Gå til innhold

Anne Brith Davidsen

Gjest Samme

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, Ispahan skrev:

Man kan jo lure på hvor mange andre av historiene om alle som har gjort henne urett som er sanne....

Det er det skrevet endel om her i tråden, og det hun viser til fra forumet er i hvert fall svært diskutabelt.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Ispahan skrev:

Haha, det tror jeg går i glemmeboken hos de fleste som leser den pressemeldingen. Anne Brith har skrevet stygge løgner om noen, og blitt tatt med buksene nede. Omdømmet hennes er ødelagt for alltid, ingen kommer til å tro på noen av de tåredryppende offerhistoriene hennes noen gang igjen! Og Panta har betalt dyrt for å publisere løgnene hennes, noe jeg unner dem av hele mitt hjerte!

Og det er viktig å merke seg at det står at det ikke finnes holdepunkter for at hun har holdt falske konkurranser. Med tanke på at hun har slettet alle bevis, så kan vi aldri vite om de faktisk er falske, eller ikke. Det var det med troverdigheten hennes, da....

Nettopp! Jeg leser det også sånn at det hverken er bevist eller motbevist, også får hver og en trekke sine konklusjoner utifra historien og troverdigheten til denne bloggeren...

For meg er denne artikkelen bare et bevis på alt jeg har tenkt og trodd rundt bloggeren. Troverdigheten er null, og jeg kommer heller ikke i fremtiden til å tro på noe av det hun forteller...

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Gisse skrev:

Så godt at de har gått for igjennom alle konkurransene Anne Brith har hatt på Facebook da og at det er slår fast at hun ikke har hatt falske konkurranser/alle vinnere er bekreftet... 

Det er ikke det som står i artikkelen:

Sitat

De skriver videre at kvinnen på feilaktig grunnlag har blitt en del av boken, og skriver også at partene er enige om at det ikke er holdepunkter for at Davidsen har holdt falske konkurranser på Facebook.

https://www.vg.no/rampelys/bok/i/70BEM4/anne-brith-beklager-bokomtale?utm_source=vgfront&utm_content=row-4

Viktig nyanseforskjell.

Og ellers er det nok av holdepunkter for annen kritikkverdig framferd av bloggeren da, jf feks siste innlegg fra Asti: https://influencere.wordpress.com/2019/05/29/anne-brith-influencer-program/

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Gisse skrev:

Så godt at de har gått for igjennom alle konkurransene Anne Brith har hatt på Facebook da og at det er slår fast at hun ikke har hatt falske konkurranser/alle vinnere er bekreftet... 

"Ikke finnes holdepunkter" er ikke det samme som frikjent. Det kan bety både det ene og det andre. 

Det som er helt sikkert er at AB har spikret ryktet sitt som utroverdig. Ingen kan stole på hennes uttalelser og det kommer til å bli det folk flest husker fra denne fadesen. 

Endret av Inocybe
Skrivefeil
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
13 minutter siden, Inocybe skrev:

"Ikke finnes holdepunkter" er ikke det samme som frikjent. Det kan bety både det ene og det andre. 

Det som er helt sikkert er at AB har spikret ryktet sitt som utroverdig. Ingen kan stole på hennes uttalelser og det kommer til å blindet folk flest husker fra denne fadesen. 

Og så lett det hadde vært for henne å bli "frikjent". Liste over alle vinnerne ligger jo hos regnskapsføreren, i følge henne selv. Rart å ikke ta med den i retten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ispahan skrev:

Og så lett det hadde vært for henne å bli "frikjent". Liste over alle vinnerne ligger jo hos regnskapsføreren, i følge henne selv. Rart å ikke ta med den i retten...

For ikke å snakke om Forbrukertilsynet! Listen med vinnere var jo sendt dit også. Så, ja, det hadde vært enkelt for ABD å legge fram bevis for at alle konkurranser var reelle og alle premier delt ut - og derved blitt helt frikjent for anklagen. Slik det står i pressemeldingen tolker jeg det dit hen at hun ikke har lagt fram bevis.

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er kjempe takknemlig og glad for at AB er avslørt som den løgneren hun er! Når flytter hun inn i det nye huset, igjen? :ironi:

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge frem bevis for sine påstander er vel noe som har vært fraværende for bloggeren fra første stund..

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
Akkurat nå, Viking-girl skrev:

Er kjempe takknemlig og glad for at AB er avslørt som den løgneren hun er! Når flytter hun inn i det nye huset, igjen? :ironi:

Så snart hun får det nye kjøkkenet på plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet noe om faktiske salgstall for boken? Denne utgivelsen kan ikke ha vært billig for Panta. Stablene med signerte bøker som lå igjen da "jordskjelvet" la seg, tyder vel på at det muligens ikke gikk helt etter budskjettet? Nå går det ikke fram av pressemeldingen om kvinnen ble tilkjent erstatning eller ikke, men advokatutgiftene alene må jo beløpe seg til ganske mange tusen. 

Når var rettsaken? Kanskje ikke så rart at AB har hatt så mange møter i det siste. 

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på hva som får en person til å gå ut og spre løgner i bokform. Tror de på løgnene selv, tror de at de ikke blir tatt, eller skylder de på at de blir presset til det? 

Og Hvordan pleier det å bli med fremtidige avtaler med et forlag når man må innrømme løgn i tidligere "oppdrag"? 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg le litt ... I går eller i forgårs hadde AB en snap av en mann bakfra, i hvit skjorte og bukseseler - som står og tar bilde av et bilde av riksvåpenet. «Work ☑️« sto det ... Men det var kanskje en advokat eller noe? Rettsbetjenten? 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På snap i går (forgårs?) viste hun en mann som tok bilde av et bilde med.... akkurat det du skriver her. ☺️ Stusset på det da, gir mening nå. 

Akkurat nå, Pust skrev:

Nå må jeg le litt ... I går eller i forgårs hadde AB en snap av en mann bakfra, i hvit skjorte og bukseseler - som står og tar bilde av et bilde av riksvåpenet. «Work ☑️« sto det ... Men det var kanskje en advokat eller noe? Rettsbetjenten? 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Marimba skrev:

Jeg bare lurer på hva som får en person til å gå ut og spre løgner i bokform. Tror de på løgnene selv, tror de at de ikke blir tatt, eller skylder de på at de blir presset til det? 

Og Hvordan pleier det å bli med fremtidige avtaler med et forlag når man må innrømme løgn i tidligere "oppdrag"? 

Vill gjetning; de antar at de ikke blir tatt for det, det har funket før og med all støyen slike folk er villige til å sette i gang med dersom noen kommer med protester, regner de med at ingen orker å ta til motmæle. Det koster for mye, både personlig og økonomisk. Heldigvis var det noen som våget! 👏🏻 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, Mme Blavatsky skrev:

Nå hadde det vært på sin plass om en av journalistene som skrev artikler og intervjuet Anne Brith Davidsen da boka ble lansert kunne ha fulgt opp saken. 

Om de på forhånd hadde lest seg opp litt mer på Anne Brith Davidsens forhistorie og kunne ha stilt noen kritiske spørsmål så kunne det ha blitt noe riktig så interessant ut av det. 

Igjen vil jeg anbefale dette som et godt sted  å starte: 

https://influencere.wordpress.com/annebrith-no/

👏

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Firestone skrev:

Vill gjetning; de antar at de ikke blir tatt for det, det har funket før og med all støyen slike folk er villige til å sette i gang med dersom noen kommer med protester, regner de med at ingen orker å ta til motmæle. Det koster for mye, både personlig og økonomisk. Heldigvis var det noen som våget! 👏🏻 

Ja, all ære til den som stod opp i dette slik at sannheten kom frem🙏👏

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jobbermedbarn skrev:

Ja, all ære til den som stod opp i dette slik at sannheten kom frem🙏👏

Signerer på dette! Tøft gjort. 💪 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.