Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Felis skrev:

Det er veldig hyggelig å lese at foreldrene har hjulpet Anne Brith med å få seg egen bolig. Ble litt glad når jeg så den hjertelige takken de fikk på snap også.

Jeg har tidligere skrevet at jeg synes det er rart at hun deler så mye privat på en firmakonto, men denne gangen synes jeg det er helt på sin plass. Hun har tidligere delt med hele verden at de aldri har hjulpet henne, at hun har måttet klare seg selv og måtte flytte da hun var 18. Hun har virket mye bitter.

At forholdet nå har bedret seg betraktelig synes jeg er godt å se! Det var jo tvingende nødvendig med ny bolig, da de står uten tak over hodet om få dager. Flott at foreldrene hjelper barna sine i kriser, enten man er 24 eller 44.

Enig! Jeg retter kritikk når jeg mener noe er kritikkverdig, men jeg gratulerer og applauderer jeg når jeg syns noe er bra. Jeg syns det er veldig hyggelig at hun og familien får sitt eget nå, og det er også veldig hyggelig at hun har fått og får god hjelp fra både foreldrene, exen sin og søsteren sin. 

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
Gjest Emmy_H
Skrevet

Er huskjøp privatpersonen A.B.Davidsen sitt kjøp, ser jeg ikke allmennheten sin interesse i det selv om det er firmakonto eller ei.

Skrevet (endret)
23 minutter siden, Emmy_H skrev:

Er huskjøp privatpersonen A.B.Davidsen sitt kjøp, ser jeg ikke allmennheten sin interesse i det selv om det er firmakonto eller ei.

Nei, men siden hun tidligere har skrevet svært negative ting om de involverte på firmakontoen før, er det fint at hun retter opp inntrykket akkurat der.

Når det er sagt, skjønner jeg ikke at hun fikk seg til å klage over familien sin på en offentlig blogg! Like lite som jeg forstår at beskyldningene mot barnefar 1 og 2 var noe å dele. Eller lbarnas prestasjoner og drømmer, finansieringsbevis, eller huskjøp.

Vi vet ikke om det har vært løgner det hun tidligere har skrevet, eller om den ultimate krise (på gata med 4 barn) har ført til forsoning. Det er raust av både eks og foreldre og jeg håper det er det siste vi hører av tidligere beskyldninger.

Jeg er glad for at hun endelig fikk en trygg bosituasjon for familien sin, og det er ikke så farlig om huset koster 10 mill mindre enn hun forespeilet leserne sine. Og at det er fred og fordragelighet med nærmeste familie er en stor bonus!

Endret av Felis
  • Liker 33
Skrevet

Jeg har ikke lest noe av Anne Brith etter hun sluttet og blogge. Hvilken insta og snap adresse har hun?

Skrevet

Det er vel annebrith.no

følger henne ikke selv, men hun dukker opp i snapfeeden min innimellom (som forslag) 

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, Blubird skrev:

Det er vel annebrith.no

følger henne ikke selv, men hun dukker opp i snapfeeden min innimellom (som forslag) 

Takk. Har ikke vært inne på snap det siste året. Så hadde glemt passord og alt 😅

Skrevet

Gratulerer med hus, AB, håper du og ungene kommer til å trives

• Liker 4
Skrevet

Hvor ser dere huset? Var inne på snap og der var det kun vist datteren som turnet og oppfording om å følge datteren...

• Liker 6
Skrevet
33 minutter siden, Ellenn skrev:

Ganske imponerende egentlig, jobbe 18 timer i døgnet og ikke ha råd til mat (ref boka hennes), pådra seg en stor skattesmell (også ref boka) og kjøre bedriften i minus (ref proff.no). Da er det kanskje en idé å finne seg en annen jobb?

Når hennes betydning av jobb er frisørtimer, hudpleietimer, spraytantimer, lunsj and the list goes on, er det kanskje ikke veldig imponerende (selvom jeg skjønner du er veldig sarkastisk i innlegget ditt). Om hennes faktisk reelle arbeidstimer sprer seg til så mye som 8 timer iløpet av en normal dag, er jeg sterkt tvil om. 

• Liker 41
Skrevet
9 minutter siden, marthes skrev:

Klarer ikke å fatte at hun eksponerer mindreårige som har blitt truet ! Hun har jo selv sagt det, men alikevel så serverer hun på sølvfat..... klarer ikke å fatte hva salgs mor som gjør sånt! Og hvorfor tar ingen journalister tak i saken? 

Godt spørsmål! Det har jeg lurt på også. Flere aviser skrev om nedleggelsen av bloggen (og at trusler var årsaken) INGEN har skrevet en eneste setning om at hun fortsetter å eksponere minst like mye som før (om ikke mer) 

Norsk media stiller aldri et eneste oppfølgende spørsmål når en av alle influencerne de "skriver etter kjeften" gjør stikk motsatt av hva de har sagt. 

• Liker 45
Skrevet
58 minutter siden, Isild skrev:

Godt spørsmål! Det har jeg lurt på også. Flere aviser skrev om nedleggelsen av bloggen (og at trusler var årsaken) INGEN har skrevet en eneste setning om at hun fortsetter å eksponere minst like mye som før (om ikke mer) 

Norsk media stiller aldri et eneste oppfølgende spørsmål når en av alle influencerne de "skriver etter kjeften" gjør stikk motsatt av hva de har sagt. 

Hun eksponerer mye mer nå, trist! 

Skjønner jo at journalister ikke kan skrive om alt «kg sier» men dette her er jo så åpenbart veldokumentert av x bloggeren selv! Klarer ikke å forstå at noen gjør sånt mot familien sin...

• Liker 30
Skrevet (endret)
27 minutter siden, marthes skrev:

Hun eksponerer mye mer nå, trist! 

Skjønner jo at journalister ikke kan skrive om alt «kg sier» men dette her er jo så åpenbart veldokumentert av x bloggeren selv! Klarer ikke å forstå at noen gjør sånt mot familien sin...

Ikke jeg heller! Dette er noe av det jeg har reagert mest på, at hun fortsetter med eksponeringen etter å ha sagt at hun skal holde barna borte fra bloggen: https://www.tv2.no/a/9900480/, og senere måtte legge ned bloggen pga trusler og redsel for sikkerheten - særlig barnas: https://www.tv2.no/a/10428626/

Blogg/snap/IG/magasin -  whats the difference!  De som hater og kommer med trusler har nok oversikt over alle kanalene vil jeg tro. 

Endret av Isild
La til et ord
  • Liker 32
Skrevet

Ser hun har fjernet den storslagne bildemontasjen om boken sin på instagram nå 🙈 ble det ikke noen suksess kanskje?🤔😱

• Liker 26
Skrevet

AB kan meddele at hun ikke er intr/har tid til dating da hun har barn, flere AS og hus! 

OK!

• Liker 45
Skrevet
26 minutter siden, Flettfrid skrev:

Ser hun har fjernet den storslagne bildemontasjen om boken sin på instagram nå 🙈 ble det ikke noen suksess kanskje?🤔😱

Nei. 

• Liker 12
Skrevet
29 minutter siden, Flettfrid skrev:

Syns å huske noe om at hun/noen mente boken burde bli pensum i skolen. Det ble vel mest fansen som kjøpte den og ikke så mange fler? Vi har ikke hørt noe mer om den iallefall - annet enn at det ikke ble jordskjelv. Såpass må vi kunne si nå - at det ikke rista veldig mye. 

• Liker 30
Gjest Hummel34
Skrevet

Sluttet å blogge pga press på barna... derfor deler vi bare enda mer på Instagram av de. Gjerne lettkledd bilder.

Skrevet
3 timer siden, Isild skrev:

Hvor mange var det som skrev om at Anne Brith Davidsen inngikk forlik med saksøker, og måtte gå ut med offentlig beklagelse for uriktig omtale av person i boken sin....?

Sitat

Bloggeren Anne Brith Davidsen og Pantagruel forlag beklager at en privatperson er trukket inn i omtale av mobbing i boken «Kvinner som hater kvinner – min kamp mot nettrollene».

Kilde: https://www.vg.no/rampelys/bok/i/70BEM4/anne-brith-beklager-bokomtale

Så vidt jeg har sett, kun VG? Til tross for at det ble sendt ut presseanmeldelse (ref. VG).

Om det virkelig var Anne Brith Davidsen selv som var interessant nyhetsstoff, burde det ikke vært like bred omtale av denne innrømmelsen og offentlige unnskyldningen - som det ble av at personen saksøkte.....?

Til sammenlikning, teller ca 10-12 omtaler av forliket Anniken Jørgensen (Annijor) gjorde angående omtale av privatperson i sin bok - på de 2 første sidene i dette google-søket:
https://www.google.com/search?q=annijor+forlik+bok&ei=JlQ7XbL-DO6Hk74P0aO2mAw&start=10&sa=N&ved=0ahUKEwiyqZDGqNPjAhXuw8QBHdGRDcMQ8NMDCI0B&biw=1094&bih=474

Jeg teller derimot ca 10-12 omtaler av at ABD ble saksøkt på de to første sidene i dette søket:
https://www.google.com/search?q=annijor+forlik+bok&ei=JlQ7XbL-DO6Hk74P0aO2mAw&start=10&sa=N&ved=0ahUKEwiyqZDGqNPjAhXuw8QBHdGRDcMQ8NMDCI0B&biw=1094&bih=474

Med andre ord, det ser ut til at hovedsaken i publisiteten omkring ABD sin bok, egentlig var netthets og grensene for det - som for tiden er et hett tema i pressen generelt. Da selv ikke en pressemelding, med nærmest en fiks ferdig sak ikke skapte flere oppslag, fremstår det tydelig at det ikke var personen ABD som var interessant for offentligheten.

Tross alt ikke er særlig kjent, utenom et smalt segment som følger med på bloggere. Høyst usannsynlig at noen vil skrive en sak på selvmotsigelser. Om ikke en våken journalist vil lage en sak på symbiosen mellom bloggere og media da. Men så lenge aviser som sliter med inntjening får klikk og penger i kassa av å fronte bloggere, så vil vel det neppe skje.  😕 

• Liker 29
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...