Gjest lillesnøfnugg Skrevet 17. oktober 2019 #8941 Del Skrevet 17. oktober 2019 (endret) 2 timer siden, Felis skrev: Joda, hun er veldig tydelig på forventet resultat: 1000 nye følgere i uka og en million i inntekt innen 5 år! De skal leve av drømmen 😂 Enda ikke et ord fra Anne Brith om Tromsø. Om hun skal dit, så gleder hun seg i hvert fall ikke! Jeg tror ikke det er veldig mange påmeldte heller, men fy så dårlig gjort det er av mentoren å ikke hause opp dette opplegget i sine kanaler. Deltakerne har knapt følgere, så det er jo ingen som får med seg dette! Hun kunne i det minste reklamert litt på deres vegne? Altså, alle med litt vett i hodet skjønner at de tallene ikke stemmer. Den bransjen er beintøff, og ikke for alle å lykkes i. De som med i ABIP har dessverre ikke det som trengs. Endret 17. oktober 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvins Skrevet 17. oktober 2019 #8942 Del Skrevet 17. oktober 2019 Hva er det som skjer i Tromsø siden abipene skal dit? Jeg skjønner at bloggerne er spredt rundt i landet, men hvorfor velge akkurat Tromsø? Langt og dyrt for de fleste.. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 17. oktober 2019 #8943 Del Skrevet 17. oktober 2019 Har noen sett «nettet koke» over vennskapet mellom AB og henne hun har podcast sammen med? Jeg vil gjerne se dette, så jeg lurer helt seriøst på hvor denne kokingen har foregått eller foregår. Det står i instastoryen til en av dem, husker ikke hvem, så det er sikkert sant at det koker. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 17. oktober 2019 #8944 Del Skrevet 17. oktober 2019 På 16.10.2019 den 11.44, FruJohansen skrev: Hva skal de i Tromsø, bortsett fra å gå på rød løper? Er det lagt opp til foredrag, eller workshops? Skal de på nordlys -eller hvalsafari? Jeg reiser til Tromsø sørfra flere ganger i året. Det er grisedyrt å fly nordover for dem som ikke bor ved flyplass med direkterute. Mtp at flere av kursdeltagerne har lav inntekt, håper jeg virkelig det blir verdt pengene de bruker, rent -eh - faglig. Fint med en sosial tur, men et sosialt arrangement kunne jo vært avviklet både billigere og mer praktisk enn dette. Mette Ask har lagt ut programmet for helga på bloggen sin nå. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 17. oktober 2019 #8945 Del Skrevet 17. oktober 2019 22 minutter siden, Zenhouse skrev: Mette Ask har lagt ut programmet for helga på bloggen sin nå. 16.00 -16.30 Middag 3 retters middag med vinmeny, eller annen drikke til. Skal de spise 3-retters middag med vinmeny på 30 minutter? Hun skriver at de er 30 stk, så kelnerne rekker vel knapt å skjenke vin på den tiden. Og jeg ser ingen ting om rød løper....? https://metteask.blogg.no/abip-program-og-pakkeliste.html#kommentarer @Pust dette er det første jeg hører om det, så jeg lurer veldig på hvor det koker. I hodet til venninnene kanskje? 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Centimeteren Skrevet 17. oktober 2019 #8946 Del Skrevet 17. oktober 2019 1 hour ago, Felis said: Og jeg ser ingen ting om rød løper....? Wenche Larsen har skrevet om rød løper flere ganger. F.eks her:https://www.wenchelarsen.no/2019/09/jeg-vil-se-knallbra-ut-pa-rod-loper-fest/ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 17. oktober 2019 #8947 Del Skrevet 17. oktober 2019 1 minutt siden, Centimeteren skrev: Wenche Larsen har skrevet om rød løper flere ganger. F.eks her:https://www.wenchelarsen.no/2019/09/jeg-vil-se-knallbra-ut-pa-rod-loper-fest/ ALLE har skrevet om rød løper! Det er derfor jeg synes det er rart at det ikke er nevnt i programmet. Som jeg lenket til 😊 Når skal de gå på denne røde løperen? På veg inn til ekspressmiddagen?På hotellet? På Prelaten Kro og Scene, som i følge programmet er et nytt utested, men som faktisk har vært der i 40 år? Eller kanskje det er rødt teppe i bussen de skal ta tilbake til Tromsø? Det er mulig de skal gå på rød løper, men århundrets dårligste program har ikke fått det med seg... 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nobile Skrevet 17. oktober 2019 #8948 Del Skrevet 17. oktober 2019 Hadde dette opplegget vært godt forberedt og planlagt hadde de klart å booke alle inn på et hotell. synes tidsplanen som Mette ask har lagt ut ser helt helt håpløs ut. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 17. oktober 2019 #8949 Del Skrevet 17. oktober 2019 14 minutter siden, Nobile skrev: Hadde dette opplegget vært godt forberedt og planlagt hadde de klart å booke alle inn på et hotell. synes tidsplanen som Mette ask har lagt ut ser helt helt håpløs ut. Veldig klønete at ikke alle er på samme hotell men fem forskjellige. Håper at AB har såpass omtenksomhet at hun kontakter noen i lokalavisa eller leier noen som tar bilder. Slik at de føler seg litt som influencere akkurat denne dagen de ser så frem til. Bildene kan om ikke annet publiseres på kanalene hennes. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 17. oktober 2019 #8950 Del Skrevet 17. oktober 2019 Sjukt merkelig program. Workshop på 1 time? Middag kl 16? Klokken 18 tilbake til hotellet. Så fri... Skikkelig kult... NOT. Lunsj med drikke på 30 minutter…. KAN jo ikke stemme?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Walterwhite Skrevet 17. oktober 2019 #8951 Del Skrevet 17. oktober 2019 De får like lang tid på treretters med vin som folk har i lunsjpausen sin? 😂😂 Herlighet 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monkey12 Skrevet 17. oktober 2019 #8952 Del Skrevet 17. oktober 2019 Min mormor legger ut rød løper ( les rødt teppe) 1.juledag, med fakler og div.. kanskje jeg skal begynne føle meg som en blogger da?👩💻 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gisse Skrevet 17. oktober 2019 #8953 Del Skrevet 17. oktober 2019 16 minutter siden, Rørleggerfrue skrev: De får like lang tid på treretters med vin som folk har i lunsjpausen sin? 😂😂 Herlighet Jeg tolker det som at maten ble servert fra 16/16:30 og at de returnerer tilbake klokka 18? Høres mer logisk ut 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Walterwhite Skrevet 17. oktober 2019 #8954 Del Skrevet 17. oktober 2019 1 minutt siden, Gisse skrev: Jeg tolker det som at maten ble servert fra 16/16:30 og at de returnerer tilbake klokka 18? Høres mer logisk ut Alle andre tidene er satt til at det fra klokka til klokka, så rart hvis det plutselig er annerledes.. Det er selvfølgelig det mest logisk det du sier, men AB er ikke fryktelig logisk 😂 håper for deltakernes skyld at du har rett såklart! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 17. oktober 2019 #8955 Del Skrevet 17. oktober 2019 ER det ABD som arrangerer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 17. oktober 2019 #8956 Del Skrevet 17. oktober 2019 16 minutter siden, Gisse skrev: Jeg tolker det som at maten ble servert fra 16/16:30 og at de returnerer tilbake klokka 18? Høres mer logisk ut Det er første gang jeg ser et program som er åpent for tolking 😂 Men man trenger vel litt fantasi når det er punkter på programmet som: "Her blir det opplevelse" og "Her blir det fart og spenning". Kanskje det er Mette sin tolkning? At selve programmet henger på greip? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Cessa74 Skrevet 17. oktober 2019 Populært innlegg #8957 Del Skrevet 17. oktober 2019 (endret) Jeg har diskutert litt med en bekjent som selv er blogger -og vi har tenkt litt det samme ang dette ABIP kurset: 1) Hvis det er 30 deltagere som skal møtes i Tromsø -så må man jo også regne med at det i tillegg er noen deltagere som av forskjellige grunner ikke er med denne helgen (økonomi, jobb, andre avtaler, mangler barnevakt osv osv). La oss si at vi er veldig forsiktig her og sier at ca 10 stk ikke kunne bli med (og da underdriver jeg nok også). Det betyr; 40 deltagere på ABIP. 40X14500 = 580 000 (!!!!). Da er det jo ikke rart at AB kan skryte av millionlønn.. Og det er en nettside hvor hvem som helst kan melde seg på kurset også. Men kan noen forklare meg; hvis 50,60,70 deltagere går på dette kurset -hvordan i alle dager klerer de seriøst å tro at alle skal bli toppblogger og Norges nye store influencer? Litt som; hvis jeg meldte meg på et kurs for å bli den peneste i Akershus -jeg skulle få behandlinger etc -og plutselig var det 60 til på dette kurset -da ville jeg følt meg lurt og svindlet.., sant? Og videre: AB promoterer på ingen måte hverken kurset, hvem som er deltagere, eventet i Tromsø osv . Hvis hun faktisk var så sikker på resultatet av kurset sitt- så burde jo ikke alt dette vært hemmelig og dysset ned. Men vi skjønner jo alle hvorfor; fordi ingen av deltagerene kommer til å bli toppblogger/influencer -det er jo ingen som har lykkes så langt og resultatet uteblir for SAMTLIGE deltagere. Mange av de er jo også totalt ukjente. - Det er vel kun