Populært innlegg Pust Skrevet 30. mai 2019 Populært innlegg #7461 Skrevet 30. mai 2019 5 timer siden, Isild skrev: Godt innlegg av Asti igjen 👏 Det virket som om dette var et opplegg man ble "trukket ut" til å være med på, at deltagerne var vinnere på en måte. Jeg fikk iallefall aldri inntrykk av at dette var et kurs til over 14 000 kr. Burde vel forstått og tenkt at "ingen gir bort noe gratis", men da mener jeg programmet burde vært tydelig merket med at det var annonsering av et kostbart kurs - Gjerne med en link til påmelding/info om pris så man kunne lese mer om dette. Blir litt "telefonsalg" over at prisen kom som en overraskelse etter en times samtale. Stygt redd du har rett. At det er de som hadde evne til å betale som ble "trukket ut". Og det aller, aller verste: En times grooming av en mindreårig blogger - uten å nevne prisen! Det er helt hårreisende og bortenfor all etikk innen markedsføring. Det er både ulovlig og ufint. Skulle ikke tro dette er en godt voksen kvinne med årevis av erfaring fra bloggbransjen. 59
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 30. mai 2019 Populært innlegg #7462 Skrevet 30. mai 2019 Men i alle dager! Ikke engang den sleipeste telefonselger ville bearbeidet en (mindreårig!!) potensiell kunde i en time før det kom fram at prisen på produktet var 5- sifret! 68
Isild Skrevet 30. mai 2019 #7463 Skrevet 30. mai 2019 1 time siden, Pust skrev: Og det aller, aller verste: En times grooming av en mindreårig blogger - uten å nevne prisen! Det er helt hårreisende og bortenfor all etikk innen markedsføring. Det er både ulovlig og ufint. Skulle ikke tro dette er en godt voksen kvinne med årevis av erfaring fra bloggbransjen. Enig! Aner ikke hvor gammel jenta er, men hvis hun er under 18 så er det helt tragisk å forsøke å lure på henne et kurs til 14 500,- kr ! "Influenserkurs" er ikke det en mindreårig burde bruke konfirmasjonspengene eller pengene fra Lørdagsjobben sin på. Hadde dette skjedd mot min datter hadde jeg blitt sint. 49
Kollontaj Skrevet 30. mai 2019 #7464 Skrevet 30. mai 2019 Å være elendig på regelverket er ikke særlig tillitsvekkende når du skal lære opp andre, tenker jeg. 41
absinthia Skrevet 30. mai 2019 #7465 Skrevet 30. mai 2019 Anne Brith beklager bokomtale https://www.vg.no/rampelys/bok/i/70BEM4/anne-brith-beklager-bokomtale?utm_source=vgfront&utm_content=row-4 31
DianaV Skrevet 30. mai 2019 #7466 Skrevet 30. mai 2019 1 minutt siden, absinthia skrev: Anne Brith beklager bokomtale https://www.vg.no/rampelys/bok/i/70BEM4/anne-brith-beklager-bokomtale?utm_source=vgfront&utm_content=row-4 WOW. Så pinlig for hu mor, som er verdensmester i alt, denne boka skulle vel ikke skape noe "jordskjelv" for henne? 39
Christiane_W Skrevet 30. mai 2019 #7467 Skrevet 30. mai 2019 13 minutter siden, absinthia skrev: Anne Brith beklager bokomtale https://www.vg.no/rampelys/bok/i/70BEM4/anne-brith-beklager-bokomtale?utm_source=vgfront&utm_content=row-4 Bet meg merke i dette: "Det går ut på at eventuelt kommende opplag skal endres slik at kvinnens navn fjernes." Det tyder vel ikke på at salget går strålende når det skrives eventuelt kommende opplag? 44
DianaV Skrevet 30. mai 2019 #7468 Skrevet 30. mai 2019 3 minutter siden, Christiane_W skrev: Bet meg merke i dette: "Det går ut på at eventuelt kommende opplag skal endres slik at kvinnens navn fjernes." Det tyder vel ikke på at salget går strålende når det skrives eventuelt kommende opplag? Nå tok jeg meg selv i å le på Disney villain vis. Selvfølgelig blir det ikke flere opplag. Boka floppet HARDT. 37
Gjest Ispahan Skrevet 30. mai 2019 #7469 Skrevet 30. mai 2019 I tillegg til at kvinnen tydeligvis har blitt feilaktig anklaget for netthat og trolling i Hat-boka, gikk forlagger Elgøren altså ut i media og kalte henne feig og anklaget henne for å være ute etter penger. https://www.nettavisen.no/livsstil/anne-brith-davidsen-og-panta-forlag-er-stevnet-for-retten/3423637275.html Må si det er deilig at de fikk som fortjent, begge to. Og det må svi noe innmari for >Anne Brith at det sendes ut en pressemelding hvor hun beklager og legger seg såpass flat. Hun har, etter hva jeg kan huske, ikke beklaget en dritt i hele sitt liv. Ny og litt uvant opplevelse for henne😂
DianaV Skrevet 30. mai 2019 #7470 Skrevet 30. mai 2019 5 minutter siden, Ispahan skrev: I tillegg til at kvinnen tydeligvis har blitt feilaktig anklaget for netthat og trolling i Hat-boka, gikk forlagger Elgøren altså ut i media og kalte henne feig og anklaget henne for å være ute etter penger. https://www.nettavisen.no/livsstil/anne-brith-davidsen-og-panta-forlag-er-stevnet-for-retten/3423637275.html Må si det er deilig at de fikk som fortjent, begge to. Og det må svi noe innmari for >Anne Brith at det sendes ut en pressemelding hvor hun beklager og legger seg såpass flat. Hun har, etter hva jeg kan huske, ikke beklaget en dritt i hele sitt liv. Ny og litt uvant opplevelse for henne😂 Det må jo svi som bare det å måtte BEKLAGE når hun trodde boken skulle bli the shit, for å bruke et uttrykk ungdommen forstår.. 37
Gjest Ispahan Skrevet 30. mai 2019 #7471 Skrevet 30. mai 2019 4 minutter siden, DianaV skrev: Det må jo svi som bare det å måtte BEKLAGE når hun trodde boken skulle bli the shit, for å bruke et uttrykk ungdommen forstår.. Hun har tydeligvis hatt en agenda med denne boka, og det var ikke å komme netthatet til livs. Det er ikke lenger noen hemmelighet hvem som står for hatet. Endelig får hun smake på konsekvensen av å henge ut mennesker hun ikke liker. Kanskje hun lærer av dette og videreformidler til ABIP-elevene sine at hat ikke lønner seg?
DianaV Skrevet 30. mai 2019 #7472 Skrevet 30. mai 2019 2 minutter siden, Ispahan skrev: Hun har tydeligvis hatt en agenda med denne boka, og det var ikke å komme netthatet til livs. Det er ikke lenger noen hemmelighet hvem som står for hatet. Endelig får hun smake på konsekvensen av å henge ut mennesker hun ikke liker. Kanskje hun lærer av dette og videreformidler til ABIP-elevene sine at hat ikke lønner seg? Tror ikke vi skal holde pusten 🙄 29
Populært innlegg Halloi Skrevet 30. mai 2019 Populært innlegg #7473 Skrevet 30. mai 2019 Advokatene skriver også at kvinnen «ikke har foretatt seg noe som skulle tilsi at hun skulle bli en del av temaet i Davidsen sin bok, som omfatter nettrolling og nettmobbing.» «Forlaget og Davidsen beklager dette», skriver advokatene i pressemeldingen. Ikke bare har hun hengt ut en dame OG skrevet navnet hennes, så hun lett kan gjenkjennes. Men det var ikke en gang sant. 65
Gjest Ispahan Skrevet 30. mai 2019 #7474 Skrevet 30. mai 2019 3 minutter siden, Halloi skrev: Advokatene skriver også at kvinnen «ikke har foretatt seg noe som skulle tilsi at hun skulle bli en del av temaet i Davidsen sin bok, som omfatter nettrolling og nettmobbing.» «Forlaget og Davidsen beklager dette», skriver advokatene i pressemeldingen. Ikke bare har hun hengt ut en dame OG skrevet navnet hennes, så hun lett kan gjenkjennes. Men det var ikke en gang sant. Man kan jo lure på hvor mange andre av historiene om alle som har gjort henne urett som er sanne....
absinthia Skrevet 30. mai 2019 #7475 Skrevet 30. mai 2019 1 minutt siden, Ispahan skrev: Man kan jo lure på hvor mange andre av historiene om alle som har gjort henne urett som er sanne.... Jeg tenkte akkurat på hvordan det går med saken om den politjenestemannen. 44
Viking-girl Skrevet 30. mai 2019 #7476 Skrevet 30. mai 2019 3 minutter siden, Ispahan skrev: Man kan jo lure på hvor mange andre av historiene om alle som har gjort henne urett som er sanne.... Det er jo aldri AB sin feil.. Aldri! 🙄 25
Sam Jones Skrevet 30. mai 2019 #7477 Skrevet 30. mai 2019 Jeg kan ikke mye om dette og er ikke særlig oppdatert. Men noe har jeg da fått med meg. Så på storyen hennes (tror det var snap) at hun la ut skjermdump av en IG konto og «One to follow», altså en oppfordring til å følge vedkommende. Dette var en person uten mange følgere. Jeg vet ikke om dette er en person som har gått på kurset, men synes det lukter litt fishy av det. Men for alt jeg vet et det fullt lovlig. 14
PippiLa Skrevet 30. mai 2019 #7478 Skrevet 30. mai 2019 Hvem er det hun omtaler i boken? Som hun nå har beklaget til? 1
Gisse Skrevet 30. mai 2019 #7479 Skrevet 30. mai 2019 1 time siden, absinthia skrev: Anne Brith beklager bokomtale https://www.vg.no/rampelys/bok/i/70BEM4/anne-brith-beklager-bokomtale?utm_source=vgfront&utm_content=row-4 Så godt at de har gått for igjennom alle konkurransene Anne Brith har hatt på Facebook da og at det er slår fast at hun ikke har hatt falske konkurranser/alle vinnere er bekreftet... 4
Gjest Ispahan Skrevet 30. mai 2019 #7480 Skrevet 30. mai 2019 2 minutter siden, Gisse skrev: Så godt at de har gått for igjennom alle konkurransene Anne Brith har hatt på Facebook da og at det er slår fast at hun ikke har hatt falske konkurranser/alle vinnere er bekreftet... Haha, det tror jeg går i glemmeboken hos de fleste som leser den pressemeldingen. Anne Brith har skrevet stygge løgner om noen, og blitt tatt med buksene nede. Omdømmet hennes er ødelagt for alltid, ingen kommer til å tro på noen av de tåredryppende offerhistoriene hennes noen gang igjen! Og Panta har betalt dyrt for å publisere løgnene hennes, noe jeg unner dem av hele mitt hjerte! Og det er viktig å merke seg at det står at det ikke finnes holdepunkter for at hun har holdt falske konkurranser. Med tanke på at hun har slettet alle bevis, så kan vi aldri vite om de faktisk er falske, eller ikke. Det var det med troverdigheten hennes, da....
Fremhevede innlegg