Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har hatt Nordea som bank i alle år, og de brevene/mailene med logo vi får ser helt annerledes ut, ref snap! Men det er kanskje ulikt fra bank til bank?🤔

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg sett de siste snappene hvor hun (tydelligvis) har fått et lånetilbud til (?) 

Virker pussig hele prosessen hvis jeg skal være ærlig. Er det ikke vanlig å få lån og huslån i den banken man er kunde i? Ikke at det er en "anbudsrunde" der det innhentes lånetilbud fra flere. Mulig det er vanlig. Det er nytt for meg. 

Vi kjøpte ny bolig for et par år siden, og finansierinsbeviset da (mellomfinansiering vel og merke) var ikke et fysisk bevis i brevform heller, det var et telefonnummer megler skulle ringe for å få bekreftet at finansieringen var i orden. Papirer ble ikke skrevet før vi fant det vi kjøpte. 

Og huset er jo allerede funnet? I og med at hun skrev at de må flytte inn til exen dersom huset de skal flytte til ikke er klart innen 5. August? Hvorfor får hun da flere lånetilbud?

Det å følge noens jakt på bolig er faktisk både inspirerende og gøy, og absolutt noe en influencer kan nå ut med. Men all denne kryptiske informasjonen blir jo bare tull. 

Tydelig at de nå måtte ut av det de har leid iallefall. Mest av alt er det sånn det virker utifra hva hun deler. 

Endret av Isild
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Isild skrev:

Nå har ikke jeg sett de siste snappene hvor hun (tydelligvis) har fått et lånetilbud til (?) 

Virker pussig hele prosessen hvis jeg skal være ærlig. Er det ikke vanlig å få lån og huslån i den banken man er kunde i? Ikke at det er en "anbudsrunde" der det innhentes lånetilbud fra flere. Mulig det er vanlig. Det er nytt for meg. 

Vi kjøpte ny bolig for et par år siden, og finansierinsbeviset da (mellomfinansiering vel og merke) var ikke et fysisk bevis i brevform heller, det var et telefonnummer megler skulle ringe for å få bekreftet at finansieringen var i orden. Papirer ble ikke skrevet før vi fant det vi kjøpte. 

Og huset er jo allerede funnet? I og med at hun skrev at de må flytte inn til exen dersom huset de skal flytte til ikke er klart innen 5. August? Hvorfor får hun da flere lånetilbud?

Det å følge noens jakt på bolig er faktisk både inspirerende og gøy, og absolutt noe en influencer kan nå ut med. Men all denne kryptiske informasjonen blir jo bare tull. 

Tydelig at de nå måtte ut av det de har leid iallefall. Mest av alt er det sånn det virker utifra hva hun deler. 

Vi kjøpte hus for en liten stund siden og vi ordnet oss finansieringsbevis fra to ulike banker faktisk. Vi er begge under 34 og medlem av Tekna da, så får gunstigere lånevilkår hos et par banker og ville undersøke litt. Tror ikke akkurat det er så uvanlig :) 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rubella skrev:

Vi kjøpte hus for en liten stund siden og vi ordnet oss finansieringsbevis fra to ulike banker faktisk. Vi er begge under 34 og medlem av Tekna da, så får gunstigere lånevilkår hos et par banker og ville undersøke litt. Tror ikke akkurat det er så uvanlig :) 

Jeg er så "gammal og traust" at det var en selvfølge å bruke banken vi alltid har hatt et kundeforhold til. Men, det er kanskje ikke uvanlig å innhente tilbud/finansieringsbevis fra flere. Da er det sikkert det hun også har gjort :) 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun får det jo til å virke som det å kjøpe bolig er noe spektakulært og ekstravagant. Det er en helt alminnelig ting som de aller fleste gjør.

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maskopi skrev:

Hun får det jo til å virke som det å kjøpe bolig er noe spektakulært og ekstravagant. Det er en helt alminnelig ting som de aller fleste gjør.

Enig i at hun overspiller det hele og skal liksom lage det så mystisk. Men å kjøpe bolig er en stor greie for den det gjelder selv om det er en vanlig ting liksom. Så vil heller kritisere måten hun legger det frem.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad det ikke var «min» bank som behandler sparepengene våre på en såpass skjødesløs måte. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Pust skrev:

Jeg er glad det ikke var «min» bank som behandler sparepengene våre på en såpass skjødesløs måte. 

Sant! 

Min bank er veldig opptatt av egenkapital, pant, sikkerhet, kredittverdighet, betjeningsevne, stabilitet i inntekt, økonomisk styring og kundehistorikk. 

Det håper jeg de fortsetter med. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så uvanlig å sjekke med flere banker, man skal jo tross alt betale på dette noen år, og rentebetingelser er ikke uvesentlig. Så her er hun fornuftig, med tanke på økonomi (en gang må være den første). Selv om jeg har inntrykk av at det dreier seg mer om å FÅ lån, enn selve lånebetingelsene. 

Det jeg reagerer på er at hun liksom skal holde alt for seg selv, som @FruJohansen skrev. Rolig som skjæra på tunet, samtidig som hun legger ut "bevis" hver gang hun kommer et hakk nærmere en egen bolig. Og hvis hun fikk finansieringsbevis i går, så er det svært usannsynlig at hun får flyttet inn noe sted før 5. august. Hun skal by, eier skal godta, papirer skal skrives og tinglyses, eier skal flytte ut  osv. Hun har 11 (?) dager på seg før hun må være i mål.

Herregud så snill den eksen må være, som tilbyr henne og barna og flytte inn, på tross av alt hun har skrevet om han! For hvis det var sant, alt hun skrev, så hadde hun aldri satt seg selv i en slik situasjon igjen? Her snakker vi enorm evne til å svelge kameler og sette ungene først. Jeg er imponert, men litt bekymret.

Endret av Felis
  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin jeg gleder meg til hun kommer med ny unnskyldning på hvorfor hun må leie hus ett år til🙊

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Hilde444 skrev:

Herremin jeg gleder meg til hun kommer med ny unnskyldning på hvorfor hun må leie hus ett år til🙊

Nå har hun nettopp snappet at hun har kjøpt seg enebolig. Feirer dette med bobler sammen en venninne. 

Håper hun tar med ungene ut for å feire litt. Siden alle måtte bidra, og blant annet ikke kjøpe headset for å få råd til hus. 

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det feires med bobler og spraytanvennine (grusomt hvor orange man blir).

Får håpe mor sjøl klarer å få lønnsomhet i alle ASene sine så hun får betalt ned boliglånet før hun når pensjonsalderen. Lykke til!

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om at «gratulerer med hus» ikke nødvendigvis betyr KJØP av hus. 

Det vil uansett vise seg, siden et eventuelt kjøp vil bli offentliggjort etter tinglysning. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 minutter siden, Marthe75 skrev:

Minner om at «gratulerer med hus» ikke nødvendigvis betyr KJØP av hus. 

Det vil uansett vise seg, siden et eventuelt kjøp vil bli offentliggjort etter tinglysning. 

"Da kan jeg fortelle at jeg har kjøpt meg hus. Så lykkelig med kjøp av enebolig" 

Det er det hun har lagt ut på snap. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke venninnens gratulasjoner. 

Ikke mange dagene siden AB snappet skjermdump av meldinger med bank-kontakten, der hun spurte om hun kunne by nå - noe han forsikret henne om at "det kunne hun"

... noe som forøvrig var helt "fantastisk" visst, så HER GÅR'E UNNA 😂

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, BeverTramp skrev:

"Da kan jeg fortelle at jeg har kjøpt meg hus. Så lykkelig med kjøp av enebolig" 

Det er det hun har lagt ut på snap. 

Da beklager jeg. Jeg følger henne ikke, får henne bare opp som forslag. Sist jeg sjekket, lå bare venninnens gratulasjon ute (utenom jentungen og en selfie i speilet). 

Det blir spennende å se hva hun har kjøpt :) 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...