Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lyttet nettopp til frøken Davidsen på podcasten Power Ladies. Eller...lytta halvvegs før jeg måtte skru av. Holdtbikke ut latteren og skjønte heller ikke hva som var morsomt. Håpte egentlig å få avklart dramatikken rundt boka, eller få et mer nyansert bilde av henne og hele situasjonen... men tror ikke det kom til noe særlig  forklaring . Har ikke fulgt nøye med på verken Davidsen, bloggen eller dramaet men har fått med meg at det har vært mye dramatikk og anklager både denne og andre veien ... Men jeg sitter igjen med samme inntrykk som før: jeg aner ikke HVEM denne dama er, hva hun EGENTLIG tenker og mener og hva som bare er fasade. Noe skurrer og hindrer meg i å ta det hun sier for "god fisk". Noen andre som har lytta til denne epiosden??

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, ashera skrev:

Nei. Men i dag presterte hun å indirekte dele navnet på sin eks på snap, riktignok gjennom en rosende melding. Den samme eksen hun har antydet mishandlet henne i forbindelse med at hun deltok i Hele Norge baker. 

I tillegg har det vært varierende reklamemerking på snap siste ukene, ofte i samband med "mange som spør"-innlegg. Business as usual.

Det tok meg ca 5 sekunder å finne ut hva han het basert på infoen hun har lagt ut på snap. I tillegg har hun skrevet at han prøver å kvalifisere seg til sykkel-VM i Bergen om noen uker. NM, Anne Brith, ikke VM, selv om det høres kulere ut 😉 Alt høres kulere ut i blogglandia!

• Liker 46
Skrevet
15 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Det tok meg ca 5 sekunder å finne ut hva han het basert på infoen hun har lagt ut på snap. I tillegg har hun skrevet at han prøver å kvalifisere seg til sykkel-VM i Bergen om noen uker. NM, Anne Brith, ikke VM, selv om det høres kulere ut 😉 Alt høres kulere ut i blogglandia!

Feil lest. Det er gjennom sin deltagelse i NM at vedkommende prøver å kvalifisere seg til VM. Det skjer vel VM-uttak gjennom NM, tenker jeg.

• Liker 4
Skrevet (endret)
12 timer siden, FotbaIlflua skrev:

"Vi er så stolte over xxxx som vant ritt igjen og som prøver å kvalifisere seg til VM i Bergen om noen uker!" Ref snap. NM arrangeres forresten i Kongsvinger i år, i følge google. VM i Bergen var i 2017. 

OK, var nok litt kjapp. Men ikke nevn barna her. Endret det når jeg siterte.

Endret av ashera
  • Liker 9
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner. 

Ninab82, mod

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, 2ney skrev:

Beklageligvis står det skikkelig ille til med selvinnsikten ja. Nå er morshjertet knust og møter utsatt/avlyst, men ute og vifter med mikrofoner og Joakim, så det kan ikke være så veldig knust det morshjertet. Å filme seg selv på Snap er utrolig viktig. Daglig og dagens outfit. 

• Liker 28
Skrevet
5 timer siden, Viking-girl skrev:

Beklageligvis står det skikkelig ille til med selvinnsikten ja. Nå er morshjertet knust og møter utsatt/avlyst, men ute og vifter med mikrofoner og Joakim, så det kan ikke være så veldig knust det morshjertet. Å filme seg selv på Snap er utrolig viktig. Daglig og dagens outfit. 

Hvorfor er morshjertet knust..? 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Blubird skrev:

Hvorfor er morshjertet knust..? 

Nei, det skriver hun ikke. 

• Liker 7
Gjest Ispahan
Skrevet (endret)

Tallene for Anne Brith AS har kommet og det er et stykke igjen til hun kan sette noe overskudd inn i Holdingsselskapet sitt, ser det ut til. Tallene er blodrøde, med driftsunderskudd. Det er tatt ut lønn for til sammen 537 tusen, fordelt på 3 ansatte. Så hvis hun ikke har hatt en bijobb med lønn i millionklassen, kan vi trygt anta at lønnen hennes i beste fall er helt gjennomsnittlig. 

Lurer på om hun synes det var verdt det...

https://www.proff.no/selskap/anne-brith-as/sørumsand/-/IF82YS70000/

Endret av Ispahan
Skrevet (endret)

Slettet.

(Selv om jeg er sikker i min sak, så ser jeg at det jeg skrev foreløpig kun er spekulasjoner. Og det er jo ikke tillatt her.)

Endret av SjokoLine
  • Liker 2
Skrevet

Blir fet villa

• Liker 16
Skrevet
1 time siden, Fader skrev:

Dersom det stemmer slik representanten for Megan Hess svarer er det jo svært betenkelig med tanke på at Anne Brith selv fakturerer de som har brukt hennes bilder.

https://influencere.wordpress.com/2019/06/20/anne-brith-nettbutikken-franskemakroner-no/

https://www.dagbladet.no/kultur/bloggerne-anne-brith-har-tjent-240-000-kroner-pa-dette-bildet/69768758

Det er også svært betenkelig at hun blir leiet inn som foredragsholder i et kurs om opphavsrett i regi av Patentstyret. Kort tid etter foredraget stjeler hun selv et bilde på nettet av en kjent illustratør, og bruker det i headingen på sin kommersielle nettside. To moraler er bedre en enn, tydeligvis.

• Liker 48
Gjest Ispahan
Skrevet

Ganske gøy at hun skulle politianmelde noen for brudd på åndsverksloven for å ha delt et bilde av post it-lappene hennes på kvinneguiden også. 

Skrevet

Hvis jeg ikke tar feil så ser det ut som bildet på "Franskemakroner" er endret?

• Liker 10
Skrevet (endret)
1 time siden, Fader skrev:

Dersom det stemmer slik representanten for Megan Hess svarer er det jo svært betenkelig med tanke på at Anne Brith selv fakturerer de som har brukt hennes bilder.

https://influencere.wordpress.com/2019/06/20/anne-brith-nettbutikken-franskemakroner-no/

https://www.dagbladet.no/kultur/bloggerne-anne-brith-har-tjent-240-000-kroner-pa-dette-bildet/69768758

Det får en spesiell betydning når svarte makroner var pakket inn i poser med stjålet tegning på, på lanseringen av hat-boken, og advokatfirmaet Elden & co gikk god for boka. Gikk de god for kakefirmaet som var sponsor av lanseringen også? Det er jo eid av forfatteren via Blogghuset?

Endret av Pust
  • Liker 32
Skrevet
44 minutter siden, Diamant skrev:

Hvis jeg ikke tar feil så ser det ut som bildet på "Franskemakroner" er endret?

Jepp. Bildet er nå endret. Har nok fått pes fra teamet til Megan Hess.

• Liker 24
Skrevet
På 6.6.2019 den 6.41, KonemorGunda skrev:

Når en tråd blir stengt så forsvinner mye viktig informasjon om bloggernes handlinger, informasjon som er viktig å belyse. Det er allikevel ingenting som forsvinner hvis det først har kommet på internett. 

Asti, med sin saklige, veldokumenterte blogg, har også samlet mye informasjon om bloggere, blant annet Anne Brith. 

Det er mange gode blogginnlegg å lese på bloggen hennes, men vil særlig dra frem blogginnlegget som ved rettsavgjørelser har bekreftet at Anne Brith lyver. 

Husk at kan hun lyve om dette (hun er også avslørt i løgn en rekke ganger utover dette, dokumentert på Astis blogg), så bør man stille seg skeptiske til andre uttalelser hos henne også. 

https://influencere.wordpress.com/2019/05/30/anne-brith-ma-beklage-innhold-i-boken-kvinner-som-hater-kvinner/

Man trenger da ikke gå inn på Asti sin blogg for å finne ut at dama ikke er ærligheten selv.

• Liker 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...