: https://www.synlighet.no/kurs/sosiale-medier/

Sånn helt gratis til alle som vil bli påvirkere. Det vil si levende reklamekanal. 

Endret av tranedatter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Felis skrev:

Jeg er overrasket (egentlig ikke) over at Anne Brith ikke benyttet Tromsø-turen til å reklamere for Abip. Og ikke minst at hun ikke reklamerte for deltakerne. Hun har jo så tro på dem, og her kunne de virkelig fått verdifull eksponering. Det er fullt mulig de er gode (egentlig ikke), men ingen finner det ut så lenge de er helt anonyme.

Ser vi her et eksempel på Anne Briths unike tilnærmingsmåte når det kommer til oppdragelse? "Livet er en kamp, du får lære deg å kjempe selv". Vi har sett det i blogginnlegg, i kommentarfelt, i konfirmasjonstalen som hun livestreamet, hun er nådeløs mot dem som ikke får til ting på egenhånd. Anne Brith oppdrar ikke tapere (hennes ord) og hun tolker det tydeligvis dit at folk får klare seg uten hjelp.

I stedet poster hun hundreogsnørrogførti bilder av katten sin. Det er bedre enn alle bildene av ungene, men unektelig litt merkelig av ei dame som betrakter seg selv som et forretningsgeni.

Som jeg skrev tidligere i tråden så tror jeg manglende forhåndspromotering og deling mens de var i Tromsø er pga Bloggerne. De har allerede filmet en workshop med ABIP deltakere hjemme hos AB (det delte jo heller ikke AB noe særlig rundt i sine kanaler såvidt jeg fikk med meg) og de var med til Tromsø og filmet. Sannsynligvis er det begrenset hva AB får lov til å dele, det er nok en avtale mellom henne og TV2 på at Tromsøturen skal vises på Bloggerne først eller noe sånt. 

Jeg tror narrativet rundt AB i denne runden av bloggerne er at hun er vellykket businesskvinne med hus og FET bil som nå holder kurs for å lære andre oppskriften på sin egen suksess eller noe i den duren.

Men den manglende drahjelpen til ABIP deltakerene i mentorens passer jo bra inn i hennes tilnærming til oppdragelse (og livet generelt); at folk må kjempe selv for å få det de ønsker og får de det ikke til er det fordi de ikke jobber hardt nok og ikke vil nok og de har bare seg selv å takke.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegodt og informativt innlegg @tranedatter👏

For å svare på dette med bildene på Anne Briths IG-konto: Nei, de er ikke alle hennes, men hun har kreditert eierne. Bruk av andres bilder er også noe som går igjen hos enkelte kursdeltakere, men uten at det kommer fram hvor bildet er hentet.

Anne Brith tjente tusenvis av kroner på bildet av 17. mai-kaka som ble stjålet for noen år siden. Hun har også holdt foredrag hos patentstyret om nettopp dette. Ironisk nok "lånte" hun et bilde av Megan Hess som forsidebilde på hjemmesiden til Franskemakroner. Bildet ble også brukt på gavepakker med makroner, delt ut i forbindelse med lanseringen til boka. Blant annet til Elden og fruen.

Noen stilte seg spørsmålet hvordan et nyopprettet firma, som enda ikke er i drift, hadde råd til disse dyre illustrasjonene. Asti kontaktet Anne Brith angående dette, hvorpå bildet umiddelbart ble fjernet. En mail fra managementet til Megan Hess avslører at ikke alt var som det skulle i den prosessen, men om hun har sendt Anne Brith en regning i ettertid vet vi ikke.

https://influencere.wordpress.com/2019/06/21/anne-brith-brudd-pa-opphavsretten/

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Christiane_W skrev:

Som jeg skrev tidligere i tråden så tror jeg manglende forhåndspromotering og deling mens de var i Tromsø er pga Bloggerne. De har allerede filmet en workshop med ABIP deltakere hjemme hos AB (det delte jo heller ikke AB noe særlig rundt i sine kanaler såvidt jeg fikk med meg) og de var med til Tromsø og filmet. Sannsynligvis er det begrenset hva AB får lov til å dele, det er nok en avtale mellom henne og TV2 på at Tromsøturen skal vises på Bloggerne først eller noe sånt. 

Jeg tror narrativet rundt AB i denne runden av bloggerne er at hun er vellykket businesskvinne med hus og FET bil som nå holder kurs for å lære andre oppskriften på sin egen suksess eller noe i den duren.

Men den manglende drahjelpen til ABIP deltakerene i mentorens passer jo bra inn i hennes tilnærming til oppdragelse (og livet generelt); at folk må kjempe selv for å få det de ønsker og får de det ikke til er det fordi de ikke jobber hardt nok og ikke vil nok og de har bare seg selv å takke.

Du har helt sikkert rett, men da lurer jeg på hvor fokuset til Anne Brith ligger. Er hun blogg-mamma fordi hun oppriktig ønsker å hjelpe andre bloggere, eller er hun blogg-mamma fordi hun liker tittelen? 

Hvis arrangementet i Tromsø ikke kan promoteres i hennes kanaler fordi TV2 har førsteretten, så tenker hun jo først og fremst på seg selv. Hadde hun vært seriøs i managerrollen, så hadde hun fortalt TV2 at promotering av elever var hennes prioritet. Så kunne de følge den prosessen, hvis de ville. I stedet lar hun seg diktere av TV2, på bekostning av menneskene hun har forpliktet seg til å hjelpe. Det tyder på at hun er langt mer interessert i å være kjendis enn forretningskvinne.

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun snappet jo masse fra eventet i Tromsø. 

56 minutter siden, Felis skrev:

Hvis arrangementet i Tromsø ikke kan promoteres i hennes kanaler fordi TV2 har førsteretten, så tenker hun jo først og fremst på seg selv. Hadde hun vært seriøs i managerrollen, så hadde hun fortalt TV2 at promotering av elever var hennes prioritet. Så kunne de følge den prosessen, hvis de ville. I stedet lar hun seg diktere av TV2, på bekostning av menneskene hun har forpliktet seg til å hjelpe. Det tyder på at hun er langt mer interessert i å være kjendis enn forretningskvinne.

Nå snappet hun endel fra Tromsø, og på instastory var det vel også noen regrams med opphav i deltakerne. Forhåndspromotering, derimot, var det lite av.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Felis skrev:

Er hun blogg-mamma fordi hun oppriktig ønsker å hjelpe andre bloggere, eller er hun blogg-mamma fordi hun liker tittelen? 

Jeg tror det nok er tittelen pluss det hun ønsker å tjene på det i kroner og øre, rett og slett :)

1 time siden, Poyse skrev:

Anne Brith har snakket om at de skulle få hund, i flere år, og ender altså opp med en katt 🙈😂

AB snakker om så mangt, og det er ofte at det som det snakkes om ikke skjer, så derfor sikkert bare en katt 😜

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2019 den 11.36, Fjugur skrev:

Ref IG-story ønsker hun kontakt med kvinnelige gründere nå, det er ikke bare "influensere" som skal melkes, nå også gründere altså... 

Tviler på at den damen kan lære meg noe som helst

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2019 den 8.27, Stargaze skrev:

Tenker at de grunderne ikke kan være av de smarteste.

Budsjett, skatt og moms får de fleste seriøse grundere hjelp til fra utdannede fagfolk.

Uansett, et raskt googlesøk og de ville visst hvem de ikke trenger hjelp fra.

Nopes fant ut av det selv

Det er ikke akkurat hjernekirurg.

På 3.10.2019 den 2.09, Christiane_W skrev:

Klippet fra Anne Briths nyeste innlegg i "magasinet". 

Hun er vel ikke den rette til å gi folk råd når det gjelder skatt, med tanke på at hun så sent som i fjor skyldte 660.000 kr i skatt (ref. boken hennes)...🤦‍♀️

Jeg får restskatt i den størrelsesordenen og mer hvert år, men jeg kalkulerer med det noe jeg tviler på at AB evner.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde «håpet» at katten skulle ta over eksponeringen av andre nå, men neida... her fortsetter live filming av trening... klarer ikke å forstå at det er sant at vedkommende ble truet.... når mor holder på sånn.... det går bare ikke! Skulle ønske Dorthe kunne tatt ett nytt intervju med henne.... og stilt litt mer kritiske spørsmål on den MASSIVE eksponeringen av den truede personen i de settingene som vises.... 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan si mye om AB, men dum er hun ikke.  

Å være smart, i tillegg til utspekulert og skruppelløs er en farlig kombinasjon. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt er hun smart når hun greier holde seg aktuell slik som hun gjør. Intelligent derimot, det har jeg større problemer med å se at hun er. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man behøver ikke være spesielt smart for å være en utspekulert luring.

Kombinasjonen litt dum og temmelig utspekulert kan være ganske skummel for de som blir "ofre" for den.

(Selv om den kan ha underholdningsverdi og dermed kroneverdi for eksempelvis TV2 livsstil)

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, MissCortado skrev:

Selvsagt er hun smart når hun greier holde seg aktuell slik som hun gjør. Intelligent derimot, det har jeg større problemer med å se at hun er. 

Er det smart å holde seg aktuell, hvis folk forbinder man med noe negativt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...