kokkejævel som har markert seg hittils i 2019 som ny toppblogger, og han er jo definitivt ikke en ABIP deltager. -S Dette begynner jo å bli ganske pinlig. Og jeg lurer virkelig på hva alle de som har betalt AB så mye penger tenker nå. Og at flere (hvem som helst uansett utgangspunkt og kvalitet) kan melde seg på. Eneste kriterie fra AB; At du kan betale. Hele opplegget er bare så sleipt at jeg nesten synes forbrukerrådet burde kobles på. Vil påstå dette kurset kanskje driver litt vel langt i lovnader som ender i ingenting.. Innlegget er ryddet for injurier. Endret 19. oktober 2019 av Måne Rampelyset 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 18. oktober 2019 Populært innlegg #8958 Del Skrevet 18. oktober 2019 (endret) @Cessa74👏 Slik jeg har forstått det er det flere som drifter kurset til Anne Brith, og disse må jo betales. I tillegg kommer arbeidsavgift, skatt osv, så rik blir hun ikke, selv om jeg leste et sted at det er 50 deltakere. De første deltakerne betalte bare 8500, så inntekten blir enda mindre. Spørsmålet er om Anne Brith har sett for seg hvor mye jobb det blir å følge opp disse. Det er sikkert gøy å signere kontrakt og få 14500 inn på konto, men så skal hun ringe 50 stk jevnlig et helt år. Hun bør vel ringe dem minst en gang i måneden, til den summen? Jeg hadde blitt utslitt av tanken! Poenget er vel at hun skal komme med individuelle råd og inspirasjon, så det krever at hun leser hva disse 50 influencerne publiserer også! Jeg skjønner godt at hun er tom og sliten som må lese så mange elendige blogger hver måned. I tillegg kommer events, workshops, lunsjer og gud vet hva. Så sant hun gjør jobben slik slik hun har lovet dem, altså grundig, så kommer ikke de pengene lett! Kan man foresten drive peptalk samtidig som man tar spraytan, fikser negler og spleiser på hår? Hvis ikke, når finner hun tid til dette? Hun sier også at hun forbereder podcasten flere ganger i uken (hvem skulle trodd 😂) og der har de EN sponsor. Så pengene renner ikke inn der heller. Forøvrig ser det ut som om Anne Brith faktisk møter opp i Tromsø. Mellom en haug med snap'er av sovende barn (hva er galt med dama????), så er det selfie fra Gardermoen. Flott at hun møter opp, men jævlig dårlig gjort å ikke reklamere for dette eventet som deltakerne har gledet seg til i ukesvis og betalt mye for. Hun er den eneste som har følgere, så jeg blir trist på deltakernes vegne, når hun ikke gjør det minste forsøk på å promotere dem! Endret 18. oktober 2019 av Felis 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 18. oktober 2019 #8959 Del Skrevet 18. oktober 2019 Jeg lurer på hva deltakerene på ABIP har betalt for helgen i Tromsø. Ut fra programmet Mette Ask la ut på bloggen sin så ser det ut til å være minimalt med faglig innhold. Fra fredag til søndag skal det være en to-timers workshop fredag kveld, tre timer med foredrag lørdag formiddag og et par timer med "program" og avslutning søndag. Altså maks sju timer totalt. Resten av opplegget er måltider og aktiviteter. Generelt sett synes jeg opplegget virker lite proft, programmet er rotete. Det er f.eks. merkelig å spise tre-retters middag klokka 16. Det hadde vært mer naturlig å legge inn en snack i løpet av ettermiddagen og ha middag på kvelden, f.eks. kl. 19. At de ikke har klart å få plass til alle deltakerene på samme hotell tyder også ikke på at dette er langtidsplanlagt akkurat. 5 timer siden, Felis skrev: Flott at hun møter opp, men jævlig dårlig gjort å ikke reklamere for dette eventet som deltakerne har gledet seg til i ukesvis og betalt mye for. Hun er den eneste som har følgere, så jeg blir trist på deltakernes vegne, når hun ikke gjør det minste forsøk på å promotere dem! ABs mantra er jo at man om man jobber hardt nok og virkelig vil oppnå målene sine, da får man det til. Så hun gir nok ikke deltakerene noe gratis, de må jobbe for egen suksess selv tipper jeg. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chrisssi Skrevet 18. oktober 2019 #8960 Del Skrevet 18. oktober 2019 Programmet er vel satt opp ut i fra hvem de har klart å fiske spons hos, da er det ikke rart det blir uproft. For en stund siden mener jeg AB sendte ut spørsmål om spons til hår, negler og makeup også, gudene vet om noen gidder. Divaen sjøl soler seg nok i glansen. Men håper de håpefulle Influencerne får valuta for pengene! 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg