Gjest tenkerFORmye Skrevet 13. mai 2019 #7341 Del Skrevet 13. mai 2019 21 minutter siden, Tran09 skrev: Hva er inntrykket ditt om Anne Briths forettningsstrategi med A, B og C innlegg, eksponering av barna på hennes firmas snapchatkonto og at hun truer folk som benytter seg av sin ytringsfrihet og forbrukermakt? Link til siste poeng her https://www.dn.no/markedsforing/blogg/bloggere/markedsforing/toppblogger-ringte-arbeidsgiver-og-truet-med-anmeldelse-av-kritiske-lesere/2-1-471746 Eller hva med at hun truer med anmeldelse over en lav sko? Eller at hun skriver i boka si at datteren ble truet, for så å vente i mange måneder, til det tilfeldigvis passer med boklanseringen, før hun forteller det på godmorgen Norge? Jeg tviler ikke på at hun kan være flink til å motivere og virke snill og god, men jeg lurer på hvor mye undersøkelser du har gjort på personen du betaler for å gi deg kurs og opplæring for å bli influencer, når du OGSÅ er åpen om det? Når du så ser hva slags tråd som har dokumentert ABs milds sakt skremmende oppførsel? Lurer oppriktig talt på dine tanker rundt bedriften Anne Brith AS. Så hva slags undersøkelser gjorde du rundt programmet du betalte 8500 for? Hvem har sagt at de kursene dere har fått koster flere hundretusenkroner for andre enn dere? Først og fremst, så vet jeg at denne tråden har blitt veldig negativ og lite koslig. Det ønsker jeg ikke å være en del av. Jeg dømmer aldri ett menneske på bakgrunn av hva andre synes, tenker eller føler. Jeg dømmer heller ikke utifra andres opplevelser eller nettavis artikler (media). Jeg går alltid inn med åpne øyne og med innstillingen om at dette er ett menneske jeg selv må få mine egne erfaringer med. Ellers er en jo bare en nikkedukke som henger seg etter saueflokken i håp om å passe inn. Nei, jeg går heller mine egne veier - les, får mine egne erfaringer. Jeg VET at på slike forum som dette, så blir to fjær gjerne til ti høns på ett brøkdel av ett sekund. Ting blir diskutert, men ting blir også spinnet videre på og ender ofte opp med noe helt annet enn hva det startet med. Folk som alt har bestemt seg for å misslike noen, vil komme med sine beskyldninger og antagelser, uavhengig av motparten sin forklaring. Jeg trenger ikke å vite om alt som står i media om denne damen og jeg trenger ikke å vite alt som blir sagt om henne her inne. Alt jeg trenger er å ta mine egne beslutninger utifra mitt eget ståsted. Noe jeg har gjort, ettersom jeg meldte meg på dette kurset. Jeg vet hvordan det er å stå i stormen når det hagler inn med kritiske, negative og noen ganger til og med onde meldinger. Det er lett å miste fotfeste og bli revet med selv, som en motpart. En står nemlig veldig alene i en slik situasjon og en vet ikke hvordan det føles, før en opplever det selv. For når det hagler som verst, er det lett å trå feil. Rett og slett fordi en føler seg angrepet. Altså kan en ta feile valg fordi en føler seg presset inn i en krok uten flukt muligheter. Så jeg forstår tankegangen når det kommer til å gå til andmeldese, når noen trår over en grense. Trusler er selvfølgelig aldri bra.. Men vi gjør alle feil. For å oppsummere maset mitt, så tenker jeg at dette er ett menneske som har satt sammen ett godt team og har en behagelig og trygg fremtoning til oss kursdeltakerne. Vi har fått en plan på hvordan kurset er nå og hvordan det vil utvikle seg fremover. Jeg er ikke redd for at jeg vil angre på dette. Nei, jeg hadde heller angret på å ikke tatt muligheten. Instagramkurset ligger på nett for alle og koster ca 4000 kr, https://palladinomedia.mykajabi.com/ Men i kurset hos Anne Brith har vi kurslederen tilgjengelig for spørsmål og hjelp i løpet av dette året og