Chrisssi Skrevet 15. juli 2019 #7961 Skrevet 15. juli 2019 Det ser ut til at imperiet AB holder på å bygge sakte er i ferd med å rakne. Det glansede magasinet er i alle fall en flopp. Det må da være en smule pinlig å gå så høyt ut og aldri få til noe, spesielt for denne dama som skryter av at alle kan få til det til selv ønsker. 36
annelis Skrevet 15. juli 2019 #7962 Skrevet 15. juli 2019 On 7/11/2019 at 11:56 PM, Emmy_H said: Jeg et bombesikker på at deltagerne ikke har hørt om proff. Hvis de hadde den kunnskapen hadde de ikke meldt seg på kurs. Men bloggerlærlingene hennes gjør det bra på blogglista😉 så noe kan hun da? Hun Mette diskuteres her opp og ned, og lever av sladder her som generer klikk💯
Gjest Ispahan Skrevet 15. juli 2019 #7963 Skrevet 15. juli 2019 1 time siden, annelis skrev: Men bloggerlærlingene hennes gjør det bra på blogglista😉 så noe kan hun da? Hun Mette diskuteres her opp og ned, og lever av sladder her som generer klikk💯 Sist jeg sjekket hadde Mette fått ett sponsoroppdrag (Ellos) og hadde tjent inn halvparten av kursavgiften. Når hun selv skriver at hun betalte 8500 for kurset, så snakker vi ikke summer det går å leve av. Tråden hennes her på KG hørtes sikkert ut som en glimrende ide da den ble presentert, men den er jo en tragedie! Hun får virkelig passet sitt påskrevet, det er lite ros å spore. Og hvis du ser på antal brukere som er aktive i den tråden nå, så genererer det ikke akkurat svimlende antall klikk. Anne Brith gikk i samme fella selv, det kommer frem av boka hennes. Til tider genererte clickbaitingen hennes høye lesertall, men samarbeidspartnerne trakk seg en etter en. Er det verdt å vrenge privatlivet sitt, dramatisere det og henge ut seg selv og andre, hvis man ikke tjener penger?
annelis Skrevet 15. juli 2019 #7964 Skrevet 15. juli 2019 2 hours ago, Ispahan said: Sist jeg sjekket hadde Mette fått ett sponsoroppdrag (Ellos) og hadde tjent inn halvparten av kursavgiften. Når hun selv skriver at hun betalte 8500 for kurset, så snakker vi ikke summer det går å leve av. Tråden hennes her på KG hørtes sikkert ut som en glimrende ide da den ble presentert, men den er jo en tragedie! Hun får virkelig passet sitt påskrevet, det er lite ros å spore. Og hvis du ser på antal brukere som er aktive i den tråden nå, så genererer det ikke akkurat svimlende antall klikk. Anne Brith gikk i samme fella selv, det kommer frem av boka hennes. Til tider genererte clickbaitingen hennes høye lesertall, men samarbeidspartnerne trakk seg en etter en. Er det verdt å vrenge privatlivet sitt, dramatisere det og henge ut seg selv og andre, hvis man ikke tjener penger? Kurset hos AB koster 15000 3
annelis Skrevet 15. juli 2019 #7965 Skrevet 15. juli 2019 Tja.. noen sponsorer liker masse drama, så dette kan diskuteres. Hehe, ja det virker som om AB kranglet med alle rundt: blogg.no, så united unfluensers, så de som var managment hennes m.m. og alle var stygge og ville lure hu 😂 11
Lkk Skrevet 15. juli 2019 #7966 Skrevet 15. juli 2019 5 timer siden, annelis skrev: Kurset hos AB koster 15000 8500
Gjest Ispahan Skrevet 15. juli 2019 #7967 Skrevet 15. juli 2019 47 minutter siden, Lkk skrev: 8500 Mette har sikkert lært seg å prute i Tyrkia, kanskje det er det som har skjedd? Eller hun fikk kurset på salg, det står jo ikke akkurat folk i kø for å bli med. Eller kanskje det er så enkelt at 8500 er den egentlige prisen på kurset, og at 15000 kun eksisterer på whiteboard-tavla.
Lkk Skrevet 15. juli 2019 #7968 Skrevet 15. juli 2019 (endret) 39 minutter siden, Ispahan skrev: Mette har sikkert lært seg å prute i Tyrkia, kanskje det er det som har skjedd? Eller hun fikk kurset på salg, det står jo ikke akkurat folk i kø for å bli med. Eller kanskje det er så enkelt at 8500 er den egentlige prisen på kurset, og at 15000 kun eksisterer på whiteboard-tavla. Kanskje de har lært å gi inntrykk av en ting , mens sannheten er noe helt annet , det er jo helt i AB sin stil det . Endret 15. juli 2019 av Lkk 12
Pust Skrevet 15. juli 2019 #7969 Skrevet 15. juli 2019 (endret) Er det virkelig i tråd med regler for kursvirksomhet å ikke opplyse noe om pris, innhold og forventet kompetanse ved kursslutt? Det jeg mener er at AB kun opplyste at hun skulle ha kurs, men at man måtte ta kontakt personlig for å få vite mer. Endret 15. juli 2019 av Pust 22
Isild Skrevet 16. juli 2019 #7970 Skrevet 16. juli 2019 Det virker litt spesiellt å gjøre det på den måten som det tilsynelatende ble gjort iallefall. Jeg reagerte særlig på at en mindreårig blogger ble "groomet" på telefonen i en times tid før hun ble informert om at dette var et kurs som kostet mye penger. Jeg vet ikke hvor og hvordan kurset ble annonsert. Den eneste annonseringen jeg selv så av det var på Snapchat. Og der fikk jeg aldri inntrykk av at det var et kurs overhodet. Jeg trodde det var en oppfordring om å skrive litt om sin drøm om å "leve av sin passion" (blogging) - og så skulle AB trekke ut noen hun skulle følge og hjelpe på veien til å bli "Norges nye toppblogger". 38
EMG Skrevet 16. juli 2019 #7971 Skrevet 16. juli 2019 15 timer siden, Pust skrev: Er det virkelig i tråd med regler for kursvirksomhet å ikke opplyse noe om pris, innhold og forventet kompetanse ved kursslutt? Det jeg mener er at AB kun opplyste at hun skulle ha kurs, men at man måtte ta kontakt personlig for å få vite mer. Jeg fant følgende informasjon om dette: Prisopplysning skal gis ved lett synlig prisoppslag eller ved prisliste lagt frem på det stedet tjenesten vanligvis bestilles. Har den næringsdrivende hjemmeside på Internett, skal oppdatert prisliste også fremgå av hjemmesiden.Prisliste og prisoppslag skal, så langt det er praktisk mulig, inneholde opplysninger om den næringsdrivendes betalingsbetingelser.https://www.forbrukertilsynet.no/prisopplysninger-og-prismarkedsforingOm salg til mindreårige:På grunn av alder og mangel på erfaring og kritisk sans har barn vanskeligere for blant annet å forstå hva markedsføring er og hva som er hensikten med markedsføringen, i tillegg til å gjenkjenne markedsføring og skille denne fra annen kommunikasjon. På denne bakgrunn er barn gitt et særlig vern mot markedsføring i markedsføringsloven kapittel 4.Det er også særskilte hensyn som skal tas ved salg til barn, som ekstra varsomhet ved èn til èn salg.[url=http:// https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og ... rn-og-unge]https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og ... rn-og-unge[/url] 27
annelis Skrevet 16. juli 2019 #7972 Skrevet 16. juli 2019 Nå har jeg lest hos en annen blogger ( janne tror jeg eller noe, er oppi i femtiårene dame) at hun fikk tilbud om kurs for 15000. Hva Mette sier aner jeg ikke, gidder ikke å følge med 18
annelis Skrevet 16. juli 2019 #7973 Skrevet 16. juli 2019 Og slik jeg forstod det så er det flere på blogglista nå som er opplært av AB. Hun skriver mye på ig sin og om sine lærlinger 8
Pust Skrevet 16. juli 2019 #7974 Skrevet 16. juli 2019 7 timer siden, EMG skrev: Jeg fant følgende informasjon om dette: Prisopplysning skal gis ved lett synlig prisoppslag eller ved prisliste lagt frem på det stedet tjenesten vanligvis bestilles. Har den næringsdrivende hjemmeside på Internett, skal oppdatert prisliste også fremgå av hjemmesiden.Prisliste og prisoppslag skal, så langt det er praktisk mulig, inneholde opplysninger om den næringsdrivendes betalingsbetingelser.https://www.forbrukertilsynet.no/prisopplysninger-og-prismarkedsforingOm salg til mindreårige:På grunn av alder og mangel på erfaring og kritisk sans har barn vanskeligere for blant annet å forstå hva markedsføring er og hva som er hensikten med markedsføringen, i tillegg til å gjenkjenne markedsføring og skille denne fra annen kommunikasjon. På denne bakgrunn er barn gitt et særlig vern mot markedsføring i markedsføringsloven kapittel 4.Det er også særskilte hensyn som skal tas ved salg til barn, som ekstra varsomhet ved èn til èn salg.[url=http:// https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og ... rn-og-unge]https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og ... rn-og-unge[/url] Takk! Jeg tenkte også på det med at kursinnhold ikke er tilgjengelig annet enn muntlig etter at man har «meldt seg på». Jeg tror aldri jeg har sett noe bli markedsført på en slik måte at man ikke aner hva man får, ikke prisen en gang. 16
SjokoLine Skrevet 16. juli 2019 #7975 Skrevet 16. juli 2019 En ting er hvordan kurset markedsføres. Det er vel hevet over enhver tvil at det er kritikkverdig. Men at det finnes så dumme mennesker som faktisk betaler så mye penger for noe som er så lite håndfast...med en mentor som sitter på ekspresstoget mot nok en fiasko... de menneskene kan egentlig bare takke seg selv. Vet nesten ikke om jeg skal le eller grine av slik dumskap... 42
Pust Skrevet 16. juli 2019 #7976 Skrevet 16. juli 2019 1 time siden, Aquarius04 skrev: Jeg lukter svindel... Det lukter ikke godt, nei. 🙊🙈 10
Walterwhite Skrevet 17. juli 2019 #7977 Skrevet 17. juli 2019 På snap ligger det et dokument på innvilget lån, hun fremstiller det som huslån, men tror det ikke før jeg får se det. 21
enkefru Skrevet 18. juli 2019 #7978 Skrevet 18. juli 2019 8 timer siden, Rørleggerfrue skrev: På snap ligger det et dokument på innvilget lån, hun fremstiller det som huslån, men tror det ikke før jeg får se det. Så det også..(og tviler) og at hun lagrer flytte-esker hos eksen... 6
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 18. juli 2019 Populært innlegg #7979 Skrevet 18. juli 2019 For en tid tilbake la hun også ut et dokument som angivelig var en avtale verdt et sekssifret beløp, signert med "Anne Brith". Jeg pleier å bruke etternavn når jeg signerer avtaler, men det er mulig det er overflødig. 72
Ellenn Skrevet 18. juli 2019 #7980 Skrevet 18. juli 2019 Hva har uansett et tilsagn om privatlån på en firmasnap å gjøre? Ikke rart ingen tror på henne, hvor mange ganger har hun hintet om at NÅ blir det huskjøp? 42
Fremhevede innlegg