Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, nirvania skrev:

Greit å skryte litt men dette blir bare kvalmt og flaut altså... ref. snap

Det uthevede har vel egentlig vært en gjenganger i det siste.

Enig i det som er nevnt nå nylig i tråden; House tour blir for privat, men å utlevere barna i større og større grad (til tross for at de har opplevd «trusler»), nei se dét er innafor.

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da så. Det var nytt for meg . Men skjønner det er mye jeg ikle har fått med meg. Men var ikke vondt  ment! 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen abd-fan, men syns ærlig talt hun ser bra ut på bildet i avisa. Ingen grunn til å bruke så mye filter, etter min mening!

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele denne tråden; men får dårlig magefølelse av at et menneske plukkes fra hverandre og debatteres på denne måten. For hun er jo bare et menneske oppe i det hele, selv om man kan være uenig i valg, behov for å eksponere seg selv og sin familie osv. Man vet jo ikke årsakene til eksponeringsbehovet og filterløsheten, uten at jeg skal starte noen analyse selv. Men at det er et enormt psykisk press i å være en person som det menes så mye negativt om, bør det ikke være tvil om. 

Jeg sjekket ut bloggen, fant ut at den ikke falt i min smak og tok så et aktivt valg om og ikke klikke meg inn på bloggen hennes og gi henne enda er lesertall med påfølgende sponsorinntekt og dermed press til å legge ut enda mer av seg selv og sine greier - som også skader uskyldige parter; ungene hennes. Ser hun kommer opp som forslag på offentlige snap-stories, men velger og ikke klikke meg inn og gi henne en ekstra seer. Da slipper hun å ha en «følger» som blir litt flau av å lese. Forholder meg rett og slett ikke til henne. Hadde flere gjort det samme så hadde alt dødd ut av seg selv (kanskje? Er jo i grunn mange middelmådige bloggere som holder på i år omtrent uten lesere også)

Ser jo hun har vært høyt oppe på lister over toppbloggere og forstår hun har tjent endel på det. Tenker at det kanskje må være noe bra hun skriver og da, populariteten tatt i betraktning. Og noen må jo like henne, for at det kunne få bli sånn? Og det er jo helt greit. Men hun, og mange med henne, er ikke my cup of tea. Så leser jeg heller de som jeg liker og som gir meg noe:) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Ripse skrev:

Har ikke lest hele denne tråden;

Gjør det! 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Ripse skrev:

Har ikke lest hele denne tråden; men får dårlig magefølelse av at et menneske plukkes fra hverandre og debatteres på denne måten. For hun er jo bare et menneske oppe i det hele, selv om man kan være uenig i valg, behov for å eksponere seg selv og sin familie osv. Man vet jo ikke årsakene til eksponeringsbehovet og filterløsheten, uten at jeg skal starte noen analyse selv. Men at det er et enormt psykisk press i å være en person som det menes så mye negativt om, bør det ikke være tvil om. 

Jeg sjekket ut bloggen, fant ut at den ikke falt i min smak og tok så et aktivt valg om og ikke klikke meg inn på bloggen hennes og gi henne enda er lesertall med påfølgende sponsorinntekt og dermed press til å legge ut enda mer av seg selv og sine greier - som også skader uskyldige parter; ungene hennes. Ser hun kommer opp som forslag på offentlige snap-stories, men velger og ikke klikke meg inn og gi henne en ekstra seer. Da slipper hun å ha en «følger» som blir litt flau av å lese. Forholder meg rett og slett ikke til henne. Hadde flere gjort det samme så hadde alt dødd ut av seg selv (kanskje? Er jo i grunn mange middelmådige bloggere som holder på i år omtrent uten lesere også)

Ser jo hun har vært høyt oppe på lister over toppbloggere og forstår hun har tjent endel på det. Tenker at det kanskje må være noe bra hun skriver og da, populariteten tatt i betraktning. Og noen må jo like henne, for at det kunne få bli sånn? Og det er jo helt greit. Men hun, og mange med henne, er ikke my cup of tea. Så leser jeg heller de som jeg liker og som gir meg noe:) 

Nå må jeg bli forklart, jeg henger nok ikke helt med. Hvilken blogg? Hvilken liste over toppbloggere? Har hun begynt å blogge igjen?

PS Uansett bakenforliggende årsak til eksponering, legitimerer det ikke eksponeringen i seg selv. 

Endret av Pust
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Isild skrev:

Hver gang noen kommenterer utseendet så føler jeg at det er en "snubletråd" for å se om noen "hiver seg på" og blir ufine (og regler brytes) 

Flere ting å være kritisk til når det gjelder AB`s "influencing", utseendet er ikke en av de tingene. 

👍

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Pust skrev:

Nå må jeg bli forklart, jeg henger nok ikke helt med. Hvilken blogg? Hvilken liste over toppbloggere? Har hun begynt å blogge igjen?

PS Uansett bakenforliggende årsak til eksponering, legitimerer det ikke eksponeringen i seg selv. 

Bloggen hun hadde. Og hun lå langt oppe på lista den gang da. Nå har hun jo gitt seg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, hjelpe meg for et prestasjonsfokus der i gården! Altså, hun har all grunn til å være stolt. Men å skrive side opp og side ned i sosiale medier til tusenvis av følgere? Forventninger og glede over prestasjoner fra foreldre er én ting og kan skape et press (for noen), men når følgere vet alt om hva en driver med og oppnår, så kan en plutselig føle at forventningenspresset kommer fra folk man ikke kjenner. Og det er ikke bare-bare!

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Nor skrev:

Om en er imot eksponering av barna, bør en ikke legge ut link til huset da adresse er oppgitt 😊

Sant det..nysgjerrigheten tok overhånd.. var lett å finne det når hun delte bilde fra kjøkken og bad..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest CecilieX
8 timer siden, Ripse skrev:

Det er definitivt dilemma dette med å følge og gi klikk og man skal virkelig vurdere fra tilfelle til tilfelle hvorvidt saken er viktig nok til å nettopp å bidra til å holde vedkommende på topplister. I AnneBrith sitt tilfelle har det vært så mange graverende ting å påpeke at det ikke har vært mulig å tie det i hjel. Hennes blogging og forretningsdrift har vært så uetisk på så mange områder at det bare ikke kan passere. En ting er hvor mye hun har eksponert mindreårige, men hun har jo brukt bloggen til å henge ut folk som hun har hatt feider med. Og boka hennes er jo et kapittel for seg, hvor hun senere har måttet beklage deler av innholdet og innrømme grunnløse beskyldninger. Og så har du saken der Annebrith kontaktet arbeidsgiver til en bloggleser med grunnløse påstander om at vedkommende hadde snoket i informasjon i arbeidsgivers database. 

Så nei, slik type oppførsel kan man ikke bare lukke øynene for. 

Viser forøvrig til Asti sin blogg om influencere, så får du mer bakgrunnsinformasjon. 

https://influencere.wordpress.com/annebrith-no/

Tilføyelse: Viser også til denne tråden, der AnneBrith sin nye forretningsidé diskutetes. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, CecilieX skrev:

Det er definitivt dilemma dette med å følge og gi klikk og man skal virkelig vurdere fra tilfelle til tilfelle hvorvidt saken er viktig nok til å nettopp å bidra til å holde vedkommende på topplister. I AnneBrith sitt tilfelle har det vært så mange graverende ting å påpeke at det ikke har vært mulig å tie det i hjel. Hennes blogging og forretningsdrift har vært så uetisk på så mange områder at det bare ikke kan passere. En ting er hvor mye hun har eksponert mindreårige, men hun har jo brukt bloggen til å henge ut folk som hun har hatt feider med. Og boka hennes er jo et kapittel for seg, hvor hun senere har måttet beklage deler av innholdet og innrømme grunnløse beskyldninger. Og så har du saken der Annebrith kontaktet arbeidsgiver til en bloggleser med grunnløse påstander om at vedkommende hadde snoket i informasjon i arbeidsgivers database. 

Så nei, slik type oppførsel kan man ikke bare lukke øynene for. 

Viser forøvrig til Asti sin blogg om influencere, så får du mer bakgrunnsinformasjon. 

https://influencere.wordpress.com/annebrith-no/

Tilføyelse: Viser også til denne tråden, der AnneBrith sin nye forretningsidé diskutetes. 

Oi... Jeg var nok litt rask på avtrekkeren ift å mene noe om debatten rundt henne... 🙈

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Fiorella skrev:

Sant det..nysgjerrigheten tok overhånd.. var lett å finne det når hun delte bilde fra kjøkken og bad..

Link ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne Brith skriver igjen og igjen at hun fikk nei i flere banker, men da tydeligvis napp i siste bank. Tror hun de første bankene hatet på henne, eller at de oppriktig mente hun ikke kunne betjene lånene hun ville ha? Jeg fatter ikke at hun tør å ha et stort lån alene, med såpass ustabil og usikker inntekt, som en blogger langt nede på lista har. Å være personlig konkurs og påfølgende tvangssalg om det går til helvete (i tillegg til at hun sier hun har fått kausjon - selv om jeg håper "hjelpen" betyr forskudd på arv - som jo gjør at det ikke bare er Anne Brith som vil slite) er ikke like lett å avfeie som å kjøre tre AS konkurs. Og kommer neppe utenom Se & Hør , for å si det sånn. 

Jeg håper inderlig at Anne Brith har kontroll, en ny smell unner jeg henne ikke. Må huske at alt er luftslott til det er gjennomført. Man kan ikke leve på spons. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...