Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Gjest lillesnøfnugg

Nå  er vel ikke ABD kjent for at å fullføre noe (julekalender på youtube, 3 konkurser?, bakebøker mm) så at hun har satt igang både kurs og prøver å få til noe med blogghuset er vel i overkant ambisiøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Chrisssi skrev:

Programmet er vel satt opp ut i fra hvem de har klart å fiske spons hos, da er det ikke rart det blir uproft. For en stund siden mener jeg AB sendte ut spørsmål om spons til hår, negler og makeup også, gudene vet om noen gidder. Divaen sjøl soler seg nok i glansen. Men håper de håpefulle Influencerne får valuta for pengene!

Jeg har ikke fått med meg tiggingen, men det overrasker meg ikke. Om programmet er basert på det de har fått sponset (tviler ikke) er det ikke rart det blir som det har blitt. Er f.eks. sikkert lettere å få sponset en tre-retters middag lørdag klokka 16 enn på kveldstid samme dag. 

La merke til at "omvisningen" AB snappet fra på hotellet, Clarion Hotel The Edge, var merket med reklame. WL har delt bilde fra Quality Hotel Saga på sin IG story og MA har lagt ut reklameinnlegg fra samme hotell. En annen deltaker har lagt ut reklame for Clarion Collection With hotel, så kan se ut som som Nordic Choice sponser oppholdet eller har gitt rabatt til ABIP gjengen. Må si jeg er skuffet over at en stor kjede som dem sponser sånt som dette, trodde de hadde en proffere markedsavdeling med mer kontroll enn som så.🤦‍♀️

Endret av Christiane_W
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Christiane_W skrev:

Jeg har ikke fått med meg tiggingen, men det overrasker meg ikke. Om programmet er basert på det de har fått sponset (tviler ikke) er det ikke rart det blir som det har blitt. Er f.eks. sikkert lettere å få sponset en tre-retters middag lørdag klokka 16 enn på kveldstid samme dag. 

La merke til at "omvisningen" AB snappet fra på hotellet, Clarion Hotel The Edge, var merket med reklame. WL har delt bilde fra Quality Hotel Saga på sin IG story og MA har lagt ut reklameinnlegg fra samme hotell. En annen deltaker har lagt ut reklame for Clarion Collection With hotel, så kan se ut som som Nordic Choice sponser oppholdet eller har gitt rabatt til ABIP gjengen. Må si jeg er skuffet over at en stor kjede som dem sponser sånt som dette, trodde de hadde en proffere markedsavdeling med mer kontroll enn som så.🤦‍♀️

Choice og Stordalen er storsponsor for alle bloggere. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, kahaki skrev:

Choice og Stordalen er storsponsor for alle bloggere. 

Det er utrolig amatørmessig å ha deltakere på samme arrangement bosatt på 5 forskjellige hoteller! Det gir vel bare ekstra utfordringer til det merkelige tidsaspektet i programmet? Typisk Anne Brith, når hun ikke kan noe, så kjører hun på, for det ordner seg for snille jenter. Dessverre gjør det aldri det, uten at jeg skal uttale meg om Anne Brith er snill eller ei. (hun hevder at hun er det...)

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
23 minutter siden, Felis skrev:

Det er utrolig amatørmessig å ha deltakere på samme arrangement bosatt på 5 forskjellige hoteller! Det gir vel bare ekstra utfordringer til det merkelige tidsaspektet i programmet? Typisk Anne Brith, når hun ikke kan noe, så kjører hun på, for det ordner seg for snille jenter. Dessverre gjør det aldri det, uten at jeg skal uttale meg om Anne Brith er snill eller ei. (hun hevder at hun er det...)

Mulig at dette måtte til for å klare hanke inn sponsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal WL ha, hun er virkelig dedikert. På en dag med reise og mye opplegg har hun lagt ut 3 innlegg. Til sammenligning har f.eks MA lagt ut ett megakort innlegg.

Jeg håper hun gjør det av interesse og glede,, og ikke kun på pga  mantraet til AB - ''jobber du hardt nok og virkelig vil, så lyktes du''.

Endret av Centimeteren
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Centimeteren skrev:

Det skal WL ha, hun er virkelig dedikert. På en dag med reise og mye opplegg har hun lagt ut 3 innlegg. Til sammenligning har f.eks MA lagt ut ett megakort innlegg.

Jeg håper hun gjør det av interesse og glede,, og ikke kun på pga av mantraet til AB - ''jobber du hardt nok og virkelig vil, så lyktes du''.

Hun sa en gang at hun hadde mange innlegg liggende klart, kanskje de hun har brukt.  Ellers er m veldig stille må jeg si

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele opplegget er bare iscenesatt av AB for å vise seg frem på bloggerne som karrierekvinne tenker nå jeg da, derfor det ikke er så proft og gjennomført... hun skal bare vise frem hvor suksessfull hun er og tv2 viser jo hva som helst på TV.... 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, marthes skrev:

Hele opplegget er bare iscenesatt av AB for å vise seg frem på bloggerne som karrierekvinne tenker nå jeg da, derfor det ikke er så proft og gjennomført... hun skal bare vise frem hvor suksessfull hun er og tv2 viser jo hva som helst på TV.... 

Det er jeg ikke uenig i. Ut fra at Bloggerne allerede har filmet ABIP workshop hjemme hos AB ser det ut som hun/de kjører på narrativet at hun har blitt suksessfull businesskvinne som nå kurser andre i hvordan å oppnå det samme eller noe i den duren.

