Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Oppland skrev:

Jeg er helt enig i deg, men så trenger hun sikkert penger til huskjøpet og da veier nok det mer dessverre.

Og penger til nytt kjøkken, basseng og ny dobbelseng...

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Felis skrev:

Jeg kjenner meg lite igjen i rosabloggerne. De er virkelighetsfjerne, vanlige liv har ikke rom for så mye egenpleie, bobler med venninner eller massevis av drømmer som tar store deler av tiden. De fleste av oss ville ikke taklet det høye konfliktnivået som Anne Brith genererer, og vi ville ikke sovet godt om natten med så mye eksponering. Jeg blir ikke inspirert av hva de gjør, og heller ikke misunnelig.

Anne Brith er kanskje den bloggeren som har forsøkt flest innfallsvinkler for å treffe publikum? Hun har vært bakeblogger, mammablogger, fattig alenemor, businesqskvinne, rikmannsfrue og sikkert en hel masse andre roller. Problemet er at hun ikke er konsekvent. Hun kan ikke trekke fattig alenemor-kortet samtidig som hun sprader rundt på Ostøen i Gant-klær og digre solbriller. Hun kan ikke påberope seg 1000 kroner uka budsjett, samtidig som hun bedriver en kostbar ytre oppussing. Hun spør ungene om de vil ha nye hodetelefoner, eller hus, deretter spanderer hun gaver i dyre dommer på kjæresten. Hun kan ikke være Mor Godjerta, samtidig som hun henger ut gud og hvermann på bloggen. Hun kan ikke være vellykket businesqskvinne, samtidig som hun beskriver sin egen økonomiske elendighet i en bok. Og bloggen, ble den lagt ned pga trusler? På grunn av hat? På grunn av kroppskritikk? Eller på grunn av sviktende annonseinntekter? Bestem deg, Anne Brith, du kommer ikke unna med hundre forskjellige versjoner! Publikum vil ha noe ekte. Vi er sultefores på det, faktisk.

Fantastisk oppsummert 👍

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Oline12 skrev:

Du gråter fordi der har kommet trusler mot ditt barn. Du promoterer på åpen snap hennes åpne kontoer på some. Nå "promoterer" du at du har kjøpt deg hus. Det er kjempelett for alle å finne ut hvilket hus du skal bo i. Ergo, alle vet nå din adresse. Hvis jeg hadde vært litt kjent som AB, spesielt hvis jeg hadde fått trusler mot min familie, ville jeg forsøkt alt for å holde min adresse hemmelig. 

Vær sjeleglad for at du ikke er som AB , hele hennes liv er et mislykket luftslott !

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt ser annerledes ut ovenfra- ref. snap.

Husk forskjellen på hva du som ser ovenfra og ned ser, og hva de som står nede ser når de ser opp. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2019 den 22.44, Lkk skrev:

Vær sjeleglad for at du ikke er som AB , hele hennes liv er et mislykket luftslott !

Det synes kanskje. du, men ikke hun selv. Unner henne oppturen etter alle nedturene hun har hatt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2019 den 11.29, Sh999 skrev:

Er det bare meg som reagere på at AB skriver på snap, om en Wenche som ikke har et typisk influencer utseende men som AB skal løfte frem og hun er sikker på at hun skal bli modell? Vet AB egentlig hva en influencer er?? Det har da ingenting med utseende å gjøre..

Jeg reagerte på det jeg også, og, jeg sier ikke at Wenche Larsen ikke kan bli modell, eller at hun ikke kan bli influencer selv om hun ikke har et sånt "typisk influencer-utseende" (hvis man først skullle bruke en slik definisjon). Men jeg tenker at det er et merkelig fokus å ha fra mentorens side, spesielt når man jobber med influencere i den aldersgruppen, som henvender seg til en eldre aldersgruppe enn f.eks. Sophie Elise.

For, hvis man først er en mer "voksen" influencer, gir det i mine øyne mening å både selv innse, og forsøke formidle til følgerene sine, at å være yngst, hottest, penest, slankest etc, aldri vil være det viktigste kvinner (eller menn) har å tilby verden. Og det har man gjerne oppdaget innen man blir såpass voksen som mange deltagere i ABIP er. Om de har noe å tilby, er det nettopp det, noe annet enn å selge sitt eget utseende (og med det, selge andre komplekser for at de ikke ser ut som dem, og produkter for å fikse på det).

Om noe virker det som om bloggeren Anne Brith sier kan bli modell, har et helt annet, og sunnere, fokus på seg selv og hvilke egenskaper hun har, som verden kan dra nytte av, enn mentoren. Jeg ser at WL har skrevet at Anne Brith har gjort henne mer komfortabel foran kamera, så disse kommentarene har vel forsåvidt gjort nytte, men jeg synes altså det er trist om voksne damer ikke er komfortable foran kamera med mindre vi tror at vi er pene nok til å bli modeller.

Endret av Hot mess
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmy_H

WL har mange bilder på IG som ikke er kreditert, betyr det at hun har tatt disse bildene selv eller at mentor ABD ikke har lært sine toppblogger/influencere hvordan merke slike ting riktig? De har jo tross alt en mentor som selv har vært   Opptatt av at andre ikke skal glemme å kreditere henne https://www.dagbladet.no/kultur/bloggerne-anne-brith-har-tjent-240-000-kroner-pa-dette-bildet/69768758

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Emmy_H skrev:

WL har mange bilder på IG som ikke er kreditert, betyr det at hun har tatt disse bildene selv eller at mentor ABD ikke har lært sine toppblogger/influencere hvordan merke slike ting riktig? De har jo tross alt en mentor som selv har vært   Opptatt av at andre ikke skal glemme å kreditere henne https://www.dagbladet.no/kultur/bloggerne-anne-brith-har-tjent-240-000-kroner-pa-dette-bildet/69768758

Her blir hun spurt om fotograf https://www.instagram.com/p/B0dhmOonpoz/?igshid=1o42g7c2an6l0 og svarer at det er såkalt free picture 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emmy_H skrev:

Lurer på hva som skjedde med illustrasjonen til Megan Hesspå hjemmesiden til Franskemakroner AS? Den forsvant på magisk vis idet Asti skrev om det: https://influencere.wordpress.com/2019/06/21/anne-brith-brudd-pa-opphavsretten/ 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emmy_H
33 minutter siden, Felis skrev:

Lurer på hva som skjedde med illustrasjonen til Megan Hesspå hjemmesiden til Franskemakroner AS? Den forsvant på magisk vis idet Asti skrev om det: https://influencere.wordpress.com/2019/06/21/anne-brith-brudd-pa-opphavsretten/ 

Det var vel en «forglemmelse». Det er vel ikke noe aktivitet på den kontoen heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke helt hvorfor det er viktig å finne ut akkurat hvilket hus hun har kjøpt? Ingenting er vel bedre enn at den informasjonen forblir privat, mtp at det er flere enn AB som skal bo der. 

(Jeg er klar over at hvem som helst kan gå inn på eiendomsoverdragelser og sjekke så snart det er lagt ut, men jeg mener likevel det er både uinteressant og unødvendig å spre den informasjonen her.)

Endret av Malum
Lagt til det som står i parentes
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Malum skrev:

Jeg forstår ikke helt hvorfor det er viktig å finne ut akkurat hvilket hus hun har kjøpt? Ingenting er vel bedre enn at den informasjonen forblir privat, mtp at det er flere enn AB som skal bo der. 

(Jeg er klar over at hvem som helst kan gå inn på eiendomsoverdragelser og sjekke så snart det er lagt ut, men jeg mener likevel det er både uinteressant og unødvendig å spre den informasjonen her.)

Enig! 

En av mine måter å ta avstand fra ekskponering av barn  i store influencerkanaler er å ikke følge de kanalene der barna er, og å ikke vise noen nysgjerrighet rundt hvor hun har kjøpt osv. 

Flott at det ble hus, men jeg trenger ikke å vite hvor det er 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Ranunkelen skrev:

Kan noen sende meg link til luksusvillaen hun endelig har kjøpt seg? 

Luksusvilla er vel det stikk motsatte av sannheten, liten enebolig som er ok vedlikeholdt. Men sårt trenger en del arbeid utvendig er vel mer korrekt omtale.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...