Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
51 minutter siden, Halloi skrev:

Når man leser hva voksne menn lirer fra seg i kommentarfelt, med fullt navn, tror jeg nok det finnes en del som skriver noe anonymt også😏 Da mener jeg spesielt på facebook i kommentarfeltene på saker fra feks. VG og Dagbladet..

Selvsagt, på generelt grunnlag, men neppe i så stor grad om kvinnelige bloggere, annet enn at de ikke forstår hvorfor media gidder fokusere på dem :)

Endret av Hedersbrukeren
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Vipser skrev:

https://www.nrk.no/ytring/lever-av-likes-1.14532994

Det er et lass av menn som kritiserer bruk av barn i sosiale medier i kommentarfeltet i blant annet denne artikkelen. Menn deltar definitivt i denne offentlige debatten. Ingen grunn til å tro at det ikke finnes menn bak nickene på Kvinneguiden. 

Fra mennene der var det så langt jeg kunne se i hovedsak saklige kommentarer, noe «kritikken» mot diverse bloggere på KG i liten grad kan kalles :)

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Yann skrev:

https://www.vg.no/rampelys/i/21AmE4/kritiske-til-bloggere-som-fronter-barna-boer-lages-nye-kjoereregler

Tro det eller ei... jeg er en av "slike menn" som du skriver. Som har tatt meg tid til å bry meg. Jeg har i hele mitt voksne liv vært engasjert i barn og unges oppvekstvilkår.  Innen idrett og andre kulturtiltak.  Som leder i foreldreutvalg på skole.  På disse arenaer har jeg opplevd veldig mye positivt, men dessverre også noe negativt,  med utagerende foreldre, med den triste og uheldige belastning for disse foreldrenes barn.

For ikke så veldig lenge siden visste jeg ikke hva SoMe stod for.  Før noen hvisket meg i øret om Kvinneguiden, og Bloggomtoppbloggere, og fikk ett innblikk i dette SoMe universet.  Ble ikke litt, men veldig overrasket over den uhemmede eksponering av barn og unge ikke bare bilder, men også omtaler av barna i sosiale medier.

Jeg vil våge den påstand at brorparten av kritikken som kommer her på Rampelyset,  gjelder denne svært uheldige eksponeringen.  En kritikk som deles av absolutt alle innen fagfeltet barn og unge.  

I linken over uttaler landets fremste innen feltet, Barnepsykolog og professor ved Universitet i Tromsø, Willy-Tore Mørch at foreldre bør tenke seg svært godt om dersom de å eksponere barna i sosiale medier.  Han forteller at forskning viser at barn tar skade av å bli eksponert.  Barna kan bli utsatt for trakassering, trusler vold og erting.  

I samme artikkel som er linket til over uttaler spesialrådgiver i Redd Barna at hun er veldig bekymret for den økende graden av eksponering av barn på sosiale medier.  Grønvold, som også er jurist og forfatter av boken "Barn og personvern", mener barn kan bli frarøvet privatlivet sitt med eksponering på sosiale medier.

2018 ble det året denne voldsomme uheldige barneeksponeringen i ord og bilder virkelig ble satt på kartet.  Veldig mye takket være alle oppegående, omsorgsfulle "nettroll, kjærringer og gubber her på Kvinneguiden.

Dagens og morgendagens bloggerbarn takker dere ;)

Jeg har skrevet ganske mange innlegg i denne tråden hvor jeg skriver at det finnes menn som deg. I mindretall, men de finnes helt sikkert. Og det kan være at noen oppriktig engasjerer seg og bruker store deler av fritiden på å bekjempe at noen legger ut noen bilder på nett, men for mange er det bare et påskudd for å kunne kritisere bloggere man av en eller annen grunn misliker :)

• Liker 6
Skrevet

Og den saklige, velbegrunnede bloggkritiker-kritikken bare imponerer. Egentlig imploderer. 

• Liker 34
Gjest CecilieX
Skrevet
12 minutter siden, Firestone skrev:

Vi har fake news, men jaggu har vi fake influencers også. Det de selger er narrativ som ikke gangner en eneste leser, bortsett fra folk som oppriktig får nytelse av innsyn i andres fakeliv. Den eneste som tjener på influencersirkuset er influenceren selv, i kjølvannet ligger privatlivet til ungene -solgt til høystbydende. Bruktbilselgere har bedre etikk. 

Jeg synes «fake news» er et godt begrep å bruke i debatten rundt AB fordi hun på mange måter bruker teknikker som til forveksling likner de begrepets far Donald Trump bruker. 

Hun har et like omtrentlig forhold til sannheten. Hun har også samme behov for å orkestrere fasade og lyve på seg suksess og vellykkethet. 

Skrevet
29 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Jeg har skrevet ganske mange innlegg i denne tråden hvor jeg skriver at det finnes menn som deg. I mindretall, men de finnes helt sikkert. Og det kan være at noen oppriktig engasjerer seg og bruker store deler av fritiden på å bekjempe at noen legger ut noen bilder på nett, men for mange er det bare et påskudd for å kunne kritisere bloggere man av en eller annen grunn misliker :)

https://www.tv2.no/a/9900480/

Overskriften på denne artikkelen er " Anne Brith fjerner barna fra bloggen"  

Toppbloggeren har bestemt seg for for at barna ikke lenger skal være en del av hennes blogg og sosiale medier.  Hun sier at dette er noe hun har tenkt på lenge.  I artikkelen råder hun andre bloggere til ikke å eksponere sine barn i sosiale medier.  Jeg tror at flere bloggere gjør lurt i å ta en ny vurdering på dette. Basert på egne erfaringer endrer jeg nå retning når det kommer til dette temaet, sier Davidsen til TV 2.no for ca ett år siden, og det var den gang da ;)

Det var ikke tilbakemeldinger og kritikk fra lesere som fikk henne til å bestemme seg for å skjerme barna sier hun..  jaja,  enda en gang tusen takk til alle oppegående positive engasjerte mennesker på Kvinneguiden.  

P.S  Mulig at menn som meg er i mindretall i din omgangskrets... ikke vet jeg ;)

• Liker 38
Skrevet
5 timer siden, Hedersbrukeren skrev:

Er det denne boken hvor blant annet netthatet på KG tas opp? Om det så skulle være noe som ikke stemmer i den, så er det likevel helt klart viktig å sette fokus på dette ekstreme netthatet, som ikke får så mye oppmerksomhet i media ellers. Der er man mer opptatt av utdatert netthat som «sinte hvite menn» om innvandring, mens det mest graverende vi har når det gjelder netthat er blogger-hatet, for det meste fra kvinner mot kvinner, et ganske merkelig fenomen, men det gamle «kvinner er kvinner verst» kan se ut til å ikke bare være en myte :)

Har du lest boken? Hvis ja, kan vi diskutere hva som er sant eller ikke. Det har vært dårlig med anmeldelser av boken, men her er i alle fall en https://bloggomtoppbloggere.com/2019/04/09/anmeldelse-av-kvinner-som-hater-kvinner/

Når det gjelder det du kaller «blogger-hat» er jeg ikke sikker på om du helt har forstått hva og hvorfor noen av bloggerne blir kritisert i dette forumet. Hvorfor du kaller saklig kritikk for «et merkelig fenomen», sier litt om manglende innsikt i en bransje som kombinerer reklame med utlevering av barns privatliv, bryter markedsføringsloven og alkoholloven. Jeg foreslår at du leser deg litt opp på bransjens uheldige sider. Et godt sted å starte er her: https://influencere.wordpress.com/

• Liker 36
Skrevet
11 timer siden, Ispahan skrev:

Anne Brith sin blogg er lagt ned, men gjenoppsto som et magasin. Magasinet ser helt dødt ut, men Anne Brith er fremdeles en høyst aktuelt influenser. Hun driver blant annet influenserprogrammet ABIP, hvor man kan få "eksklusive" plasser, slik at man kan bli den "Neste store influenceren" og "Leve av drømmen din" (hennes ord). Det er mer utfyllende informasjon her: https://influencere.wordpress.com/2019/04/12/anne-brith-rett-person-til-a-hjelpe-andre/ og her: https://influencere.wordpress.com/2019/05/29/anne-brith-influencer-program/

Det gjenstår å se om noen av deltakerne blir topp-influensere, og tar opp kampen med Sophie Elise og CBE, som hun lover. Det er langt igjen, for å si det sånn.

I tillegg er det en massiv eksponering av mindreårige på både Instastory og Snap. På tross av at hun måtte legge ned bloggen pga trusler mot barna, så tok hun opp igjen eksponeringen noen dager etter at hun fortalte om dette. Og i god gammeldags Anne Brith stil er dette mikset med bilder av Anne Brith i undertøyet, alle og bilder av huset hun skal kjøpe eller bygge.

Dokumentasjon på grunnen hun oppga for at hun sluttet og blogge: https://influencere.wordpress.com/2019/03/18/anne-brith-aldri-mer-blogg-igjen/

Skjønner ikke hva hun har å lære bort , alt hun har prøvd på har jo endt i fiasko ! 

• Liker 24
Skrevet
7 timer siden, Hedersbrukeren skrev:

Uff, Anne Brith skal ha løyet. For en nasjonal krise. Den som aldri har sagt et usant ord i sitt liv får kaste den første stenen :)

Hva synes du om alt annet hun har gjort da?Blant annet henge ut mindreårige på nett med navn for å søke skattelisten hennes(helt lovlig å gjøre),lyve om å fjerne barna fra sosiale medier for så å linke til datterens Instagram,"annonsere" at barna er hjemme alene på snap selv om trusler mot datter,sende upassende bilder på snap(mindreårige følgere),metoder hun bruker for å finne personers identitet,utnytte mindreårig til å inngå influencer kontrakt på mange tusen kr, fortelle hvor heldig hun har vært som har en slank kropp p.g.a gode gener. Hva med oss som har litt ekstra fett på kroppen? Er vi uheldige vi da eller? Jeg har både litt fett og mye annet men genene mine er jeg fortsatt stolt over og mener da at jeg er "verdens heldigste"😊med mann,barn,hus og fast jobb🤣

• Liker 49
Skrevet
9 timer siden, Rossici skrev:

Hva synes du om alt annet hun har gjort da?Blant annet henge ut mindreårige på nett med navn for å søke skattelisten hennes(helt lovlig å gjøre),lyve om å fjerne barna fra sosiale medier for så å linke til datterens Instagram,"annonsere" at barna er hjemme alene på snap selv om trusler mot datter,sende upassende bilder på snap(mindreårige følgere),metoder hun bruker for å finne personers identitet,utnytte mindreårig til å inngå influencer kontrakt på mange tusen kr, fortelle hvor heldig hun har vært som har en slank kropp p.g.a gode gener. Hva med oss som har litt ekstra fett på kroppen? Er vi uheldige vi da eller? Jeg har både litt fett og mye annet men genene mine er jeg fortsatt stolt over og mener da at jeg er "verdens heldigste"😊med mann,barn,hus og fast jobb🤣

Det jeg synes er at det er merkelig at så mange gir henne oppmerksomhet, slik at det har utartet slik som dette. Massive skriverier om henne her på Rampelys gjør bare at det kastes mer bensin på bålet, og dere får enda mer av det dere visstnok ønsker å få en slutt på. Men så vil dere jo egentlig ikke at det skal slutte, tenk om det ikke hadde vært noen bloggere å kritisere, hva skulle de som har brukt så mye tid på dette funnet på da :)

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, Lkk skrev:

Skjønner ikke hva hun har å lære bort , alt hun har prøvd på har jo endt i fiasko ! 

Slett ikke, hun har f.eks gitt ut bok, som har solgt godt, slett ingen fiasko, det :)

Skrevet
10 timer siden, Pust skrev:

Har du lest boken? Hvis ja, kan vi diskutere hva som er sant eller ikke. Det har vært dårlig med anmeldelser av boken, men her er i alle fall en https://bloggomtoppbloggere.com/2019/04/09/anmeldelse-av-kvinner-som-hater-kvinner/

Når det gjelder det du kaller «blogger-hat» er jeg ikke sikker på om du helt har forstått hva og hvorfor noen av bloggerne blir kritisert i dette forumet. Hvorfor du kaller saklig kritikk for «et merkelig fenomen», sier litt om manglende innsikt i en bransje som kombinerer reklame med utlevering av barns privatliv, bryter markedsføringsloven og alkoholloven. Jeg foreslår at du leser deg litt opp på bransjens uheldige sider. Et godt sted å starte er her: https://influencere.wordpress.com/

«Anmeldelse» på bloggomtoppbloggere? Hehe :) 

Det beste eksempelet på bransjens uheldige sider er de omfattende negative karakteristikkene bloggere blir utsatt for, eksempelvis her inne, og hva det videre fører med seg. Det er det største problemet, selv om det sikkert også er andre :)

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, CecilieX skrev:

Hun har også samme behov for å orkestrere fasade og lyve på seg suksess og vellykkethet. 

I likhet med svært, svært mange andre mennesker, ikke akkurat unikt for Anne Brith :)

Skrevet
13 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Slett ikke, hun har f.eks gitt ut bok, som har solgt godt, slett ingen fiasko, det :)

Hvor har du funnet salgstallene? Siden du vet den har solgt godt.

Nå tenker jeg ikke på opplaget eller antall bestillinger til butikkene men faktiske salgstall. 

• Liker 41
Skrevet
1 time siden, Inocybe skrev:

Hvor har du funnet salgstallene? Siden du vet den har solgt godt.

Nå tenker jeg ikke på opplaget eller antall bestillinger til butikkene men faktiske salgstall. 

La meg Google det for deg :)

https://www.smp.no/ntb/innenriks/2019/03/26/Anne-Brith-Davidsen-selger-stort-18738763.ece

«Boken er for tiden den mest solgte boken i Ark-kjeden foran storselgere som Jojo Moyes, Lucinda Riley og Sissel Gran. På boklisten til bokhandlerforeningen ligger den på andreplass, meldes det fra forlagshold.»

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

La meg Google det for deg :)

https://www.smp.no/ntb/innenriks/2019/03/26/Anne-Brith-Davidsen-selger-stort-18738763.ece

«Boken er for tiden den mest solgte boken i Ark-kjeden foran storselgere som Jojo Moyes, Lucinda Riley og Sissel Gran. På boklisten til bokhandlerforeningen ligger den på andreplass, meldes det fra forlagshold.»

Den lå på 8. plass på lista den uka den kom ut, på 2. plass uka etter, på 12. plass uke tre..og så var den ute av lista. Suksess..??

• Liker 40
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...