Er mulig det er pga Bloggerne hun ikke forhåndspromoterte Tromsøturen i egne kanaler og heller ikke har har lagt ut så mye fra selve turen. Jeg tipper at det er en eller annen avtale med TV2 om at det først skal vises på Bloggerne eller noe sånt. Mener å huske det gjaldt noe som skjedde for et par år siden også, det var veldig stille rundt det i ABs egne kanaler, men det fikk mye oppmerksomhet på Bloggerne, men jeg husker ikke hva det var nå.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
3 timer siden, Christiane_W skrev:

Det er jeg ikke uenig i. Ut fra at Bloggerne allerede har filmet ABIP workshop hjemme hos AB ser det ut som hun/de kjører på narrativet at hun har blitt suksessfull businesskvinne som nå kurser andre i hvordan å oppnå det samme eller noe i den duren.

Er mulig det er pga Bloggerne hun ikke forhåndspromoterte Tromsøturen i egne kanaler og heller ikke har har lagt ut så mye fra selve turen. Jeg tipper at det er en eller annen avtale med TV2 om at det først skal vises på Bloggerne eller noe sånt. Mener å huske det gjaldt noe som skjedde for et par år siden også, det var veldig stille rundt det i ABs egne kanaler, men det fikk mye oppmerksomhet på Bloggerne, men jeg husker ikke hva det var nå.

Det tror jeg du har rett i, og igjen er det AB som sitter igjen med gevinsten. 

Men dette hadde jo vært en gylden anledning til å profilere kursdeltagerne og gi dem et løft. Men de vaker jo rundt i ingenmannsland. Foruten Mette Ask og WL som har fått noe oppmerksomhet her på KG er det jo  ingen som vet hvem de andre er. 

Jeg søkte på abip og Tromsø og fikk da opp 3 bloggere. Jeg klikket meg inn på dem og hvis det er solgt inn til til sponsorer at de skal få massiv publisitet så er det jo fjernt fra utfallet. De skriver dagbokmessig uten å se ut til å ha forstått hva fokus bør være for å selge inn en sponsor. 

En av dem lenker til andre deltagere, og de levere tilsvarende dårlig. De fleste mangler innlegg om turen totalt eller så mangler profilering av sponsorer. Entusiasme for opplegg og tur er delvis fraværende. Den som ser ut til å ha forstått av som er forventet av henne er WL. 

I sum mangler de totalt forståelsen av hvordan de skal være attraktive for annonsører. Milelange og detaljrike resymeer av reise inkludert pakkelister er i alle fall totalt uinteressant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor hun ikke kler seg mer profesjonelt i jobb sammenheng ? 

Jeg hadde ikke greid å ta henne seriøst i den busken der (gitt alt annet var på stell 😅)          Det er jo ikke «vanlige hull» det ser jo ut som halve buksa har revnet 🙈

Jeg er forresten 30år, så har ikke noe med at jeg er «kjerring» i stilen ;) 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye må disse AB influencerene betale i «skatt» av denne sponse turen i Tromsø?

MA kan gå på en skattesmell på ting hun ikke engang har deltatt på...... 

Spons er ikke gratis:-(

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye må disse AB influencerene betale i «skatt» av denne sponse turen i Tromsø?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TyrkiskPepper
3 minutter siden, Kollontaj skrev:

Buksa ser jeg som en metafor for ABs virksomhet; hullete og det revner. ☺️

Haha helt sant!😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Pluttiplott skrev:

Jeg tror ikke det med skatt er noe de lærer om på "kurset", for kurs-leder AB har ikke skjønt det selv 😎

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, *Stjerne*støv* skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor hun ikke kler seg mer profesjonelt i jobb sammenheng ? 

Jeg hadde ikke greid å ta henne seriøst i den busken der (gitt alt annet var på stell 😅)          Det er jo ikke «vanlige hull» det ser jo ut som halve buksa har revnet 🙈

Jeg er forresten 30år, så har ikke noe med at jeg er «kjerring» i stilen ;) 

Så enig!

Det ser så uprofft ut.

Hadde noen kommet på jobb sånn som det der jeg jobber, så hadde de blitt sendt hjem. Og det er et ungt, trendy it-miljø.Men selv de unge kler seg presentabelt.

Det ser jo ut som om hun har blitt hengende fast etter buksene i et tre eller noe, for så å revne dem😬 

Glad hun ikke er moren min. Krampaktig..

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2019 den 21.07, Pluttiplott skrev:

De kan for eksempel begynne med å lese her https://accountortraining.no/skatteregler-for-blogg-og-sosiale-medier/, men jeg vil tro de fleste deltakerne blogger på hobbybasis, så da har de jo litt å gå på. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overrasket (egentlig ikke) over at Anne Brith ikke benyttet Tromsø-turen til å reklamere for Abip. Og ikke minst at hun ikke reklamerte for deltakerne. Hun har jo så tro på dem, og her kunne de virkelig fått verdifull eksponering. Det er fullt mulig de er gode (egentlig ikke), men ingen finner det ut så lenge de er helt anonyme.

Ser vi her et eksempel på Anne Briths unike tilnærmingsmåte når det kommer til oppdragelse? "Livet er en kamp, du får lære deg å kjempe selv". Vi har sett det i blogginnlegg, i kommentarfelt, i konfirmasjonstalen som hun livestreamet, hun er nådeløs mot dem som ikke får til ting på egenhånd. Anne Brith oppdrar ikke tapere (hennes ord) og hun tolker det tydeligvis dit at folk får klare seg uten hjelp.

I stedet poster hun hundreogsnørrogførti bilder av katten sin. Det er bedre enn alle bildene av ungene, men unektelig litt merkelig av ei dame som betrakter seg selv som et forretningsgeni.

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...