Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Flott for familien med huskjøp, og at de endelig får et stabilt sted å bo. Håper vi ikke får vite for mye detaljer om kjøpet, og at mest mulig blir holdt utenom some-firmakontoene. 

• Liker 21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da gratulerer jeg henne så mye med kjøp av hus! Det har jeg hele tiden sagt at jeg skal si den dagen det skjer, så GRATULERER! Det unner jeg henne og familien :)

• Liker 33
Skrevet

Hvordan i alle dager har hun fått til å gå fra å være nesten personlig konkurs pga skattegjeld på 660K i januar til å ha spart nok egenkapital til kjøp av enebolig i juli? For all del, det er veldig hyggelig om hun har kjøpt seg bolig, spesielt med tanke på resten av familien som endelig får et stabilt sted å bo, men jeg fatter bare ikke at hun har fått det til så raskt.

• Liker 39
Skrevet

Jeg også gratulerer med hus! (Selv om jeg ikke forstår hvordan det henger sammen med enorm skattegjeld og firmaer som går i  underskudd.) Men det koster å leie også og det er bra pengene heller går til nedbetaling av lån 👍

• Liker 26
Skrevet
1 time siden, Christiane_W skrev:

Hvordan i alle dager har hun fått til å gå fra å være nesten personlig konkurs pga skattegjeld på 660K i januar til å ha spart nok egenkapital til kjøp av enebolig i juli? For all del, det er veldig hyggelig om hun har kjøpt seg bolig, spesielt med tanke på resten av familien som endelig får et stabilt sted å bo, men jeg fatter bare ikke at hun har fått det til så raskt.

Det er ikke alle banker som krever egenkapital for alle. De har en kvote hvor de kan utvise skjønn. Jeg og mannen hadde ikke nok egenkapital da vi kjøpte nylig, men de så gjennom fingrene på det til tross for at vi hadde noe gjeld fra før. Fikk også lånt hundre prosent til bolig med eksen og jeg er selvstendig næringsdrivende med varierende inntekt. Særlig i lokale banker er det lettere å forhandle seg frem til lån. 

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, UnniB skrev:

Det er ikke alle banker som krever egenkapital for alle. De har en kvote hvor de kan utvise skjønn. Jeg og mannen hadde ikke nok egenkapital da vi kjøpte nylig, men de så gjennom fingrene på det til tross for at vi hadde noe gjeld fra før. Fikk også lånt hundre prosent til bolig med eksen og jeg er selvstendig næringsdrivende med varierende inntekt. Særlig i lokale banker er det lettere å forhandle seg frem til lån. 

Jeg er klar over at små, lokale banker gjerne er lettere å forhandle med og at de i større grad utviser skjønn enn de store bankene. Lånepapirene ABD har snappet bilder av er fra Nordea. Det er ikke akkurat en liten, lokal bank. 

• Liker 10
Skrevet

Hva har hun egentlig av inntekt som vil dekke et huslån ifb med kjøp av enebolig? Influencer-skolen kan da umulig generere så mye, selv om de lettlurte elevene har bladd opp tusenlapper så er det ikke snakk om store månedslønnen for AB når det skal fordeles ut over hele året, eller perioden, eller hvor lenge nå denne "skolen" pågår.
Og boka kan umulig gi noe særlig til inntekt, med mindre forlaget betalte over evne i forskudd.
Annonsører/sponsorer? Finnes det fortsatt noen av disse som gir inntekt i størrelsesorden som tilsier at AB kan leve av dette?
Disse franske makronene er i alle fall fortsatt i det blå, så der er det null niks å hente.

• Liker 23
Skrevet

Ikke så vanskelig å se hvilket hus det kan være hvis man går på Finn og ser i området på hus som er solgt.. .

Hun har jo beskrevet det ganske godt på snap.

et stykke unna 13 mill drømmen om det er det

Spoiler

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, Stargaze said:

Ikke så vanskelig å se hvilket hus det kan være hvis man går på Finn og ser i området på hus som er solgt.. .

Hun har jo beskrevet det ganske godt på snap.

et stykke unna 13 mill drømmen om det er det

Hide contents

Hvilket område kan jeg søke på? Har ikke fått med meg hva hun har skrevet om området 

• Liker 5
Skrevet

Hun bor jo i Sørum nå...det er jo dokumentert på Bloggerne

Skrevet
Just now, Stargaze said:

Hun bor jo i Sørum nå...det er jo dokumentert på Bloggerne

Lurte på om hun skulle flytte til en helt ny plass 🙄 men takk, da skal jeg researche litt 😂

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, Crystallized skrev:

Hvilket område kan jeg søke på? Har ikke fått med meg hva hun har skrevet om området 

Akershus, Sørum

• Liker 3
Skrevet
30 minutter siden, Crystallized skrev:

Akershus, Sørum, Blaker, solgt 

• Liker 6
Skrevet

Jodel vet hvor det er og hvilket hus 🤪

Da får vi håpe at hun klarer å betjene lånet og får hyggelige naboer. 

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, Pust said:

Jodel vet hvor det er og hvilket hus 🤪

Da får vi håpe at hun klarer å betjene lånet og får hyggelige naboer. 

Må man være i oslo og omegn for å lese? 🙄

Skrevet
1 minutt siden, Crystallized skrev:

Må man være i oslo og omegn for å lese? 🙄

Avinstaller appen hvis du har den, last ned på nytt og velg Oslo som hometown. Trykk på ikonet øverst til venstre, så finner du kanalene. Søk opp "bloggergossip". 

• Liker 4
Skrevet
25 minutter siden, Ast skrev:

Akershus, Sørum, Blaker, solgt 

Jeg finner den ikke, har du link?

• Liker 4
Skrevet

Gratulerer! Dette er i hvert fall en mer forutsigbar og trygg bosituasjon for AB AS eiers store familie, hva enten det er kommunalt lån, finansiert med kausjonist eller hva det måtte være.

• Liker 13
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...