ikke kun bare nettkurset i seg selv. Så skal jo han som tar seg av det tekniske ha lønning og det samme med hun som sitter med det administrative. Dermed får vi mye for pengene vi har betalt. Husk at det ikke kun er bloggere som er med i kurset, men og nystartede bedrifter som ønsker å opparbeide seg kunder til bedriften sin igjennom SOme. Svarte jeg på alt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tran09 Skrevet 13. mai 2019 #7342 Del Skrevet 13. mai 2019 2 minutter siden, tenkerFORmye skrev: Først og fremst, så vet jeg at denne tråden har blitt veldig negativ og lite koslig. Det ønsker jeg ikke å være en del av. Jeg dømmer aldri ett menneske på bakgrunn av hva andre synes, tenker eller føler. Jeg dømmer heller ikke utifra andres opplevelser eller nettavis artikler (media). Jeg går alltid inn med åpne øyne og med innstillingen om at dette er ett menneske jeg selv må få mine egne erfaringer m+ed. Ellers er en jo bare en nikkedukke som henger seg etter saueflokken i håp om å passe inn. Nei, jeg går heller mine egne veier - les, får mine egne erfaringer. Jeg VET at på slike forum som dette, så blir to fjær gjerne til ti høns på ett brøkdel av ett sekund. Ting blir diskutert, men ting blir også spinnet videre på og ender ofte opp med noe helt annet enn hva det startet med. Folk som alt har bestemt seg for å misslike noen, vil komme med sine beskyldninger og antagelser, uavhengig av motparten sin forklaring. Jeg trenger ikke å vite om alt som står i media om denne damen og jeg trenger ikke å vite alt som blir sagt om henne her inne. Alt jeg trenger er å ta mine egne beslutninger utifra mitt eget ståsted. Noe jeg har gjort, ettersom jeg meldte meg på dette kurset. Jeg vet hvordan det er å stå i stormen når det hagler inn med kritiske, negative og noen ganger til og med onde meldinger. Det er lett å miste fotfeste og bli revet med selv, som en motpart. En står nemlig veldig alene i en slik situasjon og en vet ikke hvordan det føles, før en opplever det selv. For når det hagler som verst, er det lett å trå feil. Rett og slett fordi en føler seg angrepet. Altså kan en ta feile valg fordi en føler seg presset inn i en krok uten flukt muligheter. Så jeg forstår tankegangen når det kommer til å gå til andmeldese, når noen trår over en grense. Trusler er selvfølgelig aldri bra.. Men vi gjør alle feil. For å oppsummere maset mitt, så tenker jeg at dette er ett menneske som har satt sammen ett godt team og har en behagelig og trygg fremtoning til oss kursdeltakerne. Vi har fått en plan på hvordan kurset er nå og hvordan det vil utvikle seg fremover. Jeg er ikke redd for at jeg vil angre på dette. Nei, jeg hadde heller angret på å ikke tatt muligheten. Instagramkurset ligger på nett for alle og koster ca 4000 kr, https://palladinomedia.mykajabi.com/ Men i kurset hos Anne Brith har vi kurslederen tilgjengelig for spørsmål og hjelp i løpet av dette året og ikke kun bare nettkurset i seg selv. Så skal jo han som tar seg av det tekniske ha lønning og det samme med hun som sitter med det administrative. Dermed får vi mye for pengene vi har betalt. Husk at det ikke kun er bloggere som er med i kurset, men og nystartede bedrifter som ønsker å opparbeide seg kunder til bedriften sin igjennom SOme. Svarte jeg på alt? igjen, tusen takk for ett velformulert og detaljet svar Jeg ba deg aldri om å dømme Anne Brith som person, men hvordan du vurderer metodene til mentoren du betaler 8500 for å lære av og hvilke undersøkelser du hadde gjort i forkant. Mangler svar på det, ellers har du svart på alt og mye om hvordan du ikke dømmer AB for ting hun har gjort og dine tanker om denne "negative" tråden. Jeg skriver negativ i parantes fordi jeg mener den er sakelig, dokumentert og av den hensikt at det gang på gang er dokumentert både ulovelige reklamer, konkuranser uten vinner, barn i reklame, barn på ASet sin snapchat og mye mer. Du trenger ikke å dømme noen på bakgrunn av media, men det som blir skrevet er grunn til å tenke over før man betaler for å lære hvordan gjøre det. Vi har heldigvis domstoler til å dømme her i landet, så enn så lenge så deler vi dokumentasjonen for å kunne ta forbrukermakta vår dit vi vil. Og jeg vil ikke legge igjen penger hos folk som betaler AS- uansett hvem det er, når ASet er kjent for eksponering av barn. Når det kommer til å trå feil og gjøre feil i livet, er jeg helt med på tankegangen! Men hvor er unnskyldningen når hun har trødd så banalt feil som å RINGE ARBEIDSGIVEREN og TRUE FORBRUKEREN og BARNET HENNES? Det minste man burde forvente, nej, kreve, er ei litta unskyldning. Mener jeg da, hva med deg? Kanskje du kan prate med henne, så vi får hennes side av saken? Vi har bedt om en forklaring, blogginnlegg, svar, kommentar, men intet hell. Høres ut som ett lærerikt kurs, jeg er glad du føler at du får valutta for pengene. Virkelig! 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tran09 Skrevet 13. mai 2019 #7343 Del Skrevet 13. mai 2019 13 minutter siden, Heidegger skrev: Det høres ut som et flott kurs, masse lykke til! Hvis jeg skulle vite noe om en person, så er nok trådene på Rampelys det siste jeg ville ha lest. Ingen sier at rampelys har fasiten om en person. Kanskje du kan sjekke ut nettaviser, bloggen, snapchat, insta, facebook osv hva personen selv fronter? Du merker nok at det er mye av det som gå igjen som negativitet aka konstruktiv kritikk, i denne tråden. Rampelys diskuterer heller ikke personer på privaten deres, men hva de gjør i regi av sin stilling og hva de fronter i sine bedrifter. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 14. mai 2019 #7344 Del Skrevet 14. mai 2019 Tråden er ryddet for latterliggjøring og avsporinger. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 15. mai 2019 #7345 Del Skrevet 15. mai 2019 Er det bare jeg som reagerer på den voldsomme skjelvingen når AB filmer/snapper? 😳 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 16. mai 2019 #7346 Del Skrevet 16. mai 2019 6 timer siden, Miss.Wildfox skrev: Er det bare jeg som reagerer på den voldsomme skjelvingen når AB filmer/snapper? 😳 Lavt blodsukker/stress/ivrig ? Har også sett det du sier. Hun virker stressa eller overgira. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 16. mai 2019 #7347 Del Skrevet 16. mai 2019 (endret) Ikke så ofte jeg ser snappene hennes, så jeg har ikke tenkt over det. Men filmingen er kanskje litt "hakkete". Ser at det går i det samme da: Snap med fingrene i V-tegn (eller i håret) foran speilet, Snap om spennende møter (som vi aldri hører noe mer om) Snap med annonse for vipper (eller negler e.l) Det er sikkert inspirerende for noen denne "i farten/classy forretningskvinne" - snappingen. Og hun ser godt ut om dagen, det har jeg sagt før og det skal hun ha. Bare glad til hver gang barna ikke dukker opp på snap jeg. I og med at hun fortalte på TV i beste sendetid at det ene barnet har mottatt trusler pga jobben hennes med SoMe ( Kommer aldri til å glemme at hun gråtende fortalte at hun måtte slutte å blogge av hensyn til sikkerheten for seg og familien. For så å gjennoppstå som et magasin svært kort tid etter - på samme nettadresse) Blogg, Snapchat, Instagram, Magasin ... whats the difference (tenker jeg) Eksponering er eksponering. SoMe er SoMe, Influencerbedrift er Influencerbedrift. Orker ikke å følge med på henne lenger, men ønsker henne masse lykke til med kurset hun holder og alle andre spennende prosjekter. Endret 16. mai 2019 av Isild 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grennellik Skrevet 16. mai 2019 #7348 Del Skrevet 16. mai 2019 Har lagt merke til at hun skyver haken frem og lager underbitt på selfiesene sine. Det forstår jeg ikke hvorfor hun gjør 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege899 Skrevet 16. mai 2019 #7349 Del Skrevet 16. mai 2019 På 13.5.2019 den 19.37, tenkerFORmye skrev: Mulig vi får mer hjelp enn det jeg har nevnt. Vi er jo tross alt helt i starten! Jeg er iallefall VELDIG fornøyd og er absolutt en som krever å få det jeg har betalt for. Noe jeg virkelig føler jeg får her! Spørs om det blir noe mer enn starten, når man ser på historikken til AB 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kahaki Skrevet 17. mai 2019 #7350 Del Skrevet 17. mai 2019 Altså, spraytan og bunadskjorte er en svært dårlig idé. Av egen erfaring må nok den skjorta kastes. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 17. mai 2019 #7351 Del Skrevet 17. mai 2019 På 16.5.2019 den 12.26, Grennellik skrev: Har lagt merke til at hun skyver haken frem og lager underbitt på selfiesene sine. Det forstår jeg ikke hvorfor hun gjør Jeg får hvertfall mindre dobbelthake når jeg gjør lignende. Så det så. 🤣 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gisse Skrevet 18. mai 2019 #7352 Del Skrevet 18. mai 2019 På 16.5.2019 den 8.19, Isild skrev: Ikke så ofte jeg ser snappene hennes, så jeg har ikke tenkt over det. Men filmingen er kanskje litt "hakkete". Ser at det går i det samme da: Snap med fingrene i V-tegn (eller i håret) foran speilet, Snap om spennende møter (som vi aldri hører noe mer om) Snap med annonse for vipper (eller negler e.l) Det er sikkert inspirerende for noen denne "i farten/classy forretningskvinne" - snappingen. Og hun ser godt ut om dagen, det har jeg sagt før og det skal hun ha. Bare glad til hver gang barna ikke dukker opp på snap jeg. I og med at hun fortalte på TV i beste sendetid at det ene barnet har mottatt trusler pga jobben hennes med SoMe ( Kommer aldri til å glemme at hun gråtende fortalte at hun måtte slutte å blogge av hensyn til sikkerheten for seg og familien. For så å gjennoppstå som et magasin svært kort tid etter - på samme nettadresse) Blogg, Snapchat, Instagram, Magasin ... whats the difference (tenker jeg) Eksponering er eksponering. SoMe er SoMe, Influencerbedrift er Influencerbedrift. Orker ikke å følge med på henne lenger, men ønsker henne masse lykke til med kurset hun holder og alle andre spennende prosjekter. Magasinet skal vel være redaksjonelt? Har ikke sett noe eksponering av barna der etter at det ble lansert, men håper jo at det utvikler seg videre for jeg tror den formen vil kunne bli en suksess fremover tradisjonell blogg. Sånn jeg har forstått det skal det være en gjeng som har ansvar for hvert sitt tema og det vil legges ut innlegg ingen for eksempel baking, økonomi, skjønnhet og velvære osv? Så jeg synes at inn dette utvikles videre i dette sporet er det absolutt store forskjell mellom blogg og magasin? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 18. mai 2019 #7353 Del Skrevet 18. mai 2019 9 minutter siden, Gisse skrev: Magasinet skal vel være redaksjonelt? Har ikke sett noe eksponering av barna der etter at det ble lansert, men håper jo at det utvikler seg videre for jeg tror den formen vil kunne bli en suksess fremover tradisjonell blogg. Sånn jeg har forstått det skal det være en gjeng som har ansvar for hvert sitt tema og det vil legges ut innlegg ingen for eksempel baking, økonomi, skjønnhet og velvære osv? Så jeg synes at inn dette utvikles videre i dette sporet er det absolutt store forskjell mellom blogg og magasin? Til å være 4 (?) «forfattere» i dette magasinet, syns jeg det er altfor få oppdateringer. Trodde virkelig ikke at det skulle bli et så dårlig og slapt magasin som det er nå. Leserne vil ha mye oftere oppdateringer, ikke bare innlegg om økonomi og reklame fra Ellos. Skuffende opplegg fra ABIP! 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 18. mai 2019 #7354 Del Skrevet 18. mai 2019 1 minutt siden, Gisse skrev: Magasinet skal vel være redaksjonelt? Har ikke sett noe eksponering av barna der etter at det ble lansert, men håper jo at det utvikler seg videre for jeg tror den formen vil kunne bli en suksess fremover tradisjonell blogg. Sånn jeg har forstått det skal det være en gjeng som har ansvar for hvert sitt tema og det vil legges ut innlegg ingen for eksempel baking, økonomi, skjønnhet og velvære osv? Så jeg synes at inn dette utvikles videre i dette sporet er det absolutt store forskjell mellom blogg og magasin? Barna eksponeres så vidt jeg har forstått jevnlig i alle de andre kanalene. Som jeg skriver (som er slik jeg ser det) Blogg, magasin, Snapchat, Instagram - whats the difference. Eksponering er eksponering. Så lenge influencerne har flere kanaler knyttet opp mot sin bedrift, så burde vel det å ivareta sikkerheten til barna og seg selv være viktig i alle de offentlige kanalene, og ikke bare i èn. Ellers er jeg enig i at nettmagasin i utgangspunktet er en god idè. Jeg tror tradisjonell blogging er litt på vei ut (det samme er tradisjonelle magasiner man blar i ) Man ser jo at influencere mer og mer bruker andre kanaler og måter for å annonsere og kommunisere. Youtube, Instagram.. Om dette magasinet blir en sukesess gjenstår jo å se, for enn så lenge så er det vel ingen aktivitet der annet enn noen få innlegg fra forbrukerfrue. Ideen er god, utseendet på magasinet er delikat. De som skal skrive om de andre temaene er kanskje ikke "på plass" ennå. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 18. mai 2019 Populært innlegg #7355 Del Skrevet 18. mai 2019 12 minutter siden, Gisse skrev: Magasinet skal vel være redaksjonelt? Har ikke sett noe eksponering av barna der etter at det ble lansert, men håper jo at det utvikler seg videre for jeg tror den formen vil kunne bli en suksess fremover tradisjonell blogg. Sånn jeg har forstått det skal det være en gjeng som har ansvar for hvert sitt tema og det vil legges ut innlegg ingen for eksempel baking, økonomi, skjønnhet og velvære osv? Så jeg synes at inn dette utvikles videre i dette sporet er det absolutt store forskjell mellom blogg og magasin? Men det er jo ingen utvikling? Så vidt jeg husker, skulle domenet annebrith.no bli et magasin for å utnytte de angivelig tallrike besøkende siden hadde ettet at bloggen ble nedlagt. Men hvor lenge tror AB at domenet er aktuelt i folks bevissthet uten noen aktivitet fra hennes side? Det er også ekstremt rart å bruke sitt eget navn til et magasin. Hvorfor skal siden hete annebrith om den ikke skal handle om Anne Brith? For øvrig er ideen om bloggmagasin flere år gammel. Eksempelvis husker jeg godt oppstarten av femelle.no i den tiden blogging var på høyden. Det var ekstremt krevende og mye hard jobbing å posisjonere seg i markedet. Grunderen solgte seg til slutt ut. Med det magasinet til AB har prestert til nå, ligger det ikke an til å bli noen stor aktør. I mellomtiden oppleves hun stadig mer uaktuell, for dem som ikke er med i ABIP, vel å merke. Og mens jeg er i gang: Hvor er kakefatene som skulle lanseres i vår? Hvor blir det av podden? Hva skjer med franskemakroner som skulle åpne nettbutikk i april? 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 18. mai 2019 #7356 Del Skrevet 18. mai 2019 Ja, samme spør jeg! Hvor ble det av alt som skulle komme? @FruJohansen oppsummerer det godt! Podcast, Bake app, kakefater aka Annika & Anne Brith, Franskemakroner.no der man kunne legge inn bestillinger. Er mange baller som har blitt kastet opp i lufta men ingen har blitt hentet ned igjen. Magasinet er jo en katastrofe der ingen skriver noe (kun en bruker, Forbrukerfrue?) Det er ikke interessant i det hele tatt! ABIP virker mer opptatt av «møter» av typen frisørbesøk, negler og den grusomme spraytannen. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 18. mai 2019 #7357 Del Skrevet 18. mai 2019 Relevant spørsmål. Hva ble det til med "alt det andre".. Podden burde vel vært igang, nettmakroner.no skulle åpne 01. April? Også skulle hun bli bloggmanager? Kakefat og bakeapp har jeg ikke hørt om før nå jeg. Kurset er igang da - det er bra. Bloggmanager-rollen bygges parallelt med å "bygge toppbloggere" gjennom de kursene kanskje.. Noen av deltagerne lærer jo veldig fort ser jeg.. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 18. mai 2019 #7358 Del Skrevet 18. mai 2019 1 time siden, Isild skrev: Barna eksponeres så vidt jeg har forstått jevnlig i alle de andre kanalene. Som jeg skriver (som er slik jeg ser det) Blogg, magasin, Snapchat, Instagram - whats the difference. Eksponering er eksponering. Så lenge influencerne har flere kanaler knyttet opp mot sin bedrift, så burde vel det å ivareta sikkerheten til barna og seg selv være viktig i alle de offentlige kanalene, og ikke bare i èn. Ellers er jeg enig i at nettmagasin i utgangspunktet er en god idè. Jeg tror tradisjonell blogging er litt på vei ut (det samme er tradisjonelle magasiner man blar i ) Man ser jo at influencere mer og mer bruker andre kanaler og måter for å annonsere og kommunisere. Youtube, Instagram.. Om dette magasinet blir en sukesess gjenstår jo å se, for enn så lenge så er det vel ingen aktivitet der annet enn noen få innlegg fra forbrukerfrue. Ideen er god, utseendet på magasinet er delikat. De som skal skrive om de andre temaene er kanskje ikke "på plass" ennå. Den største feilen med magasinet, tror jeg, er at det ikke har en tydelig profil. Hva er essensen her? Hvem er målgruppen? Hvis jeg søker på temaer jeg er interessert i, vil da dette magasinet komme opp som et av resultatene? Og hva med navnet? Hvorfor i all verden heter det annebrith.no? Navnet tilsier jo, som @FruJohansen sier, at det skal handle om Anne Brith Davidsen. Nei, dette er ikke ferdig tenkt, eller tenkt i det hele tatt. Innholdet er så langt kjedelig. Økonomitipsene er selvfølgeligheter og litt «sånn redder du deg ut av luksusfellen», og skjønnhetsspalten - har den falt helt ut? Og hvor er annonsørene? Ingen gidder vel skrive hvis man ikke får betalt? 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 18. mai 2019 #7359 Del Skrevet 18. mai 2019 (endret) Feil tråd Endret 18. mai 2019 av Firestone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ispahan Skrevet 18. mai 2019 #7360 Del Skrevet 18. mai 2019 2 timer siden, Viking-girl skrev: Til å være 4 (?) «forfattere» i dette magasinet, syns jeg det er altfor få oppdateringer. Trodde virkelig ikke at det skulle bli et så dårlig og slapt magasin som det er nå. Leserne vil ha mye oftere oppdateringer, ikke bare innlegg om økonomi og reklame fra Ellos. Skuffende opplegg fra ABIP! De skulle være 5, inkludert hun som deler navn med magasinet. Anne Brith skrev selv at alle var på plass for lenge siden, men enten er to og en halv (AB) arbeidssky, eller så var nok ikke alle på plass like vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg