Isild Skrevet 27. juli 2019 #8162 Skrevet 27. juli 2019 18 minutter siden, Felis skrev: Men det er da ingen bragd å bli kalt for kjendis. Media har lagt terskelen veldig lavt. I tillegg ser det ut som om det ikke har vært innbringende økonomisk, og omdømmemessig har det vært total katastrofe. @Christiane_W treffer spikeren på hodet 👏 Jeg er helt enig i det, men jeg tror det er slik HUN ser på det selv. I og med at vi spør oss hva hun mener med "kommet dit jeg er i dag". Jeg tror det er "kjendisstatusen" sin hun selv mener. 21
Chrisssi Skrevet 27. juli 2019 #8163 Skrevet 27. juli 2019 1 time siden, Isild skrev: Hun mener sikkert kjendisstatusen sin. Media har alltid omtalt henne som "Bakebloggeren", "Toppbloggeren" og "Livsstilsbloggeren". Nå skriver de vel tidligere da men. Hun har jo fått mye spalteplass og vært med i disse TV-programmene osv. Hun spurte nylig på Snap om hun burde bli deltaker på Kjendis søker kjæreste. Så hun tror visst hun er veldig kjent. Tror neppe det er så mange som kjenner til dama, jeg husker henne bare fra bakeprogrammet hvor hun gjorde en utrolig dårlig figur 33
Christiane_W Skrevet 27. juli 2019 #8164 Skrevet 27. juli 2019 2 timer siden, Isild skrev: Hun mener sikkert kjendisstatusen sin. Media har alltid omtalt henne som "Bakebloggeren", "Toppbloggeren" og "Livsstilsbloggeren". Nå skriver de vel tidligere da men. Hun har jo fått mye spalteplass og vært med i disse TV-programmene osv. 2 timer siden, Felis skrev: Men det er da ingen bragd å bli kalt for kjendis. Media har lagt terskelen veldig lavt. I tillegg ser det ut som om det ikke har vært innbringende økonomisk, og omdømmemessig har det vært total katastrofe. @Christiane_W treffer spikeren på hodet 👏 2 timer siden, Isild skrev: Jeg er helt enig i det, men jeg tror det er slik HUN ser på det selv. I og med at vi spør oss hva hun mener med "kommet dit jeg er i dag". Jeg tror det er "kjendisstatusen" sin hun selv mener. 1 time siden, Chrisssi skrev: Hun spurte nylig på Snap om hun burde bli deltaker på Kjendis søker kjæreste. Så hun tror visst hun er veldig kjent. Tror neppe det er så mange som kjenner til dama, jeg husker henne bare fra bakeprogrammet hvor hun gjorde en utrolig dårlig figur Jeg er ikke uenig med @Isild i at det er kjendisstatusen sin hun mener. Generelt sett har jeg inntrykk av at hun har et særs grandiost syn på seg selv. Det virker som hun tror hun er større kjendis enn hun virkelig er, og at hun ser på seg selv som svært så vellykket og suksessfull, til tross for at regnskapstallene for firmaene hun er involvert i er blodrøde, den personlige økonomien er stram og omdømmet hennes er særs frynsete. 38
Stargaze Skrevet 27. juli 2019 #8165 Skrevet 27. juli 2019 Tror ikke så mange voksne kjenner til henne, men en del ungdom - tenåringene her i huset følger og vet hvem både hun og eldste er. De synes det er pinlig underholdende, og flaut, de synes synd på familien og er veldig glad for at ikke jeg holder på sånn i SoMe 41
Lkk Skrevet 27. juli 2019 #8166 Skrevet 27. juli 2019 5 timer siden, Chrisssi skrev: Hun spurte nylig på Snap om hun burde bli deltaker på Kjendis søker kjæreste. Så hun tror visst hun er veldig kjent. Tror neppe det er så mange som kjenner til dama, jeg husker henne bare fra bakeprogrammet hvor hun gjorde en utrolig dårlig figur For ikke å snakke om 4 stjernes middag hvor hun fikk møte virkelige kjendiser , dama var jo helt i ekstase , så det var stort for henne . 25
Lkk Skrevet 27. juli 2019 #8167 Skrevet 27. juli 2019 5 timer siden, Chrisssi skrev: Hun spurte nylig på Snap om hun burde bli deltaker på Kjendis søker kjæreste. Så hun tror visst hun er veldig kjent. Tror neppe det er så mange som kjenner til dama, jeg husker henne bare fra bakeprogrammet hvor hun gjorde en utrolig dårlig figur AB da , første bud for å være med i kjendis søker kjæreste , er vel at du er kjendis ?? 33
Populært innlegg Minipilla Skrevet 27. juli 2019 Populært innlegg #8168 Skrevet 27. juli 2019 (endret) Jeg tror hun misforstår dette med AS veldig. Det gir ingen - jeg gjentar INGEN status med «flere AS som hun elsker å skryte av. Det eneste et AS betyr er at du hadde tretti tusen da du opprettet det. Det sier verken noe om omsetning eller verdi. Og iallefall ikke en tøddel om status. Min mann og jeg har tre AS. Eneste grunnen til at det er tre stykker er at det ene er mitt og de to andre er hans og de dreier seg om helt forskjellige ting. I det ene AS finnes underavdelinger. Det er virkelig ikke vits å bruke masse penger på å opprette det ene AS etter det andre bare for å fremstå som suksessrik. Det er virkelig ikke der det ligger. Skulle ønske hun skjønte dette for hun driter seg bare ut. Endret 27. juli 2019 av Minipilla 74
Skrottefar Skrevet 27. juli 2019 #8169 Skrevet 27. juli 2019 1 time siden, Minipilla skrev: Jeg tror hun misforstår dette med AS veldig. Det gir ingen - jeg gjentar INGEN status med «flere AS som hun elsker å skryte av. Det eneste et AS betyr er at du hadde tretti tusen da du opprettet det. Det sier verken noe om omsetning eller verdi. Og iallefall ikke en tøddel om status. Min mann og jeg har tre AS. Eneste grunnen til at det er tre stykker er at det ene er mitt og de to andre er hans og de dreier seg om helt forskjellige ting. I det ene AS finnes underavdelinger. Det er virkelig ikke vits å bruke masse penger på å opprette det ene AS etter det andre bare for å fremstå som suksessrik. Det er virkelig ikke der det ligger. Skulle ønske hun skjønte dette for hun driter seg bare ut. Det er vel bare det at hun skjønner det ikke og derfor driter seg ut, reality-check er ikke for alle å forstå, og når bunnlinjene i disse AS'ene ikke tilsier likviditet, ja, da skjønner ikke jeg vitsen med å ha noen AS i det hele tatt.....ender vel opp med en ny runde med kemnere og dertilhørende skattesmell 40
Christiane_W Skrevet 28. juli 2019 #8170 Skrevet 28. juli 2019 14 timer siden, Minipilla skrev: Jeg tror hun misforstår dette med AS veldig. Det gir ingen - jeg gjentar INGEN status med «flere AS som hun elsker å skryte av. Det eneste et AS betyr er at du hadde tretti tusen da du opprettet det. Det sier verken noe om omsetning eller verdi. Og iallefall ikke en tøddel om status. Min mann og jeg har tre AS. Eneste grunnen til at det er tre stykker er at det ene er mitt og de to andre er hans og de dreier seg om helt forskjellige ting. I det ene AS finnes underavdelinger. Det er virkelig ikke vits å bruke masse penger på å opprette det ene AS etter det andre bare for å fremstå som suksessrik. Det er virkelig ikke der det ligger. Skulle ønske hun skjønte dette for hun driter seg bare ut. Dette! Det virker som AB synes det er det ultimate tegnet på suksess å opprette nok et AS på måten hun skryter av disse firmaene sine - og siden hun mener hun har behov for eget holdingselskap har hun tydeligvis intensjoner om at det skal bli en del av dem... 42
Populært innlegg Samen Skrevet 29. juli 2019 Populært innlegg #8171 Skrevet 29. juli 2019 På 27.7.2019 den 12.32, Christiane_W skrev: Jeg tenkte det samme. Kommet hvor??? Hun er 44 år gammel. Alenemor til 4. Har vært involvert i flere firmaer som har gått konkurs. Er per i dag involvert i flere firmaer som går heller dårlig. Flere prosjekter hun har lansert med brask og bram ligger i brakk, bl.a. Franskemakroner.no som skulle åpne 1. april og Blogghuset som ikke har lagt ut noe på Instagram på flere måneder. Rundt nyttår holdt hun på å gå personlig konkurs pga en skattegjeld på 660 K (ref. boken) og hun har i perioder hatt så lite penger at hun har slitt med å kjøpe mat (ref. boken), til tross for store tall på whiteboard tavla og lassevis med sponsede produkter. Det det har vært flere saker AB ikke har kommet godt ut av; da hun hang ut de som sjekket skattelisten på bloggen med fullt navn, da hun kontaktet arbeidsgiveren til Gry M. Engen og anklaget henne for å være et nettroll og nå sist måtte hun jo inngå forlik og beklage noe av innholdet i boka si. Hun har drømt om å kjøpe seg hus i årevis. Leserne har blitt presentert for flotte, store hus til tosifrede millionbeløp, men gang på gang har det bare rent ut i sanden og hun har flere ganger fått forlenget leiekontrakten på tre-roms leiligheten hun og familien har bodd i. Nå er huskjøp endelig en realitet. Et helt vanlig hus med grei standard til en langt lavere pris enn drømmehusene. Kjøpet ble mulig pga hjelp fra foreldrene hennes. Influencerprogrammet promoterte hun jo heftig i perioden før oppstart, og hun påstod jo at pågangen var stor. "Bare 1 plass igjen!" var en påstand som dukket opp flere ganger. Mens flere har fortalt de ble kontaktet av AB eller noen i teamet hennes som forsøkte å selge dem en plass på kurset. Det stemmer dårlig med at det kun er en eller få plasser igjen og folk står i kø for å delta. Etter at de kom i gang har det vært stille rundt det i hennes kanaler. Kan jo være at hun hadde sett for seg litt andre deltakere enn godt voksne damer som sliter med psykisk helse, fibromyalgi og diverse andre plager og blogger mest om hverdagen med sykdom og sånt? Strengt tatt har ingen av dem potensiale til å bli "store" bloggere/influencere og det kan det jo være at kursholderen som har lovet dem gull og grønne skoger innser selv og derfor går stille i dørene. Jeg skjønner fortsatt ikke hvor hun mener å ha kommet. Hva hun har fått til som er så ekstraordinært er for meg en gåte... Virker ikke som helt god reklame heller at flere stykker allerede har trekt seg ut fra kurset til AB.. Jeg har en venninne som er med, og hun har fått melding fra flere i samme gruppe som henne om at de har trekt seg pga at de ikke har fått det ble lovet når de betalte. Enkelte av disse har visst nok betalt svimlende summer for kurset også... Hun har som følger av dette også snakket med andre i samme kurs-gruppe som henne, og flere av dem skal visst nok trekke seg etter sommerferien. De sitter bare "på gjerdet" å ser an om AB gjennomfører noen av tingene hun har lovet, nå når hun snart ikke kan skylde på ferien lengre. Blir veldig spennende å følge med på hvordan dette går videre.. Om man går inn på profilen til den "influenserne" snap'en på instagram.. så kan man se flere av de som har trekt seg bort fra snap... vedder på at det er de og noen flere som har sluttet i programmet. Blir veldig spennende å se når alt kommer for en dag! 50
Nor Skrevet 29. juli 2019 #8172 Skrevet 29. juli 2019 På 26.7.2019 den 18.30, marthes skrev: Hun eksponerer mye mer nå, trist! Skjønner jo at journalister ikke kan skrive om alt «kg sier» men dette her er jo så åpenbart veldokumentert av x bloggeren selv! Klarer ikke å forstå at noen gjør sånt mot familien sin... Og her på denne tråden blir den nye boligen hennes eksponert opp til flere ganger....?!
Christiane_W Skrevet 29. juli 2019 #8173 Skrevet 29. juli 2019 (endret) Feil tråd Endret 29. juli 2019 av Christiane_W 1
foreveralone Skrevet 29. juli 2019 #8174 Skrevet 29. juli 2019 I følge mette ask skal de til Tromsø til høsten for kurs, hotell og rød løper. Vet ikke om ab også blir med? 4
Skrottefar Skrevet 29. juli 2019 #8175 Skrevet 29. juli 2019 2 minutter siden, foreveralone skrev: I følge mette ask skal de til Tromsø til høsten for kurs, hotell og rød løper. Vet ikke om ab også blir med? Rød løper? Nuvel, greit nok at det finnes ymse kjendiser som knapt nok er kjendiser og får lov til å trå på en rød løper, men disse wannabe-kjendisene er vel så langt unna en rød løper man kan komme 😎 28
Walterwhite Skrevet 29. juli 2019 #8176 Skrevet 29. juli 2019 4 minutter siden, Skrottefar skrev: Rød løper? Nuvel, greit nok at det finnes ymse kjendiser som knapt nok er kjendiser og får lov til å trå på en rød løper, men disse wannabe-kjendisene er vel så langt unna en rød løper man kan komme 😎 Joda, AB bare kjøper en slik 😊 28
Rev. Revenge Skrevet 29. juli 2019 #8177 Skrevet 29. juli 2019 Mistenker at ABD har misforstått dette med AS'er som hun stadig kjører i dass, og domener. Domener koster sånn cirka 450,- i året og er langt billigere enn å stifte AS'er med innskudd på minimum 30 000. 27
Emmelise Skrevet 29. juli 2019 #8178 Skrevet 29. juli 2019 8 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev: Mistenker at ABD har misforstått dette med AS'er som hun stadig kjører i dass, og domener. Domener koster sånn cirka 450,- i året og er langt billigere enn å stifte AS'er med innskudd på minimum 30 000. 125 kr i året betaler jeg. Om du faktureres så høyt for bare et domene så er du hos en dyr registrar 😛 6
Skrottefar Skrevet 29. juli 2019 #8179 Skrevet 29. juli 2019 12 minutter siden, Rørleggerfrue skrev: Joda, AB bare kjøper en slik 😊 Aha.....ja, selvfølgelig, alt kan kjøpes......rød løper til 149,- foran hotellet, eller herberge eller Bed & Breakfast, ja, inte vet jag hva slags budsjett dette kurset har på opphold og sånt, med mindre deltagerne må betale for dette også da......tja....hmmmm 11
Skrottefar Skrevet 29. juli 2019 #8180 Skrevet 29. juli 2019 (endret) 6 minutter siden, Emmelise skrev: 125 kr i året betaler jeg. Om du faktureres så høyt for bare et domene så er du hos en dyr registrar 😛 Selv om det er et .no-domene også? Jeg mener i alle fall at jeg har hørt, men skal ikke være så bastant på det, at et .no-domene er dyrere. Endret 29. juli 2019 av Skrottefar
Fremhevede innlegg