Kollontaj Skrevet 19. august 2019 #8521 Skrevet 19. august 2019 Hun er forfatter med Oxford degree i engelsk, så folk må ikke si noe om rettskrivinga hennes. 🤣 42
Minipilla Skrevet 19. august 2019 #8522 Skrevet 19. august 2019 Seriøst? MÅ man spise og smatte så sinnsykt mens man snapper? Hadde til en forandring på lyden og mannen her holdt på å bli hysterisk. 37
Nor Skrevet 19. august 2019 #8523 Skrevet 19. august 2019 20 minutter siden, Minipilla skrev: Seriøst? MÅ man spise og smatte så sinnsykt mens man snapper? Hadde til en forandring på lyden og mannen her holdt på å bli hysterisk. Nyte du se på snappen 😳
LilleSnupp Skrevet 19. august 2019 #8524 Skrevet 19. august 2019 1 time siden, Kollontaj skrev: Hun er forfatter med Oxford degree i engelsk, så folk må ikke si noe om rettskrivinga hennes. 🤣 Hun kan umulig ha vært seriøs når hun hevdet det???!!! 28
enkefru Skrevet 19. august 2019 #8525 Skrevet 19. august 2019 Kurs for å ta "oxford degree" i engelsk var "greia" på 80- og tildels 90-tallet (om jeg ikke husker helt feil), mange holdt kurs i dette og det var noe "alle" tok, virkelig ingen big deal. 32
Populært innlegg Vipser Skrevet 19. august 2019 Populært innlegg #8526 Skrevet 19. august 2019 8 minutter siden, Fjugur skrev: Kurs for å ta "oxford degree" i engelsk var "greia" på 80- og tildels 90-tallet (om jeg ikke husker helt feil), mange holdt kurs i dette og det var noe "alle" tok, virkelig ingen big deal. Er det i samme gata som "datakortet"? Er fortsatt mange som flasher dette på intervju hos oss, akkurat som om det du lærte om "data" for 20 år siden har noe som helst relevans nå. 51
enkefru Skrevet 19. august 2019 #8527 Skrevet 19. august 2019 Akkurat nå, Vipser skrev: Er det i samme gata som "datakortet"? Er fortsatt mange som flasher dette på intervju hos oss, akkurat som om det du lærte om "data" for 20 år siden har noe som helst relevans nå. Haha.... ja! og det har jeg faktisk 😅 24
Måne Rampelyset Skrevet 19. august 2019 #8528 Skrevet 19. august 2019 Tråden er ryddet for krenkende innhold. Måne, admin.
Kattetigeren Skrevet 19. august 2019 #8529 Skrevet 19. august 2019 6 timer siden, Fjugur skrev: Kurs for å ta "oxford degree" i engelsk var "greia" på 80- og tildels 90-tallet (om jeg ikke husker helt feil), mange holdt kurs i dette og det var noe "alle" tok, virkelig ingen big deal. Det var like "hippt" som datakortet den gang! Og det er lenge siden det! 19
Marleah Skrevet 20. august 2019 #8530 Skrevet 20. august 2019 12 timer siden, Fjugur skrev: Kurs for å ta "oxford degree" i engelsk var "greia" på 80- og tildels 90-tallet (om jeg ikke husker helt feil), mange holdt kurs i dette og det var noe "alle" tok, virkelig ingen big deal. I tillegg er har vi den blå ordboka som videregående bruker/ brukte: Oxford dictionary😜 Hun har sikkert lest den, derav Oxford degree👍 27
Populært innlegg Isild Skrevet 20. august 2019 Populært innlegg #8531 Skrevet 20. august 2019 Har kommet frem til at jeg ikke kommer til å følge mer med på influencer AB hverken her eller andre steder. Jeg opplever at snappingen (som vel er den eneste kanalen hun har nå) er ren "markedsføring" av datterens trening, og det gjør meg bare trist egentlig. Når dette blir blandet med reklame, filter, selvskryt, "tigging" etter spons og "hugg" til kritikere (og også ex skjønte jeg, uten at jeg selv har sett det) - så blir det bare "ei smørje" (min mening) Filter, skyt, oppfordring til spons osv er "teit, men greit". Dette med eksponeringen av en person som for kun kort tid siden mottok trusler derimot - det orker jeg ikke. Enten så løy hun oss rett opp i trynet, eller så må det kunne kalles uansvarlig. At media aldri følger opp noe, har også bare blitt tragikomisk. Hun har ikke tenkt til å endre på noe, dette er "konseptet"- og det er sikkert inspirerende for noen. Jeg respekterer det. Jeg velger da å gjøre som influencere pleier å oppfordre oss til: "La være å les bloggen hvis du ikke liker den da vel!!!" De har helt rett. Jeg kan la være. Det er ting hun har gjort og gjør som jeg reagerer på, men vi får ikke gjort noe med det. Jeg gir media deler av skylden. Gråtende og engstelig mor selger sikkert bedre og er mindre "ubehagelig", enn å konfrontere henne med at hun gjør stikk motsatt av hva hun sier. Media i sin hule hånd der altså. Ønsker henne lykke til med alt. 61
Felis Skrevet 20. august 2019 #8532 Skrevet 20. august 2019 (endret) . Endret 20. august 2019 av Felis 1
Grennellik Skrevet 20. august 2019 #8533 Skrevet 20. august 2019 (endret) Oxford test i engelsk er noe alle kan melde seg opp til! Hvis man skal gå på skole eller jobbe i et engelskspråklig land krever de at hun har denne testen (eller en annen standardisert engelsk test). Har ingenting med det prestisjefulle universitet å gjøre, er kun en språktest og muligens tilhørende kurs. Endret 20. august 2019 av Grennellik 40
Grennellik Skrevet 20. august 2019 #8534 Skrevet 20. august 2019 19 minutter siden, Isild skrev: Har kommet frem til at jeg ikke kommer til å følge mer med på influencer AB hverken her eller andre steder. Jeg opplever at snappingen (som vel er den eneste kanalen hun har nå) er ren "markedsføring" av datterens trening, og det gjør meg bare trist egentlig. Når dette blir blandet med reklame, filter, selvskryt, "tigging" etter spons og "hugg" til kritikere (og også ex skjønte jeg, uten at jeg selv har sett det) - så blir det bare "ei smørje" (min mening) Filter, skyt, oppfordring til spons osv er "teit, men greit". Dette med eksponeringen av en person som for kun kort tid siden mottok trusler derimot - det orker jeg ikke. Enten så løy hun oss rett opp i trynet, eller så må det kunne kalles uansvarlig. At media aldri følger opp noe, har også bare blitt tragikomisk. Hun har ikke tenkt til å endre på noe, dette er "konseptet"- og det er sikkert inspirerende for noen. Jeg respekterer det. Jeg velger da å gjøre som influencere pleier å oppfordre oss til: "La være å les bloggen hvis du ikke liker den da vel!!!" De har helt rett. Jeg kan la være. Det er ting hun har gjort og gjør som jeg reagerer på, men vi får ikke gjort noe med det. Jeg gir media deler av skylden. Gråtende og engstelig mor selger sikkert bedre og er mindre "ubehagelig", enn å konfrontere henne med at hun gjør stikk motsatt av hva hun sier. Media i sin hule hånd der altså. Ønsker henne lykke til med alt. Har du forsøkt å tipse media? 8
Felis Skrevet 20. august 2019 #8535 Skrevet 20. august 2019 17 timer siden, Kollontaj skrev: Hun er forfatter med Oxford degree i engelsk, så folk må ikke si noe om rettskrivinga hennes. 🤣 Er det derfor hun skriver "Macaroni and chees"? Ikke glem at hun har en utdannelse i økonomi også 😂 33
Isild Skrevet 20. august 2019 #8536 Skrevet 20. august 2019 10 minutter siden, Grennellik skrev: Har du forsøkt å tipse media? Nei, jeg selv har ikke gjort det. Men har inntrykk av at mange andre har. Helt merkelig at de ikke "tør" å lage oppfølgingssaker. 22
Felis Skrevet 20. august 2019 #8537 Skrevet 20. august 2019 11 minutter siden, Grennellik skrev: Har du forsøkt å tipse media? Mange aviser slukte historien om hatet, hetsen og ikke minst truslene, da boka hennes kom ut. Til og med NRK reklamerte for boka. Videre fikk forlaget mye spalteplass da søksmålet ble kjent, Elgurén bablet om kveling av ytringsfrihet og økonomiske motiver til saksøker. Media siterte han ordrett, under sensasjonelle overskrifter. Da pressemeldingen om at Anne Brith måtte beklage innholdet kom, var det kun VG som gadd å trykke denne. Da minnet jeg endel medier på at de hadde et ansvar for å få frem sannheten. Ingen responderte. Da de fulgte opp med at politimannen som hun skrev om, ble funnet skyldig i tjenestefeil, opplevde jeg noe mer respons. Ironisk nok var det Nettavisen og Dagbladet som responderte og modererte artiklene sine. Ellers tror jeg de fleste bloggere er fredet i media. Det er mest gladsaker som er interessant. 47
Isild Skrevet 20. august 2019 #8538 Skrevet 20. august 2019 3 minutter siden, Felis skrev: Mange aviser slukte historien om hatet, hetsen og ikke minst truslene, da boka hennes kom ut. Til og med NRK reklamerte for boka. Videre fikk forlaget mye spalteplass da søksmålet ble kjent, Elgurén bablet om kveling av ytringsfrihet og økonomiske motiver til saksøker. Media siterte han ordrett, under sensasjonelle overskrifter. Da pressemeldingen om at Anne Brith måtte beklage innholdet kom, var det kun VG som gadd å trykke denne. Da minnet jeg endel medier på at de hadde et ansvar for å få frem sannheten. Ingen responderte. Da de fulgte opp med at politimannen som hun skrev om, ble funnet skyldig i tjenestefeil, opplevde jeg noe mer respons. Ironisk nok var det Nettavisen og Dagbladet som responderte og modererte artiklene sine. Ellers tror jeg de fleste bloggere er fredet i media. Det er mest gladsaker som er interessant. Nettopp! Der oppsummerte du "mediaproblemet" på en oversiktlig måte! 23
Felis Skrevet 20. august 2019 #8539 Skrevet 20. august 2019 43 minutter siden, Isild skrev: Nettopp! Der oppsummerte du "mediaproblemet" på en oversiktlig måte! Jeg tror mange journalister har malt seg inn i et hjørne her. De pøser på med solskinnshistorier og mer seriøse artikler som stiller influensene i et godt lys. Som når flere, inkludert Anne Brith, skulle skjerme barna. De fremstiller disse menneskene som både glamorøse og samfunnsbevisste, og det genererer klikk. Jeg tror de finner det vanskelig å snu, uten at det ser ut som om de plutselig går til angrep. Litt dumme må de også føle seg, når historiene de er servert, viser seg å være løgn. Og hvis journalistene plutselig skulle få et anfall av samvittighet og skriver kritisk, er faren stor for at kilden forsvinner og solskinnshistoriene går til en annen avis. Når man er i skvis mellom sannheten og klikk, vinner klikk. Det er pengene som bestemmer. Jeg har ingen problemer med å se problemene til tabloide aviser (selv om jeg blir fryktelig irritert), men at statskanalen går fem på, blir jeg fryktelig skuffet over. At lisenspengene mine går til å promotere en bok full av løgn, servert av en forfatter som har spredd hets og hat i årevis, er tungt og svelge. 36
Isild Skrevet 20. august 2019 #8540 Skrevet 20. august 2019 12 minutter siden, Felis skrev: Jeg tror mange journalister har malt seg inn i et hjørne her. De pøser på med solskinnshistorier og mer seriøse artikler som stiller influensene i et godt lys. Som når flere, inkludert Anne Brith, skulle skjerme barna. De fremstiller disse menneskene som både glamorøse og samfunnsbevisste, og det genererer klikk. Jeg tror de finner det vanskelig å snu, uten at det ser ut som om de plutselig går til angrep. Litt dumme må de også føle seg, når historiene de er servert, viser seg å være løgn. Og hvis journalistene plutselig skulle få et anfall av samvittighet og skriver kritisk, er faren stor for at kilden forsvinner og solskinnshistoriene går til en annen avis. Når man er i skvis mellom sannheten og klikk, vinner klikk. Det er pengene som bestemmer. Jeg har ingen problemer med å se problemene til tabloide aviser (selv om jeg blir fryktelig irritert), men at statskanalen går fem på, blir jeg fryktelig skuffet over. At lisenspengene mine går til å promotere en bok full av løgn, servert av en forfatter som har spredd hets og hat i årevis, er tungt og svelge. Jeg fulgte med ganske tett da boken kom ut, mye (mest) for å observere hvordan media taklet og tolket det hele. Det var dypt skuffende for meg også da selveste NRK satt frem mikrofonstativet og siterte ordrett. Slett journalistikk, de bidrar til sminkede sannheter og feil og mangelfull informasjon. Man kan sikkert si at influencer-nyheter "bare" er tabloid drama og at de ikke ville gjøre en så bevisst ensidig dekning av "viktigere" saker. Men det vet vi faktisk ikke. Jeg stoler ikke på de lenger. 30
Fremhevede innlegg