Gjest Forum-Moderator Skrevet 21. juli 2019 #8021 Del Skrevet 21. juli 2019 ryddemelding : Spekulasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 22. juli 2019 #8022 Del Skrevet 22. juli 2019 (endret) Vi har hatt Nordea som bank i alle år, og de brevene/mailene med logo vi får ser helt annerledes ut, ref snap! Men det er kanskje ulikt fra bank til bank?🤔 Endret 22. juli 2019 av Jobbermedbarn 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 22. juli 2019 Populært innlegg #8023 Del Skrevet 22. juli 2019 (endret) Det er virkelig utrolig merkelig å svare at hun skal "nyte denne travle tiden selv først, før hun deler hva som har skjedd", når hun likevel deler hvert minste lille framskritt øyeblikkelig. Nå som hun omsider ser ut til å ha fått finansieringsbevis fra to banker, prøver hun antagelig å skape inntrykk av progresjon ved å legge dem ut offentlig. Men i realiteten bekrefter hun jo at hun gjør hele prosessen bakvendt! Å sikre finanisering og undersøke muligheter er noe de fleste gjør som første punkt idet tanken på å skifte bosted melder seg. Anne Brith flytter ut samtidig som hun forhandler med flere banker om lån på ny bolig. Iflg en av snappene måtte de alle flytte inn hos eksen dersom "huset ikke var klart til 5 aug". Hvilket hus? Hvis hun fremdeles henter inn finansieringbevis, så har hun jo ikke kjøpt noe enda. (Og seriøst; er det noen som tror hun ville klart å holde et vinnerbud for seg selv?) På den positive siden kan man jo se det sånn at mange muligheter er åpne, to banker er villig til å låne henne penger og det finnes antagelig flere boliger hun kan by på. Men på den andre siden står hun tydeligvis i en situasjon der hun har pakket ned mesteparten av huset de bor i, er i ferd med å flytte hele familien inn i en høyst midlertidig bosituasjon der de ikke har eierskap til noe som helst, uten å ha den ringeste oversikt over hvor de skal flytte etterpå, eller når det skal skje. Tillegg: det er et vesentlig poeng at Anne Brith har visst i godt over ett år at de måtte flytte ut av boligen de har leid til nå. Det ble blogget aktivt om oppsigelsen av leieavtalen den gang. Likevel bærer prosessen nå preg av hastverk og tidspress. Enda mindre koherent blir narrativet, når man tar i betraktning de utallige innleggene om møter i banken og visninger i fjor. Endret 22. juli 2019 av FruJohansen Fjernet overflødig ord og la til et avsnitt. 79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 23. juli 2019 #8024 Del Skrevet 23. juli 2019 (endret) Nå har ikke jeg sett de siste snappene hvor hun (tydelligvis) har fått et lånetilbud til (?) Virker pussig hele prosessen hvis jeg skal være ærlig. Er det ikke vanlig å få lån og huslån i den banken man er kunde i? Ikke at det er en "anbudsrunde" der det innhentes lånetilbud fra flere. Mulig det er vanlig. Det er nytt for meg. Vi kjøpte ny bolig for et par år siden, og finansierinsbeviset da (mellomfinansiering vel og merke) var ikke et fysisk bevis i brevform heller, det var et telefonnummer megler skulle ringe for å få bekreftet at finansieringen var i orden. Papirer ble ikke skrevet før vi fant det vi kjøpte. Og huset er jo allerede funnet? I og med at hun skrev at de må flytte inn til exen dersom huset de skal flytte til ikke er klart innen 5. August? Hvorfor får hun da flere lånetilbud? Det å følge noens jakt på bolig er faktisk både inspirerende og gøy, og absolutt noe en influencer kan nå ut med. Men all denne kryptiske informasjonen blir jo bare tull. Tydelig at de nå måtte ut av det de har leid iallefall. Mest av alt er det sånn det virker utifra hva hun deler. Endret 23. juli 2019 av Isild 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubella Skrevet 23. juli 2019 #8025 Del Skrevet 23. juli 2019 1 time siden, Isild skrev: Nå har ikke jeg sett de siste snappene hvor hun (tydelligvis) har fått et lånetilbud til (?) Virker pussig hele prosessen hvis jeg skal være ærlig. Er det ikke vanlig å få lån og huslån i den banken man er kunde i? Ikke at det er en "anbudsrunde" der det innhentes lånetilbud fra flere. Mulig det er vanlig. Det er nytt for meg. Vi kjøpte ny bolig for et par år siden, og finansierinsbeviset da (mellomfinansiering vel og merke) var ikke et fysisk bevis i brevform heller, det var et telefonnummer megler skulle ringe for å få bekreftet at finansieringen var i orden. Papirer ble ikke skrevet før vi fant det vi kjøpte. Og huset er jo allerede funnet? I og med at hun skrev at de må flytte inn til exen dersom huset de skal flytte til ikke er klart innen 5. August? Hvorfor får hun da flere lånetilbud? Det å følge noens jakt på bolig er faktisk både inspirerende og gøy, og absolutt noe en influencer kan nå ut med. Men all denne kryptiske informasjonen blir jo bare tull. Tydelig at de nå måtte ut av det de har leid iallefall. Mest av alt er det sånn det virker utifra hva hun deler. Vi kjøpte hus for en liten stund siden og vi ordnet oss finansieringsbevis fra to ulike banker faktisk. Vi er begge under 34 og medlem av Tekna da, så får gunstigere lånevilkår hos et par banker og ville undersøke litt. Tror ikke akkurat det er så uvanlig 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 23. juli 2019 #8026 Del Skrevet 23. juli 2019 2 minutter siden, Rubella skrev: Vi kjøpte hus for en liten stund siden og vi ordnet oss finansieringsbevis fra to ulike banker faktisk. Vi er begge under 34 og medlem av Tekna da, så får gunstigere lånevilkår hos et par banker og ville undersøke litt. Tror ikke akkurat det er så uvanlig Jeg er så "gammal og traust" at det var en selvfølge å bruke banken vi alltid har hatt et kundeforhold til. Men, det er kanskje ikke uvanlig å innhente tilbud/finansieringsbevis fra flere. Da er det sikkert det hun også har gjort 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 23. juli 2019 #8027 Del Skrevet 23. juli 2019 Kjenner jeg er veldig spent på det huskjøpet. Not. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskopi Skrevet 23. juli 2019 #8028 Del Skrevet 23. juli 2019 Hun får det jo til å virke som det å kjøpe bolig er noe spektakulært og ekstravagant. Det er en helt alminnelig ting som de aller fleste gjør. 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 23. juli 2019 #8029 Del Skrevet 23. juli 2019 Akkurat nå, Maskopi skrev: Hun får det jo til å virke som det å kjøpe bolig er noe spektakulært og ekstravagant. Det er en helt alminnelig ting som de aller fleste gjør. Enig i at hun overspiller det hele og skal liksom lage det så mystisk. Men å kjøpe bolig er en stor greie for den det gjelder selv om det er en vanlig ting liksom. Så vil heller kritisere måten hun legger det frem. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 23. juli 2019 #8030 Del Skrevet 23. juli 2019 Jeg er glad det ikke var «min» bank som behandler sparepengene våre på en såpass skjødesløs måte. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 23. juli 2019 #8031 Del Skrevet 23. juli 2019 46 minutter siden, Pust skrev: Jeg er glad det ikke var «min» bank som behandler sparepengene våre på en såpass skjødesløs måte. Sant! Min bank er veldig opptatt av egenkapital, pant, sikkerhet, kredittverdighet, betjeningsevne, stabilitet i inntekt, økonomisk styring og kundehistorikk. Det håper jeg de fortsetter med. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 23. juli 2019 #8032 Del Skrevet 23. juli 2019 (endret) Tror ikke det er så uvanlig å sjekke med flere banker, man skal jo tross alt betale på dette noen år, og rentebetingelser er ikke uvesentlig. Så her er hun fornuftig, med tanke på økonomi (en gang må være den første). Selv om jeg har inntrykk av at det dreier seg mer om å FÅ lån, enn selve lånebetingelsene. Det jeg reagerer på er at hun liksom skal holde alt for seg selv, som @FruJohansen skrev. Rolig som skjæra på tunet, samtidig som hun legger ut "bevis" hver gang hun kommer et hakk nærmere en egen bolig. Og hvis hun fikk finansieringsbevis i går, så er det svært usannsynlig at hun får flyttet inn noe sted før 5. august. Hun skal by, eier skal godta, papirer skal skrives og tinglyses, eier skal flytte ut osv. Hun har 11 (?) dager på seg før hun må være i mål. Herregud så snill den eksen må være, som tilbyr henne og barna og flytte inn, på tross av alt hun har skrevet om han! For hvis det var sant, alt hun skrev, så hadde hun aldri satt seg selv i en slik situasjon igjen? Her snakker vi enorm evne til å svelge kameler og sette ungene først. Jeg er imponert, men litt bekymret. Endret 23. juli 2019 av Felis 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde444 Skrevet 23. juli 2019 #8033 Del Skrevet 23. juli 2019 Herremin jeg gleder meg til hun kommer med ny unnskyldning på hvorfor hun må leie hus ett år til🙊 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeverTramp Skrevet 23. juli 2019 #8034 Del Skrevet 23. juli 2019 1 time siden, Hilde444 skrev: Herremin jeg gleder meg til hun kommer med ny unnskyldning på hvorfor hun må leie hus ett år til🙊 Nå har hun nettopp snappet at hun har kjøpt seg enebolig. Feirer dette med bobler sammen en venninne. Håper hun tar med ungene ut for å feire litt. Siden alle måtte bidra, og blant annet ikke kjøpe headset for å få råd til hus. 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chrisssi Skrevet 23. juli 2019 #8035 Del Skrevet 23. juli 2019 Det feires med bobler og spraytanvennine (grusomt hvor orange man blir). Får håpe mor sjøl klarer å få lønnsomhet i alle ASene sine så hun får betalt ned boliglånet før hun når pensjonsalderen. Lykke til! 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marthe75 Skrevet 23. juli 2019 #8036 Del Skrevet 23. juli 2019 Minner om at «gratulerer med hus» ikke nødvendigvis betyr KJØP av hus. Det vil uansett vise seg, siden et eventuelt kjøp vil bli offentliggjort etter tinglysning. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeverTramp Skrevet 23. juli 2019 #8037 Del Skrevet 23. juli 2019 9 minutter siden, Marthe75 skrev: Minner om at «gratulerer med hus» ikke nødvendigvis betyr KJØP av hus. Det vil uansett vise seg, siden et eventuelt kjøp vil bli offentliggjort etter tinglysning. "Da kan jeg fortelle at jeg har kjøpt meg hus. Så lykkelig med kjøp av enebolig" Det er det hun har lagt ut på snap. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 23. juli 2019 #8038 Del Skrevet 23. juli 2019 Jeg skjønner ikke venninnens gratulasjoner. Ikke mange dagene siden AB snappet skjermdump av meldinger med bank-kontakten, der hun spurte om hun kunne by nå - noe han forsikret henne om at "det kunne hun" ... noe som forøvrig var helt "fantastisk" visst, så HER GÅR'E UNNA 😂 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marthe75 Skrevet 23. juli 2019 #8039 Del Skrevet 23. juli 2019 15 minutter siden, BeverTramp skrev: "Da kan jeg fortelle at jeg har kjøpt meg hus. Så lykkelig med kjøp av enebolig" Det er det hun har lagt ut på snap. Da beklager jeg. Jeg følger henne ikke, får henne bare opp som forslag. Sist jeg sjekket, lå bare venninnens gratulasjon ute (utenom jentungen og en selfie i speilet). Det blir spennende å se hva hun har kjøpt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pittelille Skrevet 23. juli 2019 #8040 Del Skrevet 23. juli 2019 Hun har kjøpt en enebolig i Blaker 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg