Gjest Forum-Moderator Skrevet 24. juli 2019 #8081 Del Skrevet 24. juli 2019 ryddemelding : brudd på upphavsretten brudd på upphavsretten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UnniB Skrevet 24. juli 2019 #8082 Del Skrevet 24. juli 2019 2 timer siden, Rubella skrev: Var da voldsomt til skryt over å ha fått lån og kjøpt bolig! Måten hun beskriver det på skulle tilsi at hun hadde fått en Nobelpris eller noe. Hun er faktisk godt voksen og med flere barn - er det ikke normalt å kjøpe bolig da? Kjøpte selv bolig som singel for flere år siden flere år før jeg ble 30. Har vokst opp i fattigdom og har ingen foreldre til å hjelpe meg økonomisk. Kjøpte rekkehus med samboer i år og proklamerte det ikke på Facebook, sa knapt fra til venner engang 😛 Jeg opplever det som veldig vanlig at det deles og skrives entusiastisk om at man har kjøpt bolig på facebook etc. Greit å være kritisk, men akkurat her er hun veldig på linje med en stor del av befolkningen. Å kjøpe bolig er en stor greie, uavhengig om man er 20 eller 40, og det ønsker man gjerne å dele også. Jeg tror nok det er mer spesielt at man knapt forteller noen at man har kjøpt bolig. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 24. juli 2019 #8083 Del Skrevet 24. juli 2019 10 minutter siden, UnniB skrev: Jeg opplever det som veldig vanlig at det deles og skrives entusiastisk om at man har kjøpt bolig på facebook etc. Greit å være kritisk, men akkurat her er hun veldig på linje med en stor del av befolkningen. Å kjøpe bolig er en stor greie, uavhengig om man er 20 eller 40, og det ønsker man gjerne å dele også. Jeg tror nok det er mer spesielt at man knapt forteller noen at man har kjøpt bolig. Helt enig, ganske vanlig å dele med venner og kjente at man har kjøpt ny bolig. På en firmakonto med x antall tusen følgerne, not so much. Husk at dette var damen som i følge boken sin ble vettskremt av st noen skrev «jg vet hvor du bor» (skrivefeilen er fra sitatet, meldingen er muligens skrevet av et barn). Hvorfor da utbasunere detaljer om nytt hus som muligens gjør det identifiserbart? 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 24. juli 2019 #8084 Del Skrevet 24. juli 2019 10 minutter siden, Felis skrev: Helt enig, ganske vanlig å dele med venner og kjente at man har kjøpt ny bolig. På en firmakonto med x antall tusen følgerne, not so much. Husk at dette var damen som i følge boken sin ble vettskremt av st noen skrev «jg vet hvor du bor» (skrivefeilen er fra sitatet, meldingen er muligens skrevet av et barn). Hvorfor da utbasunere detaljer om nytt hus som muligens gjør det identifiserbart? Sikkert samme grunn som at de truede barna blir massivt eksponert på snap med hvor de er 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nirvania Skrevet 24. juli 2019 #8085 Del Skrevet 24. juli 2019 Hvor gammel er AB egentlig? Lurer pga siste bildet på snappen hennes. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eveliina Skrevet 24. juli 2019 #8086 Del Skrevet 24. juli 2019 (endret) 1 time siden, Felis skrev: Helt enig, ganske vanlig å dele med venner og kjente at man har kjøpt ny bolig. På en firmakonto med x antall tusen følgerne, not so much. Husk at dette var damen som i følge boken sin ble vettskremt av st noen skrev «jg vet hvor du bor» (skrivefeilen er fra sitatet, meldingen er muligens skrevet av et barn). Hvorfor da utbasunere detaljer om nytt hus som muligens gjør det identifiserbart? Og om en blir redd av at tilfeldige folk på nett vet hvor du bor - ikke bo på offentlig adresse. Jeg vet også hvor ex-bloggeren bor/bodde, men slett ikke fordi jeg ønsket den informasjonen. Googla egentlig etter en artikkel i avisa, men fikk opp full adresse - inkludert bilde av huset og kart - som første treff. Gule sider og 1881 - de vet ikke bare hvor du bor, men har også oversikt over alle selskaper, omsetning, lønnsomhet (eller mangel på) og roller en har i næringslivet. I tillegg til annen, lokal info om området. Ja, også telefonnummeret ditt da. Dette er som hovedregel offentlig informasjon i Norge. Så lett tilgjengelig at en ikke engang trenger å lete bevisst etter den. Hvem som helst kan snuble over det. Edit: Men gratulerer med huskjøpet! Dette får være mitt lille, godt mente tips til prosessen med adresseforandringen Endret 24. juli 2019 av Eveliina 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UnniB Skrevet 24. juli 2019 #8087 Del Skrevet 24. juli 2019 1 time siden, Felis skrev: Helt enig, ganske vanlig å dele med venner og kjente at man har kjøpt ny bolig. På en firmakonto med x antall tusen følgerne, not so much. Husk at dette var damen som i følge boken sin ble vettskremt av st noen skrev «jg vet hvor du bor» (skrivefeilen er fra sitatet, meldingen er muligens skrevet av et barn). Hvorfor da utbasunere detaljer om nytt hus som muligens gjør det identifiserbart? Bloggere lever av å være personlige. Sophie Elise delte også huskjøp, Funkygine har gjort det og trenden er også at hvermansen deler mer og mer. Grensen mellom personlig/privat og offentlig er i ferd med å bli visket ut. Så ikke så spesielt å dele kjøpet på en snapkonto heller. Men ift det siste du skriver er det et veldig godt poeng. Sophie Elise skrev aldri hvor i Oslo hun bodde, eller tok identifiserbare bilder utenfor bygården, fordi hun hadde blitt truet. Ut fra snappene til AB er det imidlertid lite som identifiserer huset og området. Det har kun vært nevnt av noen i denne tråden. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UnniB Skrevet 24. juli 2019 #8088 Del Skrevet 24. juli 2019 9 minutter siden, Eveliina skrev: Og om en blir redd av at tilfeldige folk på nett vet hvor du bor - ikke bo på offentlig adresse. Jeg vet også hvor ex-bloggeren bor/bodde, men slett ikke fordi jeg ønsket den informasjonen. Googla egentlig etter en artikkel i avisa, men fikk opp full adresse - inkludert bilde av huset og kart - som første treff. Gule sider og 1881 - de vet ikke bare hvor du bor, men har også oversikt over alle selskaper, omsetning, lønnsomhet (eller mangel på) og roller en har i næringslivet. I tillegg til annen, lokal info om området. Ja, også telefonnummeret ditt da. Dette er som hovedregel offentlig informasjon i Norge. Så lett tilgjengelig at en ikke engang trenger å lete bevisst etter den. Hvem som helst kan snuble over det. Akkurat det med gule sider kan være litt tilfeldighetenes spill. Jeg ba om å få fjernet egen adresse for flere år siden, i flere søkemotorer (har også hemmelig telefonnummer). Plutselig fant jeg ut at gule sider hadde lagt ut både adresse og telefonnummer igjen. De kan bl.a hente fra de offentlige registrene i Brønnøysund fikk jeg beskjed om, og der vet jeg ikke hvordan man kan skjule egen adresse - om man da ikke har en postboksadresse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet 24. juli 2019 #8089 Del Skrevet 24. juli 2019 13 minutter siden, UnniB skrev: Bloggere lever av å være personlige. Sophie Elise delte også huskjøp, Funkygine har gjort det og trenden er også at hvermansen deler mer og mer. Grensen mellom personlig/privat og offentlig er i ferd med å bli visket ut. Så ikke så spesielt å dele kjøpet på en snapkonto heller. Men ift det siste du skriver er det et veldig godt poeng. Sophie Elise skrev aldri hvor i Oslo hun bodde, eller tok identifiserbare bilder utenfor bygården, fordi hun hadde blitt truet. Ut fra snappene til AB er det imidlertid lite som identifiserer huset og området. Det har kun vært nevnt av noen i denne tråden. Jeg synes det er stor forskjell på å fortelle at man har kjøpt ny bolig som de fleste andre bloggere har gjort, og å snakke om dette huskjøpet i årevis sånn som AB har gjort. Ikke har jeg sett at noen av de andre har delt lånetilsagnene sine heller.. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 24. juli 2019 #8090 Del Skrevet 24. juli 2019 5 minutter siden, Ellenn skrev: Jeg synes det er stor forskjell på å fortelle at man har kjøpt ny bolig som de fleste andre bloggere har gjort, og å snakke om dette huskjøpet i årevis sånn som AB har gjort. Ikke har jeg sett at noen av de andre har delt lånetilsagnene sine heller.. Ja, ikke bare har vi hørt om huskjøpet og planene i årevis, vi har blitt vist prospekter av dyre villaer i både Bærum (naturlig at det utgikk når Pizzaboy forsvant) og Lillestrøm. Hun ender imidlertid uti hutti-heita (lenger unna Lillestrøm enn før) i et enkelt ferdighus som ligger i et boligfelt til 3,5 mill.. Yey!! Men joda... egen bolig er tross alt bedre enn å leie, i hvertfall som godt voksen og mor til 4 stk. Gratulerer! 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet 24. juli 2019 #8091 Del Skrevet 24. juli 2019 2 minutter siden, Fjugur skrev: Ja, ikke bare har vi hørt om huskjøpet og planene i årevis, vi har blitt vist prospekter av dyre villaer i både Bærum (naturlig at det utgikk når Pizzaboy forsvant) og Lillestrøm. Hun ender imidlertid uti hutti-heita (lenger unna Lillestrøm enn før) i et enkelt ferdighus som ligger i et boligfelt til 3,5 mill.. Yey!! Men joda... egen bolig er tross alt bedre enn å leie, i hvertfall som godt voksen og mor til 4 stk. Gratulerer! Jeg synes det er bra, spesielt for ungene hennes sin skyld, at hun endelig har fått kjøpt seg hus. Men jeg skjønner ikke hvorfor hun prøver å få det til å høres ut som om hun har klart en ufattelig stor bragd, som bare et fåtall har klart før henne. jeg flyttet ut etter et 15 års langt samliv, med to mindreårige barn. Det tok mindre enn et døgn å få finasieringsbevis, i den første banken jeg tok kontakt med (banken «min»). Med alle de store tallene hun har notert på tavla si, og alle de store kontraktene hun liksom har landet, burde hun hatt mulighet til å kjøpe bolig for lenge siden..uten hjelp fra foreldrene sine.. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 24. juli 2019 #8092 Del Skrevet 24. juli 2019 1 time siden, UnniB skrev: Bloggere lever av å være personlige. Sophie Elise delte også huskjøp, Funkygine har gjort det og trenden er også at hvermansen deler mer og mer. Grensen mellom personlig/privat og offentlig er i ferd med å bli visket ut. Så ikke så spesielt å dele kjøpet på en snapkonto heller. Men ift det siste du skriver er det et veldig godt poeng. Sophie Elise skrev aldri hvor i Oslo hun bodde, eller tok identifiserbare bilder utenfor bygården, fordi hun hadde blitt truet. Ut fra snappene til AB er det imidlertid lite som identifiserer huset og området. Det har kun vært nevnt av noen i denne tråden. Mulig Anne Brith dramatiserer trusselsituasjonen (overveiende sannsynlig, faktisk), men hun anmeldte også Adina for å ha lagt ut et bilde av telefonnummeret hennes på bloggen. Hun brukte faktisk nødrettsparagrafen😂 Dette handler vel ikke om at Anne Brith er så redd at noen vet hvor hun bor, eller hva telefonnummeret hennes er, men noe må hun jo skrive om. Det passer godt inn i narrative om hvor hatet hun er. Det er derimot ironisk at hun ikke ser hvor latterlig det framstår at hun overdramatiserer slike ting, samtidig som hun deler villig vekk av detaljer om hvor både hun og resten av familien befinner seg til enhver tid. Hun har til og med annonsert ved flere anledninger at ungene er alene hjemme. Men der har du Anne Brith, hun har gjort selvmotsigelser til en kunstform! Men gratulerer med nytt hus, tenker det var en lettelse! 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minipilla Skrevet 24. juli 2019 #8093 Del Skrevet 24. juli 2019 Med tanke på de usannsynlige tallene på den latterlige white boarden skulle det være fullt ut mulig å kjøpe hus uten å måtte snappe finansieringsbeviset sitt for hele verden samt få hjelp av foreldrene. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
