Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Nadiahagen skrev:

Vi får vente å se når saken kommer til retten. Sannheten kommer for en dag, og jeg påstår ikke at han har sendt det for det kan jeg ikke vite, jeg bare leser hva dere sier, og referer til det som står i avisen

Poenget er at du kun refererte til den ene «siden», og ikke fra politimannens side som altså har anket og er villig til å gå til retten for å få prøvd saken! I tillegg til at trusler og bestikkelser anklagene er henlagt! Viktig å få med alt når man først skal referere saken! 

• Liker 32
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Poenget er at du kun refererte til den ene «siden», og ikke fra politimannens side som altså har anket og er villig til å gå til retten for å få prøvd saken! I tillegg til at trusler og bestikkelser anklagene er henlagt! Viktig å få med alt når man først skal referere saken! 

Ja det har du rett i,men på samme måte henger jo det sammen med det første jeg refererte.)  jeg forsvarer verken AB eller politimannen bare så det er sagt. Når det står svar til meg her inne at tjenestefeil ikke innholder krenkelse så gjerne opplys meg. Har prøvd å google begrepet tjenestefeil. Altså begrepet tjenestefeil for jeg vil jo komme med fakta:) Mange synser her inne , så har jeg feil, så tar jeg det som en mann( kvinne)

Endret av Nadiahagen
Glemte en komma
Skrevet

I desember 2017 skal hun ha fått en melding på Snapchat med teksten:

«Kul an frøken, du skylder staten 660.000 og vi kommer og forkynner deg konkurs i morgen. Vi tar med Bloggerne og media så får resten av Norge vite hva som skjer,» skrev politimannen ifølge Davidsen.

• Liker 7
Gjest Lama_Drama
Skrevet (endret)

Lurer på hvor «Kul an» kommer fra. Det virker ikke som det er første meldingen som er sendt.

Endret av Lama_Drama
Gjest Emmy_H
Skrevet
Akkurat nå, Lama_Drama skrev:

Lurer på hvor «Kul an» kommer fra. Det virker ikke som det er første meldingen som er sent.

Nettopp!

Skrevet
5 minutter siden, Emmy_H skrev:

Det jeg oppfatter som merkelig er hvorfor en politimann plutselig skulle ha et behov for å sende en slik melding? Det må ha vært noe som skjedde i forkant?

Det er ganske tydelig at det må ha vært noe kommunikasjon her på forhånd. Lurer virkelig på hvordan hele kommunikasjonen forløp. Tatt ut av sammenhengen virker jo meldingen fra politimannen noe uprofesjonell, men skulle gjerne sett den i kontekst. 

• Liker 43
Skrevet

Har noen av påstandene hun kom med om netthat i boka vist seg å faktisk være sanne? Davidsen har måttet beklage andre påstander i boka, og nå dette? 

https://influencere.wordpress.com/2019/05/30/anne-brith-ma-beklage-innhold-i-boken-kvinner-som-hater-kvinner/

Igjen så skulle jeg ønske at noen av de som ga denne boka spalteplass kunne ha fulgt opp dette. 

• Liker 40
Skrevet
53 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Lurer på hvor «Kul an» kommer fra. Det virker ikke som det er første meldingen som er sendt.

Lurer jeg på også. Det har nok vært en dialog i forkant her. Å mene noe om hva (og hvorfor) blir jo å spekulere. Men jeg tenker at "spekulasjoner" akkurat her må være delvis ok, da denne saken er omtalt i boken. Det er lov å gjette og synse om innhold i bøker? 

• Liker 17
Gjest Emmy_H
Skrevet
3 timer siden, Nadiahagen skrev:

Ja det kan være at han  mener han ikke burde få tiltale at han han har gjort en tjenestefeil, og selv syntes han gjorde det rett å sende de meldingen.  Vi får vente å se hva det blir til. 

Hva mener du med at «han selv syntes han gjorde rett i å sende meldingen?» sier han det selv?

Skrevet

Noen som vet noe mer om dommen til politimannen?

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, FruJohansen skrev:

Det er ikke noe mer å vite. Han er ikke dømt, og skal ikke straffes. Han har fått påpakk for at han sendte en tåpelig melding som privatperson, basert på konfidensiell informasjon han ervervet seg via sin stilling. Dette har han også vedkjent seg. Han er ikke enig i påtaleunnlatelsen, og har klaget denne inn. Politimannen er altså interessert i at saken skal gås nærmere i sømmene, til tross for at han slapp straff i første runde. Jeg syns det sier mye om alt som ikke har kommet fram i offentligheten her. Dette må være en pinlig og svært belastende sak for ham, han har sjansen til å legge det bak seg nå, men velger det motsatte.

Anne Brith sine påstander om trusler og forsøk på bestikkelser ble henlagt, og det var politimannens forklaring som ble lagt til grunn for avgjørelsen. Ikke Anne Brith sin.

Det har du rett i. Det sier noe at politimannen ønsker å ta saken videre på tross av at han nå har muligheten til å legge det hele bak seg - uten straff. 

Meldingen vi har lest er overhodet ikke ok, og den i seg selv er nok et tjenestebrudd, - men det er en historie bak og rundt det hele.. 

Hennes påstand er at han har kommet med trusler og bestikkelser. Lurer på hva hans side av saken er (sett bort i fra meldingen og tjenestebrudd - nevner igjen at dette ikke var ok. Men det er lov å lure på hva som provoserte det frem) 

• Liker 35
Skrevet
2 timer siden, SjokoLine skrev:

At ikke AB er flau? Hadde det vært meg, hadde jeg vært så skamfull over egen oppførsel at jeg ikke hadde turt å vise meg noe sted.

Tenk å basere hele sin tilværelse på løgn, løgn og atter løgn. På omtrent alt i livet. 

Sånne mennesker ser det ikke selv. De lyver selv om de ikke trenger å lyve. Har en mor av samme typen. Ganske skremmende for meg (og andre i lignende situasjoner) å lese om denne personen siden det er så mange personlighetstrekk som ligner. 

• Liker 30
Skrevet

Om AB hadde hatt så sterk sak som hun har gitt uttrykk for burde det ha vært henne som anket. At politimannen anker sier vel sitt, han kunne jo ikke sluppet billigere unna  om han faktisk har gjort noe han ikke skulle. 

• Liker 41
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...