Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

Hadde jeg vært henne så ville jeg tatt en laaang pause fra sosiale medier og heller fokusert på og skaffet meg en skikkelig jobb. Slik at jeg kunne få kjøpt huset jeg ville ha. Og samt eventuelt starte opp en ny kafé med nye oppskrifter for både bakverk og varmmat. Hadde ikke forsatt på den evige gamle stien og stanget huet i veggen pga andre folk hadde meninger om meg. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Uglesjel skrev:

Hadde jeg vært henne så ville jeg tatt en laaang pause fra sosiale medier og heller fokusert på og skaffet meg en skikkelig jobb. Slik at jeg kunne få kjøpt huset jeg ville ha. Og samt eventuelt starte opp en ny kafé med nye oppskrifter for både bakverk og varmmat. Hadde ikke forsatt på den evige gamle stien og stanget huet i veggen pga andre folk hadde meninger om meg. 

Hun klarer nok ikke å ta en pause, så opptatt av IG og Snap som hun virker. Men hun bør allikevel vurdere om det ikke er bedre  å satse på noe annet enn å leve av annonseinntekter.

Ellers får hun skaffe seg en Youtube-kanal der hun lager mat, baserer seg på å snakke engelsk, lage norsk tradisjonsmat og bakst- og satse på å få en million følgere og tjene kroner på reklame der.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tøytigern skrev:

Hun klarer nok ikke å ta en pause, så opptatt av IG og Snap som hun virker. Men hun bør allikevel vurdere om det ikke er bedre  å satse på noe annet enn å leve av annonseinntekter.

Ellers får hun skaffe seg en Youtube-kanal der hun lager mat, baserer seg på å snakke engelsk, lage norsk tradisjonsmat og bakst- og satse på å få en million følgere og tjene kroner på reklame der.

Hun burde hvertfall fjerne seg fra sosiale medier. Og komme tilbake når hun hår noe sterkt ,grundig å levere for alle. Slik sånn som hun holder på så blir historikken om henne kun dårligere og dårligere.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
17 minutter siden, Tøytigern skrev:

Hun har en YouTube-kanal, men etter en halv julekalender, mistet hun interessen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ispahan skrev:

Hun har en YouTube-kanal, men etter en halv julekalender, mistet hun interessen...

Uff, da. Jamen, da høres det ikke ut som hun er støpt for sosiale medier. At hun ikke klarte å levere innhold, mener jeg. Hun måtte jo gjennomført julekalenderen i det minste.

Alle kan jo ha en IG-konto og snappe. Det betyr ikke at de tjener penger på sin tilstedeværelse i SoMe av den grunn.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for persondebatt, spekulasjoner, avsporing og tilsvar til dette. 

Tråden stenges da det var vært mye regelbrudd. 

Ninab82, mod

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ispahan

Anne Brith sin blogg er lagt ned, men gjenoppsto som et magasin. Magasinet ser helt dødt ut, men Anne Brith er fremdeles en høyst aktuelt influenser. Hun driver blant annet influenserprogrammet ABIP, hvor man kan få "eksklusive" plasser, slik at man kan bli den "Neste store influenceren" og "Leve av drømmen din" (hennes ord). Det er mer utfyllende informasjon her: https://influencere.wordpress.com/2019/04/12/anne-brith-rett-person-til-a-hjelpe-andre/ og her: https://influencere.wordpress.com/2019/05/29/anne-brith-influencer-program/

Det gjenstår å se om noen av deltakerne blir topp-influensere, og tar opp kampen med Sophie Elise og CBE, som hun lover. Det er langt igjen, for å si det sånn.

I tillegg er det en massiv eksponering av mindreårige på både Instastory og Snap. På tross av at hun måtte legge ned bloggen pga trusler mot barna, så tok hun opp igjen eksponeringen noen dager etter at hun fortalte om dette. Og i god gammeldags Anne Brith stil er dette mikset med bilder av Anne Brith i undertøyet, alle og bilder av huset hun skal kjøpe eller bygge.

Dokumentasjon på grunnen hun oppga for at hun sluttet og blogge: https://influencere.wordpress.com/2019/03/18/anne-brith-aldri-mer-blogg-igjen/

Endret av Ispahan
lagt til dokumentasjon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Anne Brith skal ha løyet. For en nasjonal krise. Den som aldri har sagt et usant ord i sitt liv får kaste den første stenen :)

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Pust skrev:

Du er inne på noe der. Den som finner på ting om andre mennesker og skriver dette i en bok slik at man lett skjønner hvem det er, er i sannhet i en slags nasjonal krise, om ikke privat så i alle fall for forlaget og advokatfirmaet som gikk god for boken. Fordi begge er avhengig av at folk flest har tillit til at de ikke farer med løgn. 

🙌🙌

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Pust skrev:

Du er inne på noe der. Den som finner på ting om andre mennesker og skriver dette i en bok slik at man lett skjønner hvem det er, er i sannhet i en slags nasjonal krise, om ikke privat så i alle fall for forlaget og advokatfirmaet som gikk god for boken. Fordi begge er avhengig av at folk flest har tillit til at de ikke farer med løgn. 

Er det denne boken hvor blant annet netthatet på KG tas opp? Om det så skulle være noe som ikke stemmer i den, så er det likevel helt klart viktig å sette fokus på dette ekstreme netthatet, som ikke får så mye oppmerksomhet i media ellers. Der er man mer opptatt av utdatert netthat som «sinte hvite menn» om innvandring, mens det mest graverende vi har når det gjelder netthat er blogger-hatet, for det meste fra kvinner mot kvinner, et ganske merkelig fenomen, men det gamle «kvinner er kvinner verst» kan se ut til å ikke bare være en myte :)

Endret av Hedersbrukeren
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ney skrev:

Hvem som er kvinner og hvem som er menn på et anonymt forum... Hvordan vet du hvem som er hvem? 

Lurer jeg også på. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, FruJohansen skrev:

Det er viktig å sette fokus på netthat, men det var ikke det Anne Brith gjorde i boken sin. Hun klarte ikke engang dokumentere at hun var utsatt for netthat i den, bare viste til en mengde løsrevne sitater, hvorav ett av dem ikke engang handlet om henne.

Hele utgivelsen av boken er basert på Anne Brith sln livsløgn; at hun er et usyldig offer for anonym hets på nettet. Denne løgnen har hun fått fortelle i bokform, og i alle de største mediene i landet. Sannheten er at det er hun selv som stalker og trakasserer folk som er kritiske til hennes virksomhet. Det er ikke engang spekulasjon, Anne Brith skriver selv hva slags metoder hun brukte for å finne fram til navn, adresse og telefonnummer til dem som skrev noe kritisk om henne på nettet. Den ene personen som har våget å ta kampen mot AB sin sannhet helt til rettslokalene, fikk rettens medhold i at Anne Brith hadde løyet i boken sin.

Kampen mot netthets er viktig. Kampen mot dønn uærlige påvirkere er også viktig.

☝️

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, KonemorGunda skrev:

Når en tråd blir stengt så forsvinner mye viktig informasjon om bloggernes handlinger, informasjon som er viktig å belyse. Det er allikevel ingenting som forsvinner hvis det først har kommet på internett. 

Asti, med sin saklige, veldokumenterte blogg, har også samlet mye informasjon om bloggere, blant annet Anne Brith. 

Det er mange gode blogginnlegg å lese på bloggen hennes, men vil særlig dra frem blogginnlegget som ved rettsavgjørelser har bekreftet at Anne Brith lyver. 

Husk at kan hun lyve om dette (hun er også avslørt i løgn en rekke ganger utover dette, dokumentert på Astis blogg), så bør man stille seg skeptiske til andre uttalelser hos henne også. 

https://influencere.wordpress.com/2019/05/30/anne-brith-ma-beklage-innhold-i-boken-kvinner-som-hater-kvinner/

Hva i all verden er viktig med dette? Det er kun folk med meget lav intelligens som leser noe den dama skriver og de er det kjørt for uansett.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FrodeF skrev:

Hva i all verden er viktig med dette? Det er kun folk med meget lav intelligens som leser noe den dama skriver og de er det kjørt for uansett.

Det som er problemet er at denne dama er en publisert forfatter som nå bruker alt hun har (som er meget lite imo) for å få andre til å utlevere seg selv for klikk mens hun får godt betalt for det. Hun er en fare for svake "wannabe" influencere og utnytter folk.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...