foreveralone Skrevet 24. juli 2019 #8094 Del Skrevet 24. juli 2019 I følge se og hør er dette drømmehuset.... https://www.seher.no/kjendis/kapret-drommehuset-etter-fem-ar/71428004 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Lkk Skrevet 24. juli 2019 Populært innlegg #8095 Del Skrevet 24. juli 2019 Dette må være flaut selv for AB , nå har hun skrytt i mange år om huskjøp som er nær forestående , klipt ut andres hus i 13 millioners klassen og hengt opp på veggen hjemme 🙈reiser rundt på messer for å se på drømmekjøkken og bad , hun måtte ha sin egen dyre stil på alt . Svømmebasseng var også noe hun så for seg . Hun og barna skulle ha hvert sitt soverom , i tillegg skulle hun ha eget kontor . Hun skulle også kjøpe ny bil . Alt dette mens den ene konkursen etter den andre balla seg på og hun knapt hadde penger til mat og regninger , så var det skattesmellen på over en halv million dukka opp. Lurer på hvordan det føles å måtte få hjelp av foreldrene for å kjøpe en helt «vanlig bolig « når du har gitt inntrykk av å ha mer enn nok av penger i årevis. 68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 24. juli 2019 #8096 Del Skrevet 24. juli 2019 38 minutter siden, foreveralone skrev: I følge se og hør er dette drømmehuset.... https://www.seher.no/kjendis/kapret-drommehuset-etter-fem-ar/71428004 Hun snakker om det å eie som om det er en stor menneskerett, og at hun har lid ekstrem nød av å måtte leie. Synes det er ganske umoden og barnslig tankegang, og egentlig litt provoserende. Som om at man er annenrangs i samfunnet om man leier og at man MÅ eie for å ha et bra liv. Det er bare måten hun snakker om kampen på som provoserer meg noe til de grader! Jeg forstår jo at det å eie har sine fordeler og det å leie har sine fordeler, men du dør ikke av å leie. Selv når man er 40+ og har barn 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pollen Skrevet 24. juli 2019 #8097 Del Skrevet 24. juli 2019 Finnes det bilder av huset? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubella Skrevet 24. juli 2019 #8098 Del Skrevet 24. juli 2019 4 timer siden, UnniB skrev: Jeg opplever det som veldig vanlig at det deles og skrives entusiastisk om at man har kjøpt bolig på facebook etc. Greit å være kritisk, men akkurat her er hun veldig på linje med en stor del av befolkningen. Å kjøpe bolig er en stor greie, uavhengig om man er 20 eller 40, og det ønsker man gjerne å dele også. Jeg tror nok det er mer spesielt at man knapt forteller noen at man har kjøpt bolig. Jo selvsagt, men hun skriver det som om dette er noe ekstraordinært hun har fått til på tross av alt «hate» og fordi hun er en fighter 😛 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UnniB Skrevet 24. juli 2019 #8099 Del Skrevet 24. juli 2019 1 minutt siden, Rubella skrev: Jo selvsagt, men hun skriver det som om dette er noe ekstraordinært hun har fått til på tross av alt «hate» og fordi hun er en fighter 😛 Det er vanskelig å få kjøpt bolig i dag som alenemor med flere barn. Kanskje ikke ekstraordinært vanskelig, men like fullt vanskelig. Og hvis hun fortsatt sliter med mye gjeld (skattegjeld er jo blant de verste) så kan det tenkes at ekstraordinært faktisk er en karakteristikk som passer likevel - for jeg må innrømme at jeg ble overrasket over at hun fikk lån som alenemor med flere barn og gjeld på flere hundre tusen til staten (om det stemmer) og attpåtil selvstendig næringsdrivende med variabel inntekt. Personlig tenker jeg at snappene er en måte å vise kritikerne (haterne som hun kaller det) at hun klarte dette på tross av at alle mente det aldri ville gå. Noe ala: Hun lo sist. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 24. juli 2019 #8100 Del Skrevet 24. juli 2019 9 minutter siden, UnniB skrev: Det er vanskelig å få kjøpt bolig i dag som alenemor med flere barn. Kanskje ikke ekstraordinært vanskelig, men like fullt vanskelig. Og hvis hun fortsatt sliter med mye gjeld (skattegjeld er jo blant de verste) så kan det tenkes at ekstraordinært faktisk er en karakteristikk som passer likevel - for jeg må innrømme at jeg ble overrasket over at hun fikk lån som alenemor med flere barn og gjeld på flere hundre tusen til staten (om det stemmer) og attpåtil selvstendig næringsdrivende med variabel inntekt. Personlig tenker jeg at snappene er en måte å vise kritikerne (haterne som hun kaller det) at hun klarte dette på tross av at alle mente det aldri ville gå. Noe ala: Hun lo sist. Jeg er enig med deg, men må bare presisere at hun ikke er selvstendig næringsdrivende, hun er ansatt i eget AS. Som er insolvent. https://www.proff.no/selskap/anne-brith-as/sørumsand/-/IF82YS70000/ 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg