Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Ispahan
Skrevet
1 time siden, Anki skrev:

Saken med politmannen derimot er jeg helt enig om at var et ille tilfelle, såfremt den er sann.

Ja, såfremt den er sann. Ut ifra ordlyden i den meldingen er det overveiende sannsynlig at det har vært en kommunikasjon i forkant. Lurer på hvorfor hun ikke tok med denne, men valgte seg en løsrevet melding.

Jeg lurer på om Anne Brith faktisk tror på denne konspirasjonsteorien om at politiet, skatt øst og kemneren har gått sammen om og ta henne, eller om det er en grov dramatisering for å skape jordskjelv-effekt? Det første er i så fall urovekkende! Og hvis det er det siste som er sant, er det ganske urovekkende det også. Da undervurderer hun publikummet sitt kraftig, for ikke engang den mest ihuga fansen tror på det.

Skrevet

Spørsmål. Når denne tråden handler om exbloggeren AB, blir det ikke en avsporing dersom noen prøver å vri debatten over på å heller diskutere generelle trekk blant personene som skriver i tråden? Vil også si at grensen derfra er temmelig kort til brukerdebatt og persondebatt. 

• Liker 45
Skrevet
1 time siden, Anki skrev:

Jeg leste faktisk boken hennes, nettopp pga temaet om netthets og KG, men jeg ble overrasket hvor lite den faktisk boken handlet om det. Det virket heller som en samlig av utvalgte historier ang netthetsere fra andre kanaler, en av de er i jo i ettertid påvist ikke sanne og dømt deretter i retten. Boken gikk mye på synsing, spekulasjoner og såklart hennes syn på saken som i noen tilfeller virket helt på trynet. Saken med politmannen derimot er jeg helt enig om at var et ille tilfelle, såfremt den er sann.

Sitatene bakerst i boken er i stor del preget av sitater fra KG, men det er mange hvor hun ikke greier å skille mellom sak og person (som er problemet jeg ser gjentar seg mtp at bedriften er personen), samt noen som i ettertid har blitt slettet pga regelbrudd. Og de styggeste kommer fra mail/IG/egen blogg, også er det jo det berømte sitatet fra KG som er stjålet fra Helene Drage sin tråd som AB nekter å svare på hvorfor er trykket i boken.

Alt i alt er jeg veldig skuffet over boken, fordi det kunne blitt en stor bok, det kunne blitt en god måte å belyse netthets, netthat og mobbing i digitale kanaler, istedenfor ble det mer som en kladdebok rundt saker som AB så på som mobbing fra hennes syn.

Høres ut som om forleggeren kunne gjort en bedre jobb med å veilede, dersom det du skriver er riktig. Men kanskje takket være de mange som ikke akkurat er fan av henne, men likevel så nysgjerrig på boken at de skaffet seg den, så ble antakelig salgstallene ganske greie likevel, så hun er nok takknemlig :)

• Liker 2
Skrevet
45 minutter siden, Firestone skrev:

Fakta: boka var en fiasko. Solgte dårlig og innholdet som ble prøvd i retten, ble avslørt som bløff. 

Fakta: AB fikk ikke annonsører til bloggen sin lengre. (Hun fortalte det i intervjuet i forbindelse med bokutgivelse, lagt ut på Instastory)

Fakta: Hadde ingen kritisert ABs uetiske forretningsdrift, hadde bloggen fortsatt eksistert og AB hadde cashet inn på å eksponere unger og clickbate herfra til evigheten. 

Har du salgstall som bekrefter denne fiaskoen, da? :)

Det er ikke «kritikk» som gjør at hun har lagt ned, men langt verre oppførsel enn det. Kritikk hadde hun vel ikke brydd seg så mye om :)

Ikke akkurat positivt når folk ser seg nødt til å legge ned blogging pga. vedvarende dårlig oppførsel fra en rekke anti-fans. Som likevel ikke klarer å la henne være i fred, om  hun forsvinner helt fra rampelyset blir det vel abstinenser for enkelte. Men det finnes jo andre bloggere å kritisere, neppe noe problem å finne et nytt offer eller to :)

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Lkk skrev:

Fantastisk skrevet 👍

Om man ser bort fra innholdet, som jeg tidligere har pekt på at ikke gir noen mening, så var det relativt velformulert. Sofisme kan man kanskje kalle det :)

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, CecilieX skrev:

Så Bloggomtoppbloggere er ikke en godkjent kilde, mens du viser til sitater fra FORLAGET som dokumentasjon for bra salgstall? 

Boken er for tiden den mest solgte boken i Ark-kjeden foran storselgere som Jojo Moyes, Lucinda Riley og Sissel Gran. På boklisten til bokhandlerforeningen ligger den på andreplass, meldes det fra forlagshold.

Ser du ellers har fått dokumentert fra andre brukere hvilken historikk som ellers gjelder rundt forlaget, både hva gjelder redelighet og bruk av statistikk. 

Ikke godkjent som kilde? Har jeg aldri skrevet, kun at en bokanmeldelse derfra ikke er spesielt interessant, sett f.eks opp mot hva en fra et skikkelig mediehus hadde vært :)

Kan du henvise til noe sted hvor det fortelles at boken ikke solgte så bra i Ark-kjeden som nevnt i artikkelen, eller at den aldri en eneste uke lå høyt oppe på boklisten til bokhandlerforeningen? :)

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Thisisnotmyname skrev:

Drivkraften er vell at man ikke vil at det skal være slik at bloggere kan utlevere barn, tjene på barna og drive useriøst, som kommentarjuks, redigering av bilde som de lyver om og skriver bok og lyver i den. 

At bloggere får holde på slik de gjør nå er dumt og har kommen mange nye endringer i lovverket og masse pga kvinneguiden at disse endringene kommer. 

I England har de for en stund siden ryddet opp i dette med å markere AD og det er masse penger i sving. 

Også er det at barna våre nå vokser opp med å se på influensrre og ikke skjønner at det er falskt det de ser.

Og det er ikke kvinnehat og sykelige negative engasjementet mot bloggere som er drivkraften. 

Det får være din mening. Og det stemmer kanskje for noen. Men dessverre er nok de «edle» motivene du nevner for mange bare et påskudd for å kunne skrive negativt om noen de misliker og ikke unner noe som helst positivt. Et så vanvittig negativt engasjement som man totalt sett har mot mange bloggere er ikke et resultat av utelukkende godhet, det sier seg selv :)

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 timer siden, Lama_Drama skrev:

Jeg tror derimot at den eneste måten å bli kvitt avskyelig oppførsel på er å påpeke den. Slik mobbing, uthenging

Jepp, dette er prisen mange toppbloggere må tåle for suksessen. Mobbing, uthenging og avskyelig oppførsel fra «kritikere» som løper i flokk. Jeg og sikkert flere andre forsøker å påpeke dette, da det er vanskelig å bli kvitt den på andre måter, men sannsynligvis går det ikke an å bli kvitt den uansett, og om bloggere må kaste inn håndkleet slik Anne Brith gjorde, så vil haterne bare finne seg nye ofre blant de gjenværende bloggerne eller nye som slår seg opp. En evig runddans :)

Endret av Hedersbrukeren
  • Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Pust skrev:

Jeg skjønner at man er både forbauset og fascinert når man mangler kunnskaper om det en debatt dreier seg om, og i tillegg er uimottakelig for ny kunnskap. Et godt råd er å lese seg opp på temaet og så delta i diskusjonen etterpå. Så slipper man å falle utenfor og ikke forstå hva det er som blir omtalt.

Årsaken til mitt engasjement i bloggersaker, her og i andre fora, er at flere av dem ikke ser ut til å bry seg om at de fratar barn retten til privatliv, at mange av dem bruker bloggen til å henge ut andre uten at disse kan svare for seg, og at de kommersielle bloggerne svært ofte bryter markedsføringsloven.

Det ironiske her er at de virkemidler som blir benyttet mot bloggere som sikkert ikke har rent mel i posen, i sum er langt verre enn det man kritiserer. Hva er verst, at hundrevis hetser noen i flokk, eller at en person tok noen bilder av familien sin som ble lagt ut på nett? Go figure :)

• Liker 3
Skrevet
28 minutter siden, Ispahan skrev:

Ja, såfremt den er sann. Ut ifra ordlyden i den meldingen er det overveiende sannsynlig at det har vært en kommunikasjon i forkant. Lurer på hvorfor hun ikke tok med denne, men valgte seg en løsrevet melding.

Jeg lurer på om Anne Brith faktisk tror på denne konspirasjonsteorien om at politiet, skatt øst og kemneren har gått sammen om og ta henne, eller om det er en grov dramatisering for å skape jordskjelv-effekt? Det første er i så fall urovekkende! Og hvis det er det siste som er sant, er det ganske urovekkende det også. Da undervurderer hun publikummet sitt kraftig, for ikke engang den mest ihuga fansen tror på det.

Ja begge scenarioer er ille. Enten er hun ekstremt paranoid om hun tror Kemneren, Skatt Øst og Politet konspirerer sammen for å ta en eller annen blogger - og såpass paranoid håper jeg virkelig ikke hun er for hennes egen skyld.

Eller også skjønner hun ikke hvor opplagt dum den historien ser ut utenfra. Det er så ekstremt pinlig å finne på en slik røverhistorie - om ikke hun hadde dratt med seg søkbare personer og myndigheter for å skape blest og illudere offer. 

• Liker 25
Gjest Ispahan
Skrevet
1 minutt siden, Hedersbrukeren skrev:

Det ironiske her er at de virkemidler som blir benyttet mot bloggere som sikkert ikke har rent mel i posen, i sum er langt verre enn det man kritiserer. Hva er verst, at hundrevis hetser noen i flokk, eller at en person tok noen bilder av familien sin som ble lagt ut på nett? Go figure :)

Bare et spørsmål: Har du sett hets i denne tråden?

Gjest CecilieX
Skrevet
12 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Ikke godkjent som kilde? Har jeg aldri skrevet, kun at en bokanmeldelse derfra ikke er spesielt interessant, sett f.eks opp mot hva en fra et skikkelig mediehus hadde vært :)

Kan du henvise til noe sted hvor det fortelles at boken ikke solgte så bra i Ark-kjeden som nevnt i artikkelen, eller at den aldri en eneste uke lå høyt oppe på boklisten til bokhandlerforeningen? :)

Si meg, leser du ikke lenkene som folk gir deg? 

Skrevet
10 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Jepp, dette er prisen mange toppbloggere må tåle for suksessen. Mobbing, uthenging og avskyelig oppførsel fra «kritikere» som løper i flokk. Jeg og sikkert flere andre forsøker å påpeke dette, da det er vanskelig å bli kvitt den på andre måter, men sannsynligvis går det ikke an å bli kvitt den uansett, og om bloggere må kaste inn håndkleet slik Anne Brith gjorde, så vil haterne bare finne seg nye ofre blant de gjenværende bloggerne eller nye som slår seg opp. En evig runddans :)

Du skriver at AB har kastet inn håndkleet. NÅR skjedde det????

• Liker 26
Skrevet
7 minutter siden, CecilieX skrev:

Si meg, leser du ikke lenkene som folk gir deg? 

Jo, og der stod det jo at den var på topplisten i flere uker på rad, deriblant nummer 2 i uke 11 :)

Skrevet
1 minutt siden, Rossici skrev:

Du skriver at AB har kastet inn håndkleet. NÅR skjedde det????

Hadde hun ikke gitt seg med bloggingen? :)

Skrevet
11 minutter siden, Ispahan skrev:

Bare et spørsmål: Har du sett hets i denne tråden?

Bare et spørsmål: har noen sagt at det har vært hets i denne tråden? :)

Denne tråden er helt ny, og det har vært mer en debatt om selve debatten hittil, og det er vel grunnen til at den ikke har blitt skjult, kraftig moderert eller fjernet slik tidligere tråder har blitt her inne :)

Skrevet (endret)

Hva skjer med mennesker som vier hele dager og kvelder til å diskutere de som er kritiske til ABD, uten at de en gang har giddet å sette seg ordentlig  inn i saken som diskuteres, dvs lese seg opp i temaet  fra begge sider. Jeg er målløs. 

Endret av 2ney
Skrevet
Akkurat nå, 2ney skrev:

Hva skjer med mennesker som vier hele dager til å diskutere de som er kritiske til ABD, uten at de har sett seg ordentlig  inn i saken som diskuteres, dvs fra begge sider. Jeg er målløs. 

Og kan de vennligst gjøre det i korrekt tråd?

Protip; det er ikke denne.

• Liker 23
Gjest Ispahan
Skrevet
28 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Hadde hun ikke gitt seg med bloggingen? :)

Nei, hun sa at hun hadde gitt seg med bloggingen, men bloggen lever i beste velgående. Det var nok en løgn. I tillegg har alle influensere flere kanaler enn bloggen. Anne Brith har fortsatt med massiv eksponering i sine andre kanaler, på tross av de påståtte truslene.

😊

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...